روش انتخاب فرش آشپزخانه و روش های شستشوی آن

برای انتخاب و شستشوی فرش آشپزخانه باید چه نکاتی را رعایت کرد

فرش ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین لوازم در منازل ایرانی ها به شمار می روند. تنوع فرش ها بسیار بالا است و برای استفاده در مکان ها و فضاهای مختلف می توان از فرش های متفاوت با ویژگی ها و خصوصیات مختلف استفاده نمود. یکی از فضاها و مکان هایی که از فرش ها در آن استفاده می شود، آشپزخانه ها هستند. آشپزخانه مکانی است پر رفت و آمد که دارای شرایطی خاص است و فرش و قالی که در آن محیط قرار می گیرد باید دارای ویژگی های خاص نیز باشد.ما در این مقاله از وبلاگ قالیشویی بانو تلاش کردیم تا مواردی از قبیل ویژگی ها و خصوصیات، انواع و ابعاد گوناگون فرش های مناسب برای آشپزخانه و همچنین طریقه شستشوی فرش را در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتواند عملکرد و انتخاب مناسب و موفقی را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش مناسب آشپزخانه

به طور کلی فرش ها دارای انواع مختلف و ابعاد مختلفی هستند که هر کدام از آن ها مناسب به کارگیری فضاها و محیط هایی خاص است. فرش هایی که برای آشپزخانه مناسب هستند باید دارای ویژگی هایی خاص باشند. از جمله این ویژگی ها تراکم بالای آن ها است. فرش های مناسب آشپزخانه دارای تراکم بالاتری نسبت به سایر فرش ها باید باشد. همچنین بهتر است فرش ها و قالی هایی برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید که خرده نان و زباله ها را به خود نچسباند و یا در لابه لای پرزها و بافت آن جای نگیرد. مورد بعدی در انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه آن است که فرش را متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب نمایید، رنگ فرش را نیز متناسب و هماهنگ با دکوراسیون انتخاب نمایید تا زیبایی و جلوه آن دو چندان شود. ابعاد فرش ها نیز مورد و ویژگی بعدی است که باید به آن توجه نمایید و آن را متناسب با محیط و لوازم آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

ما یک مقاله در مورد تراکم در فرش نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

انواع فرش آشپزخانه

فرش ها دارای انواع مختلفی هستند که می توان آن ها را بر اساس نیاز و سلیقه شخصی انتخاب و خریداری نمود. از جمله انواع فرش ها می توان به فرش فانتزی، سه بعدی، سنتی، مدرن و … که در ابعاد مختلفی تولید می شوند، اشاره نمود. این فرش ها در طرح ها و نقش های گوناگونی تولید می شوند. بهتر است برای انتخاب طرح مناسب فرش آشپزخانه، به ابعاد و فضای آشپزخانه خود نیز دقت نمایید. به طوری که در صورت کوچک بودن فضا از انتخاب طرح های شلوغ ، پرهیز نمایید و طرح های ساده را انتخاب کنید. تنوع فرش های آشپزخانه فقط در طرح آن ها خلاصه نمی شود، بلکه این تنوع در شکل ظاهری آن ها نیز می باشد. به طوری که فرش های آشپزخانه فقط در شکل های مستطیل و مربع نیست، بلکه آن ها را در اشکال گرد و بیضی و یا اشکال فانتزی دیگر نیز تولید می کنند.

ابعاد فرش آشپزخانه

یکی از اصلی ترین و شاید مهم ترین ویژگی و خصوصیات فرش در زمان خرید اهمیت به ابعاد آن است. فرش ها در ابعاد مختلف و گوناگونی ساخته و تولید می شوند. ابعاد فرش مناسب برای آشپزخانه متناسب با ابعاد آشپزخانه و لوازم مورد استفاده در آن و سلیقه شخصی افراد در نظر گرفته می شود. به عنوان معمولاً در آشپزخانه هایی که میز غذاخوری قرار می گیرد، فرش را به گونه ای انتخاب می نمایید که به طور کامل در زیر میز و اطراف آن قرار بگیرد. اما برخی از افراد دوست دارند که این فرش تنها در زیر میز قرار بگیرد. به طور کل هر چه ابعاد فرش مورد استفاده در آشپزخانه کوچک تر باید، تمیز کردن آن نیز آسان تر می شود.

روش شستن فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه با توجه به قرار گرفتن در محیط آشپزخانه، به شدت در معرض آلودگی و کثیفی است. به همین دلیل شستن فرش آَشپزخانه از موارد ضروری به شمار می رود و به عبارتی یکی از دغدغه های افراد به حساب می آید.و پاک کردن لکه از روی فرش آشپزخانه بسیار کار سخت و طاقت فرسا می باشد و اگر مراحل و دانش پاک کردن آن را ندانیم بسیار به مشکل می خوریم قبل از هر کاری با یک فرد باتجربه مشورت کنید و کسانی هستند که در منزل این کار را انجام می دهند ولی در صورت نداشتن وقت و آگاهی لازم در این زمینه آن را به قالیشویی های معتبری مانند قالیشویی بانو بسپارید.

روش مناسب شستن فرش آشپزخانه در منزل

روش های شستن فرش آشپزخانه با یکدیگر متفاوت است و هر نوع فرشی را باید به طریقی خاص شست. به طوری که شستن فرش ماشینی و شستن فرش گلیمی و .. با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند اما اصول و مواردی وجود دارد که همه این فرش ها مشترک است و داشتن کمی آگاهی و اطلاع در این زمینه خالی از لطف نیست. برای شستن فرش مراحل و روش هایی وجود دارد. پیش از شروع به کار بهتر است گرد و غبار و خاک موجود بر روی فرش آشپزخانه خود را به خوبی توسط جاروبرقی تمیز کنید. سپس با برسی تمیز فرش را با محلول های خانگی نظیر سرکه و یا شامپو فرش به خوبی بشویید. این فرش ها با توجه به قرار گرفتن در آشپزخانه ممکن است چربی و ضایعات غذا در بافت خود داشته باشند، پس بهتر است از مایعی قوی شست و شو شود و از استفاده از آب ولرم خودداری شود.

خشک کردن فرش آشپزخانه

برای خشک کردن فرش های آشپزخانه، پس از شستن فرش بهتر است آن را در فضایی آزاد قرار دهید و از قرار دادن فرش در مقابل نور مستقیم خورشید خود داری نمایید، زیرا این کار سبب تغییر رنگ افت فرش می شود و به آن آسیب وارد می نماید.

جمع بندی نهایی

فرش آشپزخانه یکی از مهمترین لوازم خانه است که در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشد ما در این مقاله سعی کرده ایم که روش های را معرفی کنیم که گزینه خوب را انتخاب کنید و با توجه به پخت و پز در آشپزخانه بسیاری از لوازم نیاز به تمیز کردن دارند اما قالی با توجه به اینکه امکان این را ندارد هر روز تمیز شود زمانی که شستشوی فرش را انجام می دهیم با روش های انجام شود که کاملا پاک شود ما مراحلی را در معرفی می کنیم که در منزل این کار را به بهترین شکل ممکن انجام شود و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید بهتر است به قالیشویی معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید که از افرادی ماهر و مجرب استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *