قیمت قالیشویی در سال ۱۴۰۳

قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی چگونه تعیین می‌شود؟ اتحادیه قالیشویی در هر سال، قیمت‌ های متفاوتی را برای شستشوی فرش و موکت بر اساس اندازه و متراژ فرش‌ ها تعیین می‌کند، برای مثال قیمت شستشوی فرش دستباف در هر متر مربع ۷۰۰۰ تومان و برای فرش ماشینی در هر متر مربع ۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته می شود. دلیل این اتفاق این است که قیمت شستشوی فرش ثابت مانده و هر شرکت قیمت خاصی را برای خود اعلام نکند. قیمت اعلام شده توسط اتحادیه وابسته به تورم عمومی و سطح و کیفیت خدماتی دارد که قالیشویی های مختلف ارائه می‌دهند.

قیمت قالیشویی که در این مقاله عنوان می‌کنیم به مشتریان تهرانی کمک می‌کند تا هزینه و قیمت موردنظر خود را از طریق نرخ اتحادیه قالیشویان تهران دنبال کنند. البته با توجه به اینکه تهران شهر بزرگی است و مشتریان به دنبال نزدیک‌تریی شرکتی هستند که کارشان را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند، غالب مشتریان تمایل دارند که از خدمات ارزان ترین قالیشویی باکیفیت در محدوده محل زندگی خود استفاده کنند. در همین راستا، قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعب متفاوت در موقعیت‌های مکانی مختلف، در تلشا بوده تا خدمت رسانی گسترده‌تری را ارائه داده تا بتواند در نهایت شما را به مشتری دائمی خود تبدیل کند.

به این منظور با استعلام قیمت شستن فرش از مراکز فعال در منطقه خودتان، یکی از مناسب‌ترین آن‌ها را برای دریافت خدمات انتخاب کنید تا در نهایت به بهترین نتیجه دست یابید.

«نکته حائز اهمیت این است که مبنا و ملاک انتخاب شما، نباید تنها قیمت فرش شویی و دیگر خدمات باشد؛ بلکه ملاک یک انتخاب درست، توجه به کیفیت خدمات ارائه شده است.»

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

نرخ اتحادیه و هزینه قالیشویی در سال ۱۴۰۳

نرخ شستشوی فرش ماشینی و دستباف یکی از تاثیرگذارترین معیارها برای انتخای یک قالیشویی معتبر و مجاز است. پس پیش از اینکه هرگونه سفارشی برای شستشوی فرش ثبت شود، باید دانست که برای استفاده از خدمات این شرکت‌ها باید به چه میزان هزینه صرف کنیم.
نیازی به نگرانی از این بابت نیست؛ زیرا هر ساله اتحادیه قالیشویی تهران برای شستشوی فرش، قیمت‌های ثابتی را عنوان می‌کند تا تمامی مشتریان بتوانند بهترین خدمات را با قیمت مناسب دریافت کنند. قابل حدس است که مطابق با روال هر سال و با توجه به عوامل متعددی مانند افزایش قیمت مواد شوینده، هزینه دستگاه و بسیاری دلایل دیگر، نرخ قالیشویی نیز اندکی افزایش داشته است. البته افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال نیز بر این موضوع تاثیر قابل توجهی دارد.
اتحادیه قالیشویی تهران با توجه به موارد فوق، هزینه شستن فرش ۱۴۰۳ را اعلام کرده است. البته باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که هر قالیشویی، مبلغ نهایی سفارش را با توجه به هزینه‌های حمل قالی به مشتری اعلام می‌کند و متعهد می‌شود که مشتری، قیمتی بیش از مبلغ تعیین شده پرداخت نخواهد کرد.
مشخص بودن قیمت شستن فرش مانع از تحمیل هزینه‌های اضافی برای لکه‌بری و یا خدماتی که مشتری به آن‌ها نیازی ندارد، توسط برخی سودجویان می‌شود. هزینه قالیشویی بانو نیز مطابق با نرخ اتحادیه قالیشویی ۱۴۰۳ بوده و بر اساس انواع سفارش‌های مشتریان تعیین شده است.

اتحادیه قالیشویی تهران با ارائه فهرست قیمت خدمات قالیشویی بر شفافیت این عملیات افزوده است. با توجه به متراژ فرش و ابعاد و اندازه‌های آن و همچنین مطابق با جنس فرش، اتحادیه قالیشویی نرخ مصوب شستشو را تعیین کرده است. لیست قیمت قالیشویی بانو نیز مطابق با نرخ مصوب بوده و تفاوتی با آن ندارد.

قیمت کارخانه قالیشویی بانو

خدمات قالیشویی

هزینه

شستشوی فرش ماشینی

متری ۳۰.۰۰۰ تومان

شستشوی فرش دستباف

متری ۴۴.۰۰۰ تومان

موکت

متری ۲۵.۰۰۰ تومان

پتو ۱ نفره

۸۰.۰۰۰ تومان
پتو دو نفره

۱۲۰.۰۰۰ تومان

ایاب ذهاب

۶۸.۰۰۰ تومان

 

قیمت قالیشویی بانو خشکشویی در منزل

خدمات

هزینه

مبل۷ نفره

۷۰۰.۰۰۰ تومان

مبل اضافه

هر عدد ۱۰۰.۰۰۰ تومان

تشک، کوسن و پشتی

هر عدد ۵۰.۰۰۰ تومان

صندلی

هر عدد ۵۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی مبل تختخوابشو ۱ نفره

۳۰۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی مبل تختخوابشو ۲ نفره

۴۵۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی مبل تختخوابشو ۳ نفره

۷۰۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی خوشخواب ۱ نفره

۲۵۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی خوشخواب ۲ نفره

۳۵۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی موکت

هر متر ۲۰.۰۰۰

خشکشویی موکت پله

هر پله ۸۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی پاگرد

۱۰۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی فرش ماشینی

متری ۴۵.۰۰۰ تومان

خشکشویی فرش دستباف

متری ۶۰.۰۰۰ تومان

چمن مصنوعی

متری ۳۰.۰۰۰ تومان

تاتامی

هر قطعه ۳۰.۰۰۰ تومان

خشکشویی اتومبیل (صندوق، موکت کف پایی، صندلی و رودری)

۷۰۰.۰۰۰ تومان

لکه بر

رایگان

 

 

شستشوی فرش متری چند

عوامل موثر بر هزینه قالیشویی

همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم عوامل متفاوتی بر قیمت شستن فرش ماشینی و دستباف تاثیر دارند که یکی از مهم‌ترین آ‌ن‌ها ترافیک کاری و شهری منطقه موردنظر است. برخی مناطق در طرح ترافیک شهرداری قرار می‌گیرند و به همین دلیل حمل‌ونقل را برای کارخانه قالیشویی با مشکل مواجه می‌کنند. همچنین این خدمات برای برخی از محله‌هایی که در حومه شهر هستند با دشواری بیشتر انجام می‌شود؛ به همین دلیل ممکن است قیمت نهایی نیز قیمت بالاتری باشد.

یکی از اتفاقات مهمی که در چند سال گذشته بر قیمت شستشو فرش تاثیر زیادی داشته، همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و خصوصا ایران است. این موضوع باعث شد تا کارخانه‌ها خود را ملزم بدانند که از مواد ضدعفونی کننده مخصوص برای رسیدگی به فرش‌ها و دستگاه‌های شستشو استفاده کنند. همچنین حفظ سلامت کارکنان نیز به یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این کارخانه‌ها تبدیل شد.

در همین زمان بود که خدمات قالیشویی آنلاین روزبه‌روز گسترش بیشتری پیدا کرد. این خدمات به شما امکان می‌دهد که بدون نیاز به مراجعه حضوری بتوانید خدمات را با بالاترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

«به یاد داشته باشید که قیمت قالیشویی آنلاین تفاوتی با نرخ تعیین شده توسط اتحادیه ندارد و این مراکز نمی‌توانند هزینه‌ای بیشتر را برای ارائه خدمات آنلاین از شما دریافت کنند.»

  1. جنس فرش

یکی از عوامل موثر بر تعرفه قالیشویی ، جنس فرش است. این قیمت هر ساله توسط اتحادیه قالیشویی تعیین شده و در کلیه مناطق تهران یکسان است. در بانو، شستشوی فرش‌های دستباف، ابریشمی و ماشینی مطابق با جدیدترین نرخ قالیشویی در تهران محاسبه خواهد شد. لازم به ذکر است که فرش‌های دستباف، معمولا به انواع فرش‌های معمولی، گلیم فرش، گل ابریشم و ابریشم تقسیم شده و قیمت شستشوی هرکدام متفاوت است.

«همچنین هزینه قالی گل ابریشم بخاطر حساسیت بسیار زیادی که دارد، معمولا از دیگر انواع فرش دستباف بیشتر است.»

قیمت قالیشویی بر اساس جنس فرش متفاوت است؛ برای مثال کلیه فرش‌های ماشینی معمولی، اکریلیک و فانتری دارای یک قیمت هستند. برای همین در صورتی که یک مرکز قالیشویی، قیمت متفاوتی برای این فرش‌ها تعیین کند، شما می‌توانید این مورد را به صورت قانونی پیگیری کنید.همچنین رنگ فرش نیز نباید در تعیین تعرفه شستشوی فرش اثرگذار باشد. نرخ شستن فرش دستباف معمولی و گلیم فرش معمولا نزدیک به هم بوده و گاهی قیمت شستشوی گلیم فرش ۱۰ تا ۱۵ درصد، کمتر از نرخ دستباف‌های معمولی خواهد بود.

جنس فرش

  1. اندازه و ابعاد فرش

یکی از دیگر عوامل موثر بر هزینه قالیشویی، متراژ فرش است؛ برای مثال معمولا متراژهای کمتر از ۹ متر شامل سرویس حداقلی می‌شوند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که هزینه قالی شویی بر اساس اندازه و ابعاد، به صورت متر مربع محاسبه می‌شود. در نهایت نیز با افزایش متراژ فرش، قطعا نرخ شستشو نیز افزایش پیدا می‌کند. یک قالیشویی معتبر با ضرب مقدار تعرفه در اندازه فرش، به شما اعلام می‌کند که چه هزینه‌ای باید پرداخت کنید.
برخی از مراکز، قیمت شستشوی فرش ماشینی و دستباف را با توجه به تعداد فرش محاسبه می‎‌کنند؛ این کار اشتباه است! تعداد فرش‌ها تاثیری در قیمت نهایی کار نداشته و محاسبات باید با توجه به متر مربع انجام شود. مثلا برای شستن فرش ۱۲ متری، باید قیمت مصوب سال ۱۴۰۳ برای هر متر مربع را در عدد ۱۲ ضرب کنید. پس اگر این موضوع برایتان پیش آمد، می‌توانید از طریق مراجع قانونی، پیگیری‌های لازم را انجام دهید.
در مجموعه بانو به عنوان بهترین قالیشویی تهران، انجام کلیه محاسبات کارشناسی برای تعیین اندازه و ابعاد فرش با حضور متخصصین و مشتری به صورت رایگان انجام می‌شود تا تیوانیم با جلب رضایتتان، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

قیمت شستن فرش دستباف

اهمیت قیمت بالای فرش‌های دستباف بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ به همین دلیل، شستشوی آن‌ها با روش‌های جدیدتر و با مراقبت بیشتری انجام می‌شود. به همین دلیل،‌ قیمت اتحادیه قالیشویی برای مراکزی که ضمانت سلامت فرش یا بیمه‌نامه نیز به مشتری ارائه می‌کنند، متفاوت و بیشتر است. عموما بیمه‌نامه بخاطر قیمت بالاتر و ارزش بیشتری که فرش‌های دستباف و نفیس دارند، همراه با آن‌ها ارائه می‌شود.

«با ارائه بیمه‌نامه، در صورت بروز هرگونه آسیب احتمالی به فرش در حین شستشو، قالیشویی موظف به پرداخت خسارت خواهد بود.»

از طرفی دیگر، تراکم بافت فرش بر کیفیت آن نقش دارد؛ بر همین اساس، شستن فرش‌هایی با تراکم بیشتر دشوار است. برای مثال، قالیشویی بانو با هدف ارائه خدمات مناسب و با دسته‌بندی فرش‌ها بر اساس جنس و نوع الیاف، آن‌ها را به صورت جداگانه شستشو می‌دهد. تمامی این نکات باعث می‌شود تا شستن فرش دستباف نیازمند زمان و دقت بیشتری باشد که در نتیجه بر قیمت نهایی آن نیز اثرگذار است.

فرش دستباف

هزینه قالیشویی و قیمت اعلاشویی قالی

تمامی اسامی موجود در لیست قالیشویی های مجاز تهران اعلاشویی را به عنوان یکی از خدمات ویژه خود ارائه می‌دهند. در این خدمت، تعداد دفعات شستشوی قالی بیشتر از شستن معمولی بوده و همچنین از مواد مخصوص برای قالیشویی استفاده می‌شود. مشتریانی که حساسیت ویژه‌ای برای فرش‌های خود به ویژه فرش‌های دستباف، ابریشمی و همچنین قالی‌های عتیقه دارند، این خدمات را ترجیح می‌دهند؛ هرچند که باید هزینه بیشتری صرف کنند. قیمت اعلاشویی قالی وابسته به جنس آن متفاوت است و در نهایت با توجه به زمان و دقت بیشتری که نیاز دارد، هزینه بیشتری را نیز طلب می‌کند. برای افرادی که فرش‌های آسیب‌دیده دارند، این روش شستشو پیشنهاد می‌شود؛ زیرا در این متد، توجه بیشتری به وضعیت تار و پود فرش می‌شود.

دلیل تغییر قیمت قالیشویی

بر اساس نرخ اعلامی ‌از سوی اتحادیه قالیشویی، باید هزینه خدمات ارائه شده این مراکز در شهر تهران از نرخ ثابت و یکسانی برخوردار باشد. اما در بسیاری از موارد، ممکن است مشتریان تجربه متفاوتی از هزینه‌های پرداختی در یک مورد مشابه داشته باشند؛ همانطور که عنوان کردیم و می‌دانید برخی از عوامل سبب تفاوت در این هزینه‌ها می‌شود.
به عنوان مثال با تغییر فصل به خصوص در روزهای پایانی سال، نرخ قالیشویی و خدمات ارائه شده از سوی این مراکز، تغییر می‌کند. یک قالیشویی ارزان و خوب در تهران مرکزی است که طبق تعرفه مشخص اعلامی، قیمت قالیشویی را اعلام کند و مبنای تفاوت قیمت را بر اساس ارزش منطقه قرار ندهد.در واقع نباید تفاوتی میان قیمت گذاری هزینه‌های یک قالیشویی ارزان قیمت در مناطق مختلف پایتخت وجود داشته باشد. این بدان معناست که تفاوت نرخ خدمات قالیشویی صرفا باید بر اساس موارد مهم تاثیرگذار مانند تفاوت قیمت شستشوی فرش ماشینی در تهران و فرش دستبافت، تفاوت در اندازه‌های فرش و قالی‌ها و عواملی این چنینی باشد.
با توجه به رشد قارچی کارخانه‌های قالیشویی، باید مراقب افراد سود جو باشید؛ بسیاری از این شرکت‌ها کمترین امکانات را ارائه داده و حتی مجوز برای فعالیت ندارند. پس بهتر است در زمان انتخاب دقت کافی داشته باشید تا از نظر قیمت و خدمات، بهترین را انتخاب کنید.

تغییر قیمت

آیا قیمت قالیشویی بر کیفیت اثر دارد؟

قیمت گذاری مناسب و شفاف در ارائه خدمات قالیشویی را می‌توان جزو یکی از ویژگی‌های مراکز باکیفیت و معتبر دانست. از نظر اصولی نحوه محاسبه تعرفه قالیشویی در بین قالیشویی‌ ها باید یکسان باشد. اما این نکته قابل ذکر است که برخی عوامل می‌توانند در تعیین قیمت شستن فرش تاثیرگذار باشند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • هزینه لکه بری از سطح فرش
  • تفاوت نرخ بر اساس ابعاد و اندازه
  • شستشوی فرش‌های نفیس و عتیقه
  • تفاوت هزینه شستشوی معمولی و اعلا شویی
  • تفاوت قیمت شستشو در فرش دستباف و فرش ماشینی
  • قیمت گذاری متفاوت شستشو در محل و حمل به کارخانه

انتظارات پایتخت نشین‌ها از قیمت شستن فرش ماشینی و دستباف

خدمات شستشوی فرش در پایتخت یکی از سرویس‌هایی است که امروزه تعداد بیشماری از کارخانه‌ها و دفاتر قالیشویی، در ایام مختلف سال به آن مشغول هستند. اما کدام یک می‌توانند انتظارات مردم تهران را با توجه به نیاز مبرم آن‌ها به این نوع خدمات در زندگی روزمره را برآورده سازند؟ این موضوع، مسئله چالش برانگیزی است.
از آنجاکه مشتریان امروزه به اثبات عملی یک ادعا بیشتر توجه می‌کنند، پس ارائه یک خدمت خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. مشتریان به دنبال یک قالیشویی هستند که فرش‌های گران قیمت و ارزشمند خود را به آن‌ها سپرده و در مقابل با پرداخت هزینه مناسب و عرف، فرش و قالی شسته شده خود را به بهترین حالت ممکن دریافت کنند. شستشوی فرش حساسیت‌های خاصی دارد که در صورت عدم رعایت صحیح اصول قالیشویی، بافت فرش دچار آسیب جدی می‌شود. پس سطح کیفیت و نرخ هزینه‌های پرداختی دو اولویت مهم مشتریان است.

چرا بانو را برای خدمات قالی شویی انتخاب کنیم؟

قالی شویی بانو با برخورداری از سال‌ها تجربه موفق در زمینه ارائه انواع خدمات قالیشویی، خشک‌شویی فرش، لکه‌بری و ترمیم آن حتی در شلوغ‌ترین ایام سال، می‌تواند به بهترین شکل ممکن پاسخگوی شما دوستان عزیز باشد. خدمات متمایز بانو موجب شده تا به محلی مطمئن برای سپردن قالی‌های ارزشمند تبدیل شده و شما بتوانید با خیال راحت فرش‌های خود را به ما بسپارید.

ما با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و در عین حال نیروی انسانی کارآمد و کافی، در ایام شلوغ سال نیز خوش‌ قول بوده و امانتی‌هایتان را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال مناسب‌ترین قیمت قالیشویی تهران هستید با شماره قالیشویی ۱۴۴۳ تماس بگیرید و یا با ورود به سایت و صفحه قالیشویی آنلاین از خدمات ویژه ما استفاده کنید.

20 پاسخ

    1. سلام
      بله دوست عزیز، ما تلاش داریم تا ضمن ارائه خدمات با بیشترین میزان کیفیت، قیمت را طبق نرخ مصوب سال از مشتری دریافت کنیم و مبالغ اضافی در قالیشویی بانو دریافت نمی‌شود.

      1. با سلام و خسته نباشید به دوستان در قالیشویی بانو، یه چیزی خیلی جالب بود برای من اینکه من چند سالی میشه که اشتراک قالیشویی بانو رو دارم تا الان دو الی سه بار فرش های منزل رو دادم زحمتش رو کشیدن دوستان ولی یچیز خیلی جالب بود برام الان که داخل سایت داشتم مرور میکردم نوشته بود که هزینه بردن فرش ها و اوردنشون رایگان در حالی که سری اخر که پارسال بود که فرشام رو دادم برای شستشو از من هزینه دریافت کردن بابت حمل و نقل حالا نمیدونم این سرویس رو تازگیا رایگان کردن یا از قبل بوده و یچیز دیگه من هرجا که خوندم اصلا قیمت نداده بودین که متری چقدر هزینه میگیرید بابت شستشو لطفا اگر طبق تعرفه یی که باید بگیرین مبلغ دریافت میشه لطفا شفاف سازی کنید که مشتری بدون چقدر باید هزینه کنه چون اکثر سایت های قالیشویی قیمتشون مشخص ??

        1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
          ممنون از اینکه مارو برای شستشوی فرش‌های خود انتخاب می‌کنید. در خصوص مبلغ حتما برای سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰، جدول قیمت قالیشویی در قالب یک مقاله وبلاگی را به اطلاع شما و دیگر مشتریان خواهیم رساند.
          در خصوص هزینه جابجایی فرش هم در گذشته رایگان بوده است.

  1. سلام زنگ زدم می گم دوازده متری نایین با این مشخصات دارم متری چند می گین باید بیاین ببینین می گم حداقل حدودی بگین می گین باید دید . خب تو این شرایط کرونایی الکی یکی رو بیارم تو خونم بعد بشینم مشورت کنم ببینم اصلا این کار با بودجه من سازگار هست یا نیست اخر هم ببینم نمی تونم این هزینه رو پرداخت کنم . اخه چه کاریه حدودی یه قیمت بدین ازچی می ترسین

    1. سلام
      ضمن عذرخواهی از خدمت شما، مورد شما حتما پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم که هر چه سریع‌تر جدول قیمت‌ها رو تو همین صفحه براتون بذاریم.

      1. سلام قیمت فرش شرکتی ۶ متری رو هم میفرمایید؟ و اینکه هزینه ی رفتو آمد چقدر هست؟ و احیا هم دارید مثلا جای چسب یا سوختگی با اتو

        1. با سلام دوست عزیز.
          براساس مصوبه سال ۱۴۰۲، قیمت شستن فرش ۶ متری، وابسته به جنس و نوع فرش متغیر است.
          برای پاسخ به تمامی این سوالات می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

    1. سلام و عرض ادب
      کمتر از ۹ متر مربع باشد شامل سرویس های حداقلی می باشد ولی در متراژ بیشتر از ۹ متر همه سرویس ها را شامل می شود

    1. با سلام دوست عزیز.
      قیمت‌های نوشته شده در این مقاله برای هزینه شستشوی فرش، براساس آخرین مصوبه اتحادیه قالیشویی است.

  2. سلام وقت شما بخیر.
    کیفیت خدمات و همه چیز بسیار عالی بود ممنون از شما.
    از مزایای سئو کردن سایت این هست که ما از طریق گوگل شمارو پیدا کردیم، و به خاطر عالی بودن خدمات هم به همه معرفی تون کردیم. ^^

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *