راهنمای خرید فرش ماشینی خوب + فرش ماشینی خوب چی بخرم

راهنمای خرید فرش ماشینی

قیمت بالای فرش باعث شده تا خرید آن به یکی از دغدغه‌های اساسی بخش عظیمی از جامعه تبدیل شود؛ زیرا به دنبال محصولی هستند که بتواند به مدت طولانی با بالاترین کیفیت مورد استفاده قرار بگیرند. در هر خانه‌ای به خصوص خانه‌های ایرانی، وجود فرش الزامی بوده و یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های دکوراسیون است. به همین دلیل و برای اینکه هر نوع سلیقه‌ای از خریدی که دارد رضایت داشته باشد، انواع و طرح‌های مختلفی از فرش‌های ماشینی در بازار وجود دارند که شما با توجه به بودجه خود می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. حال در این مقاله، رای اینکه از میان گزینه‌های انبوهی که در این مسیر برایتان وجود دارد، بهترین انتخاب را داشته باشید، راهنمای خرید فرش ماشینی را به صورت مرحله به مرحله با هم پیش می‌بریم؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید تا امانتی‌های ارزشمند خود را با خیال راحت به آن‌ها بسپارید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما ضمن به کارگیری بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، به دنبال آن هستیم که با ارائه بهترین خدمات، شما را به یکی از دوستان همیشگی بانو تبدیل کنیم.

راهنمای خرید فرش ماشینی خوب

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، شما برای اینکه بتوانید پول خود را برای بهترین گزینه پیش رویتان صرف کنید، در ابتدا باید بدانید که مشخصات بهترین فرش ماشینی چیست . در ادامه تلاش می‌کنیم تا تمامی مواردی را که در زمان خرید باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید را بررسی کنیم تا در نهایت با رضایت از مرکز خرید خارج شوید.

انواع فرش ماشینی

وقتی برای خرید فرش، وارد فروشگاه‌های مختلف می‌شوید، در اولین نگاه، انواع مختلفی ار فرش‌ها را می‌بینید که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، فرش‌های ماشینی از نظر جنس الیاف در پنج گروه مطرح آکریلیک، پلی‌استر، پشمی، نایلونی و پلی‌پروپیلن قرار می‌گیرند.

و یا اینکه فرش ماشینی ابریشمی که به زیبایی خود شهره است با نخ پلی‌استر بافته می‌‎‌شود. از طرفی دیگر معمولا در فرش منازل نیز نخ آکریلیک به کار می‌‎رود؛ این نخ‌ها خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته و راحت‌تر تمیز می‌شوند.

در نتیجه شما باید بدانید که هر فرشی که چه ویژگی‌هایی دارد و آیا گزینه مناسبی برای محل انتخابی شما هست یا خیر!


پیشنهاد مطالعه: در زمان انتخاب یک فرش ماشینی خوب ، ممکن است با گزینه‌های متعدد و جدیدی مواجه شوید که فرش مدما یکی از آن‌هاست. اگر نمی‌دانید مدما به چه فرشی گفته می‌شود و چه انواعی داشته و چگونه می‌توان آن را در لباسشویی شست، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله انواع فرش مدما چیست را مطالعه کنید.


نکات خرید فرش ماشینی

شانه و تراکم از مهم‌ترین نکات خرید فرش ماشینی

یکی از دیگر موارد مهمی که کیفیت، ارزش و قیمت فرش‌های شما را تعیین می‌کند، شان و تراکم آن‌هاست. لازم به ذکر است که منظور از تراکم و شانه، گره‌های بافته شده در طول و عرض فرش‌هاست. به عبارتی دیگر شانه به گره‌های بافته شده در یک متر عرض فرش و تراکم به تعداد گره‌ها در یک متر طول فرش گفته می‌شود. معمولا روی برچسب پشت فرش ماشینی مقدار شانه فرش درج شده است؛ پس پیش از خرید، حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

«شاید جالب باشد که بدانید در گذشته، فرش‌های ماشینی در دسته ۵۰۰ شانه و امروزه در دسته‌های ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه عرضه می‌شوند.»

راهنمایی برای خرید فرش ماشینی؛ تفاوت دسته‌های فرش

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه به سه نوع واقعی، تبدیلی و طرح ۷۰۰ شانه تقسیم می‌شود. این مدل فرش از ضخامت بیشتری برخوردار بوده و در نتیجه نرم‌تر بوده و از لطافت بیشتری نیز برخوردار است. از نظر قیمتی نیز فرش ماشینی ۷۰۰ شانه، هزینه کمتری از سایر انواع فرش‌ها دارد.

از دیگر مواردی که باعث می‌شود این فرش‌ها مورد استقبال بالای مشتریان قرار بگیرند، قابلیت شستشوی بالا و پرزدهی کم آن است که دردسرها و چالش‌ها را در زمان شستشو به حداقل می‌رساند.

نوع دیگر فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه است که نخ‌های ظریف‌تر و مستحکم‌تری دارد. این نوع فرش بیش از سایر مدل‌ها به فرش دستباف شباهت دارد. از طرفی دیگر فرش ۱۰۰۰ شانه دو نوع برجسته و غیر برجسته دارد که قیمت نوع برجسته، گران‌تر از دیگر انواع آن است.

یکی از پرفروش‌ترین انواع فرش‌های ماشینی، مدل ۱۲۰۰ شانه است. در این مدل به خاطر تراکم و شانه بالا، فشردگی گره‌ها در دل فرش بیشتر بوده و استحکام فرش نیز بالاتر است. این مدل یکی از جدیدترین و پرفروش‎ترین مدل‌های فرش است که ظرافت بسیاری دارد.

با توجه به مواردی که در این قسمت عنوان کردیم، اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین نوع فرش ماشینی چیست باید شانه و تراکم فرش را در نظر گرفته و با توجه به آن بررسی کنیم که فرش انتخابی موردنظر می‌تواند رضایت ما را جلب کند یا خیر!


پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی شمال تهران هستید، باید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان قالیشویی بانو شما را در مورد مراحل ثبت سفارش و سوالات احتمالی راهنمایی کنند.


تفاوت دسته‌های فرش

مشخصات فرش ماشینی خوب

بهترین فرش ماشینی کدام است ؟ پاسخ به این سوال را می‌توان اینگونه داد که مشخصات فرش ماشینی درجه یک را الیاف‌ها و دستگاه‌های استفاده شده تعیین می‌کنند. به طور مثال، الیاف پلی استر و پلی پروپلین که در فرش‌های ماشینی کاشان به کار می‌روند، رنگ‌های درخشان و چشمگیری دارند.

همچنین بهترین فرش ماشینی کاشان، شانه و تراکم بالایی دارد که در نتیجه ظرافت و استحکام را همراه باهم دارند. یکی از مزیت‌های این فرش‌ها، پاخور خوب و دوام رنگ‌های دلنوازشان است که بیننده را به باغ‌های دلگشای کاشان می‌برد.

همچنین برای راهنمای خرید فرش ماشینی ذکر این نکته ضروری است که بهترین فرش‌های ماشینی آن‌هایی هستند که پرزدهی نداشته و موجب ایجاد حساسیت نشوند. یکی از مهم‌ترین نکات خرید فرش ماشینی، قابلیت شستشوی مکرر آن‌هاست. امروزه با پیشرفت تجهیزات قالیشویی در ایران، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها یعنی حفظ سلامت فرش برطرف شده و احتمال اینکه در زمان شستن با مشکل مواجه شوند، کاهش می‌یابد.


پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید بدانید که در قالیشویی‌ها از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله آشنایی با انواع دستگاه قالیشویی را مطالعه کنید.


فرش ماشینی خوب چی بخرم؟

در دنیای فرش‌های ماشینی با توجه به بودجه، سایز قالی مورد نیاز و حتی آب و هوای محل زندگی‌تان انتخاب‌های متعددی برای شما وجود دارد. در دنیا متنوع فرش امروزی، دیگر امکان اینکه کسی از فروشگاه‌ها دست خالی بیرون برود، وجود ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که انتخاب سایز قالی را بر اساس متراژ منزل باید باشد.

اگر در محیط مرطوب زندگی می‌کنید، سراغ فرش‌های پلی‌پروپلین بروید؛ این نوع فرش‌ها، مقاومت بسیاری در برابر رطوبت دارند. فرش‌های پشمی هم طرفداران خاص خودشان را داشته و برای افرادی که فرزند کوچک دارند، نرمی این فرش‌ها و راحتی شستشوی آن مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

اگر به دنبال تنوع و ماندگاری هستید، حتما به سراغ فرش گل برجسته ماشینی بروید. فرش ماشینی گل برجسته بخاطر زیبایی و ظرافت بی‌نهایت خود، عموما به عنوان تابلو فرش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرش گبه ماشینی به دلیل فانتزی بودن و برخورداری از تنوع طرح‌هایی همچون طرح درخت، ایلاتی و حوض بین جوان‌ها محبوبیت زیادی دارد.

همچنین افرادی که به دنبال دوام و طول عمر فرش هستند، فرش‌های نایلون را انتخاب می‌کنند؛ چرا که وزن وسایل سنگین مانند مبلمان را به خوبی تحمل می‌کنند.


پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد، شستشوی مبلمان است. اگر قصد دریافت این خدمات را دارید با ورود به صفحه قالیشویی آنلاین بانو، فرم موجود در صفحه را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


فرش خوب چه فرشی است

فرش چه مارکی خوبه؟

فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ یکی از مسائلی که مشتریان از یک راهنمای خرید فرش ماشینی انتظار دارند توجه به برندهای موجود است. مسلما قیمت فرش‌ها بر اساس مارک و برند استفاده شده شما متغیر خواهد بود. برای مثال تنوع فراوان فرش‌های پلی‌استری، موجب شده تا هرکسی با هر بودجه‌‎ای امکان خرید آن را داشته باشد. در حالی که فرش‌های نایلون به صورت کلی، گران‌ترین الیاف مصنوعی هستند.

نکات مهم در نگهداری فرش ماشینی

تصور کنید که پاسخ سوال چه فرشی بخرم را دریافتید و گزینه موردنظر خود را نیز خریداری کرده‌اید. در کنار خرید یک محصول باکیفیت، نوع نگهداری شما نیز تعیین کننده طول عمر فرشتان است؛ پس باید در حفظ و نگهداری آن نایت تلاشتان را بکنید.

به طور کلی تنها با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به طول عمر این کالای رنگارنگ کمک کنید. برای مثال سعی کنید، فرش را در معرض نور مستقیم خورشید یا منابع حرارتی و آتش‌زا قرار ندهید. همچنین هیچگاه نباید فرش را تا نکنید؛ زیرا فرش شده و شکل طبیعی خود را از دست می‌دهد. به طور کلی، برای جابه‌جایی فرش، رول کردن آن، بهترین راه ممکن است.

در صورتی که وسایل سنگینی همچون مبلمان را روی فرش قرار دادید، هر چند وقت یک‌بار، جای وسایل را عوض کنید تا الیاف در یک نقطه فشرده نشود. در نهایت در صورت بروز آسیب‌دیدگی یا لکه روی فرش، حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید تا هزینه‌ای که برای بهترین فرش ماشینی خود کردید، هدر نرود.


پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که صحبت بیشتر در مورد نحوه مراقبت از فرش در این مقاله نمی‌گنجد، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با بهترین راه‌های این کار از محتوای لیک مقابل استفاده کنید: روش نگهداری از فرش ماشینی .


سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه یک راهنمای خرید فرش ماشینی خوب، به شما کمک کنیم تا با بودجه موردنظر خود، خرید خوبی را تجربه کنید. امیدواریم که مطالب عنوان شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هر یک از موضوعات گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *