پاک کردن لکه روی فرش آشپزخانه

پاک کردن انواع لکه ها بروی فرش آشپزخانه

شستشوی فرش یکی از معضلات و مشکلات افراد به شمار می آید. زیرا این لوازم خانگی لوازمی هستند که معمولاً در محیط های شلوغ و پر رفت و آمد و در معرض آلودگی قرار دارند. یکی از مکان هایی که قرارگیری فرش در آن جا بسیار نیاز به مراقبت داشته و در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد، فرش آشپزخانه است. پاک کردن و تمیز کردن فرش های آشپزخانه با در نظر گرفتن این موضوع که امکان آلودگی و کثیفی و ایجاد انواع لکه بر روی آن وجود دارد، نیاز به مهارت و آگاهی دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا مواردی در خصوص تمیز کردن و شستشوی فرش از لکه های مختلف را در اختیار شما قرار دهیم. اما در صورت عدم آگاهی صحیح بهتر است از یک قالیشویی تهران کمک بگیرید. شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز می توانید عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید. اگر شما با پاک کردن لکه فرش آشپزخانه مشکل دارید پس با ما باشید تا کامل این مشکل را حل کنید.

روش های پاک کردن انواع لکه بروی قالی آشپزخانه

لکه های مختلف روش های متفاوتی برای تمیز شدن و پاک شدن دارند. شستشوی فرش از این لکه ها نیز متفاوت است. به همین دلیل باید با انواع لکه ها و روش های مخصوص به آن ها آشنا شوید تا عملکرد بهتر و موفق تری در این خصوص داشته باشید. انواع لکه هایی که ممکن است بر روی قالی آشپزخانه با توجه به محیط قرارگیری آن با آن ها مواجه شود، عبارت اند از لکه زردچوبه، لکه زعفران، لکه آبمیوه، لکه چربی و روغن، لکه چای یا قهوه، لکه سس گوجه فرنگی، لکه پروتئینی، لکه شیر و ماست و … که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.البته قبل از اینکه روش های پاک کردن لکه را توضیح دهیم ما یک مقاله در مورد روش انتخاب فرش آشپزخانه نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه زردچوبه

در صورت امکان سعی کنید لکه زعفران را سریع از روی فرش پاک کنید و نگذارید بر روی آن باقی بماند. برای شستشوی فرش از این لکه یک پارچه را روی آن قرار دهید و به آرامی فشار دهید. یک قاشق مایع ظرفشویی را با جوش شیرین مخلوط کنید و بر روی لکه قرار دهید. به وسیله یک مسواک محلول را به صورت دایره ای بر روی فرش بکشید. سپس به وسیله پارچه ای نرم و تمیز نم دار آن را پاک کرده و تمیز کنید.

پاک کردن لکه زعفران

اگر زعفران خشک بر روی فرش ریخته باشد برای از بین بردن آن باید کشیدن جاروبرقی بروی فرش را انتخاب کنید. اما در صورتی که فرش شما با زعفران خیس لکه شده است، برای شستشوی آن از پارچه ای پنبه ای و سفید که نم دار و مرطوب است کمک بگیرید. نباید لکه را بمالید. زیرا سبب بزرگ شدن آن می شود. این کار را به صورت مکرر تکرار کنید. سپس از محلول سفید کننده اکسیژن و آب استفاده نمایید و لکه را از بین ببرید. در صورت عدم آگاهی درست نیز می توان با یک قالیشویی آنلاین مشورت کنید.

پاک کردن لکه چربی و روغن

برای شستشوی فرش از لکه روغن و چربی سعی کنید هرچه سریع تر اقدام نمایید. هرچه روغن و چربی بر روی فرش بیشتر باقی بماند، سخت تر از بین می رود. سعی کنید تا زمانی که لکه تازه است آن را به وسیله دستمالی تمیز و یا چاقو از روی فرش بردارید. برای پاک کردن روغن از حلال های رنگی استفاده نمایید. برای استفاده از آن ها یک لیتر آب ولرم را با یک قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن ۳ در صد مخلوط کنید و با برس بر روی لکه بکشید. این محلول را نباید برای مدت زیادی روی فرش بگذارید و سریع پاک کنید. در روش دیگر می توانید از جوش شیرین و نشاسته نیز استفاده کنید و آن را به آرامی بر روی فرش بمالید تا لکه از بین برود.

پاک کردن لکه چای یا قهوه

برای شستشوی فرش و از بین بردن و پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش آشپزخانه در صورت ماشینی بودن آن ابتدا پارچه ای سفید را به ماده شوینده آغشته کرده و چندین بار و برای مدت چند دقیقه بر روی لکه فرش فشار دهید. سپس ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید و با پارچه سفید دیگری آن را خشک کنید. اگر با این روش لکه به خوبی از بین نرفت می توانید برای پاک کردن این لکه از سرکه سفید نیز استفاده کنید. سپس کمی آب ولرم بر روی لکه ریخته و حدود یک ساعت منتظر بمانید تا فرش خشک شود. این روش را تا زمانی که لکه از بین رود، ادامه دهید.

پاک کردن انواع لکه سس گوجه فرنگی

به منظور شستشوی فرش از لکه گوجه فرنگی از یک لیمو کمک بگیرید. لیمو ترش حالت اسیدی دارد و به راحتی لکه قرمز سس را از بین می برد. برای انجام این کار ابتدا به وسیله یک چاقو سس اضافی روی فرش را بردارید، سپس یک لیمو ترش را به دو قسمت تقسیم کرده و بر روی لکه موجود بر فرش بمالید. مقداری آب سرد درون یک ظرف بریزید و آن را به وسیله دستمالی تمیز بر روی فرش بکشید تا بقایای سس و لیمو از روی آن تمیز و پاک شود.

پاک کردن لکه شیر و ماست

برای از بین بردن لکه لبنیات و شیر و ماست و شستشوی فرش مقداری محلول شوینده را روی لکه اسپری نمایید. سپس مقداری محلول آمونیاک به آن اسپری کنید و با پارچه سفید و تمیز آن را خشک کنید. در مرحله بعد سرکه سفید را با آب مخلوط کرده و به آن اسپری نمایید و با پارچه تمیز پاک کنید تا خشک شود. روی لکه شیر و ماست مقداری آب ولرم بپاشید و آن را با پارچه سفید و تمیز خشک کنید.

ما یک مقاله در مورد پاک کردن لکه شیر بروی فرش و مبل نوشته ایم که می توایند آن را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه پروتئینی

برای از بین بردن لکه پروتئین نیز می توانید از محلول های گفته شده در سایر موارد به منظور از بین بردن لکه ها استفاده کنید اما در صورت عدم آگاهی و اطلاع کافی بهتر است آن با تحقیق در خصوص قالیشویی تهران و انتخاب بهترین قالیشویی قالی خود را به آن ها بسپارید.

پاک کردن لکه آبمیوه

برای پاک کردن و شستشوی فرش ابتدا آبمیوه موجود بر روی فرش را به وسیله حوله ای سفید و تمیز پاک کنید. روش پاک کردن فرش به این صورت است که حوله را نباید بر روی آن بکشید، بلکه با قرار دادن حوله بر روی لکه آن را جذب کنید. ناحیه دارای لکه را با آب سرد مرطوب کنید و قرار دادن حوله بر روی آن تا زمانی که دیگر هیچ ماده ای به حوله نچسبد، ادامه دهید در ادامه. برای شستشوی فرش از لکه آبمیوه از مواد شوینده مایع و ملایم استفاده نمایید. در انتها با پاشیدن آب بر روی آن، فرش را به خوبی آب کشی کنید.

ما یک مقاله در مورد پاک کردن لکه آب انار بروی فرش و مبل نوشته ایم که می توایند آن را مطالعه کنید.

پاک کردن لکه خون

آشپزخانه با توجه به اینکه قلب خانه است بسیار در تردد افراد قرار دارد و چون آشپزی در این مکان انجام می شود احتمال بریدن دست وجود دارد به همین دلیل خون بروی فرش بریزد باید پاک شود برای پاک کردن لکه خون از روی فرش اتدا لکه را با آب خیس کنید و بعد محلول آب ونمک را بروی لکه بپاشید با آب پاش تا جای که لکه نرم شود و بعد با قاشق آن را جمع کنید تا زمانی که فرش تمیز شود. البته همیشه بروی زخمهای عمیق بتادین ریخته می شود و بعضی وقتها ممکن است بروی فرش پاشیده شود برای تمیز کردن لکه بتادین از روی فرش می توانید مقاله ما در این زمینه مطالعه کنید.

جمع بندی نهایی

قالیشویی بانو یکی از شناخته شده ترین قالیشویی ها به شمار می رود که با به کارگیری نیروی کار ماهر اقدام به ارائه خدمات قالیشویی به مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با همکاران ما در این شرکت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *