روش های صحیح جاروبرقی کشیدن قالی چگونه است؟

روش جارو کشید فرش چگونه است

فرش ها زیبایی وصف ناپذیری به فضای منزل می بخشند و نگهداری از آن ها نقش مهمی بر جلوه و زیبایی فرش ها دارد. جارو زدن صحیح سطح فرش می تواند ذرات جامد و آلودگی های روی آن را جمع کند و از طرف استفاده بیش از حد از جارو برقی در کنار به کار گیری روش های نادرست می تواند عمر فرش های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. اما آیا می دانید بهترین روش برای جاروبرقی کشیدن قالی چه روشی است؟ چند بار در هفته باید فرش ها را جارو بکشیم و بهترین زمان برای انجام این کار چه موقعی است؟ در این مقاله می توانید با هر آن چیزی که لازم است در مورد جارو کشیدن فرش ها بدانید، آشنا شوید.

بهترین روش جاروبرقی کشیدن روی فرش

جارو برقی کشیدن فرش معمولاً زمانی انجام می شود که گرد و خاک و ذرات ریز آشغال روی فرش جمع می شوند. به جا ماندن این ذرات روی فرش موجب آسیب به بافت فرش و نفوذ این ذرات به عمق فرش می شود. از همین رو جارو کشی به موقع و اصولی می تواند باعث افزایش عمر فرش شما را تا میزان زیادی شود. انتخاب جاروی مناسب در کنار روش درست جارو کشی موجب می شود تا به راحتی از شر آلودگی های روی فرش خلاص شوید و ظاهر زیبای فرش را به آن باز گردانید.

طرز صحیح کشیدن جاروبرقی

شاید جارو کشیدن فرآیند ساده و پیش پا افتاده ای به نظر برسد اما باید بدانید که خیلی از ما همین کار ساده را نیز غیر اصولی و نادرست انجام می دهیم. برای جارو برقی کشیدن فرش ها باید ابتدا آشغال های بزرگ را از روی فرش بردارید. سپس می توانید جارو را روشن کنید و یک بار فرش را از بالا به پایین و یک باز از پایین به بالا جارو بزنید. سپس یک بار دیگر از چپ به راست و یک بار هم از راست به چپ فرش را جارو بزنید. توجه داشته باشید که جارو زدن به شکل اریب و یا چرخاندن جارو روی فرش می تواند به تار و پود آن آسیب برساند.

بهترین زمان جارو کشیدن فرش

معمولاً بهترین زمان برای جارو کشیدن فرش زمان هایی است که فرش شما تازه کثیف شده و یا گرد و خاک روی آن نشسته است. از طرف دیگر اختصاص دادن ۱ تا ۲ روز در هفته برای جارو کشی منظم فرش ها نیز می تواند روش مؤثری برای این کار باشد.

هفته ای چند بار جارو برقی بکشیم؟

زیاد از حد جارو کشیدن فرش ها می تواند همانند جارو نزدن آن به تار و پود فرش های شما آسیب وارد کند. به طور کلی هر فرش باید با توجه به این که چقدر روی آن رفت و آمد می شود، تمیز شود. اگر رفت و آمد زیادی روی فرش صورت نمی گیرد، می توانید یک بار در هفته فرش ها را جارو بزنید. در صورتی که فرش شما در محل رفت و آمد قرار دارد، بهتر است ۲ تا ۳ بار در هفته سطح فرش را با جارو برقی تمیز کنید. توجه داشته باشید که فرش آشپزخانه بیشتر از فرش پذیرایی نیاز به تمیز کردن دارد و از همین رو باید برای جارو کشی فرش حتماً به این نکته نیز توجه داشته باشید.

انتخاب جاروبرقی مناسب

جاروبرقی ها انواع مختلفی دارند و از همین رو انتخاب یک جاروی خوب نیز می تواند روی کیفیت جاروکشی تأثیر بگذارد. برای انتخاب یک جاروبرقی خوب باید از جاروهایی استفاده کنید قابلیت تنظیم ارتفاع و مکش داشته باشند و سری مناسبی برای جارو زدن فرش های مختلف داشته باشند.جارو برقی یکی از لوازمی است که به راحتی پرز و مو را از روی فرش جمع آوری می کنید و شما می توانید با جارو برقی مناسب این موهای زائد را جمع آوری کنید.

ما یک مقاله در مورد جمع آوری مو از روی فرش نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید

ویژگی های جارو برقی مناسب

یک جاروبرقی مناسب قبل از هر چیزی باید از یک برند معتبر و سازنده شناخته شده تهیه شود. این موضوع موجب می شود تا جاروی شما کلیه فاکتورهای واجب و ضروری برای یک جاروبرقی مناسب را داشته باشند. داشتن مکش مناسب در کنار سری های مختلف و قدرت بالا می تواند به شما کمک کند تا فرآیند تمیز کردن فرش ها را راحت تر و بدون مشکل انجام دهید. مجهز بودن جارو برقی به برش چرخان نیز می تواند به شما کمک کند تا راحت تر فرش ها و قالی ها را جارو بزنید.

نکاتی که زمان جارو برقی کشیدن باید رعایت کرد

  • در زمان جارو زدن فرش به هیچ عنوان عجله نکنید و سعی کنید این کار را با آرامش انجام دهید.
  • جارو را همیشه از بالا به پایین و چپ به راست یا برعکس انجام دهید و از چرخاندن جارو روی فرش اجتناب کنید.
  • از جارو زدن بیش از اندازه اجتناب کنید.
  • برای تمیز کردن گوشه های فرش و کناره دیوار بهتر است از سری مخصوص جاروبرقی استفاده کنید.

آیا جاروبرقی کشیدن به فرش آسیب می‌زند؟

اگر از جار برقی بیش از اندازه استفاده کنید و یا آن را به جهات مختلف روی تار و پود فرش بکشید، ممکن است فرش شما خیلی زود آسیب ببیند و ظاهر خود را از دست دهد. در غیر این صورت استفاده اصلی از جارو برقی نه تنها مشکلی برای فرش ایجاد نمی کند، بلکه به افزایش طول عمر فرش نیز کمک زیادی می کند.

جمع بندی نهایی

تمیز کردن فرش ها نه تنها روی ظاهر آن ها تأثیر می گذارد، بلکه می تواند به سالم ماندن فرش ها نیز کمک زیادی کند و از آسیب به تار و پود فرش جلوگیری نماید. در صورتی که فرش شما بیش از اندازه آلوده شده و با جاروبرقی تمیز نمی شود، بهتر است از خدمات قالیشویی بانو برای تمیز کردن فرش و قالی های خود کمک بگیرید. قالیشویی بانو با استفاده از تجهیزات مدرن و زیر نظر متخصصین فرش و قالی های شما را به بهترین شیوه و در کوتاه ترین زمان ممکن تمیز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *