۷ ترفند طلایی برای افزایش طول عمر فرش بدون دردسر!

افزایش طول عمر فرش

فرش‌ها به دلیل اینکه در زیر پا قرار می‌گیرند و همیشه جلوی چشم هستند، تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون منازل دارند. به همین دلیل، زیبایی و تمیز بودن آن‌ها برای هر کسی از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به گران بودن فرش‌ها و نداشتن توجیه اقتصادی برای تعویض آن‌ها، همه به دنبال راه‌هایی برای افزایش طول عمر فرش های خود هستند. اگر این موضوع از دغدغه‌های شما نیز هست، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید که بتوانید چند سال بیشتر و با کیفیت بیشتری از فرش‌های خود استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد برای حفظ سلامت فرش، رعایت نکات مهم در زمان شستشوست. به همین خاطر اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در خانه، فرش‌هایتان را بشویید، باید به دنبال بهترین قالیشویی تهران باشید که بتواند امانتی‌های شما را درست مانند روز اول به شما تحویل دهد. برای دریافت خدمات مناسب و با قیمتی منصفانه حتما با شماره ۱۴۴۳ تماس گرفته و یا از طریق سایت ما به ثبت سفارش اقدام کنید.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر فرش

راه‌کارها و روش‌های متعددی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان طول عمر فرش را افزایش داده و از آن‌ها به بهترین نحو نگهداری کرد. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ماندگاری لکه‌ها
  • شست‌وشوی به موقع و درست
  • تمیز نگه داشتن و جاروکشی مرتب
  • شستشو با روشی درست و اصولی
  • قرار ندادن فرش در نور مستقیم خورشید
  • انجام روش‌هایی به منظور جلوگیری از پوسیدگی و سایش
  • قرار ندادن وسایلی که سبب ایجاد رطوبت در فرش می‌شوند؛ مانند گلدان
  • و…

راهکارهایی برای افزایش طول عمر فرش

۱. استفاده درست از جارو برقی

برای این که بتوانید فرش خود را به خوبی جارو کنید باید بدانید که در زمان جاروکشی سر جاروبرقی را در جهت پرزهای فرش حرکت دهید و این کار را در تمام نقاط فرش تکرار کنید تا به خوبی از همه آلودگی ها و گرد و غبار پاک شود. اما توجه کنید که پیش از جاروکشی اشیاء و وسایل روی فرش را بر دارید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. این عمل را چند بار تکرار کنید تا فرش به خوبی تمیز شو. سعی کنید هر چند روز یک بار اقدام به انجام این کار نمایید تا فرش شما تمیز مانده و به این ترتیب طول عمر بالاتری پیدا کند.



پیشنهاد مطالعه: شاید تعجب کنید، اما جارو کشیدن فرش نیز اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به افزایش طول عمر فرش هایتان کمک کنید. برای آشنایی با اصول انجام این کار، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله روش جاروکشیدن فرش را مطالعه کنید.



۲. شستشوی اصولی و حرفه‌ای برای افزایش طول عمر فرش

به منظور شستشوی صحیح و اصولی فرش، بهتر است از مواد شوینده عالی و روشی اصولی استفاده کنید تا امکان آسیب به فرش‌ها را به حداقل برسانید. اگر هم از تخصص، تجربه و فضای کافی برای انجام ای کار برخوردار نیستید، حتما از خدمات قالیشویی‌های معتبر و متخصص استفاده کنید.



پیشنهاد: قالیشویی بانو می‌تواند گزینه مورداعتمادی برای دریافت خدمات شستشوی فرش شما باشد. شما با تماس با شماره قالیشویی ما می‌توانید بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.



شستشوی حرفه ای

۳. جلوگیری از سایش فرش

برای جلوگیری از ایجاد سایش در فرش‌ها سعی کنید هر چند وقت یک بار فرش‌هایتان را سر و ته پهن کنید تا به یک اندازه پا بخورد؛ زیرا ممکن است فرش در محیطی از منزل قرار گرفته باشد که تنها قسمتی از آن در معرض رفت‌و‌آمد باشد. این موضوع باعث می‌شود تا فرش در قسمت پر رفت‌وآمد دچار سایش شود.

این موضوع خصوصا برای فرش‌هایی که در زیر پا قرار می‌گیرند، صادق است. به همین دلیل باید تلاش کنید که درب در زمان باز و بسته شدن، با فرش تماس زیادی نداشته باشد.



پیشنهاد مطالعه: پوسیدگی و ایجاد سایش در فرش، از مسائلی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر عمر فرش داشته باشد. برای جلوگیری از ان اتفاق، حتما از محتوای مقاله مقابل استفاده کنید: جلوگیری از پوسیدگی فرش .



۴. عدم خیس شدن برای افزایش طول عمر فرش

به منظور جلوگیری از خیس شدن، روش‌های متفاوتی وجود دارد که تاثیرگذارترین آن قرار ندادن فرش در محیط‌هایی است که در معرض آب و رطوبت قرار دارند؛ مانند مقابل درب حمام و یا در داخل حمام و سرویس بهداشتی. زیرا این کار سبب پوسیدگی فرش می‌شود.

برای از بین بردن خیسی فرش، می‌توانید از یک دستمال و حوله تمیز و خشک کمک بگیرید. به این صورت که دستمال و یا حوله خشک را روی خیسی فرش قرار داده و کمی بر روی رطوبت فشار دهید. به یاد داشته باشید که این کار را باید برای چند دقیقه و چند بار تکرار کنید تا نتیجه بخش باشد. در صورت خیس شدن حوله، آن را با حوله خشک دیگری تعویض کرده و این کار را تا خشک شدن کامل فرش ادامه دهید.

خیس نشدن فرش

۵. جلوگیری از تابیدن نور خورشید

تابش نور خورشید بر روی فرش‌ها عوارض و تأثیر متفاوتی دارد. اما به طور کلی سبب از بین رفتن تاروپود فرش و کم رنگ شدن و آسیب به رنگ آن می‌شود. باید به اینکه توجه داشته باشید که هر چه کیفیت فرش پایین‌تر باشد، آفتاب آسیب بیشتر و جدی‌تری به فرش وارد می‌کند. با اینحال فرش‌های با کیفیت هم از این آسیب دور نیستند. دلیل این اتفاق این است که اشعه موجود در نور خورشید باعث از بین رفتن بافت فرش شده و در دراز مدت، طول عمر آن را کاهش می‌دهد.



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که قالیشویی بانو تلاش می‌کند تا با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد، شستشوی مبلمان است. ما تلاش می‌کنیم با بهره‌برداری از روش‌ها و متدهای روز دنیا و همچنین استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، بهترین خدمات را ارائه داده و شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.



۶. پاک کردن سریع لکه و آلودگی فرش

سعی کنید در صورت لکه و آلوده شدن فرش به سرعت به تمیز کردن و از بین بردن آن لکه اقدام کنید؛ زیرا ماندگاری بالای لکه و آلودگی بر روی فرش، باعث می‌شود تا این کثیفی‌ها به داخل بافت و تاروپود فرش رفته و سبب از بین رفتن و آسیب رساندن به آن می‌شود.

پاک کردن سریع لکه ها

۷. قرار ندادن گلدان برای افزایش طول عمر فرش

قرار دادن گلدان بر روی فرش یکی از مواردی است که انجام دادن آن در دراز مدت موجب ایجاد آسیب در فرش می‌شود. زیرا گلدان‌ها رطوبت را در خود نگه داشته و این رطوبت و آب ممکن است به فرش سرایت کرده و در بلند مدت باعث ایجاد پوسیدگی بافت و تاروپود فرش شود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله تلاش کردیم که تا با بررسی مهم‌ترین مواردی که می‌توانند موجب افزایش طول عمر فرش های شما شوند، به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای ما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با موضوعی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایا داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *