پاک کردن لکه شیر از فرش و مبل+ از بین بردن لکه شیر کاکائو

پاک کردن لکه شیر از فرش

فرش و مبل از وسایلی هستند حتی اگر به طور کامل نیز از آن‌ها مراقبت کنیم، باز هم امکان دارد که بر روی آن‌ها لکه ایجاد شود. ریختن مایعات روی فرش و مبل عموما باعث ایجاد لکه می‌شود و اگر بچه کوچکی در خانه داشته باشید، این امر اجتناب ناپذیر خواهد شد. البته ریختن شیر علاوه‌بر ظاهر بدی که به وسایل شما می‌دهد باعث ایجاد بوی بد در محیط نیز می‌شود. به همین دلیل پاک کردن لکه شیر از فرش و مبل باید در همان دقایق ابتدایی انجام شود تا مشکلات اینچنینی به حداقل برسند. در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با بهترین روش های پاک کردن لکه شیر از روی فرش آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر لکه‌ای که روی فرش شما ایجاد شده است، عمیق و ماندگار است و نمی‌توان با روش‌های خانگی آن‌ها را از بین برد، باید از خدمات بهترین قالیشویی معتبر سطح شهر استفاده کنید. قالیشویی بانو در طی سال‌ها تجربه موفق در این زمینه همواره از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کند تا بتواند شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

چرا شیر روی فرش و مبل لکه ایجاد می‌کند؟

شیر پروتئین و چربی زیادی دارد که موجب می‌شود به محض ریختن در جایی به سرعت باعث ایجاد لکه شود. همچنین این لکه‌ها بوی بدی داشته و باید هر چه سریع‌تر نسبت به پاک کردن شیر از روی فرش اقدام کنید.

«اگر لکه را به سرعت پاک نکرده و اجازه دهید کهنه و قدیمی شود، در آینده برای پاک کردن و رفع بوی بدی که ایجاد می‌کند، با چالش‌های متعددی مواجه خواهید شد.»



پیشنهاد مطالعه: علاوه بر شیر، مواد متعدد دیگری نیز وجود دارند که اگر روی فرش و مبل بریزند، می‌توانند باعث ایجاد بوی بد شوند. اگر با بوی بد فرش‌هایتان دست‌وپنجه نرم می‌کنید، محتوای مقاله بوی بد فرش می‌تواند برای شما مفید باشد.



چرا شیر لکه میشه

پاک کردن لکه شیر از فرش

شیر ریخته رو فرش با چی پاک کنم ؟ باز هم تاکید می‌کنیم که از بین بردن لکه شیر روی فرش باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود تا به تاروپود فرش نفوذ نکند. به طورکلی روش‌ها و متدهای مختلفی برای پاک کردن لکه شیر از فرش وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مشکل به وجود آمده را برطرف کرد.

از جمله راهکار های از بین بردن لکه شیر در فرش و مبل می‌توان به استفاده از محلول پاک کننده، نوشابه، شامپو فرش، آمونیاک و… اشاره کرد.

مراحل پاک کردن لکه شیر از روی فرش

در مرحله اول از بین بردن لکه شیر از روی فرش، شیر ریخته شده بر روی فرش را به وسیله یک حوله تمیز، پاک کنید. در مرحله بعدی دو فنجان آب گرم را با یک قاشق صابون مایع ترکیب کرده و سپس اسفنجی را به این محلول آغشته کنید. در نهایت تلاش کنید که با استفاده از آن لکه روی فرش را پاک کنید. در مرحله بعد مقداری نوشابه گازدار را روی لکه شیر ریخته و اجازه دهید چند دقیقه بر روی آن بماند. در نهایت پارچه‌ای تمیز و مرطوب را بر روی آن بکشید تا به خوبی تمیز شود.



پیشنهاد: شستشوی فرش در خانه به خصوص خانه‌های آپارتمانی امروزی چندان کار راحتی نیست. به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند از شرکت‌هایی که خدمات شستشوی فرش را ارائه می‌دهند، استفاده کنند. شما می‌توانید برای این کار به ما اعتماد کرده و بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت دریافت کنید.



مراحل تمیز کردن

روش های پاک کردن لکه شیر از روی مبل

برای پاک کردن لکه شیر از روی مبل، باید ابتدا مایع ریخته شده را با قاشق از روی فرش جمع کنید. سپس رطوبت موجود را به وسیله یک دستمال یا حوله تمیز، پاک کنید. در مرحله بعدی یک قاشق غذاخوری مایع سفید کننده و مواد شوینده را با یک فنجان آب مخلوط کنید.

پارچه نخی را به محلول آغشته کنید و بر روی لکه قرار دهید و از بیرون به سمت مرکز بکشید تا لکه از بین برود. در نهایت یک پارچه نخی تمیز را با آب مرطوب کرده و محل مورد نظر را آبکشی و تمیز کنید.



پیشنهاد مطالعه: می‌خواهید قیمت قالیشویی را بدانید؟ از آنجایی که در ابتدای هر سال، اتحادیه قالیشویی هر شهر، قیمت‌های شستشوی فرش را اعلام می‌کند، شما با آشنایی با این قیمت‌ها می‌توانید منصفانه‌ترین قیمت را پیدا کنید. برای بررسی قیمت‌ه از لینک مقابل استفاده کنید: قیمت قالیشویی .



روش های پاک کردن لکه شیر کاکائو از روی فرش

همانطور که می‌دانید شیر یکی از محصولات غذایی بسیار پرمصرف است و با بسیاری از محصولات ترکیب می‌شود. یکی از محبوب‌ترین این نوشیدنی‌ها شیرکاکائوست. برای پاک کردن لکه شیر کاکائو از فرش نیازی به مواد اولیه و خاصی نداشته و می‌توانیداز روش‌هایی که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم استفاده کنیم.

همچنین شما می‌توانید از موادی مانند آب سرد، مواد شوینده آنزیم دار، آمونیاک، جوش شیرین، برس یا مسواکی نرم، حوله‌ای کاغذی و دستمالی تمیز استفاده کنید.

از بین بردن لکه شیر کاکائو

از بین بردن بوی شیر روی فرش

همانطور که گفتیم شیر با وجود پروئتین‌ها و چربی‌هایی که دارد، باعث ایجاد بوی بد هم می‌شود. تا به اینجا توضیح دادیم که لکه‌های به وجود آمده با شیر را چگونه از بین ببرید. برای از بین بوی بد آن نیز باید کاسه‌ای را برداشته و در داخل آن سرکه بریزید. سپس به وسیله پارچه‌ای تمیز آن را بر روی فرش بمالید.

در مرحله بعد مقداری جوش شیرین را بر روی لکه مورد نظر بریزید؛ به طوری که لکه کاملاً پوشانده شود. علت این کار این است که بوی بد شیر توسط جوش شیرین جذب می‌شود. در مرحله بعد نیز به منظور خوشبو کردن فرش، می‌توانید از گل محمدی استفاده کنید.



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی غرب تهران هستید، می‌توانید با بانو تماس بگیرید تا امانتی‌های شما را با دقت کامل شسته و سالم و تمیز به شما تحویل دهند. برای صحبت با کارشناسان ما با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



جمع بندی نهایی

در متن این مقاله به برخی از مواد مورد استفاده و روش‌های پاک کردن لکه شیر از فرش و رفع بوی بد ناشی از ماندگاری آن اشاره کردیم. اما در صورت نداشتن مهارت و یا وقت کافی، بهتر است از یک شرکت معتبر برای شستشو فرش و مبل خود استفاده کنید. ما بهترین روش‌های انجام این کار را بررسی کرده‌ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، این مشکلات را برطرف کنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *