مهم‌ترین نکات برای پاک کردن لکه انار از فرش در خانه

پاک کردن لکه انار از فرش

انار یکی از محبوب‌ترین میوه‌های پاییزی است که به دلیل خواصی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد (به خصوص توسط کودکان). همین موضوع باعث می‌شود تا ما به کرات با لکه‌های انار روی فرش و مبل و… مواجه شویم. پاک کردن لکه انار از فرش و مبل برخلاف دیگر لکه‌ها مانند خون، ادرار، چربی، جوهر و… دشوار بوده و شما را با چالش‌های متعددی مواجه می‌کند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به شما کمک کنیم طرز پاک کردن لکه انار از روی فرش را یاد گرفته و این کار را به سادگی و بدون مشکل انجام دهید؛ با ما باشید.

اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر در تهران هستید تا بتوانید بدون نگرانی از سلامت فرش، آن‌ها را بشویید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. همچنین شما می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما شما را راهنمایی کرده و به سوالات شما پاسخ دهند.

روش پاک کردن لکه انار از فرش و مبل

چه در مورد پاک کردن لک انار و چه در مورد هر لکه دیگری، بهترین زمان برای پاک کردن و از بین بردن آن‌ها بلافاصله پس از کثیف شدن و قبل از خشک شدن لکه است. در غیر اینصورت برای از بین بردن لکه انار روی فرش دچار مشکل می‌شوید.

  • برای از بین بردن این لکه‌ها روش‌ها و مواد متفاوتی وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین آن‌ها محلول آب و سرکه است. برای پاک کردن لکه آب انار از فرش با استفاده از این محلول باید یک پارچه تمیز و سفید را به آن آغشته کرده و محل موردنظر را با این دستمال بشویید.
  • همچنین استفاده از شامپو فرش نیز می‌توان یک روش کاربردی برای تمیز کردن لکه اب انار روی فرش باشد.
  • چگونه لکه انار را از روی فرش پاک کنیم؟ استاده از آب یخ نیز می‌تواند روش مناسبی برای این کار باشد. آب سرد به رقیق شدن غلظت آب انار ریخته شده کمک کرده و لکه را با سرعت بیشتری از بین می‌برد. بعد از رقیق شدن آب انار، از مواد شوینده، مایع ظرفشویی و… استفاده کنید تا هیچ ردی از انار باقی نماند.

«به یاد داشته باشید که قسمتی از فرش که لکه گرفته است را باید حداقل ۳-۵ دقیقه در آب سرد قرار داده و بعد از آن، عملیات از بین بردن لکه انار روی مبل را آغاز کنید. البته باید در انتخاب مواد شوینده و ترکیبات آن نیز دقت زیادی داشته باشید تا به بافت و الیاف فرش آسیبی وارد نشود.»

 


پیشنهاد مطالعه: در این قسمت از شامپو فرش نام بردیم. آیا می‌دانید در زمان استفاده از شامپو فرش باید چه نکاتی را در نظر داشته باشید؟ برای آشنایی با تمامی مواردی که در زمان استفاده از این ماده شوینده باید بدانید، پیشنهاد می‌کنیم محتوای مقاله طرز استفاده از شامپو فرش را از دست ندهید.


چگونه آب انار را از روی فرش پاک کنیم

محلول های پاک کننده برای از بین بردن لک انار

برای پاک کردن لکه انار از فرش و یا هر نوع لکه دیگری، باید به نوع الیاف و بافت فرش توجه کرده و با درنظر گرفتن آن، از محلول‌ها و ترفندهای متعددی استفاده کنید. از جمله بهترین محلول‌ها و مواد برای برطرف کردن لکه انار از فرش و مبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از عصاره لیمو ترش
  • استفاده از محلول آب و نمک
  • استفاده از اسپری‌های لکه بر
  • استفاده از محلول آب و آمونیاک
  • استفاده از محلول سرکه سفید و آب
  • استفاده از محلول آب جوش و جوش شیرین
  • استفاده از شوینده های مخصوص و شامپو فرش
  • استفاده از محلول آب، هیدروژن پراکسید و سدیم کربنات
  • استفاده از محلول مواد شوینده و هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

 


پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی آنلاین هستید که در کنار سرعت بالا در ارائه خدمات، کیفیت مناسبی داشته باشد، می‌توانید به بانو اعماد کنید. ما ضمن استفاده از بهترین و بروزترین ابزارها و دستگاه‌ها، از تخصص افراد حرفه‌ای و متخصص نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت مطمئن شویم بهترین خدمات در اختیار شما قرار می‌گیرد.


محلول‌های پاک کننده

پاک کردن لکه انار از فرش در قالیشویی

اگرچه از بین بردن لکه اب انار روی فرش کار سختی نیست اما استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر می‌تواند به شما اطمینان دهد که هیچ مشکلی برای فرشتان ایجاد نخواهد شد. به صورت کلی زمانی که لکه هنوز تازه است می‌توان از آب سرد برای رقیق کردن و تمیز کردن آن با مواد مختلف استفاده کرد؛ اما اگر لکه انار خشک شده باشد، نیاز به تلاش و دقت بیشتر برای تمیز کردن است.

شرکت‌ها و کارخانه‌های قالیشویی معتبر و مکانیزه امروزی در کنار امکانات و تجهیزات مدرن و بروز خود، از افراد با تجربه و متخصصی کمک می‌گیرند که دانش و مهارت کافی برای برطرف کردن هر نوع لکه و آلودگی و همچنین مشکلاتی مانند پارگی و… فرش ها را دارند. در قالیشویی‌ها نیز از ترفندها و روش‌های متعددی برای پاک کردن لکه آب انار استفاده می‌شود که رایج‌ترین و کاربردی‌ترین آن، استفاده از محلول آب و سرکه و شامپو فرش است.

«در کل اگرچه برطرف کردن لک انار از روی فرش کار سختی است اما با استفاده از ترفندهای مناسب و محلول‌های شوینده مطمئن می‌توان به سادگی این عملیات را انجام داد.»

 


پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید بدانید که بهترین روش برای ضدعفونی ککردن فرش و قالی چیست، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: روش های ضدعفونی کردن فرش .


 

جمع بندی نهایی

استفاده از فرش، زیبایی و جذابیت خاصی به منازل و خانه‌ها می‌دهد، اما نگهداری و تمیز کردن آن‌ها نیز به توجه و دقت بالایی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در فصل پاییز، ریخته شدن قطرات آب انار بر روی فرش‌هاست؛ زیرا پاک کردن لکه انار از فرش خصوصا بعد از خشک شدن آن کار سختی خواهد بود. برای این کار، می‌توانید از روش‌ها و مواد مختلفی کمک گرفته و در صورتی که روش‌های خانگی و سنتی به سرانجام نرسید، می‌توانید از خدمات یک قالیشویی معتبر بهره ببرید.

اگر در خصوص هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، در قسمت کامنت با ما اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

2 پاسخ

    1. با سلام و احترام خدمت شما، قالیشویی بانو در شهر تهران فقط شعبه دارد و تمامی نقاط تهران را پوشش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *