چگونه بهترین فرش را برای اتاق کودک انتخاب کنیم

انتخاب فرش را برای اتاق کودک

فرش ها یکی از لوازمی هستند که در منازل بسیار کاربرد دارند و هر اتاق و محیطی از منزل به منظور راحتی از آن بهره می برد. یکی از مهم ترین اتاق ها و محیط هایی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم اتاق کودکان است. کودکان به دلیل حساس بودن و نرم بودن پوستشان نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به همین دلیل فرش هایی که در این محیط قرار می گیرد باید دارای ویژگی هایی خاص باشند تا به پوست کودک آسیب وارد نکند. شستشوی فرش نیز باید به راحتی انجام بپذیرد تا همیشه تمیز و پاکیزه باشد. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکات و مواردی در خصوص ویژگی های فرش کودک و چگونگی شستشو فرش و شکل و اندازه و … در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان با آگاهی بیشتر بتوانید انتخاب بهتری را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش اتاق کودک

فرش های مورد استفاده در اتاق کودک می تواند از انواع مختلف ماشینی و دستباف باشد. تنوع مدل ها و طرح ها در فرش های دستباف بسیار بیشتر است به همین دلیل بیشتر مورد توجه کودکان و والدین آن ها قرار می گیرد. این فرش ها اغلب دارای رنگ های شاد و طرح هایی کودکانه و فانتزی هستند و بسیار جلب توجه می کنند. طرح های روی این فرش ها نیز متنوع بوده و برخی از آن ها دارای طرح های برجسته می باشد. فرش های مناسب اتاق کودکان باید نسبت به سایر فرش های منزل نرم تر و دارای پرزهای بلندتری باشد. همچنین الیاف مورد استفاده برای ساخت و تولید این فرش ها ضد حساسیت و ضد آلرژی نیز می باشد تا کودکان به راحتی بتوانند بر روی آن نشسته و راحت باشند و با توجه به اینکه فرش اتاق کودک همیشه در معرض آلودگی است باید به راحتی قابل تمیز شدن باشد و امکان دارد لکه اسلایم، لکه گواش و سایر لکه ها بروی آن به وجود بیاید که بشود به راحتی آن را تمیز کرد.

مشخصات فرش کودک

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم از مشخصات اصلی فرش های کودکان می توان به نرمی و لطافت این فرش ها نسبت به فرش های معمولی، ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن این فرش ها، پرزهای بلند این فرش ها و قابل شستشو بودن فرش ها اشاره نمود. در ادامه به بررسی این مشخصات و ویژگی ها می پردازیم.

نرم با پرز بلند

نرم بودن فرش های اتاق کودک یکی از ویژگی ها و خصوصیاتی است که بسیار حائز اهمیت است. پرزهای فرش ها نیز در اتاق کودک باید به گونه ای باشد که به راحتی از فرش جدا نشود و یا بدون پرز باشد. زیرا در غیر این صورت ممکن است کودک آن را خورده و پرز وارد ریه او شود که این آسیبی جدی به وی وارد می کند. این پرزها باید انبوه و بلند باشند. زیرا پرزهای کوتاه به راحتی وارد ریه می شوند و به کودک آسیب می زنند. پرزهای بلند معمولاً نرم ترند. همین امر سبب می شود تا بسیاری از والدین این فرش ها را برای اتاق کودک خود انتخاب نمایند. به همین دلیل بهتر است فرش های اتاق کودکان از الیاف مقاوم و مرغوبی ساخته و تولید شود تا به راحتی پرزهای آن جدا نشود.

ضد آلرژی

یکی از مشخصات و ویژگی هایی که فرش های اتاق کودکان باید داشته باشد ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن آن ها است. کودکان دارای پوست حساس و لطیفی می باشند و به همین دلیل نباید بر روی فرش ها و محیط های حساسیت زا بخوابند. این امر برای بزرگسالان نیز صادق است اما در خصوص کودکان باید احتیاط بیشتری صورت پذیرد.

قابل شستشو

قابل شستشو بودن فرش یکی دیگر از ویژگی ها و خصوصیات فرش های اتاق کودک است. با توجه به این امر که کودکان بر روی زمین ممکن است بیشتر بنشینند و به خوردن مشغول شوند و حتی برای بازی و … بر روی زمین بیشتر هستند، فرش این محیط ها به شدت در معرض کثیفی و آلودگی قرار دارد و با در نظر گرفتن حساسیت بالا نسبت به کودک شستشوی فرش این اتاق ها بسیار بیشتر است. به همین دلیل باید به گونه ای باشد که به راحتی و به کرات بتوان آن را شست. زیرا کودکان توانایی نگهداری و مراقبت از فرش اتاق خود را ندارند. وجود میکروب و باکتری بر روی آن نیز به کودک آسیب می زند، پس باشد قابل شستشو باشد.

برای خرید فرش کودک باید چه نکاتی را رعایت کرد

برای خرید فرش اتاق کودکان باید به نوع الیاف و ضد حساسیت و آلرژی بودن آن، نرم و لطیف بودن این فرش ها، انتخاب رنگ و مدل فرش بر اساس سلیقه شخصی کودک و نوع جنس و مدل آن که آلودگی کمتری را به خود جذب نماید، توجه کنید.

جنس فرش اتاق کودک

جنس فرش کودک باید به گونه ای باشد که قابل شستشو بودن و بتوان به راحتی و در دفعات مختلف آن را شست. همچنین باید از الیافی نرم و لطیف ساخته و تولید شود تا به پوست کودک آسیبی وارد نکند. بهترین جنس برای فرش اتاق کودک الیاف اکرولیک، پلی پروپیلن و .. می باشد.

شکل و اندازه فرش کودک

شکل و اندازه فرش کودک دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و می توان آن را در هر سایز و اندازه ای که دوست دارید، تهیه نمایید. فرش های مخصوص کودکان دارای شکل های کودکانه و فانتزی هستند و از طرح ها و شکل های شخصیت های کارتونی و یا شکل های هندسی با رنگ هایی شاد و کودکانه ساخته و تولید می شوند. بهتر است شکل و طرح این فرش ها را با توجه به سلیقه کودک و دکوراسیون اتاق او انتخاب و تهیه نمایید.البته اگر مشکل این رادارید که چگونه سایز مناسب فرش را بر اساس متراژ انتخاب کنید می توانید یک سری نکات را رعایت کنید به این صورت که به هیچ عنوان زیر تخت نباشد و از پایه تخت شروع شود تا لبه دیوار به این صورت احتمال کوبیدگی آن کم می شود.

روش شستشوی فرش کودک

شستشوی فرش اتاق کودکان همانند سایر فرش های ماشینی است با این تفاوت که برای شستشو فرش اتاق کودک باید از مواد شوینده ضد حساسیت و ضد آلرژی و متناسب با بافت و جنس فرش استفاده شود. همچنین آبکشی این فرش ها نسبت به فرش های عادی نیاز به آبکشی بیشتری دارد تا مواد شوینده، قارچ و کپک و … به خوبی از روی آن پاک شود. برای شستشو فرش اتاق کودک خود می توانید از قالیشویی های معتبر با خدمات قالیشویی کمک بگیرید.

مزایای شستشوی فرش کودک

با توجه به این امر که کودک بر روی زمین بسیار می نشیند و گاهی بر روی آن می خوابد شستشو فرش سبب پاکیزه بودن و امنیت خیال والدین می گردد. تمیز بودن و شستشوی فرش اتاق کودک باکتری ها و کپک و قارچ های موجود بر روی آن را از بین می برد.

ما یک مقاله در مورد روش از بین بردن کپک بروی فرش داریم که می توانید آن را مطالعه کنید.

آیا شستشوی بیش از حد فرش ضرر دارد

شستشوی فرش خود به تنهایی برای فرش هیچ ضرری ندارد و بسیار خوب است اما استفاده از مواد شوینده و روش شستشوی آن بسیار مهم است. شستشوی فرش باید به اندازه باشد و زیاد و پی در پی بودن آن ممکن است به بافت فرش آسیب وارد کند. بهتر است به منظور تمیز کردن و شستشوی فرش خود آن را به بهترین قالیشویی تهران بسپارید.

جمع بندی نهایی

قالیشویی بانو یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین و در عین حال ارزانترین قالیشویی های تهران است که خدمات قالیشویی خود را به بهترین نحو در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با همکاران ما در قالیشویی بانو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *