استفاده از بهترین ابعاد فرش برای قسمت‌های مختلف خانه

بهترین ابعاد فرش

تاثیر انتخاب بهترین ابعاد فرش برای منازل به خصوص خانه‌های کوچک امروزی بر کسی پوشیده نیست. انتخاب فرش مناسب موجب می‌شود تا در نهایت فضای زیباتر و شکیل‌تری داشته باشید. همچنین اندازه فرش به بزرگ‌تر و کوچک‌تر نشان داده شدن خانه نیز منجر شده و میان چیدمان مبلمان و لوازم خانه هارمونی بیشتری ایجاد کند. اما با توجه به ابعاد مختلف فرش، کدام مورد می‌تواند زیبایی بیشتری برای خانه به ارمغان آورد؟ در این مقاله، روش‌های صحیح انتخاب فرش بر اساس متراژ خانه را بررسی کرده و کمک می‌کنیم تا با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر هستید که بتوانید با اطمینان خاطر فرش‌هایتان را به آن‌ها بسپارید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما ضمن به کارگیری بهترین و کارآمدترین متدها و ابزارهای شستشوی فرش، از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت بتوانیم رضایت مشتریان را جلب کرده و آن‌ها را به دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

آشنایی با بهترین ابعاد فرش برای دکوراسیون داخلی

مطمئنا می‌دانید که فرش چه تاثیری فوق‌العاده‌ای بر دکوراسیون داخلی منازل دارد؛ در نتیجه انتخاب اندازه فرش برای پذیرایی و یا دیگر قسمت‌های خانه، می‌تواند منزل شما را بزرگ‌تر، زیباتر و مدرن‌تر نشان دهد؛ درنتیجه شما باید فرشی را انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک!
از طرف دیگر فرم فرش نیز باید با توجه به فرم فضا انتخاب شود؛ درواقع شما باید فرم و متراژ فرش را با توجه به فرم و اندازه فضای خود انتخاب کنید. معمولاً بهتر است برای نشیمن‌هایی با متراژ ۱۲ متر با ابعاد ۳ در ۴، از فرش‌های ۹ متری استفاده کنید. همچنین برای اتاق خواب ۱۲ متری با ابعاد ۶ در ۲ نیز استفاده از فرش با اندازه کوچک‌تر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

«رایج‌ترین انواع سایز فرش معمولاً از نیم متر تا ۱۲ متر هستند که با ابعاد مختلف در بازار ارائه می شوند و شما می توانید با در نظر گرفتن جزئیات فضای خود از فرش مناسبی استفاده کنید.»


پیشنهاد مطالعه: یکی از جمله فرش‌هایی که امروزه معمولا در هر خانه‌ای می‌توان آن را پیدا کرد، فرش‌های پتینه است. می‌دانید فرش پتینه چیست و در زمان شستن آن باید چه نکاتی رعایت شوند؟ اگر قصد خرید این فرش‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو مقاله فرش وینتیج چیست را مطالعه کنید.


انواع سایز فرش

انتخاب سایز فرش مناسب پذیرایی

انتخاب مناسب‌ترین اندازه فرش برای پذیرایی روی چیدمان مبلمان و اندازه خانه تاثیر زیادی دارد. پیش از هر چیزی شما باید فرش این بخش از خانه را در اندازه‌ای انتخاب کنید که مبلمان (حداقل بخشی از آن‌ها) روی فرش قرار بگیرند. خارج شدن کامل مبل از سطح فرش باعث می‌شود تا فضا کوچک‌تر از آنچه است به نظر برسد.
اگر فضای نشیمن شما کوچک است، فرش ۶ متری انتخاب درست و مناسبی است. در مقابل برای نشیمن‌های بزرگ نیز باید فرش را طوری انتخاب کنید که پایه‌های جلوی مبل روی لبه فرش قرار بگیرد و فرش شما نیز زیر مبل نرود. برای این فضاها فرش‌های ۶ تا ۹ متری گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر هم متراژ نشیمن شما خیلی زیاد است و فضای بیشتری در دسترس دارید، می‌توانید از فرش‌هایی با اندازه بزرگ‌تر استفاده کرده و در نهایت مبل را روی فرش قرار دهید.

«توجه داشته باشید که استفاده از فرش‌های کوچک برای نشیمن‌هایی با اندازه و متراژ بزرگ به هیچ عنوان مناسب نبوده و جلوه نامناسبی به فضا می‌دهد.»


پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در سرتاسر تهران به دنبال آن بوده تا رضایت مشتریان خود را به بهترین شکل جلب کرده و بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار آن‌ها بگذارد. اگر به دنبال بهترین قالیشویی شمال تهران هستید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس گرفته و یا با مراجعه به بخش قالیشویی آنلاین سایت، فرم موجود را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


فرش مناسب پذیرایی

روش انتخاب بهترین ابعاد فرش برای اتاق خواب

فرش یکی از قسمت‌های اصلی هر اتاقی است که باعث ایجاد گرمی و آرامش بیشتر می‌شود. معمولاً انتخاب ابعاد مختلف فرش اتاق خواب به اندازه اتاق شما وابسته است. بهتر است فرش انتخابی از پایه‌های جلویی میز پاتختی کنار تخت شروع شده و به هیچ عنوان زیر تخت قرار نگیرد.

معمولاً فرش‌های ۶ متری برای اتاق خواب گزینه مناسبی هستند، اما اگر به هر دلیلی نتوانستید از این فرش‌ها استفاده کنید، فرش‌های کوچک و انواع قالیچه‌های متناسب با اندازه اتاق خودتان انتخاب مناسب‌تری است. برای اتاق خواب کودک و نوزاد نیز بهتر است حتماً از یک فرش برای وسط اتاق استفاده کنید تا کودک بتواند به راحتی در این فضا بازی کند.

اندازه مناسب فرش راهرو

برای راهرو فرش چند متری بخرم ؟ انتخاب اندازه فرش ها برای راهرو و ورودی خانه یکی دیگر از چالش برانگیزترین مسایلی است که در خانه و در زمان تهیه فرش ممکن است با آن مواجه شوید. در فضای راهرو بهتر است از فرش‌های پوستی یا فرش‌های گرد و مربعی استفاده کنید.

استفاده از این جنس فرش‌ها باعث می‌شود تا فضای راهرو و ورودی شما از حالت خطی و کشیده خارج شده و فرم بهتری به خود بگیرد. برای بخش ورودی منزل نیز پیشنهاد می‌کنیم از قالیچه‌های متری و خطی متناسب با فضا استفاده کنید. معمولاً فرش‌های ۸۰ سانتی متری با طول ۲/۵ تا ۳ متر برای بخش ورودی منزل که حالت راهرو دارد، گزینه مناسبی هستند. در غیر این صورت می‌توانید از قالیچه های کوچک برای بخش جلوی درب استفاده کنید.


پیشنهاد مطالعه: درست است که فرش پوست جذابیت زیادی دارد، اما با اینحال شستشوی آن ممکن است شما را با چالش‌های متفاوتی مواجه کند. اگر می‌خواهید با روش شستشوی این فرش‌ها آشنا شوید، حتما از محتوای لینک مقابل استفاه کنید: شستشوی فرش پوست .


فرش پوست

انتخاب سایز فرش برای آشپزخانه

پیشنهاد می‌کنیم برای آشپزخانه از فرش‌های ماشینی استفاده کنید؛ همچنین این انتخاب شما به گونه‌ای باشد که تمامی فضا را پوشش داده و تنها ۱۰ سانتی متر فاصله میان کابینت‌ها وجود داشته باشد. اگر دوست دارید یک فرش کوچک‌تر در آشپزخانه داشته باشید، استفاده از یک فرش با فرم آشپزخانه خودتان یا به شکل دایره انتخاب بسیار مناسبی است.

نکات اندازه‌گیری بهترین ابعاد فرش برای تمامی نقاط خانه

برای انتخاب فرش در فضاهای مختلف باید مساحت فضا و اتاق خود را مد نظر قرار داده و به شکل و فرم فضا نیز توجه داشته باشید. کاربرد فضا در کنار چیدمان لوازم نیز می‌تواند در انتخاب اندازه فرش شما بسیار مؤثر باشد.

«توجه داشته باشید که در زمان اندازه گیری فرش باید میان فرش و دیوارها حتماً حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر فضا باشد. در برخی موارد می توانید این فضا را کوچک تر و در حدود ۲۰ سانتی متر نیز در نظر بگیرید.»


پیشنهاد: یکی از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستن مبل است. اگر قصد دریافت این خدمات با بالاترین کیفیت را دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن در خدمت شما باشیم.


عوامل اثرگذار بر ابعاد فرش

شکل فضا، مساحت و متراژ فضای موردنظر و همچنین نحوه قرار گرفتن لوازم و مبلمان نقش مؤثری در زمان انتخاب ابعاد فرش دارد. از طرف دیگر سبک دکوراسیون و همچنین نوع کاربردی که این فضا دارد نیز می‌تواند بر ابعاد فرش تأثیر بگذارد.

نکات چیدمان فرش در منزل

  • توجه به سبک دکوراسیون فضا
  • انتخاب فرم فرش با توجه به فرم فضا
  • قرارگیری فرش در کنار پایه مبل و یا بعد از تخت
  • عدم قرار گیری فرش در زیر پایه مبلمان و زیر تخت
  • و…

سخن نهایی

همانطور که توضیح دادیم انتخاب بهترین ابعاد فرش و متناسب بودن آن با فضای موردنظر، تاثیر بالایی بر فضای پیرامون شما داردگ در نتیجه در زمان انتخاب باید بدانید که فرش را برای چه محیطی با چه متراژ و کاربردی نیاز دارید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *