بهترین روش پاک کردن اسلایم از روی فرش و مبل در خانه

پاک کردن اسلایم از روی فرش و مبل

ژل بازی اسلایم یکی از جذاب‌ترین اسباب بازی‌های بدون دردسر و سرگرم کننده برای کودکان است که می‌تواند ساعت‌های طولانی آن‌ها را مشغول کند. ریختن اسلایم روی فرش و مبل می‌تواند باعث ایجاد لکه‌هایی زشت و زننده شود. اما چگونه اسلایم را از روی فرش پاک کنیم؟ آیا چیزی در مورد روش های تهیه محلول پاک کردن اسلایم از روی فرش و مبل می دانید؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های انجام کار آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر نمی‌توانید خودتان در خانه از بین بردن اسلایم از روی فرش را انجام دهید و به دنبال شرکت معتبری هستید که این کار را برایتان انجام دهید، می‌توانید به قالی شویی بانو مراجعه کنید. ما با به کارگیری بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص و حرفه‌ای بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت در اختیار شما می‌گذاریم.

خمیر بازی یا اسلایم چیست؟

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین بازی‌هایی که اکثر کودکان امروزی از آن لذت می‌برند، خمیر بازی یا اسلایم است. اسلایم درواقع یک نوع ماده خمیری با حالت ژلاتینی است که استفاده از آن موجب رشد خلاقیت و سرگرم شدن کودکان می‌شود. خمیر اسلایم که به آن خمیر جادویی نیز گفته می‌شود، بافت نرم و جذابی دارد و به همین دلیل کودکان از بازی با آن لذت می‌برند. همچنین بازی با اسلایم باعث کاهش استرس، تقویت انگشتان و رشد خلاقیت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر لکه‌هایی که در خانه‌هایی که کودک دارند، باعث ایجاد مشکل می‌شود، گواش است. اگر شما هم با این مشکل مواجه‌اید و به دنبال بهترین راه رفع آن هستید، می‌توانید از نکات ذکر شده در مقاله روش های پاک کردن گواش استفاده کنید.

اسلایم چیست

روش پاک کردن اسلایم از روی فرش

پاک کردن اسلایم از فرش یکی از چالش‌های بزرگ برای مادرانی است که با این مشکل روبرو شده‌اند؛ به همین دلیل پیسنهاد می‌کنیم که قبل از بازی با اسلایم، یک پارچه روی فرش یا مبل پهن کنید که از این اتفاق جلوگیری کنید. با این حال، ریختن اسلایم روی فرش، اتفاقی اجتناب‌ناپذیر بوده و بهترین کار در این شرایط، پیدا کردن یک روش کاربردی برای برطرف کردن آن است.

در اولین مرحله از پاک کردن اسلایم از روی موکت و فرش باید آن را با یک قاشق از سطح فرش بردارید. همچنین برای سفت شدن اسلایم، می‌توانید از یک کیسه یخ استفاده کنید. بدین منظور، یخ را داخل کیسه فریزر ریخته و برای حدود ۵ دقیقه روی محل لکه قرار دهید. این کار موجب سفت شدن اسلایم می شود و در نهایت می‌توانید پروسه پاک کردن ژل اسلایم از روی فرش را آسان‌تر انجام دهید.

در مرحله بعدی با کمک سرکه و یا ترکیب سرکه و جوش شیرین، در جهت از بین بردن لکه اسلایم روی فرش تلاش کنید.

«به یاد داشته باشید که استفاده از آب گرم به هیچ عنوان برای از بین بردن اسلایم روی فرش مناسب نیست؛ این کار موجب نرم شدن اسلایم و نفوذ بیشتر آن به تار و پود فرش می‌شود.»

پیشنهاد: یکی از دیگر خدماتی که از طرف قالیشویی بانو به مشتریان عرضه می‌شود، شستشوی مبل است. اگر شما هم به دنبال این خدمات هستید می‌توانید به سایت بانو مراجعه کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

آموزش پاک کردن اسلایم از روی مبل

چگونه اسلایم را از روی مبل پاک کنیم ؟ برای این کار، به هیچ عنوان نباید آن را روی پارچه مبلی فشار دهید؛ این کار موجب پخش شدن لکه و چربی روی سطح مبل می‌شود. برای تمیز کردن لکه، باید به صورت ضربه ای عمل کنید. بدنی طریق که در ابتدای کار، با استفاده از یک قاشق غذاخوری، ذرات اسلایم را از روی مبل بردارید.

لازم به ذکر است که اگر اسلایم خیلی نرم و ژله‌ای است، می‌توانید یک تکه یخ را داخل کیسه فریزر ریخته و روی لکه قرار دهید تا سفت شود. در نتیجه این کار می‌توانید اسلایم را راحت تر از روی مبل جدا کنید.

بعد از این کار با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب، به صورت ضربه ای شروع به تمیز کردن لکه کنید. استفاده از سرکه قرمز یا محلول سرکه و مقداری جوش شیرین نیز برای تمیز کردن لکه اسلایم از روی مبل بسیار مؤثر است. استفاده از یک اسکاچ خیس و کفی نیز برای از بین بردن لکه اسلایم درست بعد از ریختن و جمع کردن آن می‌تواند روش مؤثری باشد.

پیشنهاد مطالعه: شستن روفرشی برخلاف آنچه تصور می‌شود، کاری است که باید با طرافت انجام شود تا به دوخت پارچه آسیبی نرسد. ما در مقاله آموزش شستن روفرشی ، تمامی مواردی را که باید در این زمان در نظر داشته باشید را بررسی می‌کنیم.

نحوه پاک کردن اسلایم از روی مبل

بهترین محلول برای پاک کردن اسلایم از روی فرش و مبل

یکی از بهترین ترکیبات برای پاک کردن اسلایم خشک شده از روی مبل و فرش، آب مقطر است. از آن جایی که آب مقطر، فاقد مواد معدنی است، کمتر به رنگ فرش و مبل شما آسیب وارد کرده و در نتیجه لکه راحت‌تر از بین می‌رود.

«توجه داشته باشید که اسلایم از چسب ساخته شده و از همین رو استفاده از سرکه سفید و آبلیمو می‌تواند به تمیز کردن لکه کمک زیادی کند.»

ترکیب الکل و سرکه سفید به مقدار مساوی، می‌تواند در پاک کردن اسلایم روی فرش و مبل بسیار مؤثر باشد؛ برای استفاده از این ترکیب، بهتر است آن را داخل یک شیشه اسپری خالی ریخته و روی محل لکه اسپری کنید. سپس باید با یک برس کوچک، لکه را تمیز کنید.

پیشنهاد: اگر به دنبال شماره قالیشویی هستید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین خدمات را در اختیار شما بگذارد، با ما تماس بگیرید.

جمع بندی نهایی

ایجاد لکه و آلودگی روی فرش و مبل به خصوص با داشتن فرزند کوچک امری اجتناب‌ناپذیر است. اما به هر حال، شما می‌توانید با به‌کارگیری روش‌های درست و اصولی، به تمیز کردن لکه اقدام کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر لکه ایجاد شده روی فرش و مبل سریع‌تر از بین برود، امکان تمیز کردن آن راحت‌تر است. به جا ماندن لکه برای مدت طولانی، می‌تواند از بین بردن آن را سخت‌تر کند. قالیشویی بانو به عنوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین قالیشویی‌های تهران به شما کمک می‌کند تا به سادگی فرش و مبلمان خود را تمیز کنید و بدون آسیب به تاروپود فرش و بافت پارچه مبلی از شر سخت‌ترین لکه‌ها نیز خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *