مراحل شستشوی فرش در قالیشویی بانو چگونه است؟

مراحل قالیشویی

در این مقاله تلاش می‌کنیم تا مراحل قالیشویی در کارخانه قالیشویی بانو را برای شما شرح دهیم. پیش از هر چیز باید بگوییم که شفافیت از اصول اساسی این مرکز است. در بانو به عنوان بهترین قالیشویی تهران با برخورداری از تکنولوژی روز دنیا از کالاهایی که نزد ما به امانت سپرده شدند؛ به بهترین نحو نگهداری و مراقبت می‌شود. مراحل شستشوی فرش در بانو به صورت کاملا مکانیزه بوده و همچنین با در نظر گرفتن جنس فرش، الیاف آن، قدمت قالی و درخواست مشتری انجام می‌شود.

ارتباط با مجموعه بانو

نحوه کار قالیشویی بانو به این صورت است که ابتدا مشتری، درخواست خود را در وسایت بانو ثبت می‌کند. متقاضیان عزیز همچنین هنگام عدم دسترسی به اینترنت می‌توانند با این مجموعه تماس بگیرند و نیاز خود را با کارشناسان ما مطرح کنند. متخصصین ما ضمن بررسی درخواست شما در اسرع وقت به نیازتان پاسخ می‌دهند. در هر نقطه از تهران که باشید، بانو با پوشش‌دهی کلیه مناطق ۲۱ گانه شهر تهران در خدمت شما است.

کارشناسان بانو با حضور در محل شما، فرش را لول کرده و به مرکز منتقل می‌کنند. پیش از شروع عملیات شستشو در بانو، هرگونه آسیب موجود یا احتمالی بررسی می‌شود و متناسب با جنس فرش، عملیات شستن انجام می‌گردد. روش شستشوی فرش ابریشم و فرش ماشینی در بانو متفاوت است و هرکدام با تکنیک‌های مخصوص شسته می‌شوند. سرما و گرمای هوا در سرعت ارائه خدمات این مجموعه اثری ندارد و در کمترین زمان ممکن، قالی به صورت لول شده و در کاور به مشتری تحویل داده خواهد شد.

همانطور که می دانید بانو در بسیاری از مناطق تهران خدمات شستشوی فرش را انجام می دهد که می توان به یکی از بهترین و مجهزترین این شعبات اشاره کرد که قالیشویی تهرانپارس یکی از آنها می باشد که هر سال بهترین خدمات و ارتباط را با مشتری دارد و یکی از مشتری مدارترین شعبات می باشد.

طریقه شستن فرش با دستگاه 

پیشرفت تکنولوژی به کمک ما در مجموعه بانو آمده است تا بدون دخالت دست، کلیه عملیات شستشوی فرش را انجام دهیم. کشیده شدن فرش یکی از مشکلاتی است که در شستشوی دستی رخ می‌دهد. همچنین هنگام شستن فرش با دست، نیروی انسانی به مرور خسته شده و به همین دلیل، شستن و خشک کردن فرش به صورت یک‌دست انجام نخواهد شد.

مراحل قالیشویی در بانو به صورت تمام مکانیزه بوده و به همین دلیل سلامت فرش مشتری تضمین می‌شود. در ادامه به این مراحل پرداخته می‌شود. البته اگر شما می خواهید تفاوت شستشو فرش در منزل را با قالیشویی بدانید بسیار قیاس اشتباهی است چون هر کدام یک سری مزایا و معایبی دارند که مزیت ها زیاد باعث شد به قالیشویی سپرده شود.

غبارگیری از فرش

مراحل کار قالیشویی به این صورت است که ابتدا با تجهیزات مخصوص، عملیات غبارگیری فرش انجام می‌شود. در منازل و قالیشویی‌های سنتی این کار با وارد کردن ضربه به فرش انجام می‌شود. با این کار الیاف فرش، آسیب جدی دیده و در صورت کهنگی، پاره خواهد شد. در افرادی که آلرژی دارند، انجام عملیات غبارگیری در منزل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین مهم است که این عملیات پیش از اینکه فرش خیس شود، انجام شود.

جاروهای دستی و برقی، قدرت مکش بالایی ندارند و همچنین تکان دادن شدید فرش که در غبارگیری سنتی و در خانه توسط افراد ناوارد انجام می‌شود؛ موجب سست شدن گره‌های قالی می‌شود. این در حالی است که عملیات غبارگیری در قالیشویی بانو با تجهیزات به‌روز و توسط کارشناسان فنی انجام می‌شود تا هیچگونه خسارتی به فرش وارد نشود. پیش از انجام غبارگیری، هرگونه ایراد در فرش بررسی شده و این عملیات با توجه به وضعیت فرش و با جاروهای مخصوص انجام می‌گیرد.

شستشوی فرش

شستشوی فرش اصلی‌ترین مراحل قالیشویی است که حساسیت زیادی دارد. یکی از نکات مهمی که همواره در بانو مدنظر قرار می‌گیرد؛ تفاوت روش شستشوی فرش دستباف و ماشینی است. فرش دستباف و ابریشمی دارای حساسیت ویژه‌ای است و در صورتی که با مواد شوینده مرغوب شسته نشود؛ رنگ‌ها در آن با یکدیگر آمیخته شده و فرش جلوه و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

یکی از دلایل زرد شدن فرش‌ها و ریشه‌های آن هنگام شستشوی فرش در منزل، استفاده از مواد شوینده نامرغوب است. در روش شستشوی فرش با دستگاه، تار و پود فرش هیچ آسیبی ندیده و شستشو دقیق و تخصصی انجام می‌شود. در بسیاری مواقع موی حیوانات، پرز و موجودات موذی میکروسکوپی در الیاف فرش نفوذ می‌کنند که در شستشوی دستی قابل برطرف کردن نیستند. برای همین لازم است تا این عملیات حتما در قالیشویی انجام شود.

ما در یک مقاله به موضوع دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

آبکشی فرش

از دیگر مراحل قالیشویی که اهمیت ویژه‌ای دارد؛ آبکشی فرش است. آبکشی فرش با فشار آب انجام می‌شود و بعد از آن مرحله آبگیری است. در این مرحله با تحت فشار قرار دادن فرش در دستگاه‌های ویژه که همچون سانتریفیوژ عمل می‌کنند؛ صورت می‌گیرد. این دستگاه‌ها به شکل محفظه‌ای استوانه‌ای هستند و فرش در داخل آن‌ها به چرخش درمی‌آید. 

خشک کردن فرش

آخرین قسمت از مراحل قالیشویی ، خشک کردن فرش است. در روش سنتی فرش روی سطح زمین پهن می‌شود تا به مرور زمان خشک شود. این روش معایب بسیاری دارد. اول از همه در ماه‌های سرد سال، خشک شدن به این شیوه زمان زیادی می‌برد؛ حتی امکان دارد که فرش در معرض باران و برف قرار گیرد. همچنین مجاورت در هوای آزاد موجب ورود حشرات موذی و جانوران به فرش و نشستن آلودگی روی آن می‌شود. همچنین پوسیدگی و بوی نامطبوع از دیگر تبعات انجام این کار در منزل است.

گاهی هم فرش از داربست آویخته می‌شود که موجب جمع شدن آب در پایین فرش و زردی و پوسیدگی قسمت انتهایی می‌شود. قالیشویی بانو مجهز به گرم‌خانه مخصوص برای خشک کردن قالی است. در این مرکز کانون حرارت مرکزی توسط حرارت‌دهنده‌های پیشرفته تمام فضا به صورت یکدست و مساوی گرم می‌شود و عملیات خشک شدن فرش در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین تکنولوژی صورت می‌گیرد.

مزایای مراحل قالیشویی بانو

از بین بردن لکه‌های چربی، چای و لاک، یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان قالی است. بسیاری تلاش می‌کنند تا با استفاده از راه‌های خانگی از بین بردن لکه با آن مبارزه کنند. شوینده‌های شیمیایی قوی اثر مخرب بر روی فرش داشته و علاوه بر عدم تسهیل لکه‌بری بوی تندی نیز به فرش می‌دهند. همچنین با این کار رنگ قسمتی از فرش با سایر نقاط آن متفاوت خواهد بود.

ما در یک مقاله به موضوع پاک کردن لاک روی فرش پرداختیم که می توانید آن را مطالعه کنید.

استفاده از شوینده‌های مخصوص برای هر لکه در مجموعه بانو، علاوه بر از بین بردن لکه‌های سمج، فرش را مثل روز اول نو و تازه می‌کند. قالیشویی بانو با برخورداری از سال‌ها تجربه در شستشوی فرش‌های ماشینی و دستباف مشتریان وفادار خود را کسب کرده است و توانسته نامی نیک از خود برجای بگذارد. مجموعه بانو، کلیه خدمات قالیشویی، تعمیر و خشک‌شویی را با تجهیزات پیشرفته انجام می‌دهد. مراحل قالیشویی در بانو شفاف بوده و هرگونه سوال و پرسش مخاطبان همواره پاسخ داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *