علت زرد شدن فرش بعد از شستن + بهترین راه‌های رفع زردی فرش

زرد شدن فرش

علت زرد شدن فرش بعد از شستن چیست؟ چیکار کنیم فرش بعد از شستن زرد نشود ؟ رفع زردی ریشه فرش چگونه انجام می‌شود؟ از آنجایی که فرش یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وسایل هر خانه‌ای به شمار می‌آید، حفظ ظاهر و سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است که برای شما هم پیش آمده باشد که پس از شستشو متوجه لکه‌های زردرنگ روی فرش و یا ریشه‌های آن شوید. این مشکل می‌تواند دلایلی متعددی داشته باشد. به یاد داشته باشید که اگر به طور کامل و دقیق این مشکل را برطرف نکنید، به فرش آسیب جدی وارد شده و حتی ممکن است عمر آن را به شکل تاثیرگذاری کاهش دهید. در این مقاله می‌خواهیم ضمن بررسی علت زرد شدن فرش بعد از شستن، شما را با بهترین راه‌های رفع آن نیز آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید احتمال به وجود مشکلات اینچنینی را از بین ببرید و فرش‌هایتان را بدون هیچ آسیبی بشویید، بهترین راه، استفاده از خدمات بهترین قالیشویی تهران است تا بدون هیچ نگرانی امانتی‌هایتان را به آن‌ها بسپارید.

علت زرد شدن فرش بعد از شستن

در بسیاری از مواقع، فرش‌هایی که شسته‌ایم، تغییر رنگ داده و زرد می‌شوند. در چنین مواردی، نه تنها فرش زرد رنگ می‌شود، بلکه بوی بد و زننده‌ای نیز ایجاد می‌شود که آزاردهنده است. چرا فرش بعد از شستن زرد میشود؟ مهم‌ترین دلیل این اتفاق، عدم رعایت اصول شستن و عدم خشک کردن صحیح فرش است.  با این حال برخی از مهم‌ترین دلیل زرد شدن فرش بعد از شستن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. ماندن زرداب در فرش

مهم‌ترین علت زرد شدن فرش دستباف و ماشینی پس از شستشو، عدم آبکشی مناسب و باقی ماندن زرداب در بافت‌های فرش است. اگر اجازه دهید زرداب‌ها در ریشه‌ها و بافت فرش خشک شود، ریشه‌ها و بافت فرش زرد شده و شاید در نهایت نتوان کاری برای رفع آن اجام داد. در نتیجه لازم است که در زمان شستشوی فرش به خوبی زرداب آن را خارج کنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر نسبت به آلودگی دچار وسواس شده‌اید و می‌خواهید با رعایت بهداشت، سلامت کودکان و حیوانات خود را به بهترین شکل حفظ کنید، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله روش های ضدعفونی فرش را مطالعه کنید.



علت زرد شدن فرش بعد از شستن

۲. استفاده از شوینده‌های نامناسب

از دیگر علل زرد شدن فرش بعد از شستن، استفاده از شوینده‌های نامناسب و اسیدی است. معمولا افراد، اطلاعات خاصی در مورد شوینده‌ها نداشته و از مواد مختلفی برای شستشو استفاده می‌کنند؛ بدون آنکه از کیفیت و نتیجه آن آگاهی داشته باشند. شوینده‌های نامناسب، معمولا در نقاط مختلف فرش لکه های زرد رنگ ایجاد کرده و باعث آسیب به فرش می‌شوند.

«شوینده‌هایی که خواص اسیدی داشته و یا از آنزیم‌های قوی برخوردارند، می‌توانند علاوه بر زرد کردن فرش باعث از بین رفتن بافت آن نیز شوند.»

۳. خشک شدن نامناسب

چنانچه بلافاصله بعد از شستن فرش، آن‌ها را آویزان کرده و اجازه ندهید که آب آن کاملا خارج شود، زرد شدن فرش بعد از شستشو کمترین اتفاقی است که پس از پهن کردن با آن مواجه می‌شوید. شما باید بعد از شستن فرش،‌ آب آن‌ها را به طور کامل و با استفاده از فرچه و یا هر وسیله دیگری خارج کرده و در نهایت فرش را آویزان کرده و یا خشک کنید.

«علاوه بر این موارد، عدم غبارگیری درست و جارو نزدن مرتب فرش نیز باعث می‌شود که گردوغبار به بافت فرش نفوذ کرده و پس از شستشو، باعث تغییر رنگ فرش شود.»



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی غرب تهران هستید که بهترین خدمات را با بالاترین سرعت در اختیار شما بگذارد، قالیشویی بانو می‌تواند انتخاب درستی باشد. شما می‌توانید از سایت ما اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



خشک شدن

علت زرد شدن ریشه فرش بعد از شستن

همانطور که گفتیم فاکتورها و موارد متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها به عنوان علت زرد شدن فرش بعد از شستن نام برد. در مورد ریشه فرش نیز تمامی این موارد صادق بوده و می‌توان از موارد زیر به عنوان مهم‌ترین علت زرد شدن ریشه فرش یاد کرد:

عدم گردگیری مناسب

عدم آبگیری مناسب زرداب فرش

عدم استفاده از شوینده‌های مناسب و مخصوص فرش

«به صورت کلی بهتر است قبل از شستشو، گردوغبار فرش را با استفاده جارو برقی، تکاندن و دیگر روش‌های انچنینی از بین برده و عملیات شستن را آغاز کنید.»



پیشنهاد مطالعه: ریشه فرش از مهم‌تین بخش‌های هر فرشی است. اگر می‌خواهید از این بخش مهم نگهداری کنید، حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: نگهداری از ریشه فرش .



رفع زردی فرش شسته شده

فرش شستم زرد شده چیکار کنم؟ این سوال از پرتکرارترین سوالاتی است که توسط متشریان‌مان پرسیده می‌شود. اگر شما هم به دنبال روش هایی برای از بین بردن زردی فرش شسته شده هستید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شستشوی مجدد فرش: شستن دوباره فرش می‌تواند زرداب فرش را از بین ببرد.
  • استفاده از پارچه مرطوب: استفاده از پارچه نمدار می‌تواند کمک بزرگی به پاک شدن لکه‌های زرد رنگ باشد.
  • استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین: محلول سرکه و جوش شیرین کاربردهای متعددی داشته و به خوبی ریشه‌های زرد فرش را تمیز و سفید کند.
  • استفاده از شوینده‌هایی با اسیدیته پایین: شوینده‌های مخصوصی مانند شامپو فرش، صابون و پودر دستی برای پاک کردن لکه‌های زرد رنگ، می‌توانند کاربردی باشند.
  • استفاده از محلول سرکه و آب نمک: سرکه می‌تواند تا حدود زیادی لکه‌های موجود در فرش را از بین ببرد. استفاده از محلول آب نمک و سرکه نیز می‌تواند برای حل این مشکل کمک کننده باشد.


پیشنهاد: اگر قصد شستشوی فرش خود را دارید تا بدون دردسر و با بالاترین کیفیت آن‌ها را تمیز کنید، با قالیشویی بانو تماس بگیرید.



رفع زردی فرش

چگونه فرش بشوییم که زرد نشود؟

پیشگیری بهتر از درمان است! پیش از اینکه به دنبال راه‌هایی برای رفع زردی فرش باشید، باید این سوال را از خود بپرسید که چگونه فرش را بشوییم که زرد نشود؟

برای برطرف کردن هر مشکل و ایرادی نیاز است که منبع اصلی آن مشخص شود. همانطور که گفته شد اصلی‌ترین دلیل زرد شدن فرش بعد از شستشو، تمیز نکردن گرد و غبار، شستشوی نامناسب و عدم استفاده از شوینده‌ها، آبکشی نامناسب زرداب و… است. همچنین اگز زردآب فرش به خوبی تخلیه نشود، لکه‌های زرد رنگ متعددی در نقاط مختلف فرش ایجاد شده و در نهایت باعث تغییر رنگ و بدبو شدن فرش می‌شود.

در نتیجه شما باید حتما به مواردی که در قسمت‌های قبلی عنوان کردیم استفاده کنید تا دیگر با فرش زرد رنگ مواجه نشوید.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با قیمت شستن فرش آشنا شوید و با بهترین و مناسب‌ترین قیمت، فرش‌هایتان را بشویید، می‌توانید به سایت بانو مراجعه کنید.



جمع بندی نهایی

در بسیاری از مواقع فرش ها بعد از شستشو دچار تغییر رنگ می شوند و ریشه ها و بافت آن به رنگ زرد در می آید و بعضا بوی بدی نیز می گیرد. این مشکل ناشی از شستشو فرش به شکل نامناسب، استفاده از شوینده های غیر استاندارد، آبگیری نامناسب و باقی ماندن زرداب در بافت فرش و … می باشد. برای برطرف کردن این مشکل می توان از روش هایی مانند شستشوی مجدد فرش، استفاده از محلول های سرکه و جوش شیرین و آب نمک، استفاده از شامپو فرش و دستمال مرطوب و بهره گیری از خدمات یک قالیشویی معتبر مانند قالیشویی تهران استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *