طرز پاک کردن لاک از روی فرش + لاک روی فرش با چی پاک میشه

پاک کردن لاک از روی فرش

پاک کردن لاک از روی فرش چگونه انجام می‌شود؟ اگر لاک روی فرش ریخت چه کنیم ؟ مطمئنا تمامی ما دوست داریم که به یک سالن آرایشی رفته و در آنجا به ناخن‌هایمان رسیدگی کنیم. اما ممکن است همه ما وقت انجام این کار را نداشته و یا با توجه به آسیب‌هایی که این کار به ناخن‌هایمان وارد می‌کند، تمایلی برای رسیدگی به ناخن‌هایمان در آرایشگاه نداشته باشیم؛ در این شرایط، باید خودمان دست به کار شویم. در این شرایط ممکن است که لکه لاک روی فرش ایجاد شده و ما را دچار دردسر کند. اگر شما هم با این مشکل مواجهید، فرصت مطالعه این مقاله را از دست ندهید زیرا قصد داریم تا در مورد روش پاک کردن لاک از روی فرش به طور مفصل صحبت کنیم؛ با ما باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید و یا نمی‌توانید در خانه فرش‌هایتان را بشویید، باید از بهترین قالیشویی ممکن استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت امانتی‌هایتان را به شرکت موردنظر بسپارید. قالیشویی بانو در تمامی این سال‌ها تلاش کرده تا از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و دانش و تخصص افراد با تجربه در این زمینه بهره ببرد تا در نهایت بتواند رضایت شما را جلب کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پاک کردن لاک از روی فرش

لاک روی فرش با چی پاک میشه ؟ ریختن لاک روی فرش یکی اتفاقاتی است که ممکن است در هر خانه‌ای پیش آید. به طورکلی، رنگدانه‌های متراکم و ترکیب شیمیایی لاک ناخن موجب می‌شود که برداشتن آن کاری غیرممکن به نظر رسد. اما اصلا لازم نیس نگرانی از این بابت داشته باشید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که پاک کردن لاک از فرش چگونه انجام می‌شود.

  • برداشتن لاک

بهترین و اولین کاری که در زمان پاک کردن لاک از موکت باید انجام دهید، برداشتن لاک با استفاده از یک قاشق است. برای این کار می‌توانید از تعداد زیادی دستمال کاغذی استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرگز نباید لکه را به سمت پایین فشار دهید. البته استفاده از حوله و پارچه‌های نخی نیز می‌تواند بسیار کارامد باشد.

«لازم به ذکر است که برای اینکار باید پارچه را مرتبا تا کرده و از قسمت‌های تمیز آن برای برداشتن لاک استفاده کنید.»


پیشنهاد مطالعه: غیر از لاک، ممکن است فرش شما با لکه‌های لوازم آرایشی نیز کثیف شود. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله پاک کردن لکه لوازم آرایش را مطالعه کنید.


پاک کردن لکه لاک روی فرش

  • استفاده از پاک کننده مخصوص

پاک‌کننده‌های مخصوص لاک ناخن را می‌توانید در تمامی فروشگاه‌های سطح شهر پیدا کنید. با اینحال اگر نتوانستید یک پاک‌کننده مناسب برای پاک کردن لاک ناخن از روی فرش پیدا کنید، می‌توانید از موادی مانند شیشه‌ پاک‌کن، الکل یا اسپری مو استفاده کنید.

قبل از استفاده از هر کدام از این مواد، آن‌ها را روی یک بخش فرش مانند زیر مبل امتحان کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به فرش شما وارد نمی‌شود.

  • پاک کردن لکه لاک از روی فرش

یک حوله یا پارچه تمیز را با پاک‌کننده مخلوط کرده و قسمت آلوده شده را پاک کنید. به یاد داشته باشید که هرگز لاک را با حرکات تند تمیز نکنید.

  • تمیز کننده پاک کننده

در این مرحله از طرز پاک کردن لاک از روی فرش، پاک‌کننده را با استفاده از تعدادی دستمال کاغذی و مقداری آب از روی فرش برداشته و آن را کاملا خشک کنید. سپس فرش را به دقت جاروبرقی بکشید.


پیشنهاد: از دیگر خدماتی که ما می‌توانیم با بهترین کیفیت در اختیار شما بگذاریم، شستن مبل است. برای دریافت خدمات مشاوره آنلاین با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.


استفاده از مواد تمیز کننده

پاک کردن لاک خشک شده از روی فرش

پاک کردن لاک از روی فرش خصوصا لاک خشک شده یکی از ترس‌های همیشگی افراد خانه‌دار است. اصلا نگران نباشید! برای رفع این مشکل همیشه نیازی نیست که فرش‌هایتان را به طور کامل بشویید؛ البته اگر که زیاد عمیق نباشید. برای آشنایی با بهترین روش پاک کردن لکه لاک از فرش (لاک خشک شده) مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برداشتن لاک

برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش درست مانند روش قبلی باید لاک خشک شده را از روی فرش بردارید. برای خراش دادن لاک از یک قاشق، برس یا مسواک استفاده کنید.

«به یاد داشته باشید که باید لاک را در جهت خواب فرش بردارید تا الیاف آن آسیبی نبینند.»

برای این کار می‌توانید مقداری آب گرم را روی لاک ریخته و با یک مسواک آن را بردارید. سپس فرش را جاروبرقی بکشید تا هیچ خرده لاکی روی آن باقی نماند.


پیشنهاد مطالعه: به فرشتان آسیب زده‌اید و الان به دنبال راهی برای حل مشکلات ایجاد شده می‌گردید؟ محتوای لینک مقابل می‌تواند برای شما مفید باشد: آموزش رفوگری فرش در منزل .


برداشتن لاک

  • استفاده از پاک کننده برای پاک کردن لاک از روی فرش

در این مرحله به یک پاک کننده لک فرش نیاز دارید. به یاد داشته باشید که هرگز از مواردی مانند استون یا سفیدکننده برای تمیز کردن لاک از روی فرش استفاده نکنید؛ زیرا رنگ فرش را به شدت تغییر می‌دهد. همچنین استفاده از پراکسید هیدروژن در بسیاری از موارد می‌تواند موثر باشد، اما اگر فرش تیره رنگی دارید، بهتر است که از پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید.

  • برداشتن ماده شوینده برای پاک کردن لاک روی فرش

در این مرحله از روش پاک کردن لاک ناخن از روی فرش از یک پارچه یا حوله تمیز استفاده کرده و لاک را به صورت کامل از روی فرش بردارید. پارچه را روی لکه قرار داده و سپس لاک ناخن را با حرکات ملایم پاک کنید. در هر مرحله از کار باید پارچه را تعویض کرده و از پارچه تمیزی استفاده کنید.

«مهم‌ترین نکات در این زمان عدم استفاده از پاک کننده‌های زیاد و فشار وارد نکردن به لکه است تا از نفوذ لاک به عمق الیاف فرش جلوگیری شود.»

اگر هنوز هم اثری از لکه باقی مانده است، با استفاده از مسواک و پاک‌کننده آن‌ها را به صورت کامل پاک کنید. در نهایت رطوبت و باقیمانده مواد استفاده شده را با استفاده از دستمال کاغذی خشک کرده و محل لکه را جاروبرقی بکشید.


پیشنهاد: شستشوی فرش در خانه شاید کار آسانی به نظر برسد، اما در نهایت با رعایت نکردن موارد کوچک اما مهم و قابل اهمیت ممکن است به فرش آسیب برسانید. در نتیجه استفاده از خدمات یک شرکت قالیشویی معتبر بهترین انتخاب شماست.


خلاصه‌ای از بهترین روش پاک کردن لاک ناخن از روی فرش

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، لاک ریخته رو فرش در وهله اول ما را به فکر شستشوی آن می‌اندازد. البته این کار همیشه ضروری نبوده و راه‌های آسان‌تری برای حل مشکل وجود دارد. روش‌های زیر نحوه پاک کردن لاک از روی فرش بدون نیاز به شستشوی کامل را برای شما بررسی کرده است.

  • روش اول: با استفاده از یک اسپری، مقداری الکل روی لکه خشک پاشیده و با یک مسواک آن را بردارید. سپس از دستمال کاغذی برای برداشتن لاک استفاده کنید.
  • روش دوم: محلولی از مایع ظرفشویی، سرکه سفید، نمک و آب تهیه کرده و پس از برداشتن لاک همانند توضیحات بالا، محل آن را تمیز کنید. سپس فرش را به خوبی جاروبرقی بکشید.
  • روش سوم: شیشه‌پاک‌کن از جمله مواردی است که تاثیر چشم‌گیری روی لکه‌های این‌چنینی دارد. کمی شیشه‌ پاک‌کن را روی محل آلودگی ریخته و با استفاده از مسواک آن را تمیز کنید. اجازه ندهید که شیشه پاک‌کن برای مدتی طولانی روی فرش باقی بماند؛ زیرا به رنگ فرش آسیب می‌رساند.
  • روش چهارم: اسپری مو از جمله مواردی است که برای پاک کردن لاک رو فرش معجزه می‌کند. مقداری از آن را روی لکه ریخته و پس از ۱۵ دقیقه با مسواک، محل لاک را تمیز کنید. سپس مقداری دستمال کاغذی در اطراف لکه قرار دهید تا اسپری با الیاف دور و بر تماسی نداشته باشد.

روی فرش لاک ریخته با چی پاک کنم

بهترین مواد برای پاک کردن لاک از روی موکت

بهترین و ساده‌ترین ماده‌ای که می‌توانید برای پاک کردن لاک ناخن از روی فرش به کار بگیرید، پاک‌کننده مخصوص لاک ناخن است. این مواد از ترکیبات غیر مضر تولید شده و آسیبی به فرش شما وارد نمی‌کند. در میان پاک‌کننده‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکل
  • اسپری مو
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • و…

پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه قالیشویی شهرهای مختلف، هزینه قالیشویی را اعلام می‌کنند تا تمامی مشتریان بتوانند خدمات موردنظر خود را با قسمت منصفانه دریافت کنند.


سخن پایانی

در این مقاله ما تلاش کردیم تا بهترین راه‌ها برای پاک کردن لاک از روی فرش را با هم بررسی کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما سودمند باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *