آموزش پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش|انواع لوازم آرایش

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش چگونه انجام می‌شود؟ از بین بردن لکه لوازم آرایش از روی موکت و فرش امکان‌پذیر است؟ از آنجایی که فرش در زیر پا قرار دارد، هر نوع آلودگی را به خود جذب می‌کند. یکی از پرتکرارترین لکه‌ها روی فرش، به خصوص فرش اتاق خواب، لکه لوازم آرایش است.

افتادن لوازم آرایشی و ایجاد لکه روی فرش و موکت، ممکن است برای هرکسی پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های تمیز کرده لکه لوازم آرایش روی فرش و موکت آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر شما هم با جای لکه لوازم آرایش روی فرش و موکت، سروکله می‌زنید، اما به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در خانه فرش‌هایتان را تمیز کنید، باید از یک قالیشیویی تهران معتبر استفاده کنید تا دیگر نگرانی بابت سلامت فرش‌هایتان و تمیزی آن‌ها نداشته باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش

از آنجایی که هر کدام از لازم آرایشی از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند، روش پاک کردن هر یک از آن‌ها و موادی که باید برای این کار از آن‌ها استفاده کنید، نیز متفاوت هستند. در ادامه ما روش تمیز کردن لکه برخی از پر استفاده‌ترین لوازم آرایشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مراحل پاک کردن رژ لب از روی فرش و موکت

پاک کردن رژلب از روی فرش باید در سریع‌ترین زمان ممکن و پس از ایجاد آن انجام شود. برای این کار در ابتدا باید حجم باقی مانده از رژلب را به وسیله یک قاشق یا کارد بردارید. توجه داشته باشید که این کار باید به گونه‌ای انجام شود که بقایای رژلب روی فرش پخش نشده و وارد بافت‌های عمیق‌تر فرش نشود.

برای پاک کردن رژ از روی فرش و به منظور جلوگیری از پخش شدن بیشتر آن روی سطح فرش، می‌توانید از چسب نواری استفاده کنید. در ادامه و برای شستشوی آن نیز می‌توانید از خمیر دندان، اسپری مو، الکل و شامپو فرش استفاده کرد.



پیشنهاد مطالعه: در زمان شستشوی فرش‌ها مواد متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از میان گزینه‌های بی‌شمار، کدام یک می‌تواند لکه موردنظر شما را بهتری پاک کند؟ اگر می‌خواهید با تمامی این مواد و کارایی آن‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از محتوای مقاله بهترین مواد شوینده برای شستن فرش استفاده کنید.



پاک کردن رژ از روی موکت

پاک کردن رنگ مو از روی فرش

رنگ مو روی فرشتان ریخته است؟ نگران ماندگار شدن این لکه هستید؟ از آنجایی که پاک کردناین لکه کار دشواری است، پاک کردن سریع آن بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. شما برای پاک کردن رنگ مو از روی فرش می‌توانید از مواد مختلفی استفاد کنید؛ از جمله:

  • آب
  • سرکه سفید
  • الکل و آمونیاک
  • مایع ظرفشویی
  • چند دستمال تمیز و سفید
  • و…

برای تمیز کردن این لکه، باید یک دستمال تمیز و سفید را بر روی لکه رنگ مو قرار داده و فشار دهید تا رنگ مو را جذب کند. سپس یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید. در مرحله بعدی یک دستمال تمیز دیگر را به محلول آغشته کره و بر روی لکه فشار دهید.

در نهیات تمام یمراحل گفته شده را با استفاده از یک دستمال خشک نیز انجام دهید. لازم به ذکر است که این کار را باید تا زمان پاک شدن کامل لکه از روی فرش ادامه دهید. در مرحله بعد قسمت لک شده را با آب سرد خیس کرده و با دستمالی تمیز آب آن را بکشید. در آخرین مرحله دستمال تمیز دیگری را در الکل زده و بر روی لکه قرار دهید و مجدداً با آب سرد خیس کرده و با دستمال تمیز کنید.



پیشنهاد: شستشوی فرش کار تخصصی است که بهتر است توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه انجام شود؛ خصوصا در این شرایط که قیمت فرش به شکل سرسام آوری بالا رفته است. در چنین وضعیتی بهترین انتخاب، استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر است.



تمیز کردن رنگ مو

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش ؛ لکه لاک

لاک از محصولاتی است که خود دارای پاک‌کننده مخصوص است. به همین دلیل، بهترین حلال و از بین برنده برای این لکه‌ها، استفاده از لاک پاک کن و استون است. البته لوازم و موارد دیگری مانند وایتکس و… نیز وجود دارند؛ اما مواد شوینده قوی سبب آسیب رساندن به بافت فرش می‌شود.

به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از شوینده‌های دیگری مانند اسپری مو، آب اکسیژنه، الکل، شیشه شوی و… برای انجام این کار استفاده کنید. لازم به ذکر است که تمامی این موارد را می‌توان با کمک اسفنج و پارچه نم‌دار و تمیز مورد استفاده قرار داد.



پیشنهاد مطالعه: پاک کردن لاک به دلیل بافت چسبناکی که دارد، می‌تواند کار سخت و دشواری باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم به صورت تخصصی‌تر از محتوای مقاله پاک کردن لکه لاک بروی فرش استفاده کنید.



پاک کردن لکه کرم پودر از روی فرش

پاک کردن لکه کرم پودر از مشکلاتی است که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. مهم‌ترین دلیل این اتفاق، مایع بودن این ماده آرایشی است. برای تمیز کردن این لکه، ابتدا باید موارد اضافی ریخته شده را به وسیله کارد از روی فرش بردارید. سپس از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی که با آب مخلوط شده و یک حوله تمیز استفاده کنید.

لازم به ذکر است که باید این محلول را در جهت الیاف فرش بر روی لکه اسپری کرده و به وسیله حوله مرطوب مواد را از روی فرش پاک کنید. به هیچ وجه نباید حوله را بر روی فرش بمالید و ترجیحا از روش ضربه‌ای استفاده کنید. در مرحله بعدی از سرکه سفید استفاده کرده و آن را به صورت اسپری بر روی لکه کرم پودر بریزید.

در نهایت بگذارید سرکه چند دقیقه بر روی لکه باقی بماند. سپس به وسیله حوله ای مرطوب مواد را از روی فرش پاک کنید. در انتها نیز توسط آب و یک اسفنج مرطوب مواد باقی مانده بر روی فرش را به خوبی پاک کرده و نهایتاً از یک حوله تمیز، رطوبت باقی مانده بر روی قالی و فرش را بگیرید.



پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در سراسر تهران به دنبال آن است که بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود بگذارد. اگر شما هم به دنبال این هستید که از خدمات بهترین قالیشویی جنوب تهران استفاده کنید، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



پاک کردن کرم پودر از فرش

پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش ؛ سایه چشم

برای پاک کردن و تمیز کردن سایه چشم از روی فرش نیز ابتدا باید سایه چشم اضافی و باقی مانده بر روی فرش را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید. این مرحله را تا زمانی ادامه دهید که بیشتر الیاف فرش از سایه چشم پاک شده باشد.

برای تمیز کردن سایه چشم ابتدا یک تشت در زیر لکه قرار داده و مقداری آب ولرم بر روی آن بریزید. سپس مقداری شامپو فرش یا صابون را با آب ولرم مخلوط کرده و با کمک اسفنج روی لکه بکشید تا به طور کامل پاک شود. سپس مجدداً تشت را بر زیر فرش قرار داده و آب ولرم را بر روی آن بریزید.

پاک کردن لکه ریمل

فرچه ریمل‌تان روی زمین افتاده است؟ لکه سیاه زشتی روی فرش ایجاده شده است؟ جای نگرانی نیست! شما برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از روی فرش مخصوصا ریمل می‌توانید از ورشی که در ادامه توضیح می‌دهیم استفاده کنید.

اگر لکه ریمل تازه بوده و هنوز خشک نشده است، می‌توانید از یک اسفنج یا حوله استفاده کنید. سپس به وسیله یک حلال مانند الکل سفید، لکه را از روی فرش پاک کنید. همچنین به منظور تمیز کردن لکه ریمل از روی فرش یک فنجان آب سرد را با دو قاشق سرکه سفید مخلوط کرده و با حوله و یا اسفنج تمیز بر روی لکه بکشید. این کار را باید تا زمان پاک شدن کامل لکه ادامه دهید.

در صورتی که فرشتان روشن است و لکه ریمل به طور کامل پاک نشد، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری سفید کننده و دو فنجان آب سرد استفاده کنید. سپس محلول را بر روی لکه کشیده و بلافاصله آبکشی کنید؛ زیرا ماندگاری سفید کننده بر روی فرش ممکن است به بافت فرش آسیب وارد کند.



پیشنهاد مطالعه: ریشه فرشتان زرد شده است؟ این موضوع شما را آزرده خاطر کرده است؟ اگر شما هم با ریشه فرش‌هایتان مشکل دارید، می‌توانید از محتوای مقاله بهترین راه رفع زردی ریشه فرش استفاده کنید.



تمیز کردن ریمل

جمع بندی نهایی

پاک کردن لکه لوازم آریشی بروی فرش مشکل شایعی در هر خانه‌ای است. همانطور که در توضیحات بلا مشخص است، از بین بردن بعضی از این لکه‌ها کار مشکلی است اما نشدنی نیست و با کمی تلاش و استفاده از مواد درست می‌توان لکه‌ها را به بهترین نحو تمیز کرده و در نهایت نیازی به شستشوی کامل فرش نیست.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما سودمند بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *