آشنایی با ۴ تا از بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش کدام است؟ از کدام مواد شستشوی فرش استفاده کنیم تا نتیجه مطلوبی بگیریم؟ فرش از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون و دیزاین داخلی هر خانه‌ای است که نقش ویژه‌ای در زیبایی و جذابیت محیط دارد. امروزه فرش‌ها از نظر نوع بافت، جنس مواد الیاف، ابعاد و اندازه، شانه و تراکم و… به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که باعث می‌شود هر کسی با توجه به سلیقه خود، گزینه مناسبی را انتخاب کند.

موقعیت قرارگیری فرش باعث می‌شود تا این وسیله با سرعت زیادی آلوده شده و مرتب به شستشو نیاز پیدا کند. موادی که شما برای شستشو استفاده می‌کنید، تاثیر بالایی بر نتیجه نهایی و سالم ماندن فرش از آسیب دارد؛ زیرا هر کدام از انواع شوینده‌ها می‌توانند تأثیرات مختلفی بر روی بافت فرش‌ها داشته باشند. چنانچه در این زمینه بی دقتی کنید ممکن است به فرش‌ها آسیب بزنید. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ماده شوینده برای شستشوی فرش خانه آشنا کنیم تا بدون کوچک‌ترین مشکلی، فرش‌های خود را بشویید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید فرش‌هایتان را در خانه بشویید و به دنبال بهترین قالیشویی در محل هستید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما با بهره‌برداری از دانش و تجربه افراد متخصص و همچنین استفاده از بهترین و بروزترین ابزارهای شستشو، به دنبال آن هستیم که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار داده و رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

اهمیت استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش

با پیشرفت علوم مختلف و تکنولوژی، همگام با دیگر صنایع، ابزارها و دستگاه‌های شستشوی فرش نیز به شکل قابل توجهی پیشرفت داشته و شما می‌توانید انواع فرش‌های دستباف و ماشینی که از مواد و الیاف‌های مختلفی تولید شده‌اند را بدون نگرانی بابت سلامتشان به قالیشویی‌ه بسپارید. از جمله رایج‌ترین موادی که در تولید فرش‌ها استفاده شده و در زمان شستشو ممکن است شما را دچار مشکل کنند، می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • نخ
  • پنبه
  • پشم
  • ابریشم
  • آکریلیک
  • پلی‌استر
  • پلاستیک
  • و…

هر کدام از این مواد مقاومت متفاوتی در برابر جذب آلودگی داشته و طبیعتا در برابر مواد شوینده نیز می‌توانند واکنش‌های متفاوتی نشان دهند. در نتیجه اگر در انتخاب مواد شوینده دقت نکنید، ممکن است فرش‌ها به مشکلاتی همچون تغییر رنگ دچار شده و شما را متحمل هزینه‌های سنگین کند. در حقیقت بهترین مواد شوینده برای فرش ، شوینده‌ای است که هیچ‌گونه آسیبی به فرش وارد نکرده و آلودگی‌ها را به بهترین شکل ممکن از بین ببرد.

پیشنهاد مطالعه: همانطور که در این قسمت اشاره کردیم، دستگاه‌های مختلفی در قالیشویی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شده و بدانید در این مراکز از چه دستگاه‌هایی برای شستن فرش‌هایتان استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله آشنایی با انواع دستگاه قالیشویی مدرن را مطالعه کنید.

بهترین مواد شوینده برای فرش

ویژگی‌های بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

همان‌طور که گفتیم انواع مختلفی از بهترین مواد برای شستشوی فرش وجود دارند و در این شرایط، اگر اطلاعات کافی از این شوینده‌ها نداشته باشید، ممکن است به فرش‌های خود آسیب وارد کنید.

به طورکلی، کارشناسان مربوطه اعلام کرده‌اند که بهترین شوینده فرش باید از ویژگی‌های متعددی برخوردار باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • برخورداری از قیمت مناسب
  • عدم ایجاد پوسیدگی و خرابی
  • برخوداری از رایحه و بوی خوش
  • عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد
  • عدم آسیب‌رسانی به بافت و الیاف فرش
  • قابل استفاده در تجهیزات پیشرفته قالیشویی
  • آسان بودن مراحل آبکشی کردن مواد شوینده
  • قابل استفاده در روش‌های سنتی و مکانیزه شستشو
  • قابل استفاده در روش‌های شستشوی سنتی و مکانیزه شستشو
  • اسیدی و قلیایی نبودن Ph مواد شوینده؛ بهترین شوینده باید دارای پی اچ خنثی باشد.
  • برخورداری از قابلیت نرم‌کنندگی و از بین بردن انرژی الکتریسیته‌ای که بر اثر سایش برس‌های دستگاه شستشو ایجاد می‌شود.

پیشنهاد: یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربران این است که پس از مدت‌ها جستجو و پیدا کردن قالیشویی موردنظر، می‌فهمند که آن کارخانه به موقعیت جغرافیایی آن‌ها خدماتی ارائه نمی‌دهد. بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت در تلاش است تا این مشکل را برای شما برطرف کند. اگر به دنبال قالیشویی جنوب تهران هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید تا بهترین خدمات با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار بگیرد.

ویژگی بهترین مواد شستشوی فرش

مزایای استفاده از بهترین مواد شوینده برای فرش

بالاتر اشاره کردیم که بهترین مواد شوینده برای فرش دستباف و ماشینی، باید از استانداردهای بهداشتی و آزمایشگاهی برخوردار باشد. استفاده از این مواد معتبر و استاندارد، می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نرم شدن بافت و الیاف فرش
  • عدم ایجاد تغییر رنگ در سطح فرش
  • عدم آسیب به بافت و الیاف فرش‌ها
  • ایجاد درخشندگی و زیبایی اولیه به فرش‌
  • تمیز شدن آلودگی‌های موجود در سطح بافت و داخل الیاف فرش

رایج‌ترین و بهترین مواد شوینده برای شستن فرش

برای شستشوی فرش‌ها می‌توان از مواد شوینده مختلفی استفاده کرد. از جمله رایج‌ترین مواد شوینده که می‌توانند به عنوان بهترین مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

۱. شامپو فرش

شامپو فرش از جمله موادی است که به صورت تخصصی برای شستشوی فرش تولید شده و از قدرت اسیدیته مناسبی برخوردار است؛ به گونه‌ای که هیچ‌گونه آسیب و خسارتی به بافت و الیاف فرش‌ها وارد نمی‌کند. این مواد می‌توانند برای شستشوی انواع فرش‌های دستباف و ماشینی استفاده شوند.

۲. پودر مخصوص قالیشویی

از دیگر مواد شوینده که می‌توانند در شستشوی انواع فرش‌ها استفاده شوند، می‌توان به پودرهای مخصوص اشاره کرد که از فرمولاسیون ویژه‌ای برخوردار بوده و به خوبی می‌توانند در چربی‌زدایی، براق‌کنندگی و تمیز کردن فرش‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. این شوینده‌ها حاوی ترکیبات مختلفی همچون کلر هستند که برای شستشوی فرش‌های مختلف بسیار کاربردی هستند.

پیشنهاد مطالعه: آدامس به فرشتان چسبیده است؟ شما می‌توانید به راحتی در خانه این مواد را از روی فرشتان پاک کنید. برای این کار می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: پاک کردن آدامس از روی فرش .

پودر مخصوص

۳. پودر لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مواد شوینده‌ای که برای شستشوی فرش‌ها خصوصاً در روش سنتی استفاده می‌شود، پودرهای لباسشویی هستند که از قدرت پاک‌کنندگی بسیار خوبی برخوردارند. این پودرها شاید بهترین شوینده فرش نباشند اما می‌توانند برای شستشوی تعدادی از فرش‌های مصنوعی و ماشینی بسیار کاربردی باشند و هرگونه آلودگی را از سطح آن تمیز کنند.

۴. مواد شوینده خانگی

در کنار تمامی مواردی که به عنوان بهترین مواد شوینده برای شستن فرش معرفی شدند، می‌توان به مواد و شوینده‌های خانگی نیز اشاره کرد. پودر صابون، مایع ظرف‌شویی و… از جمله موادی هستند که می‌توانند برای شستشوی انواع فرش‌ها استفاده شوند.

هر کدام از این مواد، می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته و بر روی تعدادی از فرش‌ها نیز اثرات مختلفی داشته باشند؛ به همین دلیل قبل از استفاده از هرکدام از شوینده‌ها بهتر است که اثرات آن تست شود. در صورتی که آسیب و خسارتی به فرش وارد نشد، عملیات شستشوی کامل فرش را آغاز کنید.

پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی آنلاین هستید که خدمات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن با قیمتی منصفانه در اختیار شما بگذارند، می‌توانید از طریق سایت بانو اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

بهترین روش شستشوی فرش

امروزه حتی فرش‌های ماشینی نیز از قیمت بالایی برخوردارند و یکی از لوازم گران‌قیمت خانگی به شمار می‌روند؛ بنابراین لازم است که استفاده، نگهداری و شستشوی آن‌ها با دقت بالایی انجام شود. به صورت کلی برای شستشوی فرش‌ها می‌توان از دو روش سنتی و یا استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده کرد.

در حقیقت شستن فرش‌ها در قالیشویی، بهترین روش شستشوست؛ چراکه این روش در مقایسه با روش سنتی مزیت‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • انجام تعمیر و ترمیم در صورت نیاز فرش
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زمان و انرژی افراد
  • استفاده از بهترین مواد شوینده برای فرش ماشینی و دستباف
  • انجام تمامی عملیات شستشو توسط نیروهای متخصص و ماهر و تجهیزات مدرن و بروز
  • و…

جمع‌بندی نهایی

امروزه از مواد شوینده مختلفی برای شستشوی فرش‌ها استفاده می‌شود که هر کدام از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردارند. همانطور که گفتیم بهترین شوینده شستشوی فرش در خانه موادی است که آسیبی به فرش وارد نکند، آلودگی‌ها را به بهترین شکل ممکن از بین ببرد، باعث نرمی و لطافت فرش شود، بو و رایحه خوبی داشته باشد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. در حقیقت شامپوفرش‌ها و پودرهای مخصوص قالیشویی، بهترین مواد شوینده برای شستن فرش هستند.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *