نحوه پاک کردن و تمیز کردن آدامس از روی مبل و فرش

تمیزکردن لکه آدامس از روی فرش و مبل

فرش ها و مبل ها از لوازم خانگی پر مصرف در منازل به شمار می روند. این دو وسیله خانگی با توجه به اینکه در محیطی پر رفت و آمد قرار می گیرد و بسیار پر مصرف است در معرض آلودگی و کثیفی نیز قرار می گیرد. یکی از چیزهایی که افراد با آن زیاد مواجه می شوند، چسبیدن آدامس بر روی فرش یا مبل است. به خصوص برای افرادی که دارای کودک هستند ممکن است این مسئله زیاد اتفاق بیفتد. اما در صورت مواجه شدن با این مشکل و به منظور تمیز کردن فرش خود نباید نگران باشید.

شستشوی فرش با وجود هر مشکلی در صورت داشتن آگاهی و اطلاعات کافی بسیار آسان و ساده است. ما در این مقاله از وبلاگ قالیشویی بانو تلاش کردیم تا نکات و روش هایی برای تمیز کردن و پاک کردن آدامس از روی فرش و مبل را  ارائه دهیم تا شما عزیزان با مطالعه مطالب این مقاله و به کارگیری آن در مواقع نیاز بتوانید عملکرد مناسب و موفقی داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش های پاک کردن آدامس از فرش و مبل به صورت انجام می شود؟

برای پاک کردن آدامس از روی فرش و مبل و شستشو فرش لازم است تا آگاهی و اطلاعات خود را نسبت به این امر کمی افزایش دهید. روش های مختلفی برای تمیز کردن فرش و مبل از لکه های آدامس وجود دارد، به عنوان مثال استفاده از یخ، استفاده از الکل، استفاده از روغن، استفاده از آبلیمو و استفاده از حلال ها برای تمیز کردن فرش از لکه آدامس استفاده می گردد. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.

  • استفاده از یخ برای از بین بردن آدامس بروی مبل و فرش ممکن است ؟

از یخ در مواردی استفاده می شود که آدامس بر روی فرش یا مبل تازه چسبیده باشد. شما می توانید با استفاده از یک تکه یخ که در کیسه فریزر قرار دهید، بر روی یخ قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک قاشق یا چاقو آدامس یخ زده را از روی فرش یا مبل بردارید. باید این کار را با دقت انجام دهید تا به بافت و الیاف فرش و مبل آسیب وارد نشود. باید توجه کنید که چسبندگی پارچه بیشتر از فرش است.

  • استفاده از روغن برای پاک کردن لکه آدامس لوازم خانه به خصوص فرش ومبل

استفاده از روغن یکی دیگر از روش هایی است که برای تمیز کردن فرش از لکه آدامس به کار می رود. روغن سبب نرم شدن آدامس و جداسازی آن از روی پارچه و فرش می گردد. برای انجام این کار مقداری روغن را بر روی دستمالی تمیز و سفید بریزید. سپس بر روی لکه آدامس قرار می دهیم. این امر باعث می شود تا به راحتی بتوان لکه آدامس را از روی پارچه و فرش پاک کنید.

  • آبلیمو یا سرکه راه حل سریع و عملی برای پاک کردن هر گونه لکه به خصوص آدامس

روش بعدی در از بین بردن و تمیز کردن مبل و فرش از لکه آدامس، استفاده از سرکه و آبلیمو است. سرکه سفید از جمله مواد شوینده ای است که سبب شل صمغ آدامس می گردد. به منظور انجام این کار باید سرکه را کمی گرم کنید. سپس یک دستمال سفید و تمیز را درون آن بزنید و روی لکه آدامس قرار دهید. این عمل را برای مدت چند دقیقه ادامه دهید. این عمل باعث شل شدن آدامس می شود و می توان به راحتی آن را از روی مبل یا فرش پاک نمود.

  • استفاده از حلال ها یکی دیگر از  روش های پاک کردن آدامس از فرش

مورد بعدی در حذف آدامس بروی فرش، استفاده از سایر حلال ها است. علاوه بر مورد قبلی که به آن اشاره نمودیم حلال ها و مواد شوینده دیگری نیز وجود دارند که می توان به وسیله آن لکه آدامس را از مبل و فرش ها پاک نمود. این حلال ها سبب نرم شدن آدامس می شوند و بعد از زدن آن به راحتی می توان آن را از مبل یا فرش جدا نمود.

  • استفاده از الکل بهترین محلول برای زدودن لکه آدامس بروی فرش می باشد

روش بعدی در پالایش فرش از لکه آدامس، استفاده از الکل است. مقداری الکل را بر روی دستمالی تمیز و سفید بزنید و آن را بر روی آدامس قرار دهید. این کار سبب جدا شدن آدامس از روی فرش و مبل می گردد و به وسیله یک چاقو و یا قاشق می توانید به راحتی آن را برداشته و فرش و مبل خود را تمیز کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم، یکی از مشکلات و معضلاتی که افراد با آن مواجه می شوند، چسبیدن لکه آدامس بر روی مبل و فرش است. روش های مختلفی برای از بین بردن و تمیز کردن فرش از لکه آدامس وجود دارد که چند مورد آن را مورد بررسی قرار دادیم. اما در صورت عدم داشتن آگاهی و اطلاعات کافی بهتر است این کار را به یک متخصص و فرد ماهر بسپارید تا مشکل به وجود آمده برطرف گردد. قالیشویی بانو یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین قالیشویی ها در تهران است که با به کارگیری نیروی کار ماهر و مجرب اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با همکاران ما در قالیشویی بانو تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *