راهنمای انتخاب انواع پرده اداری برای محیط کار جذاب‌تر

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری

پرده از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون در منازل و محیط‌های کاری و اداری  است و با تنوع زیادی که دارد، می‌تواند سلایق و بودجه‌های متفاوت را راضی نگه دارد. پرده های اداری از جمله پرده‌هایی هستند که می‌توانند در محیط‌های اداری، مطب‌ها، بیمارستان‌ها، دفاتر تجاری و… استفاده شوند. تنوع بالای پرده در کنار تمامی مزایایی که برای مشتریان ایجاد کرده است، ممکن است شما را در زمان خرید با چالش‌ها و سردرگمی‌های متعددی مواجه کند. به همین دلیل لازم است که ابتدا با انواع پرده اداری، ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و دیگر موارد اینچنینی آشنایی داشته باشید تا با لبخند فروشگاه را ترک کنید. این مطلب را می‌توانید با اطمینان کامل به عنوان یک راهنمای انتخاب انواع پرده اداری در نظر داشته باشید.

اگ هم پرده خود را از قبل تهیه کرده‌اید و به دنبال یک مرکز معتبر برای شستشوی پرده هستید، می‌توانید با خیال راحت به بانو اعتماد کنید. ما ضمن برخورداری از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از تجربه و دانش افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

آشنایی با انواع پرده های اداری

استفاده از انواع پردهای جدید اداری در محیط‌های مختلف، علاوه بر تأثیر بر روی دکوراسیون محیط، می‌تواند افزایش راندمان کارکنان را نیز در پی داشته و در نهایت محیط امن و آرامی را ایجاد کند. پرده های اداری در ست مانند دیگر انواع آن، تنوع بی‌شماری از نظر طرح و رنگ، نحوه نصب، نحوه تولید و… دارد که به شما امکان می‌دهد از آن در محیط‌های متفاوتی استفاده کنید.

به صورت کلی پرده‌های اداری به چند دسته مختلف پرده‌های شید، زبرا، کرکره فلزی، کرکره چوبی و لوردراپه (پرده عمودی) تقسیم می‌شوند. هر کدام از این گزینه‌ها نیز انواع متفاوتی دارند که از ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی برخوردار هستند.



پیشنهاد مطالعه: پرده شید و زبرا از پرطرفدارترین انواع پرده‌ها هستند که امروزه در خانه‌های زیادی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. اگر آشنایی چندانی با این پرده‌ها نداشته و تفاوتی برای آن‌ها قائل نیستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو مقاله تفاوت شید و زبرا را مطالعه کنید.



انواع پردهای جدید اداری

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری

همان‌طور که گفته شد انواع پرده اداری متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام در محیط‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه بدانید از میان آن‌ها کدام یک می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد، موارد زیر می‌توانند کمک بزرگی باشند:

۱. نوع پرده و شرایط محیط

پرده های اداری انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند برای محیط‌های مختلفی مناسب باشند. متناسب بودن با نوع محیط کار و شرایط ساختمان اداری فاکتور مهمی است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال برای محیط‌های اداری که سروصدا زیاد است، از پرده‌هایی استفاده کنید که عایق صوتی هستند و می‌توانند حجم قابل‌توجهی از آلودگی‌های صوتی را حذف کنند.



پیشنهاد: اگر به دنبال یک سایت قالیشویی معتبر هستید که خدمات خود را با کیفیت بالایی در اختیار شما بگذارد و در صورت وجود مشکلی، پاسخگو باشد، پیشنهاد می‌کنیم حتما با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.



۲. جنس، رنگ و ارتفاع

از دیگر عواملی که می‌تواند به عنوان راهنمای انتخاب انواع پرده اداری به آن دقت داشته باشید، جنس، رنگ و ارتفاع پرده‌هاست. پرده های اداری می‌توانند از مواد مختلفی مانند پارچه، پلاستیک، مواد پلیمری، فلز، چوب و… تولید شوند. رنگ پرده نیز باید متناسب با شرایط محیط اداری، نوع و نحوه نورپردازی محل و نوع دکوراسیون انتخاب شود.

«ارتفاع پرده اهمیت بالایی دارد و معمولاً در محیط‌های اداری باید از پرده‌هایی استفاده کرد که ارتفاع آن‌ها هم‌سطح با پنجره باشد.»

توجه به جنس و رنگ

۳. طراحی

هر کدام از انواع پرده اداری می‌توانند طراحی‌های متفاوتی داشته باشند. در نتیجه برای انتخاب بهترین پرده نیاز است که به مواردی مانند نوع دکوراسیون محل کار، میزان آسایش و راحتی کارمندان و… توجه کافی داشته باشید. اگرچه انتخاب پرده امری سلیقه‌ای است اما بهتر است که از پرده‌هایی با طراحی ساده و کلاسیک در محل‌های کار استفاده کنید.



پیشنهاد مطالعه: همانطور که می‌دانید جنس‌های مختلفی از پرده وجود دارند که هرکدام می‌توانند برای محیط‌های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند. اگر می‌خواهید با این جنس‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: انواع پارچه پرده .



تأثیر انواع پرده اداری بر محیط ادارات

حال که با راهنمای انتخاب انواع پرده اداری آشنا شدید، زمان آن است که بدانید انتخاب درست این پرده‌ها چه کمکی به شما می‌کند؟ از آنجایی که محیط‌های اداری به صورت اختصاصی برای انجام کار و فعالیت‌های تجاری و صنعتی ساخته می‌شوند، کارفرمایان باید محیط را به بهترین شکل ممکن برای کارمندان خود آماده کنند. استفاده از پرده‌های مناسب یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند در افزایش راندمان و بهبود عملکرد کارمندان مؤثر باشد.

از جمله تأثیراتی که پرده اداری بر محیط ادارات می‌گذارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* کنترل نور ورودی به دفتر کار

کمبود نور و یا ورود بیش‌ازحد آن به داخل محیط‌های کاری، می‌تواند معضلات و چالش‌های متعددی برای کارمندان ایجاد کند. استفاده از پرده‌های اداری امکان کنترل و تنظیم میزان نور را فراهم کرده و کارمندان می‌توانند از نور مناسب در محیط کار استفاده کنند.

نور طبیعی اتاق

* افزایش راندمان انرژی

استفاده از پرده‌های مناسب در محیط‌های کاری و اداری، کمک ویژه‌ای به بهره‌وری انرژی خواهد بود. در اصل پرده‌ها می‌توانند به عنوان یک عایق مناسب برای سرما و گرما عمل کرده و در گرم شدن یا خنک شدن محیط در فصول مختلف مؤثر باشند.



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که قالیشویی بانو در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، شستن مبل به بهترین روش ممکن است. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی امانتی‌هایتان را به ما بسپارید و از سلامت آن‌ها اطمینان داشته باشید.



* حفظ حریم خصوصی

از دیگر مزایا و تأثیرات استفاده از پرده اداری در محیط‌های مختلف می‌توان به حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. استفاده از پرده‌هایی مانند پرده‌های عمودی لوردراپه می‌توانند در کنار کنترل نور محیط به حفظ حریم خصوصی نیز کمک کنند.

علاوه بر موارد گفته شده استفاده از پرده‌های اداری می‌تواند در افزایش زیبایی و جذابیت محل کار، تنوع دکوراسیون اداری، افزایش بهره‌وری کارمندان و … مؤثر باشد.

 

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری؛ ممنوعیات

همان‌گونه که عنوان کردیم برای خرید پرده‌های اداری لازم است که به نکات و فاکتورهایی مانند میزان آلودگی‌های صوتی، مصرف انرژی، طراحی، رنگ و طرح، ارتفاع پرده و… توجه داشته باشید تا بیشترین زیبایی و کارایی را داشته باشند. از جمله مهم‌ترین ممنوعیت‌ها در زمان خرید انواع پرده اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده‌هایی که به راحتی لکه گرفته و کثیف می‌شوند را از گزینه‌هایتان حذف کنید.
  • پرده‌های اداری حتماً باید قابلیت تنظیم نور داشته باشند و درغیر اینصورت نمی‌توانند انتخاب مناسبی باشد.
  • استفاده از پرده‌های گران قیمت در محیط کار توصیه نمی‌شود و بهتر است که از پرده‌های ساده و کلاسیک استفاده شود.
  • نباید از پرده‌هایی با رنگ‌های متنوع و گوناگون در یک محیط استفاده کرد و پرده‌های یک محیط بهتر است که از نظر طرح، جنس و رنگ مشابه باشند.
  • پرده‌هایی مانند پرده‌های سلطنتی و مخملی که در منازل استفاده می‌شوند، نمی‌توانند گزینه مناسبی برای محیط‌های اداری باشند؛ زیرا از میزان رسمیت محیط کار کم می‌کنند.


پیشنهاد مطالعه: پرده حریر به دلیل بافت حساسی که دارد، در زمان شستشوی روش‌های مراقبتی متفاوتی هم دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله روش های شستن پرده حریر را مطالعه کرده و سپس آن‌ها را برای تمیز کردن از دیوار جدا کنید.



بهترین پرده‌ها برای محیط کار

همان‌طور که در ابتدای راهنمای انتخاب انواع پرده اداری عنوان کردیم، امروزه انواع مختلفی از پرده‌های اداری در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی داشته باشند. به صورت کلی ویژگی بهترین پرده‌ها برای محیط‌های اداری را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پرده‌های عمودی: نگهداری ساده‌ای داشته و از تنوع بالایی نیز برخوردارند.
  • پرده‌های شید: عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از اتلاف انرژی هستند. در نتیجه در کاهش هزینه‌ها کمک بسیار بزرگی خواهند بود.
  • پرده‌های کرکره‌ای چوبی: برای محیط‌های رسمی انتخاب خوبی بوده و می‌توانند از جلوه متفاوت، جذاب و مدرنی به خانه شما اضافه کنند.
  • پرده‌های ونیزی: از چند لت افقی ساخته شده و توسط سیم به هم متصل می‌شوند. این پرده‌ها بیشتر از چوب، آلومینیوم و پی‌وی‌سی ساخته می‌شوند.
  • پرده‌های رولی: برای محیط کار و خانه استفاده شده و می‌توانند در ایجاد یک فضای کار دوستانه موثر باشند. همچنین در کنترل مصرف انرژی و نور عملکرد خوبی دارند.

ممنوعیات انتخاب پرده اداری

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری؛ قیمت

پرده های اداری درست مانند دیگر انواع پرده‌های خانگی می‌توانند تحت تأثیر فاکتورهای مختلف، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند بر روی قیمت پرده مؤثر باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. نوع پرده

هر کدام از انواع پرده‌های اداری که بررسی کردیم، می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. این پرده‌ها از مواد مختلفی تولید شده و در محیط‌های متفاوتی به کار می‌روند؛ به همین دلیل قیمت‌های مختلفی نیز خواهند داشت.

۲. اندازه و ابعاد پرده

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهایی که بر روی قیمت پرده تأثیر دارد، ابعاد و اندازه‌های آن است. معمولاً پرده‌ها بر اساس اندازه پنجره‌های استاندارد تولید می‌شوند اما چنانچه نیاز به سفارشی‌سازی آن‌ها باشد، شما مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید بود.

۳. جنس پرده‌ها

پارچه، فلزات، چوب، پلاستیک، پی‌وی‌سی و… از مهم‌ترین جنس‌های مورد استفاده در زمان تولید پرده هستند که با توجه به استفاده از هرکدام از آن‌ها، قیمت نهایی تغییر خواهد کرد.

جنس پرده

۴. نصب و اجرای پرده

نصب پرده‌های اداری مراحل متفاوتی داشته و در بسیاری از موارد به یک متخصص نیاز است. همچنین برای نصب آن‌ها به ابزارهای تخصصی نیاز خواهید داشت که در نهایت بر قیمت پرده شما تاثیر می‌گذارد.



پیشنهاد مطالعه: اگر شما هم والان پرده دارید و علیرغم نیاز به تخصص، می‌خواهید نصب آن را خودتان انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله راهنمای نصب والان پرده استفاده کنید.



جمع‌بندی نهایی

پرده های اداری از پرده‌هایی هستند که در محیط‌های کاری مختلف استفاده شده و می‌توانند در افزایش راندمان و بهره‌وری کارکنان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها، تأمین محیطی آرام و… مؤثر باشند. ما در این مقاله با ارائه یک راهنمای انتخاب انواع پرده اداری تلاش کردیم تا با هم بررسی کنیم که در زمان خرید به چه نکاتی توجه داشته باشیم.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند؛ چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *