بررسی تفاوت شید و زبرا؛ کدام پرده برای شما مناسب‌تر است؟

تفاوت شید و زبرا

تفاوت شید و زبرا چیست؟ هر کدام از این پرده‌ها برای چه محیط‌هایی مناسب هستند؟ از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از پرده وجود دارد، هرکس می‌تواند با توجه به سلیقه و موقعیت محل موردنظر، از انواع مختلف آن‌ها استفاده کند. از انواع مختلف پرده که امروزه در بازار وجود دارد، شید و زبرا از مهم‌ترین آن‌ها هستند. محبوبیت این دو باعث شده که مشتریان زیادی تمایل داشته باشند از آن‌ها در خانه‌های خود استفاده کنند. در این مقاله با هم تفاوت پرده شید و زبرا را بررسی می‌کنیم تا در زمان خرید، بدانید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

از آنجایی که بسیاری زمان و مهارت شستشوی پرده را ندارند، همواره به دنبال یک شرکتی هستند که خدمات اینچنینی را با کیفیت مناسب در اختیارشان بگذارد. ما در قالیشویی بانو با به‌کارگیری بروزترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین استفاده از مهارت و تجربه افراد متخصص در این زمینه به دنبال آن هستیم که رضایت مشتریان را به بهترین شکل جلب کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان قالیشویی می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

بررسی تفاوت شید و زبرا

پرده‌های زبرا، شید و حتی دبل شباهت‌های زیادی با یکدیگر داشته و بسیاری از موارد با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. در بسیاری از موارد، این پرده‌ها از نظر عملکرد، تنوع در طرح و رنگ، محل نصب، قابلیت شستشو و… شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. اما مهم‌ترین تفاوتی که می‌توان برای آن‌ها قائل شد، نحوه تنظیم نور ورودی به محیط است.

به عبارتی پرده‌های شید به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند، نمی‌توانند سایه روشن ایجاد کنند و برای عبور نور فقط باز و بسته می‌شوند؛ در مقابل اما پرده‌های زبرا به دلیل آنکه از دو لایه پارچه موازی ساخته شده‌اند، از امکان تنظیم نور برخوردارند. در اصل، افراد می‌توانند میزان نور مورد نظر محیط را با استفاده از پرده‌های زبرا تنظیم کنند؛ اما این قابلیت در پرده‌های شید وجود ندارد.

البته تفاوت شید و زبرا تنها در نحوه تنظیم نور و ایجاد سایه روشن خلاصه نمی‌شود و تفاوت‌های دیگری نیز می‌توان برای آن‌ها قائل شد. مهم‌ترین این تفاوت‌ها که در زمان خرید به شما کمک می‌کند انتخاب درستی داشته باشید را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مینیمال و ساده‌تر بودن پرده‌های شید
  • تخصصی‌تر بودن پارچه‌های به کار رفته در پرده‌های شید
  • برخورداری از تنوع رنگ و طرح پرده‌های زبرا در مقایسه با پرده‌های شید
  • تشکیل ساختار صفحه زبرا از دو لایه مختلف؛ در مقابل اما در پرده شید فقط از یک لایه پرده ساده یا طرح‌‌دار استفاده می‌شود.
  • امکان استفاده از پرده‌های شید به صورت دو لایه (پرده دو مکانیزم یا دبل شیدرول یا شید رول دوبل)؛ در حالیکه پرده‌های زبرا چنین امکانی ندارند.

 


پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر انواع پرده‌ها که عموما مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد، پرده‌های توری هستند. اما مهم‌ترین مشکل این پرده‌ها این است که در زمان شستشو، شما را با مشکل مواجه می کنند. اگر قصد شستن پرده های توری را دارید اما نمی‌دانید چه مواردی باید رعایت شوند تا به بهترین نتیجه رسید، از محتوایی که در وبلاگ قالیشویی بانو منتشر شده است، استفاده کنید.


 

فرق پرده زبرا و شید

پرده شید چیست؟

برای اینکه بتوانید به درک درستی نسبت به تفاوت شید و زبرا برسید، باید ابتدا بدانید که هر کدام از این پرده‌ها چه نوعی را شامل شده و چه شکلی دارند.

پرده شید در حقیقت نوعی از پرده‌های کرکره‌ای هستند که از پارچه‌های نرمی همچون پلی‌استر، کتان و پنبه ساخته می‌شوند. این پرده‌ها از بالا به میله‌های پرده یا قاب متصل شده و برخلاف بسیاری از پرده‌های دیگر که طول و عرض بیشتری از پنجره دارند، دقیقاً به اندازه قاب پنجره طراحی می‌شوند.

پرده‌های شید عملکردی مشابه سایر کرکره‌ها داشته و با استفاده از نواری که در کنار پرده قرار داشته و به غلتک متصل است، تنظیم می‌شوند. این پرده‌ها از تنوع بالایی از نظر طرح و رنگ برخوردار بوده و با توجه به جنسی که دارند، می‌توانند میزان نور متفاوتی را به محیط وارد کنند.

لازم به ذکر است که هرچقدر پارچه پرده‌های شید ضخیم‌تر باشد، نور کمتری به محیط وارد شده و پارچه‌های نازک‌تر نیز نور بیشتری به محیط وارد می‌کنند. از جمله رایج‌ترین و محبوب‌ترین پرده‌های شید موجود در بازار می‌توان به پرده‌های شید رول، رومن (رومی)، بالونی، کرواتی (شال‌گردنی) و… اشاره کرد.

این پرده‌ها به دلیل ظاهر مدرنی که دارند، در هتل‌ها، مکان‌های تجاری، مغازه‌ها و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین مزیت‌های این پرده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • امکان فیلتر کردن کامل نور محیط
  • کاربردهای متعدد در محیط‌های مختلف
  • برخورداری از خاصیت عایق گرما و سرما
  • امکان استفاده از مکانیزم برقی پرده با استفاده از کنترل از راه دور
  • و…

 


پیشنهاد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، عموم مشتریان ما به دنبال شرکتی هستند که خدمات شستشو را به صورت آنلاین در اختیارشان قرار دهد. برای دسترسی به خدمات قالیشویی بانو به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارائه سرویس‌های شستشو، می‌توانید از لینک مقابل استفاده کنید: سایت قالیشویی .


 

پرده شید

معرفی پرده زبرا برای درک تفاوت شید و زبرا

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، پرده زبرا از محبوب‌ترین و زیباترین پرده‌هایی است که می‌تواند در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده شود. در حقیقت این پرده به نوعی از پرده‌های کرکره‌ای اطلاق می‌شود که با نام دبل رول نیز شناخته می‌شوند.

در این نوع پرده‌ها دو لایه پارچه به صورت موازی دوخته شده و با طرح‌های زیبا و سایه‌روشن‌های چشم‌نواز همراه می‌شوند. لازم به ذکر است که جنس پرده‌های زبرا از تور و پارچه بوده و می‌تواند به صورت بافت‌های راه‌راه نیز طراحی شود. در اصل با استفاده از این پرده می‌توان میزان نور وارد شده به محیط را به خوبی کنترل کرد.

زمانی که نیاز دارید،‌ محیط را تاریک کنید، تنها کافیست طناب زبرا را بکشید تا قسمت پارچه‌ای پرده بر روی قسمت توری قرار گرفته و از ورود نور جلوگیری کند. برای ورود نور بیشتر نیز می‌توانید از عکس این عمل استفاده کنید.

در بررسی تفاوت شید و زبرا می‌توان به ویژگی‌های منحصربه‌فرد پرده‌های زبرا اشاره کرد که عبارتند از:

  • برخورداری از تنوع طرح و رنگ
  • امکان تنظیم ورود نور به محیط
  • آسان بودن مراحل نصب پرده‌ها
  • بالا بودن طول عمر پرده‌های زبرا
  • برخورداری از جذابیت و زیبایی بالا
  • آسان بودن مراح شستشوی آن‌ها
  • امکان نصب پرده‌های زبرا به صورت برقی و با ریموت کنترل
  • و…

 


پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو به مناسب‌ترین شکل در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، خدمات شستشوی مبلمان است. اگر شما هم قصد شستن این لوازم را دارید، می‌توانید به ما اعتماد کنید.


 

پرده زبرا

روش شستن پرده زبرا

پرده‌های زبرا نیز درست مانند دیگر انواع پرده، در طرح، رنگ و جنس تنوع داشته و برای شستشوی آن‌ها نیز می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در حقیقت با روش‌های مختلفی همچون استفاده از بخار شو، شامپو فرش، آب و مایع لباسشویی، این پرده‌ها را تمیز کرد.

برای شستشوی این پرده‌ها خصوصاً با استفاده از شامپو فرش و مایع لباسشویی لازم است که ابتدا پرده از قسمت نگهدارنده خارج کیند و سپس پرده را در یک سطح صاف قرار داده و مقداری شامپو بر روی آن بریزید. در مرحله بعدی به کمک یک اسفنج نرم، باید شامپو در محل‌های مختلف پخش شده و بعد از اسفنج کشی کامل، آن را با آب ولرم آبکشی کرد. در نهایت باید پرده را در یک جای مناسب خشک کرده و دوباره در محل خود نصب کنید.

 


پیشنهاد مطالعه: اگر از پرده زبرا استفاده می‌کنید و آن‌ها به شستشو نیاز دارند، اما شما نمی‌دانید که برای تمیز کردن آن باید چه کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، حتما محتوای مقاله شستن پرده زبرا را مطالعه کنید.


روش شستن

پرده شید یا زبرا؛ کدام یک مناسب‌تر است؟

به صورت کلی، برتر و بدتر بودن پرده یک امر کاملاً نسبی بوده و نمی‌توان با قاطعیت یک پرده را بهتر از دیگری دانست؛ زیرا عوامل مختلفی همچون سلیقه افراد، محیطی که پرده در آن استفاده می‌شود، دکوراسیون محیط، میزان نور ورودی، نورپردازی داخلی و… می‌توانند در تعیین بهتر یا بدتر بودن پرده‌ها مؤثر باشند.

واقعیت این است که شباهت‌های پرده‌های زبرا و شید و حتی پرده‌های دبل بسیار بیشتر از تفاوت‌های آن‌هاست و همین امر انتخاب را برای بسیاری از افراد سخت می‌کند. به صورت کلی و با توجه به آنکه تفاوت شید و زبرا در مواردی همچون نوع پارچه‌ها، نوع طراحی و دوخت و نحوه تنظیم و… است، می‌توان گفت پرده‌های زبرا برتری محسوسی نسبت به پرده‌های شید داشته و می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای محیط‌هایی همچون هال و پذیرایی و… باشند.

جمع‌بندی نهایی

در ان مقاله توضیح دادیم که پرده‌های شید و زبرا از جمله پرده‌های کرکره‌ای هستند که از نظر عملکرد، محل نصب، تنوع در طرح و رنگ و… شباهت‌های زیادی دارند؛ اما مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در نحوه تنظیم نور ورودی به محیط است. پرده‌های زبرا به دلیل داشتن طراحی و دوخت متفاوت امکان ایجاد سایه روشن و تنظیم نور ورودی به میزان دلخواه را فراهم می‌کنند؛ درحالیکه پرده‌های شید چنین قابلیتی ندارند.

البته این پرده‌ها از نظر نوع پارچه‌های به کار رفته، میزان سادگی و جذابیت نیز باهم متفاوت بوده و با توجه به تمامی شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که دارند، می‌توان گفت پرده‌های زبرا انتخاب بهتری برای محیط‌های مختلف است. امیواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمام سوالات شما پاسخ دهند. اگر در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *