بهترین روش های شستن پرده های توری در خانه

شستن پرده های توری

پرده یکی از اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون منازل است که تنوع و تعدد بی‌شماری داشته و مشتریان می‌توانند با سلایق مختلف، بهترین گزینه را برای خانه خود انتخاب کنند. یکی از مشکلات و معضلاتی که در مورد پرده وجود دارد این است که به دلیل موقعیت قرارگیری که دارند،‌ معمولا آلودگی‌های محیط را جذب می‌کنند. یکی از مرسوم‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع پرده، پرده‌های توری هستند که کثیف شدن آن‌ها یکی از معضلات همیشگی افراد خانه‌دار است. در این مقاله شما را با بهترین روش شستن پرده های توری آشنا می‌کنیم تا بتوانید این مشکل را در سریع‌ترین زمان ممکن، برطرف کنید.

اگر به هر دلیلی قصد ندارید پرده‌هایتان را خودتان در خانه بشویید و می‌ترسید به پرده‌ها آسیب برسانید، می‌توانید از خدمات شرکت‌هایی استفاده کنید که این کار را بری شما انجام می‌دهند. شستشوی پرده توسط بانو به خوبی انجام شده و تمامی نگرانی‌های شما را بابت سلامت پرده‌ها در نظر می‌گیرد. اگر هم به مشاوره قالیشویی آنلاین نیاز دارید، با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

مهم‌ترین نکات شستن پرده های توری در خانه

پرده‌های توری از آن دست پرده‌هایی هستند که هیچ‌وقت از مد نیفتاده و همیشه محبوبیت بالایی دارند. برای نگهداری و شستشوی پرده توری نیاز است که نکات و فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تمیز کردن چوب پرده به منظور جلوگیری از کثیف شدن مجدد پرده
  • تمیز کردن قاب و چارچوب پنجره‌ها به منظور جلوگیری از کثیف شدن مجدد پرده
  • برای جلوگیری از شستشوی مستمر پرده‌ها، آن‌ها را توسط جاروبرقی به خوبی گردگیری کنید.
  • شستن پرده های توری و حریر در بازه‌های زمانی مشخص و جلوگیری از باقی ماندن آلودگی‌ها برای مدت طولانی
  • استفاده از شوینده‌های مناسب؛ زیرا این مواد قدرت اسیدیته متفاوتی داشته و اگر مورد مناسبی برای جنس آن‌ها نباشند، ممکن است پرده تغییر رنگ داده و یا آسیب ببیند.

پیشنهاد مطالعه: بسیار پیش می‌آید که پس از مدتی استفاده پرده، آن‌ها برای ما تکراری شده و قصد می‌کنیم آن‌ها را عوض کنیم. مطمئنا با توجه به وضعیت اقتصادی، تعویض پرده‌ها برای هرکسی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل ما تلاش کرده‌ایم تا در مقاله ایده هایی برای تزیین پرده به شما آموزش دهیم که چگونه در خانه و با صرف کمترین هزینه، پرده‌های خود را از آن حالت تکراری خارج کنیم.

مهم ترین نکات

بهترین روش برای شستن پرده توری

برای شستشوی پرده توری درست مانند دیگر انواع آن، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها، مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند که شما می‌توانید متناسب‌ترین گزینه با شرایطتان را انتخاب کنید. از جمله رایج‌ترین روش‌های شستن پرده‌های توری عبارتند از:

۱. شستن پرده توری با دست

قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش شستشوی پرده، شستن آن‌ها با دست است. در این روش، بهتر است که قبل از اانجام کار، پرده را به خوبی تکانده و گرد و غبار موجود بر روی آن را از بین ببرید. در مرحله بعدی، باید پرده را برای مدتی در یک تشت آب ولرم قرار دهید تا آلودگی‌های موجود، به خوبی نرم شوند.

در مرحله بعدی نیز باید مقداری پودر لباسشویی را در داخل مقداری آب ولرم مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا کاملاً کف کند. بعد از آماده شدن محلول پرده را در داخل محلول قرار داده و به دقت پرده را بشویید.

در شستن پردهای توری با دست به هیچ وجه نباید آن‌ها را چنگ بزنید. همچنین بعد از اتمام مراحل شستشو، نباید برای خشک شدن آن‌ها را بچلانید؛ زیرا این کار باعث می‌شود که پرده‌ها چروک شوند؛ پیشنهاد می‌کنیم برای خشک‌کردن پرده‌های توری، زمانی اقدام کنید که آن‌ها هنوز مرطوب هستند. با انجام این کار، پرده بدون چروک شدن خشک شده و دیگر نیازی به اتو کشی نیست.

«یکی از مهم‌ترین نکاتی که در شستشوی پرده توری با دست باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از نمک خوراکی، سرکه و جوش‌شیرین و همچنین مواد سفیدکننده در کنار پودر شستشو برای تمیز شدن بهتر آن‌هاست.»

پیشنهاد: به دنبال یک سایت قالیشویی هستید که بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن با اقتصادی‌ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد؟ می‌توانید با خیال راحت به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما با استفاده از بروزترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین به کارگیری دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، در تلاش هستیم تا بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهیم.

شستشوی پرده توری با دست

۲. طرز شستن پرده توری در لباسشویی

روش شستن پرده های توری در لباسشویی یکی دیگر از بهترین و مؤثرترین روش‌هاست. البته این روش برای پرده‌های قدیمی و کارکرده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا پرده‌های قدیمی امکان آسیب‌دیدگی بالایی دارند و ممکن است دچار پارگی شوند. بنابراین در صورت عدم اطمینان به میزان مقاومت پرده‌ها، بهتر است که آن‌ها را با دست تمیز کنید.

شستن پرده با ماشین لباسشویی اگرچه می‌تواند به تمیز شدن حتمی آن‌ها منجر شود اما قطعاً پرده‌های شما چرک می‌شوند. برای انجام دست این کار باید به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از بخارشو برای صاف کردن پرده‌ها
  • استفاده از نرم کننده به منظور جلوگیری از چروک شدن پرده‌ها
  • قرار دادن پرده‌های آهار دار در آب و آب نشاسته به منظرو حفظ حالت آن
  • عدم استفاده از شوینده‌های بسیار قوی؛زیرا امکان پاره شدن آن‌ها وجود دارد.
  • نصب پرده‌ها با مقدار کمی رطوبت در آن‌ها؛ زیرا رطوبت باعث سنگین شدن پرده و در نتیجه صاف شدن آن می‌شود.

شستن پرده های توری با بخارشو

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های شستن پرده های توری با بخارشو می‌توان به عدم نیاز به باز کردن پرده و همچنین جلوگیری از چروک شدن آن اشاره کرد. به صورت کلی استفاده از دستگاه بخارشو برای آلودگی‌های سطحی مناسب است و چنانچه پرده دارای لکه و آلودگی‌های کهنه و عمقی بود، بهتر است که از دیگر روش‌های گفته شده استفاده کنید.

برای شستن پرده توری با بخارشو ابتدا باید مخزن آب آن را مطابق دستورالعمل سازنده پر کرده و سپس اجازه دهید تا کاملاً گرم شود. سپس نازل بخارشو را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متری پرده‌ها نگه داشته و از بالا به پایین پرده‌ها را شستشو دهید.

پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هرسال، اتحادیه‌های قالیشویی هر شهر برای اینکه تمامی مشتریان بتوانند بترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت دریافت کنند، لیست قیمتی را ارائه می‌دهند که تمامی مراکز خدمات‌دهی، موظف هستند براساس این قمیت‌ها فعالیت داشته باشند. برای شناخت نرخ قالیشویی به وبلاگ قالیشویی بانو اعتماد کنید.

استفاده از بخارشو

استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی

هرچند که شستن پرده توری با دست و استفاده از ماشین لباسشویی می‌تواند در منزل انجام شود؛ اما باید به یاد داشته باشید که پرده‌های توری بزرگ و سنگین می‌توانند چالش‌های مختلفی برای افراد در منزل ایجاد کنند. به همین دلیل بهترین راهکار برای شستشوی این پرده‌ها استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی است.

شرکت‌های قالیشویی با استفاده از تجهیزات مدرن و بروز، مواد شوینده معتبر و مطمئن و نیروهای متخصص می‌توانند هم در محل موردنظر شما و هم در شرکت، عملیات شستشوی پرده را انجام دهند. استفاده از خدمات این شرکت‌ها می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد و احتمال آسیب دیدن و چروک شدن پرده‌ها به حداقل می‌رسد.

هزینه شستشوی پرده توری در شرکت‌های قالیشویی، تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نوع و جنس پرده
  • ابعاد و اندازه پرده‌ها
  • میزان آلودگی‌های پرده
  • خدمات جانبی مانند تعمیرات پرده
  • شوینده‌ها و تجهیزات مورد استفاده در شستشوی پرده
  • و…

پیشنهاد: بسیار پیش می‌آید که کاربران پس از مدت‌ها جستجو، قالیشویی موردنظر خود را پیدا می‌کنند؛ اما پس از تماس، متوجه می‌شوند که شرکت موردنظر برای موقعیت جغرافیایی آن‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند. بانو با راه‌اندازی شعب مختلف، تلاش کرده است تا این مشکل را برای مشتریان خود برطرف کند. اگر به دنبال بهترین قالیشویی شرق تهران هستید، با ما تماس بگیرید.

خدمات قالیشویی

نحوه سفید کردن پرده‌های توری

حتی اگر نظافت پرده‌های توری به خوبی رعایت شده و شستشوی آن‌ها نیز به دقت انجام شود، بعد از مدتی ممکن است کدر شده و شفافیت و زیبایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل می‌توانید برای سفید کردن پرده‌ها مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در مرحله اول باید یک تشت یا سطل انتخاب کنید که پرده به راحتی در آن جا شده و فضای کافی برای حرکت دادن آن نیز موجود باشد.
  2. در مرحله دوم مقداری پودر پاک کننده اکسیژن یا مایع پاک کننده پارچه را در داخل مقداری آب ولرم مایل به داغ ریخته و سپس یک فنجان پر ماده شوینده لباسشویی را برای بوی بهتر و پاک‌کنندگی قوی‌تر به ترکیب اضافه کنید.
  3. در مرحله سوم باید مواد را به خوبی مخلوط کنید؛ این کار باید به گونه‌ای انجام شود که مواد از همدیگر قابل تشخیص نباشند. پیشنهاد می‌کنیم که در این مرحله برای محافظت دست‌ها حتما از دستکش استفاده کنید.
  4. در مرحله چهارم باید به آرامی پرده را مالش داده و چنگ بزنید تا کاملاً به مواد آغشته شوند.
  5. سپس اجازه دهید که پرده برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در داخل محلول باقی بماند. پس از خنک شدن آب سطل، پرده را از آن خارج کرده و اگر کاملاً سفید شده بود، پرده را آبکشی کنید. چنانچه هنوز به سفیدی مورد نظر نرسیده بود، باید مراحل قبل را دوباره تکرار کنید.
  6. پس از آبکشی پرده و زمانی که هنوز رطوبت در پرده وجود داشت، باید آن را آویزان کنید تا چروک نشود.

پیشنهاد مطالعه: پرده سفید، به دلیل رنگی که دارد، مرتبا کثیف می‌شود؛ مخصوصا اگر کودکی در خانه داشته باشید. برایپرده‌های توری خود را در خانه و بدون هیچ مشکلی بشویید می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: شستشوی پرده توری سفید .

سفید کردن و شستن پرده توری

جمع‌بندی نهایی

پرده‌های توری از محبوب‌ترین پرده‌ها هستند که سازگاری بالایی با انواع دکوراسیون‌ها داشته و می‌توانند جذابیت و زیبایی خاصی به فضای منازل ببخشند. برای شستشوی این پرده‌ها می‌توان از روش‌های مختلفی همچون شستشو با دست، ماشین لباسشویی، بخار شو و خدمات شرکت‌های قالیشویی استفاده کرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش های شستن پرده های توری آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بود باشند، اما چنانچه با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *