ایده هایی برای دیزاین پرده + ۱۰ ایده تزیین پرده

ایده هایی برای دیزاین پرده

پرده یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون منازل به شمار رفته و علاوه بر محافظت از فرش‌ها، مبلمان، موکت و… در برابر نور خورشید، می‌تواند در دیزاین و زیبایی داخلی منازل نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد. امروزه انواع مختلفی از پرده‌ها وجود دارند که برای بخش‌های مختلف منازل مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و… استفاده می‌شوند. در حقیقت، خانه بدون پرده، بسیار بی‌روح و سرد شده و جلوه چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل، تمامی ما تمایل داریم تا از پرده‌ها در منازل خود استفاده کنیم و از آنجایی هم که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، تعویض مداوم پرده‌ها امکان‌پذیر نیست، در این مقاله ایده هایی برای دیزاین پرده پیشنهاد می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها تنوعی در پرده ایجا کنید.

اگر به دنبال مکانی هستید تا بتوانید با خیال راحت، پرده‌هایتان را به آن‌ها بسپارید، قالیشویی بانو بهترین انتخاب شما خواهد بود. شستشوی پرده در قالیشویی بانو با به‌کارگیری بروزترین ابزارها و تجهیزات و استفاده از دانش و تجربه افراد حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان قالیشویی می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان و مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

منظور از تزیین پرده چیست؟

پس از مدتی که از یک وسیله استفاده می‌کنیم، ممکن است تکراری شده و دلمان را بزند. در چنین شرایطی، اولین راه‌حلی که برای حل این مشکل به ذهنمان می‌رسد، تعویض وسیله است که مسلما اصلا از لحاظ اقتصادی به صرفه نبوده و ممکن است بسیاری توانایی آن را نداشته باشند. پرده به دلیل اینکه دقیقا در مقابل چشمانمان قرار دارد، بسیار پیش می‌آید که ما را دلزده کند. معمولا شما با روش‌های بسیار ساده‌ای می‌توانید پرده خود را از شکل همیشگی آن خارج کرده و در آن تغییر ایجاد کنید.

به طورکلی، هر کاری که به زیبایی و جذابیت پرده‌ها اضافه کند، می‌تواند تحت عنوان تزئین شناخته شود. در این مسیر، می‌توان از ابزارهای مختلفی همچون گل، پارچه‌ها و… برای تزئین پرده‌ها استفاده کرد. تزئین پرده می‌تواند به محیط خانه شما تنوع داده و احساس خوشایندی به افراد و ساکنین بدهد.

تزیین پرده

ایده‌هایی برای دیزاین پرده

برخلاف گذشته که تنها چند مدل تکراری و محدود پرده وجود داشت، امروزه انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که برخی از پر استقبال‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • پانج
  • توری
  • کتان
  • گیپور
  • کرکره
  • مخمل
  • پلیسه
  • والان دار
  • کریستالی
  • و…

هر کدام از این پرده‌ها با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند سلیقه، دکوراسیون، نورپردازی، محل استفاده و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه ایده هایی برای دیزاین پرده را بررسی می‌کنیم که عموما توسط کاربران بسیاری مورد استفاده قرار گرفته و از آن رضایت داشته‌اند.

۱. استفاده از گل برای تزیین پرده

استفاده از گل‌های مصنوعی و طبیعی از ساده‌ترین روش‌های تزیین پرده هستند که با ساده‌ترین وسایل می‌توان انجام داد؛ چرا که گل‌ها همواره در دسترس بوده و می‌توانند زیبایی منحصربه‌فردی به پرده‌ها بدهند. برای این کار، در قدم اول، شما باید به مواردی همچون رنگ‌بندی پرده، دیوار، رنگ وسایل، نورپردازی و… از گل‌های مختلفی برای تزئین استفاده کنید. در حقیقت نوع گل مورد استفاده اهمیتی نداشته و می‌تواند کاملاً سلیقه‌ای باشد. اما در کل، گل‌ها می‌توانند نشاط و سرزندگی ویژه‌ای به محیط منزل شما اضافه کنند.

«برای تزیین پرده ها با استفاده از گل، می‌توانید ایده‌های مختلف مورد نظر خود را اجرایی کرده و در صورت عدم رضایت آن‌ها را تغییر دهید.»

پیشنهاد: برای استفاده از خدمات یک سایت قالیشویی معتبر و مورد اطمینان، می‌توانید به بانو مراجعه کنید. ما با سال‌ها تجربه در زمینه شستشوی فرش، به شما اطمینان می‌دهیم که متناسب با کیفیت مورد انتظار شما رفتار کنیم.

استفاده از گل برای تزیین پرده

۲. استفاده از پاپیون و روبان برای تزئین پرده

یکی دیگر از روش‌های دیزاین پرده، استفاده از روبان و پاپیون است. این وسیله‌ها در رنگ‌بندی‌ها و اندازه‌های متعددی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، هر کدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید. پاپیون از بروزترین لوازم دکوری بوده و می‌تواند با انواع سبک‌های مدرن، کلاسیک، فانتزی و… هماهنگی داشته باشد. این وسیله تزیینی را می‌توانید هم به صورت آماده تهیه کرده و هم با استفاده از پارچه‌های مختلف و چرخ خیاطی، آن‌ها را بسازید.

استفاده از پاپیون و روبان

۳. ایده هایی برای دیزاین پرده ؛ ریسه‌های نورانی

در سال‌های اخیر، ایده‌ها و روش‌های متفاوتی برای نورپردازی بخش‌های مختلف منازل استفاده‌ شده‌اند که ریسه‌های نورانی از رایج‌ترین آن‌ها هستند. ریسه‌های نورانی در انواع رنگ‌های مختلف وجود داشته و نورهای زیبایی را به فضای خانه اضافه می‌کنند و در نهایت باعث ایجاد فضایی رمانتیک و لذت‌بخش می‌شوند.

ریسه های نورانی

۴. استفاده از پرده گیرهای آماده

یکی دیگر از راهکارهای تزیین پرده استفاده از پرده گیرهاست که انواع مختلفی از آن‌ها در بازار وجود داشته و هرکدام از آن‌ها می‌توانند برای پرده‌های مختلف کاربرد داشته باشند.یکی از نکات مثبت در مورد پرده‌گیرها این است که می‌توان آن‌ها را در منزل نیز درست کرد.

پیشنهاد مطالعه: پرده حریر از آن دست پرده‌هایی است که به دلیل جنس ظریفی که دارد، بیش از سایز پرده‌ها امکان آسیب به آن وجود دارد. به همین دلیل، ما در لینک مقابل توضیح داده‌ایم که چگونه در زمان شستشو از این پرده‌ها محافظت کنید: آموزش شستن پرده حریر .

پرده جمع کن

۵. استفاده از ریسمان‌های کنفی

ریسمان‌های کنفی از جذاب‌ترین و پر استفاده‌ترین روش‌های تزیین پرده در سال‌های اخیر بوده است. این ریسه‌ها در واقع نوعی از پرده گیرها هستند که در رنگ‌بندی و ضخامت‌های متفاوتی وجود دارند.

«ریسه‌های کنفی، بهترین انتخاب برای پرده‌هایضخیم است و با استفاده از آن‌ها می‌توان هارمونی و زیبایی چشم‌نوازی ایجاد کرد.»

۶. ایده هایی برای دیزاین پرده ؛ منگوله‌های کاموایی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و زیبا برای تزئین انواع پرده‌ها، استفاده از منگوله‌های کاموایی است که در مقایسه با سایر روش‌ها نیز قیمت مناسبی دارند. در این روش، می‌توان با استفاده از کامواهای رنگی، منگوله‌های متعددی ساخته و از آن‌ها برای بستن پرده‌ها استفاده کرد. این روش، می‌تواند برای انواع پرده‌های فانتزی، کلاسیک، مدرن و… انتخاب درستی باشد.

ایده هایی برای دیزاین پرده با کاموا

۷. استفاده از والان برای تزیین پرده

منظور از والان پرده، پارچه‌هایی هستند که بخش‌های بالایی پرده‌ها و میله‌های آن‌ها را پوشش داده و می‌توانند زیبایی و جذابیت پرده‌ها را چند برابر کنند. امروزه انواع مختلفی از والان پرده در دسترس است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند بر روی انواع مختلفی از پرده‌ها نصب شوند. از جمله رایج‌ترین والان‌های پرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پنل
  • نمدی
  • تاب دار
  • دو طرفه
  • یک طرفه
  • شال گردن

پیشنهاد: یکی از مشکلات همیشگی کاربران این است که قالیشویی موردنظرشان برای موقعیت جغرافیایی آن‌ها سرویسی ارائه نمی‌دهد. قالیشویی بانو به منظور رفع این مشکل، تلاش کرده است تا در بخش‌های مختلف شهر، شعبه‌هایی را راه‌اندازی کند. اگر به دنبال قالیشویی شمال تهران هستید، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

تزیین پرده با والان

۸. ایده هایی برای دیزاین پرده ؛ استفاده از مروارید

از دیگر روش‌های جذاب تزئین و دیزاین پرده ها، استفاده از مروارید است. مرواریدها می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و در همین راستا، استفاده از ریسه‌های مرواریدی در سایزهای مختلف، ایده بسیار جذابی برای تزئین انواع پرده‌ها خواهد بود. لازم به ذکر است که ریسه‌های مرواریدی می‌توانند هم به پرده نصب شده و هم برای بستن پرده‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از مروارید

۹. استفاده از لوازم سنتی برای تزیین پرده

بسیاری از افراد علاقه زیادی به دکوراسیون با سبک سنتی دارند و به همین دلیل تلاش می‌کنند که از المان‌های سنتی و قدیمی برای دکوراسیون و تزئین بخش‌های مختلف منازل استفاده کنند. برای تزیین پرده نیز می‌توان لوازم سنتی مختلفی همچون شال‌های سنتی، پارچه‌های دستبافت، صنایع دستی مختلف و… را به کار برده و با استفاده از آن‌ها، زیبایی و جذابیت پرده‌ها و فضا را چند برابر کرد.

لوازم سنتی

۱۰. استفاده از پارچه‌های رنگی

یکی از طرح‌ها و ایده‌های ساده و راحت برای دیزاین پرده ، استفاده از پارچه‌های رنگی است. این پارچه‌ها می‌توانند با سایر لوازم خانگی ست شده و در اشکال مختلفی برای تزئین پرده‌ها به کار بروند. در حقیقت، پارچه‌هایی همچون پارچه‌های مخمل، پارچه‌های ساتن، پارچه‌های توری و… که در رنگ‌های مختلف وجود دارند، زیبایی قابل توجهی به پرده‌های شما اضافه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، والان پرده عموما مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد. اما به نسبت همین استقبال، شما باید با روش‌های نصب آن‌ها نیز آشنایی داشته باشید. بدین منظور از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: راهنمای نصب والان پرده .

جمع‌بندی نهایی

پرده به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون منازل، نقش ویژه‌ای در جذابیت و زیبایی خانه‌ها داشته و امروزه از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردار است. هرچند که امروزه، پرده‌ها در طرح‌ها و نقش‌های مختلف و جواب تولید شده و زیبایی قابل توجهی دارند، اما می‌توان به کمک ایده‌های ساده و مختلف، زیبایی آن‌ها را دو چندان کرد. از جمله بهترین ایده‌های تزیین پرده، می‌توان به استفاده از ریسه‌های نورانی، ریسه‌های کنفی، پاپیون و روبان، مروارید، والان، گل، صنایع دستی و… اشاره کرد که هر کدام می‌توانند زیبایی خاص خود را داشته باشند.

امیدواریم که ایده هایی برای دیزاین پرده عنوان کردیم، برای شما مفید و جذاب بوده باشند. خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را نیز با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *