شستن پرده توری + نکات شستشوی پردهای توری با ماشین لباسشویی

شستن پرده توری

شستن پرده توری مخصوصا اگر رنگ سفید و روشنی داشته باشد، کار دشوارتری نسبت دیگر انواع پرده‌هاست. این پرده‌ها به دلیل بافت خاصی که دارند، بیش از سایر پرده‌ها ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرند. همچنین رنگ روشن آن‌ها باعث می‌شود که زودتر و سریع‌تر آلودگی روی آن‌ها تاثیر بگذارد. تمامی این موارد در کنار یکدیگر باعث می‌شود که سفید شدن پردهای توری به یکی از چالش‌های اساسی کسانی تبدیل شود که از این پرده‌ها استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با روش‌های مطمئن شستشوی پردهای توری با ماشین لباسشویی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید پرده‌ها را در داخل خانه بشویید و به دنبال یک شرکت معتبر برای ازبین بردن دردسرهای احتمالی هستید، می‌توانید از خدمات شستشوی پرده قالیشویی بانو استفاده کنید. ما ضمن استفاده از بهترین و جدیدترین ابزارهای روز دنیا از دانش و تخصص افراد با تجربه در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

شستن پرده توری

شستشوی پردهای توری با روش‌های متعددی قابل انجام است؛ اما کاربران عموما تمایل دایند که این کار را با استفاده از ماشین‌های لباسشویی انجام دهند. در ادامه نکاتی که در این زمان باید در نظر بگیرید تا در نهایت به بهترین نتیجه برسید را با هم بررسی می‌کنیم.

پرده توری

شستشوی پردهای توری با ماشین

شستن پردهای توری در لباسشویی نکاتی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید،‌ می‌توانید مطمئن باشید که به بهترین نتیجه خواهید رسید. البته هر چقدر که شستن پرده توری سفید در ماشین لباسشویی کار آسان و کم دردسری است، ماشین‌های قدیمی یک ریسک بزرگ به شمار می‌آیند. بنابراین اگر پرده‌هایی گران قیمت و در عیرن حال ماشینی دارید که ممکن است به آن‌ها آسیب برساند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم که شستن پردهای توری در لباسشویی انجام شود.



پیشنهاد مطالعه: اگر پرده‌ای که دارید سفید است و از رنگ گرفتن و چرک مرده شدن آن می‌ترسید، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله آموزش سفید کردن پرده را مطالعه کنید تا بتوانید از احتمال ایجاد آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.



شستن پردهای توری در لباسشویی

شستن پردهای توری با دست

راه مطمئن‌تر شستن پرده توری، استفاده از نیروی دست است. درست است که این کار پرزحمت‌تر است، اما در نهایت نتیجه بهتری در اختیار شما می‌گذارد. مراحلی که در این روش باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  1. باز کردن قلاب‌های پرده
  2. مخلوط کردن یک سطل آب داغ با مواد شوینده و کمی آمونیاک
  3. قرار دادن پرده در آب داغ
  4. چنگ زدن پرده در آب؛ به هیچ وجه در این قسمت نباید خشونت داشته باشید زیرا باعث آسیب به پرده می‌شوید.
  5. رها کردن پرده به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در مخلوط مواد شوینده
  6. شستسوی پرده با آب گرم
  7. گرفتن آب پرده پس از شستشوی کامل آن؛ برای گرفتن آب پرده به هیچ‌وجه از فشار استفاده نکنید.


پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی آنلاین هستید که بهترین خدمات را با بالاترین سرعت در اختیار شما قرار دهد، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما بهترین اقدامات را در نظر بگیرند.



شستشو با دست

سفید کردن پرده لک شده

شستشوی پرده توری گاهی با هدف لکه‌بری انجام می‌شود. در واقع هر چقدر هم که به خوبی از این پرده‌ها مراقبت کنید، پس از چند سال، این پرده‌ها شفافیت، سفیدی و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط با بهره بردن از مواد سفیدکننده قوی‌تر شیمیایی یا طبیعی، می‌توان تا حدود زیادی از شر لکه‌‎های گوناگون راحت شد.

  • در مرحله اول، شستشو با سرکه سفید را پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار، یک لیوان سرکه سفید را با یک لیتر آب سرد مخلوط کنید. این نسبت را به اندازه یک سطل افزایش داده و پرده‌ها را به مدت چند دقیقه در آن بخوابانید. در این شرایط می‌توانید، پرده را با دست و به آرامی شستشو دهید و در نهایت با آب سرد آبکشی کنید.
  • احتمالا نتیجه این کار رضایت‌بخش خواهد بود؛ اما اگر از نتیجه راضی نبودید، ناامید نشوید. در این شرایط می‌توانید ادامه شستشوی پرده سفید توری را با آب گرم، مقدار کمی جوش شیرین و نمک ادامه دهید.
  • برای شستشوی پرده تا جای ممکن از مواد سفیدکننده (وایتکس) استفاده نکنید. این مواد به راحتی می‌توانند موجب پوسیدگی و کدر شدن پرده‌های توری شوند. هرچند در نهایت و اگر راه‌کارهای بالا موثر نبودند، ترکیب رقیقی از وایتکس و آب سرد، می‌تواند در شستشوی پرده توری سفید معجزه کند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین روش‌های شستن پرده توری و خصوصا شستشوی پردهای توری با ماشین را بررسی کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد. چنانچه با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *