انواع جنس پرده + معرفی ۶ تا از بهترین جنس پرده در بازار

انواع جنس پرده
پرده یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای است که تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون و زیبایی منازل دارد. به همین دلیل، اینکه چه جنس پرده ای را انتخاب کنیم، همیشه یکی از دغدغه‌های ما بوده است. نوع پارچه انتخابی شما، علاوه بر این که فرم و حالت پرده را تعیین می‌کند، روی بافت، میزان پوشش، دوام و سهولت شستشوی پرده نیز تأثیر می‌گذارد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع جنس پرده آشنا کنیم تا در زمان خرید، بتوانید موردی را انتخاب کنید که با دکوراسیون منزلتان تناسب داشته باشد.
شستن پرده از آن دست کارهایی است که به نظر ساده می‌آید اما اگر با اصول و روش‌های مهم انجام آن آشنایی نداشته باشید، می‌تواند موجب خسارت شود. اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای شستشوی پرده هستید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما با بهره‌گیری از بروزترین دستگاه‌ها و استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات باکیفیت، رضایت مشتریان عزیز خود را جلب کنیم.

انواع جنس پرده

همانطور که توضیح دادیم، جنس پارچه پرده ای علاوه‌بر تاثیر بالایی که بر دکوراسیون دارد، در شیوه شستشو نیز موثر است. در ادامه ۶ مورد از بهترین پارچه پرده ای موجود در بازار را معرفی کرده و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. پرده‌های پلی استری

بیشتر پارچه‌هایی که در بازار به عنوان پارچه پرده‌ای فروخته می‌شوند، از جنس پلی استر هستند؛ زیرا این پارچه‌ها معمولا دوام بیشتری داشته و از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند. مراقبت از پرده‌های پلی استری بسیار ساده بوده و همچنین در برابر چین و چروک، آب رفتن و نخ کش شدن نیز مقاومت بالایی دارند. از آنجایی که پرده‌های پلی استری نیاز به مراقبت خاصی ندارند، می‌توانید آن‌ها را در ماشین لباسشویی با حرارت بالا نیز بشویید.

«اگر به دنبال پارچه مناسب پرده هستید که یک عمر دوام بیاورد، پلی استر گزینه بسیار خوبی است.»

این جنس پارچه پرده برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن مناسب است. با این حال هرگز توصیه نمی‌شود که برای پنجره آشپزخانه از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا این پرده‌ها از مواد قابل اشتعال تولید شده و می‌توانند بوی غذاها را به خود جذب کنند. در ضمن گردش هوا را هم محدود می‌کنند.

اگر فرزندان کوچکی در خانه دارید و یا برای پنجره فضاهای پر رفت‌وآمد می‌خواهید پرده پلی استری را انتخاب کنید، حتما از رنگ‌های تیره استفاده کنید؛ زیرا از بین بردن لکه و چربی از روی پارچه پلی استری کار مشکلی است.

پیشنهاد مطالعه: پرده به دلیل اینکه همیشه جلوی چشممان قرار دارد، ممکن است بعد از مدت کوتاهی برایمان تکراری شود. از آنجایی که تعویض مداوم آن نیز صرفه اقتصادی ندارد، ما در مقاله ایده هایی برای دیزاین پرده، به شما کمک می کنیم تا با کمترین هزینه، پرده‌های خود را تغییر دهید.

پرده پلی استری

۲. پرده‌های پنبه‌ای

جنس انواع پرده پنبه‌ای، بسیار شکیل به نظر رسیده و ظاهر آراسته‌ای دارد. پرده‌هایی که از این ماده ساخته می‌شوند، مناسب‌ترین گزینه برای اتاق ناهارخوری، اتاق خواب یا نشیمن هستند. پارچه پنبه‌ای بسیار زیباست و نور خورشید را به خوبی مسدود می‌کند. بنابراین برای فضاهایی که نیاز به تاریک شدن دارند، گزینه مناسبی است.

«پرده‌های پنبه‌ای معمولاً جنس حساسی دارند و برای جلوگیری از چین و چروک باید سریعا بعد از شستشو آویزان شوند.»

انوع جنس پرده پنبه ای

۳. انواع جنس پرده ؛ کتان

پرده‌های کتان یا ترکیبی از پنبه و کتان، گزینه‌های محبوبی هستند برای هر سبکی از طراحی داخلی کاربرد دارند. اگر می‌خواهید ورود نور به اتاق خواب را کاملا مسدود کنید یا اتاق نشیمن را با پرده دکور کنید، پرده‌های کتانی که بسیار خشک و مستحکم هستند را انتخاب کنید.

پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی ارزان هستید تا بهترین خدمات را با متناسب‌ترین قیمت در اختیار شما بگذارند، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. اگر تمایل به دریافت مشاوره برای دریافت خدمات قالیشویی دارید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

پرده کتان

۴. پرده‌های ابریشمی

پرده‌های ابریشمی و ساتن، لخت‌تر از دیگر انواع جنس پرده هستند. به همین دلیل استفاده از این جنس پارچه می‌تواند، فضای اتاق را شکیل کند. البته نباید فراموش کنید که پارچه‌های ساتنی، زود لک شده و سخت تمیز می‌شوند. اگر اتاقتان دارای نور مستقیم است و از این پرده برای دیزاین پنجره‌اش استفاده کردید، به این نکته توجه کنید که پرده‌های ابریشمی مستعد لکه شدن با نور خورشید هستند. بنابراین همراه با آن حتما از زیر پرده‌ای استفاده کنید.

«پرده‌هایی که از جنس ابریشم مصنوعی درست شده‌اند، مقاومت بیشتری دارند. در کل این جنس پارچه برای فضاهایی مناسب است که می‌خواهید حس لوکس بودن به آنها بدهید.»

پارچه برای پرده ابریشمی

۵. انواع جنس پرده؛ مخمل

مخمل پارچه‌ای بسیار سنگین و عایقی بسیار عالی است. با این وجود اگر می‌خواهید گرما و سرما از خانه خارج نشود حتما از این جنس پارچه برای پوشش پنجره‌ها استفاده کنید. پرده‌های مخملی به لطف ضخامتی که دارند به خوبی حریم خصوصی خانه را حفظ کرده و از عبور صدا نیز جلوگیری می‌کنند. در ضمن پرده‌هایی که از جنس کتان هستند، معمولا خشک و حالت‌دارند. بنابراین به خوبی می‌توانید آن‌ها را پیرایش کنید. این سبک پرده برای پنجره اتاق‌های رسمی و سالن پذیرایی بسیار عالی است.

پیشنهاد: در دنیای امروزی، تمامی خدمات به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. قالیشویی بانو نیز به سرعت خود را به این دنیای دیجیتال اضافه کرده است. ما با ارائه خدمات قالیشویی آنلاین تلاش کرده‌ایم تا در مسیر نیاز شما حرکت کرده و این امکان را فراهم کنیم تا بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا برقراری تماس، از خدمات قالیشویی ما در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

پارچه مخمل

۶. پرده‌های توری

پرده‌های توری بسیار سبک هستند؛ دیر چروک شده و لکه نمی‌شوند؛ همچنین با مواد شوینده ساده نیز تمیز می‌شوند. این پرده‌ها ضخمات بسیار کمی دارند و نور را در فضا پخش می‌کنند. بنابراین اگر نیاز دارید که نور خانه را بیشتر کنید؛ حتما از این پرده‌ها استفاده کنید. جنس توری را می‌توانید با دیگر پارچه‌ها هم ترکیب کنید. به عنوان مثال برای پر نور و لوکس نشان داده فضا، توصیه ما استفاده از پرده توری با والان مخمل یا کتان است. در ضمن این جنس پارچه پرده‌ای معمولا در رنگ‌های روشن تولید می‌شود. بنابراین می‌توانید از آن‌ها همراه با ترکیب مختلفی از رنگ‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرده‌های توری به دلیل جنسی که دارند، تمیز کردن سخت‌تری هم نسبت به دیگر انواع پارچه پرده ای دارند. اگر می‌خواهید با آشنایی با روش‌های شستشو، امکان آسیب به آن‌ها را از بین ببرید، حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: شستن پرده توری .

پارچه های پرده ای توری

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین انواع جنس پرده موجود در بازار آشنا کنیم تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. اگر در خصوص هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *