۷ روش برای از بین بردن بوی فرش در خانه

از بین بردن بوی فرش

از آنجا که فرش‌ها از الیاف مختلفی ساخته می‌شوند، استعداد زیادی برای جذب آلودگی، لکه و انواع بوی بد به سمت خود دارند. در واقع‌ فرش‌ها بیش از هر وسیله دیگری در خانه آلودگی‌ها را جذب می‌کنند. زمانی که یک لکه به تازگی روی فرش می‌نشیند یا بویی را جدیدا احساس می‌کنیم، امکان برطرف کردن آن با روش‌های ساده وجود دارد. اما اگر این بوها را برای مدتی احساس می‌کنید، بهتر است که با یک قالیشویی معتبر تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کمک کنید. در این مطلب قصد داریم نکاتی را به منظور از بین بردن بوی فرش بررسی کنیم که می‌توانید به سادگی انجام دهید تا از شر بسیاری از آلودگی‌ها خلاص شوید.

اگر به دنبال بهترین قالیشویی سطح شهر هستید تا بتوانید با اطمینان فرش‌هایتان را به آن‌ها بسپارید، قالیشویی بانو بهترین انتخاب شما خواهد بود. ما در قالیشویی بانو با استفاده از بروزترین ابزارها و دانش متخصصین این زمینه بهترین خدمات را در اختیار شما می گذاریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

علت بوی بد فرش

یکی از مهم‌ترین دلایل شستشوی فرش‌ها، شستشوی نامناسب آن‌هاست؛ در زمان شستشوی فرش، رطوبت ممکن است که به بخش‌های زیرین آن نفوذ کند. بسیاری از قالیشویی‌ها از دستگاه‌های مخصوص برای خشک کردن فرش استفاده می‌کنند که رطوبت را به صورت کامل بیرون می‌کشد.

«به یاد داشته باشید که اگر فرش را در خانه تمیز می‌کنید، به هیچ عنوان از آب بیش از حد استفاده نکنید و همچنین فرش را در هوای آزاد و زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.»

از دیگر مواردی که می‌تواند بوی بد فرش بعد از شستن را موجب شود، عبارت است از:

  • آب و هوا
  • جنس الیاف فرش
  • موقعیت فرش در خانه
  • فعالیت‌های انجام گرفته روی آن (مانند سیگار یا قلیان کشیدن، رفت و آمد حیوانات، ریختن مواد غذایی و…)

«بوی بد فرش بسیار آزار دهنده است و برای رفع نامطبوع فرش باید مواد ضدعفونی مانند سرکه، جوش شیرین، شامپو فرش و… استفاده کرد و بیشتر بوی فرش از ادرار، استفراغ، وایتکس و… می باشد که رفع بوی بد فرش یک تخصص است.»

ما در قالیشویی بانو، علاوه بر خدماتی که برای فرش‌ها ارائه می‌دهیم، شستن مبل را نیز با بالاترین کیفیت برعهده می‌گیریم. شما برای این خدمات می‌توانید با مراجعه به سایت ما با توجه به موقعیت جغرافیتان با بالاترین رعت، بهترین خدمات را دریافت کنید.

از بین بردن بوی بد فرش

از بین بردن بوی فرش

برای از بین بردن بوی بد فرش چکار کنیم ؟ برای اینکار، راه‌های زیادی وجود دارد که ما در این مقاله مرسوم‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سرکه سفید: کمی سرکه سفید را با آب و نمک مخلوط کرده و روی فرش بپاشید. بعد از نیم ساعت فرش را جاروبرقی بکشید تا به خوبی تمیز شود.

پاک کننده آنزیمی: این پاک‌کننده‌ها را می‌توانید از بیشتر فروشگاه‌ها خریداری کنید. مقداری از آن را روی محل آلوده ریخته و سپس با یک دستمال تمیز کنید.

شامپو فرش: رایج‌ترین ماده برای از بین بردن بوی فرش ، شامپوفرش است. به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از این محصولات از کمترین آب ممکن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید بدانید که چگونه از شامپو فرش برای رفع بوی بد فرش استفاده کنید، روی لینک مقابل کلیک کنید: روش استفاده از شامپو فرش .

۱. از بین بردن بوی بد فرش با جوش شیرین

جوش شیرین همواره به عنوان یک جذب‌کننده عالی برای انواع آلودگی‌ها محسوب شده و در همان حال گزینه‌ای ارزان و طبیعی است. یکی از مهم‌ترین دلایل آن این است که پودر جوش شیرین وارد بافت فرش شده و منابع آلودگی را به خود جذب ‌می‌کند. یکی دیگر از مزایای جوش شیرین این است که کاملا خشک بوده و نیازی به آب ندارد. برای از بین بردن بوی فرش ، باید ابتدا مقداری جوش شیرین را روی قسمت‌های آلوده فرش ریخته و به آن اجازه دهید که وارد بافت فرش شود. پس از بیست دقیقه آن را جاروبرقی کشیده و با یک دستمال نرم پاک کنید.

پیشنهاد: هرسال، اتحادیه هر شهر، قیمت و تعرفه‌های شستشوی فرش را برای ارائه بهتر خدمات در اختیار مشتریان می‌گذارد. شما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو می‌توانید از قیمت شستن فرش مطلع شوید.

۲. از بین بردن بوی سرکه از روی فرش

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، استفاده از سرکه برای از بین بردن انواع لکه و آلودگی بسیار رایج بوده و از آن برای شستشوی فرش استفاد می‌شود. اما این امکان وجود دارد که سرکه را بیش از اندازه نیاز به کار برده و بوی اسیدی آن را در محیط احساس کنیم. پس چگونه فرش را خوشبو کنیم و بوی نامطبوع سرکه را از روی آن از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی سرکه از روی فرش، ابتدا محل آن را به صورت کامل با استفاده از دستمال کاغذی و سپس یک دستمال نخی ملایم پاک کنید. سپس مقداری جوش شیرین روی آن ریخته و همانند روش بالا پس از بیست دقیقه جاروبرقی بکشید. اگر بوی سرکه به طور کامل از بین نرفت، مقداری پودر قهوه روی آن ریخته و پس از چند دقیقه تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: همانطور که در این بخش توضیح دادیم، از سرکه برای شستشوی فرش نیز استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین انواع سرکه، سرکه سیب است که ما در مقاله شستشوی فرش با سرکه سیب به شما توضیح می‌دهیم که چگونه از این محصول استفاده کنید.

رفع بوی سرکه

۳. از بین بردن بوی ادرار روی فرش

برای از بین بردن بوی ادرار بچه روی فرش باید بلافاصله پس از وقوع حادثه، کار را شروع کنید. برای از بین بردن بوی بد ادرار چه کنیم؟ کافیست مراحلی را که در ادامه ذکر کرده‌ایم را پیش ببرید:

  • استفاده از مخلوط آب، مایع ظرفشویی و جوش شیرین: برای از بین بردن بوی بد ادرار روی فرش ابتدا دو لیوان آب، مقدار کمی مایع ظرفشویی و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و روی قسمت آلوده اسپری کنید. سپس آن را با استفاده از یک پارچه نمدار به آرامی پاک کرده و اجازه دهید که فرش کاملا خشک شود.
  • استفاده از مخلوط آب، سرکه سفید و نمک: در این روش، مقداری آب را به همراه سرکه سفید و نمک مخلوط کرده و تمامی مراحل بالا را برای این محلول نیز دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که رفع بوی ادرار روی فرش یکی از معظلات همیشگی کسانی است که بچه کوچک در خانه دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مطالب مقاله از بین بوی ادرار از فرش استفاده کنید تا با بهترین روش‌ها و جزئیات آن‌ها آشنا شوید.

۴. بوی بد فرش را چگونه از بین ببریم ؟ (بوی استفراغ)

برای از بین بردن بوی فرش و بوی استفراغ، پیش از هر چیز مقداری دستمال کاغذی روی محل آلودگی گذاشته و تا جایی که می‌توانید فرش را تمیز کنید. در مرحله بعدی مقداری جوش شیرین را روی قسمت مورد نظر ریخته و اجازه دهید که به خوبی آن را جذب کند. این کار را پس از جارو کشیدن فرش دوباره انجام دهید تا هرگونه آلودگی از روی فرش حذف شود. در مرحله آخر نیز محل آلوده شده را با مخلوط سرکه سفید، آب و مقداری اسانس معطر اسپری کرده و با یک دستمال بمالید. این کار می‌تواند بوی بد فرش را به خوبی از میان بردارد.

۵. از بین بردن بوی وایتکس از روی فرش

بهترین روش برای از بین بردن بوی بد فرش خیس و وایتکس این است که ابتدا تمامی درب و پنجره‌ها را باز کرده و وایتکس روی فرش را با استفاده از دستمال کاغذی به صورت کامل بردارید. سپس مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم با هم مخلوط کرده و لکه وایتکس را با استفاده از یک دستمال نرم مالش دهید. در نهایت اجازه دهید که فرش به صورت کامل خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: وایتکس یکی از قوی‌ترین مواد شوینده فرش است که می‌تواند قوی‌ترین لکه‌ها را از بین ببرد؛ به همین دلیل، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا باید از این ماده استفاده کرد یا خیر. به سایت ما مراجعه کرده و مقاله آیا وایتکس برای شستشوی فرش مناسب است را مطالعه کنید.

از بین بردن بوی وایتکس

۶. از بین بردن بوی فرش خیس

برای از بین بردن بوی بد فرش بعد از شستن پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را پیش بگیرد تا بتوانید از نتیجه حاصل لذت ببرید:

  • فرش را زیر نور آفتاب قرار داده یا با استفاده از دستگاه تهویه خانه مانند پنکه یا کولر کاملا خشک کنید.
  • مقداری آب، سرکه سفید و عصاره اسطوخودوس را با هم ترکیب کرده و روی فرش بپاشید.
  • مقدار کمی جوش شیرین روی فرش پاشیده و پس از چند دقیقه چند بار جاروبرقی بکشید.
  • در نهایت برای از بین بردن بوی فرش شسته شده تعدادی دستمال کاغذی روی فرش قرار داده تا رطوبت آن کاملا جذب شود.

۷. رفع بوی بد فرش نو

برای بوی بد فرش چه باید کرد ؟ یکی از دلایلی که باعث می‌شود فرش بوی بد بگیرد، نو و تازه بودن آن است! خب، نو بودن فرش چه ارتباطی با بوی بد آن دارد؟ بوی بد فرش نو ناشی از وجود یک ماده شیمیایی معروف با ترکیبی آلی به نام VOC است. ممکن است این بو را دز محصولاتی مانند رنگ، دیوارپوش و روکش کف نیز احساس کرده باشید. این بو به مرور زمان در محیط پخش شده و باعث ایجاد حس بد در شما می‌شود.

برای از بین بردن بوی بد فرش ماشینی نو پیشنهاد می‌کنیم مقداری عصاره اسطوخودوس را با آب ترکیب کرده و روی فرش اسپری کنید تا بوی بد آن به طور کامل از بین برود.

اگر می‌خواهید بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات یک قالیشویی آنلاین استفاده کنید، وارد سایت ما شوید.

سخن پایانی

بوی بد فرش یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند در خانه بیوفتد و موجب آزار ساکنین شود. در این مقاله ما با هم بررسی کردیم که برای از بین بردن بوی فرش چه کنیم و چه روش‌هایی برای انجام این کار وجود دارد. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به از بین بردن بوی بد فرش کمک کنند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

همچنین اگر برای دریافت خدمات قالیشویی به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا متخصصان و مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

2 پاسخ

  1. با عرض سلام و احترام و خسته نباشید خدمت تمامی پرسنل قالیشویی بانو : میخواستم بدونم آیا جای سوختگی سیگار روی فرش ماشینی با تراکم هزار و گل ابریشم را امکان ترمیم وباز سازی دوباره هست یا نه؟ و اگه جواب مثبت بود حدود هزینه را هم لطف کنید ممنون میشم. /

    1. سلام و درود خدمت شما شما می توایند مقاله رفع سوختگی فرش را مطالعه کنید که لینکش در زیر قرار گرفته می شود و می توایند برای برآورد هزینه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا کشاوره رایگان و قیمت را تعیین کنند شماره تماس ۱۴۴۳ است.
      https://ghalishooiebanoo.com/blog/fix-carpet-burns/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *