ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند ؟ پاک کردن ادرار از فرش

ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند

پاک کردن ادرار از فرش یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین دغدغه‌های کسانی است که در خانه کودک و یا حیوان خانگی دارند. بوی بد و لکه این کثیفی، به سختی تمیز شده و باعث زردی فرش می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند و اگر بخواهیم در خانه ادرار روی فرش را پاک کنیم، باید چه کارهایی انجام دهیم؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبال قالیشویی در محل هستید که کیفیت مطلوبی از خدمات را با قیمت مناسب در اختیار شما بگذارد، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما ضمن استفاده از بروزترین ابزارها و متدهای روز دنیا، از دانش و تجربه افراد متخصصدر این زمینه نیز استفاده می کنیم تا در نهایت بتوانیم بهترین خدمات را در اختیار شما بگذاریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند؟

در پاسخ به این سوال باید به صراحت اعلام کنیم که بله! تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های موجود روی فرش شما به طور کامل از بین می‌روند؛ اما اینکه میزان این تمیزی چقدر باشد، بسیار وابسته به شرکتی است که شما از خدمات آن استفاده می‌کنید. شستن ادرار از روی فرش را می‌توانید به قالیشویی‌های معتبر موجود سپرده و دیگر نگرانی بابت آ‌ها نداشته باشید.

اما اگر به هردلیلی تصمیم دارید خودتان در خانه این کار را انجام دهید، باید از مواد شوینده  و روش‌های متفاوتی استفاده کنید که در ادامه در مورد هر یک از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال یک راه مناسب برای از بین بردن بوی بد فرش‌هایتان هستید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: روش های از بین بردن بوی بد فرش .


محلول های مناسب برای پاک کردن ادرار از فرش

از جمله مهم‌ترین موادی که می‌توان در از بین بردن بوی ادرار سگ از روی فرش استفاده کرد، موارد زیر از بهترین‌های آن‌ها هستند:

  • شامپو فرش
  • محلول آمونیاک
  • محلول آب اکسیژنه
  • اسپری آماده مخصوص لکه فرش
  • محلول آب، وایتکس و سرکه سفید
  • محلول پراکسید هیدروژن و آمونیاک
  • محلول جوش شیرین و سرکه سفید
  • محلول مایع ظرفشویی و سرکه سفید

«یک محلول مناسب برای از بین بردن بوی بد لکه ادرار استفاده از مخلوط آرد و جوش شیرین است. در این روش مقداری از این مخلوط را به مدت ۲۴ ساعت روی لکه قرار داده و بعد از آن اقدام به تمیز کردن و شستن محل لکه کنید تا بوی آن از بین برود.»


پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌گیرد، می‌توان به شستشوی مبلمان اشاره کرد. بانو پس از اینکه توانست شستشوی فرش را به بهترین شکل در اختیار مشتریان قرار دهد، درصدصد برآمد تا حوزه خدماتی خود را گسترش دهد. شستشوی مبل یکی از بهترین‌های آن‌هاست. با ما شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.


محلول های شستشو

نحوه تمیز کردن لکه ادرار

شاید جالب باشد که بدانید که یکی از مهم‌ترین دلایل سخت پاک شدن لکه ادرار و بوی آن وجود مواد معدنی موجود در آن است. مواد معنی مانند:

  • نمک
  • پروتئین
  • آمونیاک
  • اسید اوریک
  • مواد معدنی
  • و…

چگونه ادرار کودک را از روی فرش پاک کنیم ؟ بهترین کار برای به نتیجه رسیدن این عمل، تمیز کردن آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ پیش از اینکه لکه موجود خشک شده و بوی بد آن ماندگار.

برای پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش ابتدا باید به کمک یک دستمال تمیز، قطرات ادرار را خشک کنید. توجه داشته باشید که نباید دستمال را به روی فرش بکشید و فقط آن را به طور مرتب بگذارید و بردارید. بعد از این کار می‌توانید از هر کدام از محلول‌های عنوان شده در بخش قبلی استفاده کرده و لکه‌ها را تمیز کنید.

این کار را باید تا زمانی ادامه دهید که هیچ آثاری از لکه باقی نماند؛ چنانچه همچنان محل ادرار نمایان بود، می‌توانید از محلول‌های دیگر همچون پراکسید هیدروژن و آمونیاک استفاده کنید. بعد از استفاده از این محلول‌ها لازم است که محل ادرار با آب معمولی نیمه ولرم شسته و سپس خشک شود تا بوی بدی به خود نگیرد.


پیشنهاد مطالعه: یکی از دغدغه‌های همیشگی کسانی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند این است که چه فرشی برای اتاق کودکشان انتخاب کنندو در زمان خرید به چه فاکتورهایی توجه داشته باشند؟ برای آشنایی با تمامی مواردی که در این زمان باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید می‌توانید از محتوای مقاله انتخاب فرش برای اتاق کودک استفاده کنید.


پاک کردن لکه ادرار حیوانات خانگی از فرش

اگر حیوان خانگی داشته باشید، مطمئنا می‌دانید که حیوانات خانگی به خصوص سگ‌ها از ادرار و بوی آن برای تعیین قلمرو استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که اگر پاک کردن ادرار سگ از روی فرش به سرعت انجام نشود، حیوانا به انجام این کار عادت کرده و مجددا آنرا انجام می‌دهند. 

اولین اقدام برای تمیز کردن لکه ادرار حیوانات خانگی جمع کردن آن‌ها تا زمانی است که هنوز تازه بوده و خشک نشده است. می‌توانید این کار را به کمک یک حوله، دستمال و یا روزنامه انجام دهید. باید حوله یا دستمال را بر روی لکه قرار داده و سپس آن را فشار دهید تا لکه‌های ادرار کاملا جذب دستمال شوند.

اگر مایع ادرار زیاد بود، می‌توان این عمل را چندین بار تکرار کرد تا در نهایت کاملا خشک شود. بعد از خشک کردن ادرار حیوانات به وسیله حوله و…، به منظور جلوگیری از زرد شدن و بو گرفتن فرش لازم است که از محلول‌های تمیز کننده مختلف استفاده کنید. همانطور که گفته شد چندین محلول مختلف برای پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش وجود دارند و هر کدام می‌توانند به تنهایی مشکل شما را حل کنند.

در نهایت باید یک پارچه، حوله یا دستمال تمیز را به محلول مورد نظر آغشته کرده و محل لکه ادرار را با آن تمیز کنید. این عمل را باید تا زمانی که محل لکه کاملا تمیز شود، تکرار کرده و در نهایت با استفاده از آب معمولی، محل لکه کاملا شسته شده و خشک شود.

پاک کردن ادرار سگ از روی فرش

پاک کردن لکه ادرار کودک از فرش

از آنجایی که کودکان در سنین پایین به صورت کامل اختیار اعصاب خود را تحت کنترل ندارند، ممکن است بارها و بارها نادانسته و ناخواسته بر روی فرش، لحاف، تخت خواب و… ادرار کنند. در نتیجه همیشه خانواده‌ها در زمان انتخاب فرش برای اتاق کودک این مشکل را در نظر گرفته و سپس به خرید اقدام می‌کنند.

از آنجایی که باید فرش کودک همیشه تمیز و لطیف باشد پس به همین علت برای پاک کردن لکه ادرار کودکان از سطح فرش نیز همانند سایر لکه‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن به تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید. قبل از آنکه ادرار کودکان بر روی فرش خشک شود، لازم است که توسط یک حوله یا دستمال تمیز خشک شود. برای این کار تنها کافی است حوله یا دستمال را بر روی محل لکه فشار داده و بردارید. این عمل را باید تا زمان خشک شدن لکه انجام دهید.

به یاد داشته باشید که مرطوب بودن لکه‌ها امکان کپک زدگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. پس باید مطمئن شوید که هیچ رطوبتی روی سطح فرش و قالی باقی نمانده است. اگر هم به دنبال راهی برای جلوگیری از کپک زدگی فرش و از بین بردن آن هستید، می‌توانید با مطالعه مقاله بهترین راه از بین بردن کپک فرش، اطلاعات ارزشمندی به دست آورید.

بعد از انجام این مرحله، می‌توانید از هر کدام از محلول‌های گفته شده از جمله شامپو فرش، محلول مایع ظرفشویی و سرکه سفید، محلول آب، وایتکس و سرکه سفید، محلول آب اکسیژنه و… برای تمیز کردن کامل لکه استفاده کنید. برای این کار تنها کافی است یک دستمال تمیز را به محلول مورد نظر آغشته کرده و محل لکه را با آن تمیز کنید.

«به یاد داشته باشید که در نهایت باید فرش را با آب معمولی شستشو دهید و با خشک کردن آن از لکه شدن و بو گرفتن فرش جلوگیری کنید.»


پیشنهاد: قالیشویی بانو برای رفع مکشل مشتریان برای دسترسی به خدمات شرکت‌های قالیشویی، اقدام به راه‌اندازی شعبه‌های قالیشویی مختلف کرده و خدمات خود را با کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه در اختیار آن‌ها می‌گذارد. اگر شما به دنبال یک قالیشویی غرب تهران هستید که بهترین و درجه یک ترین خدمات را به شما ارائه دهد، می‌توانید با ما تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت، فرم دریافت خدمات آنلاین را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.


رفع بوی بد ادرار از فرش

لکه ادرار کودکان یا حیوانات خانگی در کنار ظاهر و رنگ نامناسبی که در فرش، قالی، موکت، مبل و… ایجاد می‌کنند، می‌توانند بوی بسیار نامطبوعی نیز داشته باشد. بهترین و مناسب‌ترین روش برای از بین بردن بوی بد لکه‌های ادرار از فرش، استفاده از آب، شستشوی کامل محل لکه و استفاده از خدمات قالیشویی است.

البته بسیاری از افراد با این سوال مواجه‌اند که ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند ؟ همانطور که بالاتر نیز توضیح دادیم این موضوع کاملا وابسته به شرکتی است که شما از خدمات آن استفاده می‌کنید.

اگرچه آب معمولی نمی تواند اثرات و رنگ لکه‌های ادرار را از بین ببرد اما به خوبی باعث از بین رفتن بوی نامطبوع آن می‌شود. همچنین می‌توانید محل لکه فرش را برای مدتی در داخل یک تشت پر از آب قرار دهید تا بوی آن از بین رفته و در نهایت خشک شود. همچنین می‌توانید از پارچه‌های تمیز و مرطوب نیز برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید؛ اما این کار باید بارها و بارها تکرار شود تا بوی نامطبوع به صورت کامل حذف شود.

چنانچه امکان شستشو کل فرش برای پاک کردن لکه ادرار از سطح آن برای شما فراهم نبود، می‌توانید از محلول‌های مختلفی استفاده کنید. بهترین و کاربردی‌ترین محلول‌ها برای از بین بردن بوی بد لکه‌های ادرار از فرش‌ها را می‌توان محلول آب و سرکه، محلول آمونیاک، آب اکسیژنه و اسپری آماده دانست.

«همچنین می‌توانید از نور خورشید برای از بین بردن بوی نامطبوع ادرار از فرش استفاده کرده و بعد از تمیز کردن لکه به کمک محلول‌های مختلف و شستن محل آن، فرش را برای مدت زیادی زیر نور آفتاب قرار دهید.»

پاک کردن ادرار روی فرش

جمع بندی نهایی

همانطور که توضیح دادیم یکی از مشکلاتی که افراد در منازل خود با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پاک کردن لکه ادرار از سطح فرش است. چنانچه لکه‌های ادرار کودکان و حیوانات به سرعت تمیز نشود ممکن است علاوه بر ظاهر نامناسب باعث بوی بسیار بد و آزاردهنده‌ای نیز شود. برای تمیز کردن این لکه‌ها می‌توان از محلول‌هایی مانند شامپو فرش، محلول آمونیاک، محلول آب اکسیژنه، محلول پراکسید هیدروژن و آمونیاک و… استفاده کرد.

در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن پاسخ به این سوال که پاک کردن ادرار از فرش چگونه انجام می‌شود، بررسی کنیم که ایا قالیشویی فرش نجس را پاک میکند؟ امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما سودمند بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. چنانچه در مورد هر یک از سوالات گفته شده سوالی دارید و یا موضوعی وجود دارد که تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *