بهترین روش های رفع سوختگی فرش در منزل بدون ابزارهای خاص

رفع سوختگی فرش

سوختگی فرش یکی از مشکلاتی است که احتمالا تاکنون برای همه ما پیش آمده است. فرش‌ها در خانه‌های ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل بهتر است که همیشه جانب احتیاط را در مورد آن‌ها در نظر بگیریم. اما بعضی از سهل‌انگاری‌ها ممکن است، باعث به وجود آمدن سوختگی روی فرش شوند که باید هرچه سریع‌تر در مورد آن‌ها کاری انجام دهیم. شایان ذکر است که رفع سوختگی فرش دستباف و ابریشم در مقایسه با فرش‌های دیگر به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد. به همین علت، باید به دنبال یافتن بهترین قالیشویی باشید تا فرش خود را به آن‌ها بسپارید.

در ادامه این مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ می‌دهیم که برای سوختگی فرش چه باید کرد ؛ با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

روش رفع سوختگی فرش

زمانی که به آموزش‌های مختلف در خصوص روش از بین بردن سوختگی سطحی فرش نگاهی اجمالی می‌اندازیم، روش‌های زیادی را خواهیم دید که هر کدام به نحوی برای برطرف کردن این مشکل کارایی دارند. به طور کلی، مهم‌ترین عامل میزان سوختگی بر جای مانده و سرعت عمل شما در راستای از بین بردن آن است. هرچه سوختگی برای مدت زمان بیشتری روی فرش بماند، پرزهای اطراف و زیرین بیشتر رنگ سوختگی را به خود گرفته و در نتیجه ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.
استفاده از محلول‌هایی مانند سرکه سفید و جوش شیرین برای از بین بردن جای لک سوختگی بسیار اثربخش است. اما زمانی که حرف از سوختگی‌های واقعی و عمیق به میان می‌آید، باید روش‌هایی تخصصی را مورد استفاده قرار دهیم. به یاد داشته باشید که در تمامی مراحل این کار از دستکش استفاده کرده و اطراف محل را نیز تا حد امکان با پارچه بپوشانید تا از پخش شدن ذرات سوخته جلوگیری کنید.

انواع سوختگی فرش

عموما تمامی ایرانی‌ها در همه جای خانه‌های خود از فرش استفاده می‌کنند، به همین دلیل، هر لحظه امکان دارد که به آن‌ها آسیب وارد شده یا کثیف شوند. هر چیزی مانند سیگار، زغال قلیان، اتو و حتی وسایلی بزرگ‌تر مانند قابلمه می‌تواند به فرش‌های شما آسیب وارد کند. توجه داشته باشید که قبل از انجام هر کاری باید اطلاعات کافی به دست آورید و سپس اقدام به از بین بردن سوختگی فرش کنید. در غیر این صورت ممکن است که بیش از پیش به فرش خود آسیب بزنید. در ادامه برخی از رایج‌ترین روش‌های آسیب را توضیح داده و بررسی می‌کنیم که فرش سوخته رو چیکار کنیم .

رفع سوختگی فرش با سیگار

چگونه قالی سوخته را درست کنیم ؟ اگر آسیب وارد شده با سیگار است، پیشنهاد می‌کنیم یکی از دو روش زیر را انتخاب کرده و با توجه به مقدار و عمق سوختگی آن‌ها را به دقت پیاده‌سازی کنید.

  • استفاده از موچین یا قیچی: اگر سوختگی فرش زیاد است، می‌توانید سطح آن را با استفاده از یک قیچی کوچک یا حتی ریش‌تراش ببرید. به یاد داشته باشید که باید این کار را با دقت بسیار زیاد انجام دهید تا هیچ جای گودی روی فرش یا موکت برجای نماند.
  • استفاده از سمباده: اگر سوختگی چندان زیاد نیست، تنها قسمت مورد نظر را با استفاده از یک سمباده به خوبی بسابید. سپس خرده‌های جمع شده را با جارو جمع کنید و جای سمباده کشیده را با انگشت شست کمی ماساژ دهید تا پرزها یکدست شوند.

پس از اینکه روش‌های بالا را انجام دادید (در هر دو روش) باید محل تعمیر شده را با محلولی از آب اکسیژنه و آب معمولی (نسبت یک به ده) به آرامی تمیز کنید تا هرگونه سیاهی از روی آن برداشته شود. همچنین مقداری پرز را از قسمت‌های سالم فرش جدا کرده و با استفاده از چسب سیمان روی جای سوختگی قرار دهید تا آن را کاملا بپوشاند.

برای سوختگی فرش چی خوبه

ترمیم سوختگی فرش با زغال

رفع سوختگی فرش با زغال آسیبی شبیه به سوختگی سیگار اما در مقیاسی بزرگ‌تر ایجاد می‌کند. بهترین روش از بین بردن سوختگی سطحی فرش با زغال این است که ابتدا سطح سوخته را به خوبی سمباده بکشید تا قسمت سخت‌تر آن ساییده شود. سپس سطح فرش را جارو بکشید و انتهای پرزهای سوخته را با استفاده از یک قیچی کوچک با دقت فراوان بچینید.

پس از آنکه مراحل بالا را جهت رفو فرش سوخته با زغال انجام دادید، جای آن را با استفاده از شامپو فرش شستشو داده و به خوبی خشک کنید. نکته مثبتی که در مورد شامپو فرش وجود دارد این است که می‌تواند ذره‌های سیاه را از لابلای پرزهای فرش بیرون بکشد. در نهایت، اگر هنوز هم جای سوختگی روی فرش معلوم است، از یک محلول رنگ‌بر ضعیف به همراه کمی آب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: شامپو فرش شوینده قوی است که عموما برای هر نویت شستشو از آن استفاده می‌شود. به همین دلیل باید در زمان استفاده از آن، نکات متعددی را در نظر بگیرید. ما در مقاله‌ای در وبلاگ بانو طرز استفاده از شامپو فرش را به شما توضیح خواهیم داد تا تمامی سوالات شما در این زمینه برطرف شوند.

فرش سوخته را چکار کنیم ؟ (آسیب دیده با اتو)

افتادن یا جا گذاشتن اتو روی فرش معمولا باعث به وجود آمدن لکه‌های زرد می‌شود. چنین لکه‌هایی را می‌توانید با استفاده از پیاز ترمیم کنید. برای رفع سوختگی فرش با پیاز ، ابتدا تعدادی پیاز را نصف کرده و به مدت چند دقیقه روی لکه‌های زرد قرار دهید. سپس پیازها را برداشته و جای آن را با آب نسبتا سرد بشویید. به یاد داشته باشید که این روش برای سوختگی‌های سطحی مناسب بوده و در صورت ایجاد سوختگی‌های عمیق، باید فرش را به متخصصین یک قالیشویی معتبر واگذار کنید تا کار رفوی فرش را انجام دهند.

اما اگر آسیب وارد شده عمیق‌تر بود، فرش سوخته را چگونه درست کنیم ؟ متاسفانه اکثر سوختگی‌هایی که با اتو اتفاق می‌افتد، بسیار شدیدتر بوده و عموما باید توسط یک متخصص مورد بررسی قرار بگیرند. اگر به هر دلیلی قصد دارید ترمیم فرش را خودتان انجام دهید باید محل آسیب دیده را با استفاده از یک کاتر برش داده و تکه‌ای دیگر را جایگزین آن کنید. سپس تکه‌های موکت را با استفاده از چسب فرش یا چسب سیمان به هم پیوند داده و آن را جاروبرقی بکشید تا محل برش خورده چندان معلوم نباشد.

رفع سوختگی گلیم فرش با قابلمه

سوختگی فرش با قابلمه یا ماهیتابه معمولا در آشپزخانه اتفاق می‌افتد و دایره‌ای بزرگ و زرد رنگ روی فرش بر جای می‌گذارد. برای درست کردن فرش سوخته با قابلمه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تعدادی یخ را روی سوختگی فرش قرار داده و آن‌ها را کمی پس و پیش کنید.
  • زمانی که دمای پرزهای فرش تا حد زیادی کاهش پیدا کرد، با استفاده از یک شانه با دندانه‌های ریز فرش را به خوبی شانه بکشید.
  • با یک دستمال ملایم رطوبت فرش را خشک کرده و مراحل قبل را یک بار دیگر انجام دهید.
  • برای رفع رنگ زرد سوختگی فرش، از محلول آب اکسیژنه و آب معمولی (نسبت یک به ده) استفاده کنید.

ما در یک مقاله دیگر در مورد روش انتخاب فرش برای آشپزخانه توضیح دادیم که می‌توانید از محتوای آن استفاده کنید.

  • نکات مهم در زمان رفع سوختگی فرش

 اگر به دنبال از بین بردن جای سوختگی فرش در منزل هستید، نکات زیر را همواره به یاد داشته باشید:

  • در زمان آسیب به فرش با بخاری، سوختگی فرش را چگونه از بین ببریم ؟ بخش آسیب‌دیده را سمباده کشیده و سپس از محلول سرکه سفید و آب سرد برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان از مواد شیمیایی برای این کار استفاده نکنید؛ چرا که احتمالا به بافت فرش آسیب زده و نتیجه عکس خواهد داد.
  • به یاد داشته باشید که در تمامی آموزش‌های قبلی، باید فرش را تنها با آب سرد شستشو دهید؛ آب گرم می‌تواند رنگ‌بندی قسمت آسیب‌دیده را به هم بریزد.

«اگر به راهنمایی بیشتر در مورد هر کدام از این آموزش‌ها نیاز دارید، با مشاورین قالیشویی بانو تماس حاصل کنید؛ شماره قالیشویی»

علاوه بر سوختگی فرش یک سری مشکلات برای قالی شما به وجود می آید که باید خیلی سریع آن را رفع کرد؛ یکی از پرتکرارترین آن‌ها از بین بردن بوی بد فرش است که باعث می‌شود تمام فضای خانه را تحت تاثیر قرار دهد.

جای سوختگی روی فرش

چگونه فرش سوخته را درست کنیم ؟ انواع مختلف فرش‌ها

از آنجایی هر یک از فرش‌ها با توجه به بافت، جنس و ظرافتی که دارند،‌ باید با روش‌های متفاوتی عملیات رفع سوختگی فرش روی آن‌ها انجام شود، در ادامه نحوه رسیدگی به برخی از پراستفاده‌ترین فرش‌ها را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

ترمیم سوختگی فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی به دلیل دوام بالا، زیبایی و قیمت مناسب بیشترین میزان خرید و استفاده را در میان ایرانیان دارند. سوختگی این فرش‌ها را می‌توان به دو دسته سوختگی‌های سطحی و سوختگی‌های عمیق تقسیم کرد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر فرش سوخته سطحی

برای ترمیم سوختگی فرش ماشینی که به صورت سطحی آسیب دیده است، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • از بین بردن تقریبی محل سوختگی با استفاده از سنباده
  • جارو کشیدن فرش و جمع کردن خرده‌های سوخته
  • جداکردن الیاف سوخته با استفاده از یک قیچی کوچک
  • در صورت تداوم جای سوختگی،‌ یک پارچه را با محلول تمیزکننده (مانند ترکیب آب، مایع ظرفشویی و سرکه سفید) خیس و لکه را با استفاده از پارچه به خوبی پاک کنید.
  • اسپری کردن محل سوختگی با آب؛ پس از آن صبر کنید تا فرش به طور کامل خشک شود.

اگر محل سوختگی از بین رفته ، نیاز به هیچ کار دیگری ندارید. اما اگر وضعیت کمی بدتر از این‌هاست، به سراغ مرحله بعد بروید.

  • جدا کردن تعدادی از الیاف کناره‌های فرش با استفاده از موچین؛ برای این کار پیشنهاد می‌شود که الیاف را از بخش‌های زیر مبل، تخت یا جاهای دیگری جدا کنید که به راحتی دیده نمی‌شوند.
  • قرار دادن پرزهای جدا شده بر روی قسمت سوخته و چسباندن آن با استفاده از چسب فرش
  • پوشاندن قسمت ترمیم شده با استفاده از یک کاغذ و قرار دادن یک شی سنگین برروی آن
  • پس از آن آنکه چسب خشک شد، محل آسیب دیده را با استفاده از یک شانه با دندانه‌های باریک شانه کنید تا فرش حالتی طبیعی به خود بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: علاوه بر سوختگی، شکسگی فرش‌ها نیز یکی از دیگر دغدغه و چالش‌های همیشگی ماست. برای جلوگیری این مورد می‌توانید روی لینک روبه‌رو کلیک کنید: رفع شکستگی فرش

از بین بردن سوختگی عمقی فرش

اگر سوختگی فرش ماشینی شما عمیق است، باید به فکر جایگزین کردن آن با تکه‌ای دیگر باشید. در صورت بروز این مشکل، فرش شما در هر حال ناقص خواهد شد و باید تکه‌ مورد نظر را با قسمتی دیگر از فرش جایگزین سازید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. جاروبرقی را روی تنظمیات بالا قرار داده و محل آسیب دیده را جارو بکشید.
  2. با استفاده از یک چاقو یا موکت‌بر قسمت سوخته فرش را برش دهید؛ این کار را با برگرداندن فرش و بریدن پایین آن انجام دهید.
  3. قسمت جدا شده را روی یکی از گوشه‌های فرش قرار دهید که زیر مبلمان یا میز قرار می‌گیرد. سپس قسمت سالم را مطابق با آن و با دقت هرچه تمام‌تر برش دهید. به یاد داشته باشید که در حین انجام این کار، به جهت خواب پرزها دقت کنید تا قسمت آسیب دیده به چشم نیاید. در نهایت باید دو تکه فرش در اختیار داشته باشید که شکل و اندازه آن‌ها دقیقا یکسان است.
  4. محل آسیب دیده را به خوبی تمیز کنید تا هرگونه الیاف و لکه اضافی از میان برداشته شود.
  5. قسمت سالم را داخل سوراخ بگذارید تا به خوبی جا بیافتد.
  6. اطراف تکه بریده شده را با چسب فرش محکم کنید و در صورت نیاز از الیاف جدا شده قبلی استفاده کنید تا دور و بر آن به خوبی پوشیده شود.
  7. سطح آن را با کاغذ پوشانده و یک کتاب سنگین روی آن قرار دهید.
  8. پس از برداشتن کاغذ و کتاب، از یک مسواک یا برس نرم برای ترکیب کردن پرزهای فرش استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: همه ما دوست داریم تا به بهترین شکل ممکن از فرش‌های خود مراقبت کنیم. تمامی کارهایی را که برای افزایش طول عمر فرش‌های خودنیاز دارید را ما در مقاله روش‌های نگهداری از فرش ماشینی به شما توضیح داده‌ایم.

سوختگی عمقی

رفع سوختگی فرش دستباف و نفیس

چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم ؟ خصوصا فرش‌های دستباف را که از قیمت بالاتری برخوردارند و نمی‌خواهیم کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد شود؟ همه ما به خوبی می‌دانیم که فرش‌های دستباف با استفاده از مواد کاملا طبیعی ساخته شده و به همین دلیل در بیشتر موارد مقاومت بسیار بالاتری در برابر انواع سوختگی دارند. این نکته همیشه به دارندگان فرش دستباف توصیه می‌شود که در صورت بروز هرگونه سوختگی روی فرش خود، بدون اتلاف وقت آن را به یک قالیشویی معتبر بسپارند و سرخود کاری برای از بین آن انجام ندهند.

اگر فرش دستباف شما دچار سوختگی سطحی و خفیف شده است و شما تمایلی به ارسال آن به قالیشویی ندارید (به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم)، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. سطح سوختگی را با استفاده از یک سنباده به آهستگی و ملایمت هرچه تمام‌تر بردارید. به هیچ عنوان سنباده را روی قسمت سوخته فشار ندهید. سپس قسمت آسیب دیده را جاروبرقی بکشید.
  2. تعدادی پیاز را نصف کرده و روی محل سوختگی قرار دهید. پیاز‌ها را بعد از نیم ساعت برداشته و با استفاده از یک پارچه نرم محل سوختگی را تمیز کنید.
  3. تعدادی یخ روی سوختگی گذاشته و اجازه دهید که دمای پرزها تا حد امکان کاهش یابد.
  4. بعد از چند دقیقه یخ‌ها را بردارید و محل آسیب دیده را با استفاده از یک برس با پرزهای نرم برس بکشید.
  5. سطح فرش را دوباره جارو بکشید و در صورت نیاز مراحل بالا را با ملایمت بیشتری تکرار کنید.

پاک کردن سوختگی روی فرش گلیم

ویژگی اصلی گلیم این است که از بافت‌هایی کوتاه با تار و پود در هم تنیده ساخته می‌شوند و جنس اصلی الیاف آن نیز پشم حیواناتی مانند گوسفند است. به همین خاطر است که حتی بسیاری از افراد متخصص نیز با احتیاط فراوان به سراغ رفع سوختگی عمیق فرش گلیم می‌روند. پیشنهاد می کنیم که اگر گلیم شما بر اساس سوختگی آسیب دیده است، به دنبال افراد متخصصی باشید که سابقه تعمیر و رفع سوختگی این سبک فرش‌ها را دارند.

قالیشویی بانو با در اختیار داشتن سال‌ها سابقه و نیروی آموزش دیده در زمینه تعمیر و رفع سوختگی فرش های دستباف و گلیم می‌تواند مشکل شما را به بهترین شکل ممکن برطرف کند. برای ثبت سفارش قالیشویی آنلاین بانو به سایت ما مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: همانطور که توضیح دادیم، فرش گلیم به خاطر بافتی که دارد باید با دقت بیشتری از آن مراقبت شود؛ در همین راستا در زمان شستشوی این سبک فرش‌ها باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. اگر به هر دلیلی قصد ندارید فرش خود را به یک قالیشویی بفرستید می‌توانید از محتوای مقاله تمیز کردن یا شستشوی گلیم تا بدون کوچک‌ترین آسیبی به فرش‌هایتان، آن‌ها را تمیز کنید.

ترمیم سوختگی عمیق فرش گبه

گبه یکی از قالیچه‌های سنتی ایرانی است که پرزهای نسبتا بلندی دارد. جنس الیاف گبه معمولا بسیار ظریف است و گره‌های آن نیز با دقت هرچه تمام‌تر صورت می‌گیرند. بنابراین همواره سعی کنید که روی گبه سیگار نکشیده و یا از اتو استفاده نکنید، تا دچار مشکلات ناخواسته نشوید. اما اگر به هر دلیلی گبه دچار سوختگی شد، ابتدا مقیاس و حجم سوختگی را بررسی کنید؛ اگر سوختگی سطحی بوده و تنها بخشی از پرزهای آن زرد شده است، مقداری پیاز را روی سطح آن قرار داده و سپس به خوبی تمیز کنید. اگر مشکل برطرف نشد، مقداری یخ را روی پرزها قرار داده و پس از چند دقیقه برس بکشید تا سوختگی‌های سطحی برطرف شوند.
اما اگر میزان سوختگی گبه شما عمقی است، راهی جز سپردن آن به افراد متخصص ندارید. متخصصین این امر باید پس از بررسی دقیق الیاف گبه، بخشی از آن‌ها را با الیاف مشابه جایگزین کنند. اگر سعی کنید که بخشی از الیاف قسمت‌های دیگر گبه را برای این کار ببرید، مطمئنا به زیبایی و یکدستی قالیچه خود آسیب خواهید زد.

پیشنهاد مطالعه: گبه یکی از جدیدترین فرش‌هایی است که با استقبال بالایی در بازار مواجه شده است؛ با اینحال بسیاری از افراد این فرش‌ها را با گبه اشتباه می‌گیرند. برای آشنایی هرچه بیشتر با فرش‌های گبه پیشنهاد می‌کنیم مقاله گبه چیست + روش‌های شستشوی فرش گبه را مطالعه کنید.

از بین بردن سوختگی فرش گبه

رفع سوختگی فرش در قالیشویی

آموزش‌هایی که در مورد ترمیم فرش سوخته در منزل داده می‌شوند، اغلب با استفاده از مواد و ابزار ساده صورت می‌گیرند. بدیهی است که قالیشویی‌ها از ابزار و تجهیزات بسیار پیشرفته‌تری برخوردار هستند و با دستی بازتر به سراغ رفع مشکل شما خواهند رفت. زمانی که برای ترمیم سوختگی فرش به قالیشویی مراجعه می‌کنید، در ابتدا تمامی بافت اطراف سوختگی توسط متخصصان بررسی می‌شود تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود. سپس متخصصین قالیشویی، میزان سوختگی را بررسی می‌کنند تا این نکته مشخص شود که آیا می‌توان بدون دخالت الیاف مصنوعی فرش را به حالت اولیه بازگرداند یا خیر!

در قالیشویی فرش‌ها در ابتدا به خوبی بخارشو می‌شوند تا پرزهای فرش حالتی نرم و قابل دستکاری به خود بگیرند. سپس الیاف مناسب با پرزهای فرش انتخاب شده و رفع سوختگی فرش به بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت. شایان ذکر است که متخصصین قالیشویی معمولا تجربه‌ای طولانی در تعمیر انواع فرش دارند و همین مسئله عاملی تعیین‌کننده در کیفیت نهایی تعمیر به حساب می‌آید.

اگر به دنبال یک قالیشویی جنوب تهران هستید که بتواند به بهترین شکل شستشوی فرش‌های شما را انجام دهد، به سایت قالیشویی بانو مراجعه کنید.

سخن پایانی

همانطور که توضیح دادیم برای از بین بردن سوختگی فرش راه‌های زیادی وجود دارند که هر یک می‌توانند وضعیت فرش‌های شما را بهبود ببخشند. اگر در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا متخصصان ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دهند.

10 پاسخ

  1. سلام از خدمات سایت حرفه ای تون خیلی ممنونم این مقاله رو مطالعه کردم و واقعا مفید بود برام. چقدر خوبه که تو سایتتون همچین بلاگی ساخته شده.

  2. سلام بنده سشوار رو گرفتم جلوی فرش متاسفانه یک دایره کوچک ایجاد شد که دور آن فرش ها به هم چسبیده اند و کوچک شده اند یعنی به پایین رفتند انگار
    برای رفع این مشکل چیکار کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز.
      در صورت سطحی بودن میزان سوختگی، می‌توانید با استفاده از سمباده، پرزهای آسیب دیده را جدا کنید.
      اما اگر آسیب وارد شده جدی است و تنها با یک سمباده نمی‌توان مشکل را برطرف کرد، پیشنهاد می‌کنیم با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان ما شما را راهنمایی کنند.

    2. با سلام و خسته نباشید
      برای رفع سوختگی قالی با خود شعله آتیش چه باید کرد؟!
      روی قسمتی از فرش پارچه ای پهن شده بود
      وسط پارچه آتیش گرفته و حدود ۱ دقیقه پارچه در حال سوختن بوده ، همون قسمت از پارچه که سوخته و دایره ای باز شده قالی هم سوخته و زرد و سیاه شده ، حدودا کمی کوچکتر از زیر کتری
      فقط نکته مهم اینه که جنس فرش پشمی(ماشینی) هستش(مصنوعی نیس)
      با تیغ و ژیلت برطرف نشد
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. با سلام و احترام دوست عزیز
        با توجه به توضیحات ارائه شده از سمت شما، آسیب وارد شده عمیق بوده و به بافت فرش نفوذ کرده است. پیشنها می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد آسیب بیشتر، حتما فرش را برای ترمیم به یک متخصص واگذار کنید. برای دریافت خدمات رفو فرش می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما در قالیشویی بانو شما را راهنمایی کنند.

    1. با سلام و احترام
      این موضوع وابسته به میزان سوختگی است.
      پیشنهاد می‌کنیم اگر سوختگی شدید است و به اعماق تاروپود فرش نفوذ کرده، حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک گرفته و یا به آدرس قالیشویی آنلاین بانو مراجعه کنید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
      اگر هم میزان سوختگی کم و جزئی است، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:
      تعدادی یخ را روی سوختگی فرش قرار داده و آن‌ها را کمی پس و پیش کنید.
      زمانی که دمای پرزهای فرش تا حد زیادی کاهش پیدا کرد، با استفاده از یک شانه با دندانه‌های ریز فرش را به خوبی شانه بکشید.
      با یک دستمال ملایم رطوبت فرش را خشک کرده و مراحل قبل را یک بار دیگر انجام دهید.
      برای رفع رنگ زرد سوختگی فرش، از محلول آب اکسیژنه و آب معمولی (نسبت یک به ده) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *