بهترین راه‌های خشک کردن فرش در خانه

خشک کردن فرش

چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم ؟ این سوال، یکی از پرتکرارترین و مهم‌ترین پرسش‌هایی است که مشتریان ما با آن مواجه هستند. این کار، ، عملیات مهمی است که نقش ویژه‌ای در افزایش طول عمر قالی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن ایفا می‌کند. خشک کردن فرش که آب تنها به سطح آن نفوذ کرده است، به راحتی و با چند روش ساده قابل انجام است؛ نگران نباشید ما تمامی روش‌ها برای انجام این کار را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اما اگر رطوبت فرش بسیار بالا بود و به قسمت‌های عمیق‌تر فرش نیز نفوذ کرده بود، باید این کار را به متخصصین و فعالین این حوزه بسپارید. اگر به دنبال یک قالیشویی خوب می‌گردید که بتوانید کار شستشوی فرش را به آن‌ها بسپارید، قالیشویی بانو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

خشک کردن فرش در خانه با حوله

در صورت خیس شدن کل فرش، اولین کاری که باید انجام دهید، گرفتن سریع آب از آن و آویزان یا پهن کردن آن در فضایی است که هوا گردش داشته باشد. اما در صورتی که تنها قسمتی از فرش خیس شده است، حوله‌ای را روی ناحیه مرطوب قرار دهید و تلاش کنید تا حد امکان آب فرش را جذب کنید.

«توجه داشته باشید که زیر فرش، خیس نباشد؛ در نهایت نیز هر از چند گاهی حوله را با حوله دیگری که خشک است، تعویض کنید تا فرایند خشک کردن، سرعت بیشتری پیدا کند.»

به یاد داشته باشید که گاهی آب و رطوبت به زیر فرش نفوذ می‌کند؛ در چنین مواردی باید سریعا فرش را برگردانده و آبی که زیر فرش قرار دارد را نیز خشک کنید. لازم به ذکر است که وجود حتی یک تکه موکت نمدی خیس زیر فرش، باعث ایجاد قارچ و کپک می‌شود. خشکشویی فرش در منزل، نیازمند صرف دقت، حوصله و زمان زیادی است و شما باید آشنایی کامل با جنس فرش داشته باشید؛ پس اگر تجربه کافی برای این کار را ندارید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: بسیار پیش می‌آید که فرش ما بوی بدی می‌گیرد. اگر شما نیز با این مشکل مواجهید، پینشهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله روش های از بین بردن بوی فرش در خانه استفاده کنید.

خشک کردن فرش در خانه

خشک کردن سریع فرش با انواع خشک کن

دستگاه وکیوم مخصوص برای مکش آب از جمله بهترین ابزارها برای خشک کردن فرش است. دقت کنید که از جاروبرقی برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا آب وارد موتور جارو می‌شود و ممکن است به آن صدمه وارد کند.با استفاده از دستگاه خشک کن فرش خانگی، ابتدا آب فرش را جمع کرده و وکیوم کنید.

«نکته‌ای که نیاز است به یاد داشته باشید این است که دستگاه وکیوم، آب را از روی فرش جمع می‌کند اما به آب زیر فرش دسترسی ندارد. از طرفی دیگر، به یاد داشته باشید که باید در انتهای کار، حتما مخزن آب دستگاه را خالی کنید.»

فرش چند روزه خشک میشه ؟ برای پاسخ به این سوال، شما باید در ابتدا بدانید که جنس فرشتان چیست تا احتمال آسیب به آن را به حداقل برسانید. برخی برای خشک کردن سریع از سشوار نیز استفاده می‌کنند؛ برای این کار لازم است که دستگاه را در فاصله‌ای مناسب از محل رطوبت نگه دارید تا خشک شود.

«مهم است که سشوار را بیش از اندازه به فرش نزدیک نکنید. این کار در صورت بالا بودن میزان رطوبت فرش و زمانی که حجم زیادی از فرش خیس شده باشد، طاقت‌فرسا و زمان‌بر خواهد بود.»

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با جنس فرش، از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم از مطالبی که در لینک روبه رو قرار داده‌ایم، استفاده کنید: آشنایی با انواع جنس فرش ماشینی .

راه‌حلی برای خیس شدن فرش ابریشم

خشک کردن فرش دستباف بخاطر تفاوت‌هایی که این نوع فرش با فرش‌های ماشینی دارد، دشوارتر از فرش‌های ماشینی خواهد بود. گاهی مرطوب شدن فرش دستباف می‌تواند منجر به تغییر رنگ و از دست رفتن بافت رنگی آن شود؛ البته به طور کلی، احتمال ترکیب و قاطی شدن رنگ در فرش‌های دستباف بیشتر است. به همین دلیل، در صورت خیس شدن اینگونه فرش‌ها، حتما آن‌ها را به قالیشویی‌هایی که انواع خدمات خشکشویی فرش را ارائه می‌کنند، بسپارید تا سلامت فرش شما حفظ شود.

پیشنهاد: اگر می‌خواهید با مادر ارتباط باشید و شماره قالیشویی بانو را داشته باشید، از سایت ما اقدام کنید.

مراقبت از فرش

چیکار کنیم فرش زرد نشه ؟

فرش شستم زرد شده چیکار کنم ؟ برای پاسخ به این سوال، شما ابتدا باید بدانید که چرا فرش زرد شده است! عموما دلایل متفاوتی برای این اتفاق وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ماندن زرداب در فرش
  • استفاده از شوینده ‌های نامناسب
  • عدم خشک شدن مناسب

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که صحبت بیشتر در این مورد، در این مقاله نمی‌گنجد، پیشنهاد می‌کنیم حتما به وبلاگ ما مراجعه کرده و به شکلی دقیق‌تر با دلایل زرد شدن فرش و روش‌های رفع آن آشنا شوید. برای آشنایی با این موضوع مقاله دلایل زرد شدن فرش بعد از شستشو را مطالعه کنید.

تفاوت خشک کردن فرش در قالیشویی و منزل

دلایل زیادی برای استفاده از خدمات قالیشویی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در بسیاری از مواقع، فرش خیس، بوی نامطبوعی می‌گیرد که علت آن، رشد قارچ و کپک در درون الیاف قالی است؛ در صورتیکه فرش به یک قالیشویی معتبر سپرده شود، از این بوی نامطبوع خبری نخواهد بود.
  • برخی از قالیشویی‌ها نیز با گرمخانه گازی، فرش‌ها را در حرارت مناسب خشک می‌کنند. با توجه به عوامل فوق، بهتر است که عملیات خشک کردن فرش توسط متخصصین این حوزه و در مکان‌های مناسب انجام شود.
  • دستگاه خشک کن قالیشویی که در قالیشویی‌ها به کار برده می‌شود، تخصصی بوده و مدت زمان خشک شدن فرش را کاهش می‌دهد. همچنین خشک کردن اشتباه موجب آسیب به بافت فرش می‌شود و در نتیجه فرش زیبایی خود را از دست خواهد داد. 
  • در قالیشویی علاوه بر روش سنتی، با استفاده از اتاق المنت، عملیات خشک کردن فرش صورت می‌گیرد. این اتاق‌ها با گرم‌ کننده‎‌های مخصوص خود، سرعت خشک کردن را تا حد امکان کاهش می‌دهند. دما در این اتاق‌ها به شیوه‌ای تنظیم شده که تار و پود فرش آسیب نبیند.

چرا بانو؟

خشکشویی فرش از جمله خدمات قالیشویی بانو است. این مجموعه با ارائه انواع خدمات در تهران با استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته توانسته طی سالیان طولانی، اعتماد مشتریان را جلب کرده و خدمتی شایسته به مردم ایران برساند. عملیات خشک کردن فرش در بانو پس از بررسی دقیق جنس قالی، نوع خدمات مورد نیاز و زمان لازم برای انجام آن به وسیله دستگاه‌‎های مناسب هر نوع فرش خاص انجام می‌شود.

فرش‌ها از ارزش مادی و معنوی زیادی برخوردارند و مهم است که شستشو و خشک کردن آن‌ها توسط متخصصین این حوزه انجام شود. قیمت خشکشویی فرش در بانو مطابق با تعرفه‌های معمول می‌باشد که رضایت مشتریان را طی سال‌ها جلب نموده است. شما تنها از طریق تماس با کارشناسان ما و یا ثبت سفارش خود به صورت آنلاین می‌توانید از خدمات بهترین و ارزان‌ترین سایت قالیشویی تهران برای خشک کردن فرش های ارزشمند خود بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *