۵ روش پاک کردن لکه نوشابه روی فرش در خانه بدون دردسر!

پاک کردن لکه نوشابه روی فرش

پاک کردن لکه نوشابه روی فرش امکان پذیر است؟ این کار چگونه انجام می‌شود؟ از آنجایی که نوشابه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هاست که همراه با وعده‌های غذایی مختلف صرف می‌شود، بسیار احتمال دارد که باعث ایجاد لکه و کثیفی روی فرش و مبل شود. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش پاک کردن نوشابه از روی فرش آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید و یا نمی‌خواهید که در خانه از شر آلودگی‌های روی فرشتان راحت شوید، استفاده از خدمات ارزان‌ترین قالیشویی که به بهترین شکل از امانتی‌های شما مراقبت کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. شما برای این امر، می‌توانید به بانو اعتماد کامل داشته باشید. ما ضمن استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا، از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پاک کردن نوشابه از روی فرش

بهترین روش پاک کردن لکه نوشابه روی فرش

ریختن نوشابه روی فرش، مبلمان، موکت، قالی و… به یک اتفاق کاملاً عادی تبدیل شده و تقریباً تمامی افراد ممکن است با چنین اتفاقی مواجه شوند. این نوشیدنی به دلیل ساختار و رنگ‌های مختلفی که دارد، می‌تواند لکه‌های مختلفی بر روی فرش و مبل ایجاد کنند.

این موضوع می‌تواند باعث ایجاد چالش‌های متعدد برای شما شده و با لوچ کردن فرش و مبل، موجب ایجاد حس بد در اعضای خانواده شود. برای حل این مشکل، راه‌های زیادی وجود دارد که ما در ادامه تنها به برخی از مهم‌ترین آن‌ها که می‌تواند رضایت شما را جلب کند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.



پیشنهاد مطالعه: از یگر نوشیدنی‌های مورد علاقه ایرانیان به خصوص جوان‌ترها، قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار است. اگر شما هم با لکه این نوشیدنی سروکله می‌زنید، به هیچ وجه محتوای مقاله آموزش پاک کردن لکه قهوه از روی فرش را از دست ندهید.



۱. آموزش روش پاک کردن نوشابه از روی فرش با نمک خوراکی

برای تمیز کردن لکه نوشابه از روی فرش در مرحله اول باید مایع ریخته شده را به‌سرعت جمع‌آوری کنید؛ زیرا بافت روان آن می‌تواند به‌سرعت به الیاف فرش‌ها نفوذ کرده و روند پاک کردن سریع‌تری پیدا کند. در چنین شرایطی نمک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای این ماده، طبیعی بودن آن است که به همین دلیل نیز نمی‌تواند آسیبی به الیاف فرش و مبل وارد کند.

«البته باید توجه داشته باشید که استفاده از نمک، زمانی کاربردی است که لکه نوشابه تازه باشد.»

در این روش، پس از جمع کردن مایع باقی‌مانده روی سطح فرش، لکه نوشابه را با یک پارچه تمیز خشک کرده و سپس بر روی آن نمک بپاشید. بعد از چند دقیقه نیز با استفاده از یک اسفنج تمیز و مرطوب، محل لکه را مالش داده و در نهایت با آب گرم و پارچه‌ای تمیز، محل لکه را پاک و خشک کنید.

«به یاد داشته باشید که روش‌هایی که بررسی می‌کنیم خانگی بوده و اگر به دنبال کسب بهترین نتیجه هستید، باید از خدمات قالیشویی‌های معتبر استفاده کنید.»



پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر تهران، به دنبال آن بوده است که بهترین خدمات را در اختیار تمامی مشتریان خود بگذارد. اگر شما هم به دنبال بهترین قالیشویی شرق تهران هستید، می‌توانید از طریق سایت اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



استفاده از نمک خوراکی

۲. حوله کاغذی برای پاک کردن لکه نوشابه از روی مبل و فرش

هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نباید از حوله‌های معمولی برای پاک کردن نوشابه از فرش استفاده کنید؛ زیرا کشیدن این حوله‌ها بر روی نوشابه، باعث می‌شود نوشابه بیشتر به عمق الیاف فرش نفوذ کرده و در نتیجه تمیز کردن آن سخت‌تر شود. در این روش فقط باید حوله کاغذی را روی محل لکه قرار داده و سپس آن را بردارید؛ در نتیجه مالش دادن لکه را از ذهنتان بیرون کنید.

استفاده از حوله کاغذی باعث می‌شود که مواد نوشابه جذب کاغذ شود. در نهایت نیز باید از آب برای شستشوی محل لکه استفاده کرده و محل خیس شده را به طور کامل خشک کنید.

حوله کاغذی

۳. پاک کردن لکه نوشابه با مایع ظرف‌شویی

چنانچه لکه نوشابه را به‌سرعت تمیز نکنید ممکن است کهنه و قدیمی شده و تمیز کردن آن سخت‌تر شود. در این روش باید یک قاشق غذاخوری مایع ظرف‌شویی را داخل قوطی افشانه با مقداری آب مخلوط کنید. سپس با اسپری کردن محلول ساخته شده بر روی محل لکه و استفاده از یک اسفنج، عملیات تمیز کردن را آغاز کنید.

این عمل باید تا زمان از بین رفتن لکه ادامه داده و در نهایت محل لکه را خشک کنید و اجازه ندهید که مایع ظرف‌شویی بر روی فرش باقی بماند؛ زیرا چهره ناخوشاندی به فرش می‌بخشد.



پیشنهاد مطالعه: لکه ادرار خصوصا برای کسانی‌ که کودک و یا حیوان خانگی دارند، یک امر اجتناب‌ناپذیر است. اگر شما هم با این چالش مواجهید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: لکه ادرار .



از بین بردن لکه نوشابه روی فرش با مایع ظرفشویی

۴. پاک کردن لکه نوشابه روی فرش با ماست

ماست یکی از موادی است که در هر خانه‌ای پیدا شده و می‌تواند انتخاب مناسبی برای پاک کردن لکه نوشابه روی فرش باشد.. در این روش نیزدرست مانند دیگر روش‌ها ابتدا باید از نفوذ نوشابه به عمق فرش و مبل جلوگیری کرده و سپس مقداری ماست را بر روی محل لکه ریخته و اجازه دهید که چند دقیقه باقی بماند.

ماست به دلیل داشتن اسید، می‌تواند به سرعت آلودگی‌ای را از بین برده و مواد را تمیز کند. در آخر نیز باید با استفاده از یک کاردک یا قاشق، ماست را جمع کرده و به کمک اسپری، مایع ظرف‌شویی را روی محل لکه بپاچید. باید توجه داشته باشید که باقی ماندن ماست بر روی فرش، می‌تواند باعث زشتی و آلودگی فرش شود.

«پس حتماً باید با آب و اسفنج آن‌جا را کاملاً تمیز کرده و در نهایت محل لکه را کاملاً خشک کنید.»

استفاده از ماست برای تمیز کاری

۵. چگونه لکه نوشابه را پاک کنیم؟ با سرکه

سرکه در کنار موادی همچون جوش شیرین همواره از بهترین پاک‌کننده‌های خانگی به شمار می‌رود. در این روش نیز برای پاک کردن لکه نوشابه روی فرش ابتدا باید مواد ریخته شده را جمع‌آوری کرده و اجازه نفوذ و توسعه به آن‌ها نداد. سپس مقداری سرکه را با آب مخلوط کرده و با آغشته کردن یک دستمال تمیز کار را پیش ببرید. به یاد داشته باشید که این کار را باید تا از بین بردن لک نوشابه روی فرش ادامه دهید.

در نهایت نیز باید با استفاده از آب و پارچه تمیز، محل لکه را کاملاً تمیز کرده و اجازه دهید که کاملاً خشک شود تا بوی نامطبوعی ایجاد نشود.



پیشنهاد: در دنیای امروزی که همه چیز در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، بودن یک قالیشویی آنلاین چیز دور از ذهنی نیست. قالیشویی بانو به منظور همگام بودن با مشتریان خود به شما امکان می‌دهد تا با ورود به صفحه لینک شده، فرم موجود را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.



سرکه برای پاک کردن لکه نوشابه

پاک کردن لکه قدیمی نوشابه از فرش

همان‌طور که گفته شد بهترین زمان برای تمیز کردن هر نوع لکه‌ای بر روی فرش، مبل، موکت و… زمانی است که لکه هنوز تازه بوده و به عمق و الیاف آن‌ها نفوذ نکرده و خشک نشده است. زمانی که به هر دلیلی لکه‌های ایجاد شده کهنه و قدیمی شد، تمیز کردن آن سخت‌تر خواهد شد.

بهترین روش برای تمیز کردن لکه‌های خشک شده نوشابه از روی فرش و مبل استفاده از مایع ظرف‌شویی است. اما توصیه می‌شود که حتما از خدمات شرکت‌های قالیشویی معتبر استفاده کنید تا در نهایت به فرش‌هایتان آسیبی وارد نشود.

نکاتی کلیدی

از آنجایی که نوشابه ترکیبات مختلفی دارد، لازم است برای پاک کردن لکه آن به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • قبل از استفاده از هر ماده‌ای، ابتدا باید اثرات آن را بر روی فرش یا مبل تست کنید.
  • تا حد امکان نباید اجازه دهید که نوشابه به بافت و عمق فرش و مبل نفوذ کند؛ باید سریعاً نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید.
  • از شوینده‌های شیمیایی به صورت خودسرانه خصوصا در فرش‌های قیمتی نباید استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باعث آسب‌های جبران‌ناپذیر شود.
  • چنانچه دانش، مهارت و آگاهی لازم برای تمیز کردن لکه‌های مختلف از روی فرش و مبل را ندارید باید حتماً از خدمات شرکت‌های قالی‌شویی استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از صابون برای تمیز کردن نوشابه استفاده نکنید؛ زیرا باعث ماندگار شدن لکه شده و در نهایت ممکن است توسط هیچ شوینده‌ای نیز تمیز نشود.


پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال بهترین راه برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش و مبل هستید، محتوای مقاله لکه جوهر در قالیشویی بانو به شما کمک خواهد کرد.



چگونه لکه نوشابه را پاک کنیم

جمع‌بندی نهایی

ریختن نوشابه روی فرش و مبل می‌تواند چهره زشتی به آن‌ها بدهد؛ به همین دلیل حتماً باید در سریع‌ترین زمان ممکن به تمیز کردن آن‌ها اقدام کنید. در این مقاله تلشا کردیم تا بهترین راه‌های پاک کردن لکه نوشابه روی فرش را با هم بررسی کنیم. امیداریم که مطالب گفته شده برای شما سودمند بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *