آشنایی با دستگاه شستشوی مبل + روش استفاده از آن

آموزش شستن مبل با دستگاه

دستگاه شستشوی مبل یکی از مهم‌ترین ابزارها برای شستشوی انواع مبلمان در منزل یا محل کار است. پیش از ساخت این دستگاه‌ها، شستشوی مبل‌ها به این سادگی‌ها نبود و برای تمیز کردن مبل باید از وسایل بی‌شماری استفاده می‌شد. در صورت انجام هم عموما نتیجه نهایی کار، آنچنان درخشان و رضایت‌بخش نمی‌شد. این مشکلات به حدی جدی بود که در اغلب موارد، راه‌کار نهایی تعویض پارچه مبلی و یا خود مبلمان بود.

امروزه مبل شویی در منزل با دستگاه به راحتی قابل انجام است و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید انواع مبلمان پارچه‌ای را با کیفیتی مثال‌زدنی و در زمانی کوتاه بشویید. اگر می‌خواهید با ساختار، روش کار و مزایای دستگاه شستشوی مبل آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله آشنا شوید.

بسیاری از کاربران همچنان تمایل دارند که از خدمات شستشوی مبل استفادده کنند تا مطمئن شوند که هیچ خسارتی به وسایلشان وارد نمی‌شود و در نهایت نیز بهترین کیفیت را دریافت می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید بهترین کیفیت و خدمات شستشوی مبلمان را دریافت کنید، بانو بهترین انتخاب شما خواهد بود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دستگاه شستشوی مبل چیست ؟

دستگاه مبل شویی دستگاهی برای تمیز کردن و شستشوی مبل ها است. این دستگاه قابل استفاده در منازل می باشد. دستگاه مبل شویی دارای یک کمپرسور برای تولید کف با فشار بالا و موتور است که وظیفه مکش کف و کثیفی را بر عهده دارد. این دستگاه دارای ۲ مخزن نیز می باشد که آب تمیز را به مبل و آب کثیف را در آن نگه می دارد. اما نباید از آن انتظاری همانند دستگاه های مبل شویی قالیشویی را داشته باشید. قدرت موتور و توانایی دستگاه های مبل شویی خانگی پایین تر از دستگاه های موجود در قالیشویی ها می باشد.

ساختار دستگاه مبل شویی خانگی

دستگاه شستشوی مبل در انواع گوناگون و با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شود. گاهی تمام نیازهای لازم برای شستشوی مبل در یک دستگاه چندکاره جمع شده و گاهی نیز شرکت‌های ارائه این خدمات، ترجیح می‌دهند از دو دستگاه مجزا برای مبل‌شویی استفاده کنند. با وجود همه این تفاوت‌ها، اما این دستگاه‌ها ساختاری نسبت تکراری دارند. این دستگاه‌ها عموما از چند بخش اصلی تشکیل می‌شوند؛ از جمله:

  • کمپرسور کف‌ساز
  • مخزن آب تمیز
  • مخزن آب کثیف
  • مخزن مواد شوینده
  • کف پخش کن
  • مکنده

پیشنهاد مطالعه: هر مبلمانی باتوجه به جنس پارچه و چوبی که دارد، روش مختلفی هم برای شستشو دارد؛ به همین دلیل، ما درمقاله‌ای دیگر به شما توضیح داده‌ایم که چگونه باید مبلمان پارچه‌ای خود را تمیز کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ قالیشویی بانو مراجعه کرده و مقاله آموزش شستشوی مبلمان پارچه ای را مطالعه کنید.

آموزش مبل شویی با دستگاه

مراحل شستشوی مبل با بخارشو و دستگاه

همانطور که قابل حدس است، در این دستگاه از مواد شوینده مخصوص استفاده می‌شود که قادر است، حجم زیادی از کف را که درصد کمی از آن را آب تشکیل می‌دهد، تولید کند. این ماده شوینده با آب موجود در مخزن آب تمیز ترکیب شده و به کمک کمپرسور دستگاه، فومی باکیفیت تولید می‌کند.

در مرحله بعدی، کف پخش کن دستگاه، فوم تولید شده را به شکلی یک‌دست روی سطح پارچه مبل پخش می‌کند. همان‌طور که گفتیم این فوم آب بسیاری کمی داشته و در نتیجه کمتر از کف‌های معمول به سطوح زیرین مبل نفوذ می‌کند. این فوم‌ها قدرت شوینده بسیاری بالایی داشته و تنها چند دقیقه قرار دادن آن‌ها روی پارچه مبل، می‌تواند آلودگی‌های سطحی آن را از بین ببرد. در مرحله سوم، بخش مکنده دستگاه شستشوی مبل وارد عمل شده و حجم اصلی کف و رطوبت ایجاد شده را از روی پارچه مبل به کمک سیستم مکش جمع‌آوری کرده و به مخزن آب کثیف منتقل می‌کند.

«بسیاری از انواع دستگاه شستن مبل موجود در بازار، از همین بخش‌های گفته شده تشکیل می‌شوند؛ اما برخی از آن‌ها نیز از بخش اضافی به نام  آب‌گرم‌کن برخوردارند. این سیستم، فوم را گرم کرده و آن را روی پارچه مبل پخش می‌کند که باعث می‌شود عملیات شستشو، بهتر و قوی‌تر انجام شوند.»

مزایا و معایب شستشوی مبل با دستگاه

دستگاه شستشوی مبل در منزل نیز درست مانند سایر دستگاه‌های موجود در بازار، مزایا و معایب متعددی دارد. از مهم‌ترین مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه پایین آن
  • بالا بردن طول عمر مبل
  • ضد عفونی کردن مبل‌ها
  • سهولت در کار شستشو
  • مناسب برای تمامی جنس‌های پارچه
  • چرک‌مرده نشدن پارچه مبلمان و تمیزی یک‌دست آن
  • سادگی کار و سرعت عمل انجام فرآیند شستشو با این دستگاه‌ها
  • قابلیت جدا شدن بخش‌های مختلف دستگاه و تمیزکردن جداگانه آنها
  • امکان شستشوی تشک خوش‌خواب و فرش‌های کوچک به کمک این دستگاه
  • آسیب ندیدن فوم مبلمان به دلیل عدم نفوذ آب و رطوب به بخش‌های داخلی مبل
  • شستشوی مبلمان شما بدون نیاز به جابه‌جایی توسط قالیشویی ها (شستشو در محل)
  • قابل استفاده بودن مبلمان، ساعتی پس از شستشو، به دلیل استفاده از روش خشک‌شویی
  • و…

نکته بسیار جالب توجه در مورد دستگاه شستشوی مبل و فرش در منزل این است که می‌توانید تنها با یکبار هزینه کردن، تا چندین و چند بار مبلمان خود را تمیز کنید. یکی از تصورات اشتباهی که در مورد دستگاه شستشوی مبل وجود دارد، این است که می‌تواند به مبل شما آسیب وارد کند. این اتفاق تنها در صورتی پیش می‌آید که از آن به درستی استفاده نشود. همچنین استفاده از مواد شستشوی بد می‌تواند در زمان مبل شویی با دستگاه آسیب رسان باشد. به همین دلیل و برای جلوگیری از مشکلات اینچنینی پیشنهاد می‌کنیم از کمک متخصصان این زمینه استفاده کنید تا امکان آسیب رسیدن به مبل‌هایتان را به حداقل برسانید.

پیشنهاد مطالعه: برای اینکه بدانید چه مواردی می‌توانند به مبلمان شما آسیب برسانند و برای اینکه بتوانید امکان وقوع این اتفاق را به حداقل برسانید، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ ما سر زده و این مقاله را مطالعه کنید: آیا مبل شویی به مبلمان خانه آسیب می‌رساند؟

اموزش مبل شویی در منزل

طریقه شستن مبل با دستگاه

دستگاه شستشوی مبل در منزل از دو محفظه مخصوص مواد شوینده و آب کثیف برخوردار است. همچنین ماده شوینده مورد استفاده در آن، به شکل قرص است که در محفظه مخصوص خود، با آب تمیز مخلوط شده و به روی مبل پاشیده می‌شود. آب کثیف مبل نیز سریعاً به داخل محفظه دیگری که مخصوص آب کثیف است، کشیده می‌شود. این کار علاوه بر تمیزی مبل، باعث خشک شدن سریع مبل نیز می‌شود. اگر خودتان دستگاه مبل شویی ندارید، می‌توانید از قالیشویی های معتبر و شناخته شده کمک بگیرید.

«لازم به ذکر است که برخی از قالیشویی‌ها خدمات خود را در منزل و به صورت حضوری ارائه می‌دهند؛ در نتیجه می‌توانید با بهترین قیمت، بالاترین کیفیت و شستشو را تجربه کنید.»

اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر هستید که بتوانید بهترین خدمات و امکانات را دریافت کنید، قالیشویی بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

آیا استفاده از دستگاه شستشوی مبل بهداشتی است؟

همانطور که توضیح دادیم، دستگاه مبل شویی خانگی دارای دو مخزن متفاوت است که در یکی از آن‌ها آب تمیز و در دیگری آب آلوده قرار می‌گیرد. همین موضوع به تنهایی می‌تواند شما را به تنهایی مطمئن سازد که آب آلوده به مبل شما نفوذ نمی‌کند. از طرفی دیگر نیز این دستگاه سریعا مبل را خشک کرده و اجازه نمی‌دهد هیچ رطوبت و نمی در مبل باقی بماند. در نتیجه شستشوی مبل با دستگاه کاملا بهداشتی بوده و اگر به درستی و به دقت انجام شود، باعث افزایش طول عمر مبل می‌شود.

علاوه‌بر تمامی موارد گفته شده، دستگاه شستن مبل دارای فیلتراسیون کیسه‌ای مناسبی برای شستشوی مبل‌هاست. همچنین فیلتر اسفنجی دیگری برای جلوگیری ورود مایعات و کف به موتور و پمپ دستگاه نیز در آن استفاده شده است. تمامی این موارد در کنار یکدیگر، باعث عدم جابه‌جایی و مخلوط شدن آب تمیز و آب آلوده در دستگاه می‌شوند.

شستشوی مبل با دستگاه در منزل

آموزش شستشوی مبل در منزل بدون دستگاه

تمیز کردن مبل در منزل یکی از دغدغه‌های اصلی همه ماست. مبل ها از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منازل به شمار می‌روند و کثیف و آلوده بودن آن‌ها سبب زشت شدن و عدم آراستگی محیط خانه می‌شود. برای تمیز کردن آن‌ها، روش‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد.

اگر می‌خواهید به صورت دستی و بدون دستگاه، شستشوی مبل در خانه را انجام دهید، در نخستین مرحله بید اما باید به برچسب‌ها و علامت‌های روی مبل توجه کنید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. برای انجام این کار، ابتدا به وسیله جاروبرقی، گرد و غبار و خاک موجود بر روی مبل را پاک کنید.

سپس به وسیله جارو دستی نرم و یا رول های پرزگیر، پرزهای موجود بر روی مبل را تمیز کنید. پس از آن نیز لکه‌های روی مبل را به صورت جداگانه پاک کنید؛ این کار را می‌توانید با استفاده از پارچه‌ای تمیز و محلول آب و سرکه انجام دهید. برای پاک کردن لکه‌ها باید محلول پاک‌کننده موردنٰظر را درون ظرفی ریخته و برروی لکه اسپری کرده و سپس با دستمالی نرم و تمیز آن را پاک کنید. در مرحله آخر و پس از بین رفتن لکه‌ها به وسیله مواد شوینده مخصوص، کل سطح مبل را تمیز کنید.

پیشنهاد مطالعه: یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی ما این است که لکه چای را چگونه می‌توان پاک کرد؟ ما در مقاله‌ای دیگر به شما توضیح دهیم که بهترین راه‌های پاک کردن لکه چای روی فرش کدامند؛ فرصت مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا با آموزش شستن مبل با دستگاه ، شما را با روش‌های مبل شویی در منزل آشنا کنیم. اگر در خصوص هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت ککه تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *