آیا مبل شویی به مبلمان خانه آسیب می‌رساند؟

مبلشویی به مبلمان آسیب می رساند

مبلمان از جمله اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان در دکوراسیون و تزئین داخلی منازل هستند و با توجه به آنکه همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی داشته و بعد از مدتی نیاز به مبلشویی و تمیز شدن دارند. روش‌های مختلفی برای شستشوی مبلمان وجود دارند که هر کدام می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. در حقیقت مبلمان از جمله لوازم ارزشمند و قیمتی منازل هستند و چنانچه دچار آسیب و خسارت شوند تعمیر و جایگزین کردن آنها می‌تواند هزینه‌های بالایی برای افراد داشته باشد به همین دلیل باید دقت و توجه بالایی در شستشوی آنها داشت. در ادامه مطلب به بررسی آسیب‌های احتمالی مبل شویی به مبلمان پرداخته خواهد شد.

روش‌های شستشوی مبلمان

در گذشته افراد برای جلوگیری از آلوده شدن مبلمان از پارچه‌ها و روکش‌های مختلف استفاده می کردند چرا که دغدغه کثیف شدن و عدم تمیز شدن آنها را داشتند. امروزه افراد می‌توانند از روش‌های مختلفی برای شستشوی مبلمان استفاده کنند. استفاده از مواد شوینده و روش‌های خانگی، استفاده از دستگاه‌های مخصوص مبلشویی، استفاده از بخارشوها و … از مهم‌ترین روش‌هایی هستند که می‌توانند برای شستن انواع مبلمان مورد استفاده قرار بگیرند.

شستشوی مبل با دستگاه کیفیت مبل را کم می‌کند؟

دستگاه مبل شویی از یک کمپرسور استفاده می کندو  برای تولید کف با فشار بالا و موتور است که وظیفه مکش کف و کثیفی را بر عهده دارد. این دستگاه از ۲ مخزن برخوردار است که آب تمیز را به مبل انتقال می‌دهد و آب کثیف را نگه می‌دارد. هر کدام از مبل‌ها می‌توانند از پارچه‌ها، چرم و … ساخته شوند و در برابر فشار دستگاه می‌توانند مقاومت متفاوتی داشته باشند. هرچند که دستگاه مبلشویی یک دستگاه کاملاً تخصصی است اما حتماً باید توسط افراد خبره و ماهر استفاده شود تا از وارد شدن هرگونه آسیبی به مبلمان جلوگیری شود.

بخارشویی به مبلمان منزل آسیب وارد می کند؟

یکی دیگر از روش‌هایی که امروزه برای تمیز کردن و شستشوی مبلمان استفاده می‌شود استفاده از دستگاه بخارشوی است. بخار یک پاک‌کننده بسیار قوی است و می‌تواند هر نوع آلودگی را از بین ببرد. از آنجایی که دستگاه‌های بخارشوی از قدرت آب و بخار برای تمیز کردن مبلمان استفاده می‌کنند تقریباً هیچ‌گونه آسیبی و خسارتی به مبلمان وارد نخواهند کرد مگر آنکه دستگاه دچار مشکل شده باشد و یا افراد مبتدی و ناشی از آن استفاده کنند.

ما یک مقاله داریم که درمورد شستشوی مبلمان با بخار شوی نوشته ایم که می توانید آن را مطالعه کنید. 

آیا شستن مبل در منزل به مبلمان آسیب می‌زند؟

در حقیقت می‌توان گفت محل و موقعیت مکانی شستشوی مبلمان هیچ اهمیتی ندارد چرا که فاکتورهای دیگری می‌توانند در سالم ماندن یا آسیب دیدن مبلمان مؤثر باشند. زمانی که افراد در زمان شستن مبلمان از مواد شوینده، دستگاه‌ها و روش‌های مناسبی استفاده کنند هیچ‌گونه آسیبی به آنها وارد نمی‌شود و به بهترین شکل ممکن آلودگی‌های آن از بین می‌رود. زمانی که افراد مبتدی در منزل اقدام به شستشوی مبل کرده و از مواد شوینده نامعتبر، روش‌های شستشوی نادرست و دستگاه‌ها معیوب و غیر استاندارد استفاده کنند احتمال آسیب دیدن مبلمان بسیار زیاد خواهد شد.

دلایل آسیب مبلمان در زمان مبل شویی

همان‌طور که گفته شد برای آسیب دیدن مبلمان در زمان شستشو می‌توان دلایل مختلفی عنوان کرد به همین دلیل لازم است که اولا در نگهداری از آنها نهایت دقت و حساسیت به خرج داده شود و دوما چنانچه نیاز به شستشو بود از افراد متخصص برای این کار کمک گرفت. از جمله مهم‌ترین دلایل آسیب دیدن مبلمان در زمان شستشو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده مواد شوینده نامناسب

امروزه انواع شوینده‌های مختلف با قدرت اسیدی و بازی مختلف برای شستشوی انواع فرش‌ها، مبلمان، موکت و … وجود دارند که هر کدام می‌توانند ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. هر کدام از انواع مبلمان به دلیل نوع پارچه و بافتی که دارند می‌توانند واکنش‌های متفاوتی در برابر مواد شوینده داشته باشند. عدم استفاده از شوینده‌های نامناسب می‌تواند باعث تغییر رنگ، آسیب دیدن، سوختگی و … در مبلمان شود بنابراین حتما باید از ویژگی های شوینده ها قبل از استفاده از آنها مطلع بود.

شستشوی مبل توسط افراد بی‌تجربه و ناکارآمد

شستشوی مبلمان شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما در حقیقت یک کار کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است و حتماً باید توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود. حتی اگر بهترین مواد شوینده و بهترین و مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا در اختیار افراد مبتدی و ناآگاه باشد احتمال آسیب دیدن مبلمان بسیار بالا خواهد بود. فردی که قرار است عملیات شستشوی مبلمان را انجام دهد حتماً باید از نحوه کار دستگاه‌ها و ویژگی‌های شیمیایی مواد شوینده به‌خوبی آگاه باشد و قبل از اقدام برای شستشو کامل مبلمان اثرات شوینده‌ها را تست کند.

استفاده از دستگاه معیوب

همان‌طور که گفته شد می‌توان از انواع دستگاه‌ها و لوازم مختلف برای شستشوی انواع مبلمان استفاده کرده که مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها دستگاه‌های بخار شوی، دستگاه‌های مبل شویی و … هستند. استفاده از دستگاه‌های معیوب و غیر استاندارد می‌تواند آسیب و خسارت‌هایی جدی به مبلمان وارد کند. قبل از استفاده از هر وسیله‌ای برای شستشوی مبلمان لازم است که حتماً از سلامت کامل آنها مطمئن بود. همچنین استفاده از دستگاه‌های مختلف نیاز به تخصص و مهارت دارد و توصیه می‌شود که افراد مبتدی از این وسیله‌ها استفاده نکنند چون ممکن است ناخواسته به مبلمان آسیب وارد کنند.

خدمات مبل شویی در منزل چگونه است؟

خوشبختانه امروزه شرکت‌های قالیشویی در کنار شستشوی انواع زیراندازها خدمات ویژه‌ای نیز به مشتریان خود ارائه می‌کنند که یکی از آنها مبل شویی است که می‌تواند هم در شرکت و هم در منزل انجام شود. این شرکت‌ها با ارائه خدماتی همچون شستشوی مبل، پشتی‌های سنتی، کوسن، صندلی، تشک خوشخواب و … می‌توانند رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کنند. شرکت‌های قالیشویی برای ارائه خدمات مبل شویی در منزل از نیروهای متخصص و باتجربه، دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و به‌روز دنیا و همچنین بهترین مواد شوینده استفاده می‌کنند. حتی بسیاری از شرکت‌های قالیشویی خدماتی همچون ترمیم و تعمیر مبلمان را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کنند که می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

حتی اگر افراد به صورت مرتب و منظم مبلمان منزل خود را نظافت کرده و به بهترین شکل ممکن از آن نگهداری کنند بعد از مدتی به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد اما اینکه آیا مبل شویی به مبلمان خانه آسیب می‌رساند یا خیر می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی باشد. چنانچه افراد ناشی و مبتدی اقدام به مبل شویی کنند و یا از مواد شوینده نامناسب و دستگاه‌های بی‌کیفیت و معیوب استفاده شود قطعاً مبلمان دچار آسیب خواهد شد به همین دلیل لازم است که حتماً افراد متخصص و ماهری که با نحوه کار با تجهیزات مختلف آشنایی دارند و به‌خوبی مواد شوینده را می‌شناسند اقدام به شستشوی مبلمان بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *