اعلاشویی فرش به چه صورتی است؟

اعلاشویی فرش به چه صورتی است

اعلاشویی فرش همان شستشویی فرش است با این تفاوت که با کیفیت بهتری تمیز می شود و اهمیت فرش‌ در خانه‌های ایرانی به هیچ کس پوشیده نیست و فرش‌ها در واقع بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی بوده و همه ما پیش از خرید هر وسیله دیگری برای خانه، به فکر خرید فرش هستیم. اما در همان حالی که فرش‌ها زیبایی خاصی به خانه می‌بخشند، بیشتر رفت و آمد خانه نیز بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. به همین علت، شستشوی فرش به یک مسئله مهم برای بسیاری از خانه‌ها تبدیل شده است.

اعلاشویی فرش یکی از روش‌های تخصصی شستشوی فرش در ایران است که اغلب توسط مراکز معتبر مانند قالیشویی بانو صورت می‌گیرد. این نوع شستشو به شما اطمینان می‌دهد که فرش با استفاده از بهترین شوینده‌های موجود تمیز شده و تمامی اقدامات لازم برای افزایش طول عمر فرش انجام می‌گیرد. در ادامه نکاتی را در خصوص اعلاشویی قالیشویی یاد خواهیم گرفت.

شستشویی اعلاشویی با شستشوی عادی چه تفاوتی دارند ؟

همه ما تا حدودی با شستشوی عادی فرش آشنایی داریم. مقداری پودر مخصوص روی فرش ریخته شده و دستگاه‌های فرش‌شویی کار خود را انجام می‌دهند. اما شستشوی اعلا تا حدودی متفاوت است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اعلاشویی فرش با روش‌های دیگر این است که پیش از آغاز فرایند شستشو، الیاف فرش توسط کارشناس مربوطه به خوبی بررسی می‌شود تا شوینده سازگار با جنس الیاف انتخاب شود. در این روش دیگر خبری از پودر نیست و شوینده‌ها مایع هستند تا بیشترین تماس را با تار و پود فرش داشته باشند. این شوینده‌ها اغلب دارای نرم‌ کننده و براق کننده فرش هستند تا در هنگام راه رفتن روی فرش احساسی لذت بخش را تجربه کنید.

تفاوت اعلاشویی با شستشویی عادی
یکی از فرق های شستشو عادی با اعلاشویی در تعداد مرتبه شستشو هست

یکی دیگر از تفاوت های اعلاشویی با شستشوی عادی این است که در هنگام اعلاشویی، فرش دو بار به صورت کامل شسته می‌شود تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار به کامل از بین رود. مسئله اصلی اینجاست که فرش‌های مورد استفاده در خانه اغلب برای مدت‌ها شسته نمی‌شوند و در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. به همین خاطر، قالیشویی بانو در طی عملیات اعلاشویی فرش، تمامی آلودگی‌ها را برای دو بار شستشو داده و سپس لکه‌برداری می‌کند تا فرشی یکدست و براق در اختیار شما قرار گیرد. 

مزایای اعلاشویی قالی

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که فرش های خود را در خانه شستشو دهند. اگرچه این کار می‌تواند برای حفظ سلامت و دوام فرش مفید باشد، اما اغلب اوقات به شیوه‌ای نادرست انجام می‌گیرد. در نتیجه، با وجود اینکه فرش تا حدودی تمیز می‌شود، اما عدم رعایت برخی از اصول اولیه شستشوی فرش باعث می‌شود که بافت فرش آسیب ببیند. این موارد در زمان اعلاشویی فرش به دقت ملاحظه شده و همواره تلاش بر این است که از بهترین مواد شوینده و روش‌های شستشو برای برطرف کردن آلودگی‌ها استفاده شود. 

مزیت اعلاشویی فرش نسبت به شستشویی عادی تعداد شستشو و مواد استفاده شده است و در اعلاشویی بیشتر شامپو فرش استفاده می شود و برای لکه برداری و براق کردن فرش از محلول های مانند سرکه، جوش شیرین و… بهره می برند و بیشتر شتشویی اعلا برای فرشهای دستباف و نفیس استفاده می شود چون تار و پود حساسی دارند ولی قیمت اعلاشویی قالیشویی بیشتر است.

برخی از مهم‌ترین مزایای اعلاشویی فرش عبارت‌اند از:

  • افزایش عمر فرش و دوام بیشتر بافت آن در صورت استفاده مداوم
  • زیبایی هرچه بیشتر فرش و به وجود آوردن ظاهری زیبا در منزل
  • پاک کردن تمامی لکه‌ها و آلودگی‌های بر جا مانده در بافت زیرین فرش
  • ایجاد محیطی سالم و بهداشتی در داخل خانه
  • جلوگیری از رشد هرگونه قارچ و باکتری 
  • از بین بردن هرگونه بوی بد فرش
  • از بین بردن تمامی کرک و خز حیوانات خانگی
  • حذف تمامی لکه‌ها مانند چربی و قهوه
  • برجسته ساختن نقاط سفید و روشن فرش

مراحل اعلاشویی فرش به چه صورتی است ؟

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، فرایند اعلاشویی فرش مراحل بیشتری را در مقایسه با شستشوی عادی در بر می‌گیرد و به همین دلیل به زمان بیشتری نیاز دارد. قبل از آغاز هرگونه شستشو با آب، گرد و غبار سطحی فرش با استفاده از دستگاه‌ غبارگیر گرفته شده تا در زمان شستشوی اصلی مشکلی از بابت گسترش آن به وجود نیاید. همچنین کناره و سطح زیرین فرش به خوبی بازبینی می‌شود تا هرگونه آسیب قبلی به فرش شناسایی و تعمیر شوند. در نتیجه، فرش برای شستشو با دستگاه‌های بزر‌گ‌تر آماده می‌شود.

مراحل اعلاشویی فرش
مرحله اول اعلاشویی فرش گرفتن گرد و غبار قالی است

در ابتدا فرش به روش معمولی، اما با استفاده از شوینده‌های مخصوص و سازگار با جنس و رنگ الیاف شسته می‌شود. تمام مواد مورد استفاده در اعلاشویی فرش از میان بهترین محصولات بازار انتخاب می‌شوند و نیازی به نگرانی در این خصوص ندارید. فرش تا حدودی خشک شده و سپس لکه برداری روی آن انجام می‌گیرد. متخصصین قالیشویی بانو تمامی لکه‌ها را با استفاده از مواد طبیعی (مانند سرکه سفید و جوش شیرین) و همچنین دستگاه‌ بخارشو از بین می‌برند، چرا که بسیاری از این لکه‌ها حتی پس از چند بار شستشو هم سر جای خود باقی می‌مانند.

یکی از مهم‌ترین مراحل اعلاشویی فرش به براق کردن و ویژگی‌های ظاهری فرش می‌پردازد. در این مرحله، تار و پود فرش به صورت کامل با استفاده از مواد مخصوص برق داده می‌شود. اتوکشی فرش نیز با استفاده از تجهیزات اتوپرس ویژه انجام می‌شود تا فرشی سالم و یکدست در اختیار داشته باشید. شایان ذکر است که تمامی فرش‌ها در بسته‌بندی مخصوص تحویل مشتریان داده خواهند شد.

کدام فرش و موکت نیاز به اعلاشویی دارد؟

فرش و موکت خانه بیش از هر چیز دیگری آلودگی‌های مختلف را به خود جذب می‌کنند، چرا که تمام کارهای روزمره ما روی آن‌ها انجام می‌شود. این آلودگی‌ها در نهایت می‌توانند مشکلات زیادی را برای سلامتی اعضاء خانواده به وجود آورند، مخصوصا اگر در خانه کودک خردسال دارید یا از افراد سالمند مواظبت می‌کنید. بنابراین اگر فرش‌ یا موکت شما حتی پس از شستشوی عادی به خوبی تمیز نشده و جاهایی از لکه و آلودگی را نشان می‌دهد، اعلاشویی فرش می‌تواند کارساز باشد. البته برای انتخاب فرش برای کودک و سالمند جنس های نرم انتخاب می شود که تمیز و پاک کردن آن بسیار متفاوت است.

به همین صورت، فرش های دستباف و نفیس از الیاف بسیار ظریفی ساخته می‌شوند که در صورت عدم توجه کافی در هنگام شستشو، احتمال آسیب دیدن وجود دارد. به همین دلیل، اعلاشویی قالیشویی برای محصولات دستباف یا نفیس یک ضرورت به حساب می‌آید.

قیمت اعلاشویی فرش

قیمت اعلاشویی فرش بیش از هر چیز توسط خود قالیشویی تعیین می‌شود، چرا که هر کدام دسته‌ای از اقدامات خاص را روی فرش انجام می‌دهند. به صورت کلی، هزینه اعلاشویی فرش بر اساس مواردی مانند نوع فرش (ماشینی، دستباف و نفیس)، جنس الیاف، نوع بافت، شوینده‌های مورد استفاده، لکه‌ برداری، سفیدشویی و غیره تعیین می‌گردد.

بدیهی است که مصرف آب و شوینده‌های دیگر در این روش بیشتر است و باید انتظار هزینه‌های بیشتری را داشت، اما به هیچ وجه نیازی به نگرانی نیست. قالیشویی بانو همواره سعی داشته است که خدمات مختلف را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب به انجام رساند تا تمامی نیازهای شما به بهترین شیوه ممکن برطرف شوند.

ما در مقاله ای دیگر به صورت مفصل در مورد ” قیمت قالیشویی ” صحبت کرده ایم.

خلاصه ای از آنچه در مورد اعلاشویی فرش گفته شد :

اعلاشویی فرش یا اعلا شویی باعث می شود تا قالی و فرش شما به بهترین شکل پاکیزه شود و تفاوت آن با شستشویی عادی این است که از مایع شستشو استفاده می شود و بیش از یک بار عملیات پاکیزه سازی انجام می شود و شستشو اعلا برای فرش های دستباف و نفیس که احتمال آسیب دارند بسیار مناسب تر است و این نوع فرش ها بیشتر با این روش تمیز می شوند و همچنین دارای یک سری مراحل می باشد که ابتدا با دستگاه گرد و غبار گرفته می شود و در ادامه جنس و الیاف آن بررسی می شود و مایع مورد نیاز آن انتخاب می شود و شستشو را انجام می دهیم، هزینه اعلاشویی قالیشویی بستگی به شما و درخواست های شما دارد و جنس الیاف، نوع مواد شستشو و… باعث می شود تا قیمت متغییر شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *