پرده اورسی چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با پرده اورسی

پرده اورسی چیست

پرده یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش‌های هر محیطی است. در بازارهای کنونی، برای اینکه هر کسی بتواند با بودجه و سلایق مختلف، هرآنچه نیاز دارد را تهیه کند، تنوع بالایی از پرده وجود دارد. از جمله مواردی که باعث می‌وند یک پرده برای محیطی مناسب باشد یا خیر، فاکتورهای مختلفی مانند نوع دکوراسیون، نحوه نورپردازی، نوع ساختمان، سلیقه شخصی و… هستند. در این میان، پرده‌های اورسی که به عنوان یکی از رایج‌ترین پرده‌های رولی شناخته می‌شوند، می‌توانند با اکثر فضاها همخوانی مناسبی داشته باشند؛ یه همین دلیل، بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده است تا در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال که پرده اورسی چیست، تمامی مواردی که در زمان خرید آن برای شما کمک کننده است را نیز با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

همانقدر که در زمان خرید پرده باید به موارد متعدد توجه داشته باشید، باید در زمان تمیز کردن آن نیز مسائلی را رعایت کنید. اگر به هر دلیلی، نمی‌خواهید یا نمی‌توانید پرده‌هایتان را در خانه بشویید، می‌توانید از خدمات شستشوی پرده بانو استفاده کنید.

پرده اورسی چیست؟

پرده‌های اورسی، ساختاری دارند که به شما اجازه می‌دهند، در طول روز آن‌ها را باز گذاشته و از نوری که وارد محیط می‌شود، لذت ببرید. در اصل ساختار مشبک این پرده‌ها، باعث می‌شود که بتوانید از آن‌ها در دکوراسیون محیط‌هایی که تلفیقی از معماری‌های سنتی و مدرن هستند، به بهترین شکل استفاده کنید.

همچنین این پرده‌ها به دلیل حجمی که دارند، جذابیت و زیبایی ویژه‌ای به محیط و فضا اضافه می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، با توجه به ماهیت حرکت و مواد اولیه‌ای که در تولید آن‌ها استفاده شده است، شباهت بالایی به پرده‌های سیلوئیت داشته و صفحات افقی آن‌ها به موازات یکدیگر چیده می‌شوند.

«نکته مثبت این پرده‌ها این است که همانقدر که می‌تواند نور را به محیط وارد کند، در صورت نیاز و خواست شما می‌تواند به طور کامل از ورود نور به محیط جلوگیری کند.»



پیشنهاد مطالعه: تصور کنید پرده را خریده و آن را به منزل آورده‌اید، آیا می‌دانید چگونه باید آن را نصب کرد؟ اگر می‌خواهید با بهترین و ساده‌ترین روش انجام این کار، آشنا شوید، می‌توانید با ورود به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله طریقه نصب پرده را مطالعه کنید.



مهم‌ترین ویژگی پرده اورسی

پرده اورسی درست مانند دیگر انواع پرده‌ها، می‌تواند ویژگی‌ها و مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • امکان کنترل قابلیت نور
  • امکان نصب آن‌ها روی سقف و دیوار
  • مقاومت بالا در برابر اشعه نور خورشید
  • امکان جلوگیری از اتلاف انرژی به دلیل داشتن ساختار مشبک
  • آسان بودن قابلیت شستشو به دلیل پلی استر بودن جنس آن
  • برخورداری از خاصیت آنتی استاتیک (ضد ذرات گردوغبار و چربی)
  • برخورداری از ظاهری ساده و هماهنگی به دکوراسیون‌های مختلف


پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالی شویی معتبر در تهران هستید که بتوانید بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت دریافت کنید، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. ما ضمن بهره‌بردای از بهترین ابزارها و متدای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده می‌کنیم تا در نهایت با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.



مهم‌ترین ویژگی

فضاهای مناسب برای پرده اورسی چیست؟

به طور کلی، امروزه تنوع و تعدد پرده‌ها در بازار به‌گونه‌ای است که افراد دچار چالش‌های متعددی در زمان انتخاب و خرید می‌شوند. پرده اورسی به دلیل ساختاری که دارد، می‌تواند در محیط‌ها و فضاهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ویلاها
  • فضاهای مسکونی
  • ساختمان‌های اداری
  • ساختمان‌های تجاری
  • و…

«البته فاکتورهای متعددی در انتخاب و استفاده از پرده‌ها وجود دارند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها سلیقه افراد است.»



پیشنهاد مطالعه: قصد خرید پرده برای محیط‌های اداری دارید، می‌توانید از محتوای راهنمای انتخاب انواع پرده اداری استفاده کرده و بهترین انتخاب را در زمان خرید داشته باشید.



عملکرد پرده اورسی

هر کدام از انواع پرده‌ها (رومن، پیلی دار، والان دار، ترکیبی، حاشیه‌دار، شید رول، کرکره‌ای، عمودی، چوبی، زبرا و…) عملکرد متفاوتی دارند؛ پرده اورسی نیز از این قانون مستثنی نیست. نکته مثبت این پرده‌ها این است که می‌توان آن را به راحتی بر روی سقف و دیوارها نصب کرد.

همچنین کنترل این پرده می‌تواند اختیاری باشد و با استفاده از زنجیر کنترل شود و یا اینکه آن را موتوردار کرده و با استفاده از ریموت کنترل کرد.

پرده‌های اورسی شباهت زیادی به پرده زبرا داشته و قابلیت سایه روشن شدن دارند؛ اما از نظر ظاهر متفاوت هستند. به‌گونه‌ای که پرده زبرا به صورت دو لایه بوده و برای سایه و روشن شدن باید لایه‌ها روی هم قرار بگیرند در حالی که پرده اورسی به صورت تک لایه بوده و سایه روشن شدن آن با باز و بسته شدن شبکه‌های داخل آن انجام می‌شود.



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی شرق تهران هستید تا دیگر نگرانی بابت خدمات دریافتی نداشته باشید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۷۷۷۰۵۱۲۷-۰۲۱ تماس بگیرید.



 

قیمت پرده اورسی

فاکتورهای متعددی می‌توانند در تعیین قیمت یک پرده مؤثر باشند؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمتی قطعی و دقیق برای آن‌ها در نظر گرفت، اما به صورت کلی قیمت پرده‌ها بر حسب متر مربع محاسبه می‌شود. قیمت پرده‌های اورسی می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار بگیرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. متراژ
  2. کیفیت ساخت
  3. دستی یا موتوردار بودن
  4. برند و شرکت سازنده
  5. و…

«همه این موارد باعث می‌شوند که قیمت هر مترمربع از این پرده‌ها از ۴۰۰ هزار تومان تا بیشتر از ۴ میلیون تومان متغیر باشد.»



پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه‌های قالیشویی، قیمت شستن فرش و دیگر خدمات قالیشویی را عنوان می‌کنند تا کاربران بتوانند آن‌ها را با قیمتی منصفانه دریافت کنند.



قیمت پرده اورسی

بهترین روش شستن پرده اورسی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، پرده‌های اورسی شباهت بالایی به پره‌های زبرا دارند؛ به همین دلیل نحوه شستشوی آن‌ها نیز مشابه خواهد بود. برای شستشوی آن‌ها نیز می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که رایج‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • روش اول: بعد از گردگیری پرده با استفاده از جاروبرقی، از یک دستگاه بخارشو استفاده کرده و با استفاده از قدرت متوسط آن، پرده را بشویید. بخار آب می‌تواند قدرت تمیزکنندگی بالایی داشته و هرگونه آلودگی و لکه را از بین ببرد.
  • روش دوم: از شامپو فرش استفاده کنید؛ زیرا جنس پرده‌های اورسی از پلی استر است و شامپوفرش می‌تواند بدون آسیب رساندن، به خوبی آن را تمیز کند. در این روش نیز ابتدا باید پرده را از قسمت نگهدارنده آن خارج کرده و بر روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس با استفاده از یک اسفنج نرم و شامپو فرش به شستن آن اقدام کنبد. در نهایت نیز بعد از آبکشی پرده و خشک کردن آن، دوباره در جای خود نصب کنید.
  • روش سوم: نیز می‌توان از آب و مایع لباسشویی برای شستشوی پرده‌ها استفاده کرد و مراحل آن نیز همانند روش دوم است.

به صورت کلی اگر به صورت هفتگی نظافت پرده‌های اورسی رعایت شود، کمتر به شستشو نیاز پیدا می‌کنند؛ اما بهترین روش شستشوی آن‌ها در خانه، استفاده از بخارشوست. هرچند که بهترین و مطمئن‌ترین راه استفاده از خدمات شرکت‌های قالی‌شویی و خشک‌شویی است.

در شستشوی پرده اورسی لازم است به نکات مختلفی مانند مطالعه بروشور پرده، آشنایی کامل با جنس آن، عدم استفاده از آب داغ، انتخاب مواد شوینده مناسب و… توجه ویژه داشته باشید.

جمع‌بندی نهایی

پرده‌ اورسی نوعی پرده رول است که پس از حرکت عمودی تا انتهای پایین، امکان سایه روشن شدن با باز شدن کرکره‌های پارچه‌ای در آن وجود دارد. این پرده‌ها از مزیت‌هایی همچون آنتی یو وی بودن، آنتی استاتیک بودن، دوام و ماندگاری بالا، قابلیت تنظیم نور و… برخوردار هستند و به همین دلیل برای انواع فضاهای مسکونی، اداری و تجاری استفاده می‌شوند.

امیدواریم که مطال گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد؛ چنانچه در مورد هر یک از موارد گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *