آموزش طریقه نصب پرده به صورت کاملا ساده و شفاف

طریقه نصب پرده

پرده یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های خانه است که نقش پررنگی در زیبایی و جذابیت محیط دارد. امروزه انواع مختلفی از پرده‌ها از نظر جنس، ابعاد و اندازه و… وجود دارند که هر کدام از آن‌ها با ویژگی‌های مختلفی که دارند، می‌توانند بر هر سلیقه و بودجه‌ای مناسب باشند. پس از خرید، نصب پرده مهم‌ترین بخش کار است. این کار اگرچه سخت و دشوار به نظر نمی‌رسد، اما لازم است که در زمان نصب آن به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با طریقه نصب پرده آشنا کنیم تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

شستشوی پرده از مهم‌ترین مسائلی است که تاثیر بالایی بر طول عمر و سلامت آن‌ها دارد. به همین دلیل اگر تخصص و تجربه کافی در این زمینه ندارید، باید از خدمات شستشوی پرده استفاده کنید تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

طریقه نصب پرده

در بازار امروزی، انواع مختلفی از پرده با جنس‌ها، طراح‌ها و قیمت‌های متنوعی دسترس است که هر کس با توجه به ملاحظات خود می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. پس از اینکه پرده موردنظر خود را خریداری کردید، باید نصب آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید. در ادامه شما را با بهترین روش و طریقه نصب پرده آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. اندازه‌گیری طول میل

اولین و مهم‌ترین مرحله از طریقه نصب پرده، اندازه‌گیری چوب پرده است. برای انجام درست این کار لازم است که با استفاده از یک متر، عرض میله را اندازه‌گیری کنید. به یاد داشته باشید که اندازه‌گیری میله پرده باید به دقت انجام شو؛ همچنین فاصله میله پرده از قاب پنجره، در دو طرف برابر باشد.



پیشنهاد مطالعه: از پرده‌های پرطرفداری که در بازار امروزی موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرد، پرده شید و زبرا هستند. آیا می‌دانید این پرده‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ برای آشنایی با تمامی ویژگی‌های این پرده‌ها حتما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله تفاوت پرده شید و زیرا را مطالعه کنید.



اندازه گرفتن

۲. نصب پایه‌های میل برای نصب پرده

مرحله بعدی نصب پردهای ساده، پانچی و… نصب میل پرده است که می‌تواند به دو شکل مختلف (بر روی دیوار و یا بر روی سقف) انجام شود. در حقیقت بعد از مشخص کردن محل قرارگیری میل پرده، باید جای پایه‌ها و پیچ‌های براکت ها توسط یک مداد یا خودکار مشخص شده و سپس با استفاده از مته سوراخ شود. بعد از سوراخ کردن محل پیچ‌ها باید رول پلاک را در آن قرار داده و پیچ‌ها را در محل خود محکم کرد.

۳. طریقه نصب میل پرده

بعد از آنکه پایه‌های پرده را نصب کردید، نوبت به نصب میل پرده‌ها می‌رسد. در این مرحله باید توجه داشته باشید که میل پرده نباید از درب یا پنجره فاصله زیادی داشته باشد؛ به عبارتی دیگر، باید از هر دو طرف تراز باشد.

۳. آویز کردن و طریقه نصب پرده اصلی

بعد از آنکه چوب پرده اندازه‌گیری و محل نصب میل پرده مشخص و نصب شد، نوبت به نصب پردهای پانچی، ساده و… می‌رسد. به طور کلی، پرده با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابجا می‌شود. اگر پرده از دو ردیف تشکیل شده باشد، باید ابتدا پرده را پشت آن نصب کرده و بعد از آن درپوش ریل‌ها را در دو طرف قرار داد تا از خارج شدن پرده از ریل جلوگیری کنیم.

«با توجه به اینکه پرده مکررا باز یا بسته می‌شود، نیاز است که یک یا دو طرف ریسمان‌ها را به درپوش گره زده و محکم کرد.»



پیشنهاد: اگر به دنبال یک قالیشویی معتبر هستید تا دیگر نگرانی بابت سلامتی امانتی‌هایتان نداشته باشید، بانو می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. ما ضمن به کارگیری دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه از ابزارها و متدهای روز دنیا نیز استفاده می‌کنیم تا به ارائه بهترین خدمات، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.



آموزش نصب پرده

طریقه نصب پرده زبرا

پرده زبرا از جمله پرده‌هایی است که بیشتر در محیط‌های کاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ با این حال بسیاری از افراد از آن در منازل خود نیز استفاده می‌کنند. شاید جالب باشد که بدانید، این پرده‌ها را می‌توان به دیوار یا سقف آویزان کرد و این کاملا وابسته به ساخت خانه و سلیقه شما دارد. 

برای نصب پرده زبرا می‌توان از لوازمی همچون دریل، پیچ‌گوشتی، متر و… استفاده کرد. البته اگر پرده زبرا شما از نوع سقفی باشد، به یک پایه سقفی هم نیاز پیدا خواهید کرد. بعد از آنکه با استفاده از متر، محل نصب پرده مشخص شد باید محل پایه‌ها را روی سقف علامت‌گذاری کرده و سوراخ کنید. بعد از مشخص کردن محل پایه نیز باید با استفاده از دریل، رول پلاک و پیچ به نصب پایه اقدام کرد.

برای نصب پایه‌های دیواری پرده زبرا نیز همانند روش گفته شده ابتدا باید محل نصب پایه‌ها را مشخص کرده و سپس پایه پرده را با استفاده از شیارهایی که در پشت قاب آن قرار دارد، داخل پایه سقفی قرار دهید. همچنین باید قسمت جلویی پرده را به بالا فشار دهید تا داخل پایه محکم شده و قاب پرده به پایه‌ها متصل شوند.



پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید با هزینه قالیشویی های تهران آشنا شوید، تا با بهترین قیمت، فرش‌هایتان را شستشو دهید، حتما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو با این قیمت‌ها آشنا شوید.



نصب انواع ریل پرده‌ها

پرده‌ها معمولاً بر روی یک ریل قرار می‌گیرند تا به راحتی باز و بسته شوند. ریل‌های پرده گوناگونی با ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که طریقه نصب هر کدام از آن‌ها را کاملا متفاوت است. در ادامه روش نصب هر کدام از این ریل پرده ها را باهم بررسی خواهیم کرد:

نصب ریل پرده ساده

برای تعیین محل نصب ریل پرده ساده لازم است که به مواردی همچون نوع و سبک پنجره، نوع پرده و ارتفاع تا سقف توجه داشته باشید. برای نصب ریل پرده‌های استاندارد نیز لازم است که محلی میان بالاترین قسمت پنجره و سقف انتخاب کنید. همچنین برای بلندتر دیده شدن پرده‌ها، باید ریل را نزدیک به سقف نصب کنید. در این موارد، توصیه می‌کنیم که از میل پرده مخفی استفاده کنید.

ریل پرده

نصب ریل گریبر

نصب ریل‌های گریبر نیز شباهت بالایی به نصب ریل‌های ساده و معمولی دارد. قبل از انجام هر کاری باید طول و عرض محل نصب پرده مشخص شده و علامت‌گذاری شود. برای انتخاب محل نصب ریل گریبر نیز باید به اندازه پرده و همچنین میزان ارتفاع آن توجه داشته باشید. در روش نصب ریل گریبر، پرده با استفاده از قلاب یا حلقه از میله پرده آویزان می‌شود و باید بست ها را در دو طرف و در محل‌های مشخص شده، نصب کرد و سپس پرده بر روی ریل قرار بگیرد.



پیشنهاد: اگر به دنبال شماره قالیشویی معتبری در تهران هستید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس گرفته و از کاشناسان ما به صورت تلفنی و آنلاین مشاوره دریافت کنید.



نصب ریل اتومات

ریل اتوماتیک یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین ریل‌هایی است که امروزه استفاده می‌شود و نحوه نصب آن می‌تواند به سبک و مدل پرده بستگی داشته باشد. نصب این پرده‌ها می‌تواند به دو شکل مختلف انجام شود. چنانچه پرده‌ها به دو طرف باز می‌شوند باید ابتدا میل پرده به اندازه دلخواه برش داده شود و به یک طرف میل پرده، قرقره را پیچ کرد و نیمی از گیره‌های پرده را وارد کرد. برای پرده‌هایی که از یک طرف جمع می‌شوند نیز مراحل پیچ کردن پایه همانند پرده‌هایی است که از دو طرف باز می‌شوند.

برای نصب ریل در این روش باید یک ریسمان را بعد از اینکه از پشت یک قرقره و سوراخ گیره عبور داد از کنار یک قرقره بیرون آورد و سر دیگر ریسمان نیز بعد از اینکه از پشت دو قرقره و وزنه عبور داده شد از داخل دو قرقره و سوراخ گیره پرده عبور می‌کند و به سر دیگر ریسمان گره می‌خورد.

نصب ریل پرده اتومات

آموزش نصب پرده پانچ و پرده آماده

انواع پرده‌های پانچی گزینه‌ای محبوب نسبت به پرده‌های قدیمی هستند که در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. تولیدکنندگان این پرده‌ها را برروی حلقه‌های لبه بالایی میله‌ها آویز می‌کنند تا به‌راحتی امکان جا‌به‌جا‌کردن آنها را داشته باشید. پرده‌های پانچی ظاهری شیک و زیبا به محیط خانه هدیه می‌دهند، البته به‌شرط اینکه اصول نصب آنها را بدانید و به‌شیوه‌ای مناسب و طبق قواعدی خاص این پرده‌ها را نصب کنید.

پرده‌های پانچی نصب بسیار ساده و راحتی دارند، اما در حین نصب باید حتماً برخی نکته‌ها را مد نظر قرار دهید تا مبادا بعد از نصب مشکلی به‌وجود بیاید. به‌دلیل نصب ساده، شما بار‌ها می‌توانید این پرده‌ها را از محل نصب جدا کرده، به قالی شویی فرستاده، شستشو داده و دوباره در محل موردنظر نصب کنید.

اما آیا می‌دانید اصول نصب پرده پانچی چیست و چه کار‌هایی باید برای نصب آن انجام دهید؟ اکنون ما به‌عنوان راهنما در کنارتان هستیم تا تمام نکته‌ها و اصول لازم در این‌باره را با شما به اشتراک بگذاریم.

بررسی پایه نصب پرده پانچی

اولین مرحله برای نصب پرده پانچی شناخت محل پایه نصب آن است؛ این پایه‌ها را برروی دیوار یا سقف نصب می‌کنند که در هر یک از‌این‌روش‌ها باید برخی اصول را رعایت کنید. اگر محل نصب پایه این ابزار را به‌خوبی تشخیص دهید، پرده‌ها با ظاهری زیبا و آراسته نصب شده و به محیط جلا می‌دهند. در ادامه درباره محل نصب پایه‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم:

  • پایه دیواری

این پایه‌ها همانطور که از نامشان مشخص است، به دیوار متصل می‌شوند و از دوام و استحکام خوبی برخوردارند. پایه‌های دیواری به‌خوبی به دیوار متصل‌شده و فشار‌های احتمالی وزن پرده را به‌خوبی تحمل می‌کنند. نصب این ابزار ساده است و معمولاً آنها را از جنس پلاستیک یا فلز می‌سازند.

  • پایه سقفی

در این نوع پایه‌ها پرده‌ها حالتی آویز از سقف به پایین را دارند. نصاب‌ها برای استحکام بیشتر پایه‌های سقفی در فرآیند نصب آنها از پیچ و رولپلاک نیز استفاده می‌کنند. این پایه‌ها معمولاً فلزی یا آلومینیومی هستند تا در برابر شرایط محیطی به‌خوبی استحکام خود را حفظ کنند. شما می‌توانید در انواع پایه سقفی از پرده‌هایی با وزن بالا استفاده کنید.

شما باید هر یک از این پایه‌ها را بر اساس ویژگی‌های محل موردنظر و نوع سازه انتخاب کنید تا در آینده مشکلی برایتان به‌وجود نیاید.

ابزار‌های مورد نیاز برای نصب پرده پانچ و آماده

در ادامه لیستی از انواع ابزار‌های مورد نیاز برای نصب پرده‌های پانچی را برایتان قرار می‌دهیم:

  • متر
  • مداد
  • پیچ
  • رولپلاک
  • پیچ‌گوشتی
  • دریل
  • پایه سقفی یا دیواری
  • میله پرده

هر کدام از این ابزار کاربردی هستند و برای نصب پرده‌ها باید حتماً از آنها استفاده کنید، در‌غیر‌این‌صورت فرآیند نصب اصولی و دقیق انجام نمی‌شود و بعد‌از‌مدتی با مشکلاتی روبرو خواهید شد.

نکته های مهم در نصب پرده پانچی

در ادامه لیستی از نکته‌های مهم در نصب پرده‌های پانچی را می‌آوریم که رعایت آنها باعث می‌شود این پرده‌ها با حالتی زیبا و مناسب به نما و دکوراسیون خانه زیبایی خاصی ببخشند:

  • برای اینکه در طول مدت نصب هیچ مشکلی پیش نیاید، حتماً از انواع لوازم محافظتی مثل عینک یا دستکش استفاده کنید.
  • برای اینکه موقعیت درست قرارگیری پرده را تشخیص دهید، از ابزار‌های دقیق در اندازه‌گیری استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به شستشوی پرده‌ها آنها را بعد از جدا‌کردن به‌شیوه‌ای مناسب و اصولی طبق دستورات تولیدکننده بشویید تا مبادا آسیبی به‌حالت ظاهری آنها وارد شود و بعد از فرآیند نصب جلوه‌ای نازیبا به محیط ببخشند.
  • در حین فرآیند نصب می‌توانید از افراد حرفه‌ای و نصاب‌های ماهر کمک بگیرید تا متناسب با محیط موردنظرتان از آنها راهنمایی دریافت کنید.
  • برای شستن پرده، جا‌به‌جا‌کردن آن و … پارچه‌ها را به‌صورت دقیق از میله‌ها جدا کنید تا دچار آسیب و پارگی نشوند.
  • بسیاری از مراکز خرید خدمات نصب نیز دارند، بنابراین اگر با وجود توضیحات هنوز در انجام این کار مشکل دارید، از کارشناس‌های حرفه‌ای بازار بخواهید که به محل مراجعه کرده و محصول را برایتان نصب کنند.

نصب پرده پانچی، کاری ساده اما اصولی

نصب پرده پانچی هرچند کاری ساده است، اما اصول و قواعد خاص دارد و بسیاری از افراد با نادیده‌گرفتن این قواعد پرده را با مشکلات مختلف نصب می‌کنند که در آینده چالش‌های زیادی گریبان‌گیرشان خواهد شد. از‌این‌رو پیشنهاد می‌دهیم که حتماً تمام نکته‌ها را مدنظر قرار دهید یا از کارشناس‌های حرفه‌ای کمک بخواهید تا مبادا بر اثر نصب غیراصولی به پرده یا دیوار نیز آسیبی بزنید.

کارشناس‌های حرفه‌ای با سال‌ها مهارت و تجربه به‌خوبی متناسب با محیط موردنظرتان پرده‌ها را برروی میله‌ها پیاده کرده و با گذاشتن میله‌ها داخل پایه‌ها فرآیند نصب را به اتمام می‌رسانند. این افراد اغلب در مراکز فروش کار می‌کنند و به‌همین‌دلیل حتی می‌توانند بهترین طرح و رنگ پرده را متناسب با دکوراسیون خانه‌تان پیشنهاد دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *