پرده حصیری چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با پرده حصیری یا بامبو

پرده حصیری چیست

پرده‌ها یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای هستند که به دلیل محل قرارگیری‌شان همواره جلوی دید هستند. به همین دلیل یک انتخاب مناسب می‌تواند باعث شود که از فضای محیط خود لذت ببرید. در بازار پرده کنونی، برای اینکه هر کسی با هر سلیقه و بودجه‌ای که دارد، بتواند چیزی که نیاز دارد را تهیه کند، انواع مختلفی از پرده تولید شده‌اند. یکی از انواع آن‌ها، پرده‌های حصیری هستند که در این مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که پرده حصیری چیست و در چه محیط‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پس اگر قصد خرید دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر به دنبال یک سایت قالیشویی معتبر هستید تا امانتی‌هایتان را بدون نگرانی از سلامت‌شان به آن‌ها بسپارید، قالیشویی بانو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. ما با به کارگیری بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه، در تلاش هستیم تا با ارائه بهترین محصولات شما را به دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

پرده حصیری چیست و چه تاریخچه‌ای دارد؟

بامبو یکی از گیاهانی است که به واسطه نحوه رشد و کاربردهایی که دارد، در تمام دنیا شناخته شده است. پرده حصیری که با نام پرده بامبو نیز شناخته می‌شود، در حقیقت پرده‌ای است که در آن تعداد زیادی از رشته‌های چوب بامبو به وسیله نخ پنبه در کنار همدیگر قرار گرفته و به هم متصل شده‌اند.

البته این پرده را می‌توان با موادی همچون چوب‌های درشت (نی بادبادک) نیز درست کرد؛ اما پرده بامبو زیبایی و کاربردهای بیشتری دارد. پرده‌های حصیری یا بامبو در گذشته و در آسیای شرقی به منظور عایق نور و خنک کردن هوا استفاده می‌شده است. بامبو در فرهنگ کشورهای شرقی مفاهیم متعددی مانند حیات زندگی، نیکی و دوستی دارد؛ به همین دلیل همواره در خانه‌ها به کار رفته است.

در گذشته از بامبو و حصیرهای بافته شده از چوب آن به منظور ساخت و ساز خانه، پارتیشن‌بندی و جداسازی بخش‌های مختلف خانه، نرده‌کشی خانه و باغ، ساخت کف‌پوش و زیرانداز، ساخت صنایع‌دستی و… استفاده می‌شده است. اما امروزه این ماده، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی داشته و در تولید پرده‌ها به کار می‌رود.



پیشنهاد مطالعه: از دیگر پرده‌هایی که در بازار امروزی، جایگاه ویژه‌ای پزدا کرده است، پرده‌های اورسی هستند که آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید. پینشهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو حتما محتوای پرده اورسی چیست را مطالعه کنید.



پرده بامبو

 مهم‌ترین مزایای پرده حصیری

امروزه پرده های بامبو یا حصیری بسیار مورد توجه قرار گرفته و محبوبیت بالایی دارند و همانند انواع پرده‌های دیگر می‌توانند مزایای زیادی را در اختیار شما قرار دهند. از جمله مهم‌ترین مزایای این پرده‌ها عبارتند از:

۱. مطابقت با انواع دکوراسیون‌ها

یکی از بزرگ‌ترین مزایای پرده‌های حصیری تطابق و سازگاری بالای آن‌ها با انواع دکوراسیون‌های مدرن، سنتی، کلاسیک، مینیمال، انتقالی، روستیک و چ\… است. در حقیقت این پرده به دلیل سادگی و طراحی ویژه‌ای که دارد، می‌تواند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شده و به زیبایی محیط بیفزاید.

پرده بامبو رنگ‌بندی‌های متنوعی داشته و به دلیل ظاهر طبیعی آن احساس خوشایندی به افراد انتقال داده و حس صمیمیت و گرما را افزایش می‌دهد.

۲. قیمت مناسب

پرده‌ها امروزه تنوع بالایی دارند که برخی از آن‌ها را باید با قیمت‌های نجومی خریداری کنید؛ اما پرده حصیری با توجه به آنکه از چوب بامبو تولید می‌شود و نیازی به مواد ثانویه ندارد، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و همه افراد و اقشار توان خرید آن را خواهند داشت.



پیشنهاد: بانو برای اینکه بتواند خدمات خود را با کیفیت مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان خود بگذارد، اقدام به راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط متفاوت تهران کرده است. اگر به دنبال بهترین قالیشویی جنوب تهران هستید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۶۶۳۸۸۸۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید.



۳. نظافت نگهداری ساده

شستشو و نظافت پرده از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است؛ اما خوشبختانه پرده‌های بامبو مقاومت بالایی در برابر آلودگی‌ها داشته و نظافت و نگهداری آن‌ها بسیار راحت‌تر از انواع پرده‌های دیگر است

این پرده‌ها را می‌توان با یک گردگیری ساده کاملاً تمیز کرد و در صورت آلودگی بیشتر می‌توان از محلول سرکه، آب و صابون استفاده کرد؛ به شرطی که بعد از تمیز کردن پرده، به خوبی آن‌ها را خشک کنید.

۴. ماندگاری و طول عمر بالا

از آنجایی که بامبو در شرایط آب و هوایی مختلف و زیر نور خورشید، رشد می‌کند، می‌تواند مقاومت بالایی در برابر نور داشته باشد. به همین دلیل علاوه بر خانه‌ها می‌توان از آن در فضاهای باز نیز استفاده کرد.

عمر زیاد

۵. وزن پایین و نصب راحت

با توجه به آنکه چوب بامبو به صورت خشک شده به پرده تبدیل می‌شود، وزن کمی داشته و همین امر موجب می‌شود، نصب آن راحت و ساده بوده و به تجهیزات زیادی نیز برای نصب نیاز نداشته باشد.



پیشنهاد مطالعه: پرده لوردراپه از آن دست پرده‌هایی است که ممکن است شما را در زمان شستشو اذیت کند. اگر به دنبال بهترین راه‌ها برای رسیدن به بهترین نتیجه هستید، همین حالا محتوای مقابل را مطالعه کنید: شستشوی لوردراپه .



۶. حفظ حریم خصوصی

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از پرده‌ها در محیط‌های مختلف، به دلیل تنظیم و کنترل نور و همچنین حفظ حریم خصوصی است؛ به همین دلیل در زمان استفاده از پرده‌های توری و نازک لازم است که یک لایه پرده دیگر نیز استفاده شود.

با توجه به آنکه پرده‌های حصیری به شکل پرده شید بامبو یا کرکره تولید می‌شوند، می‌توانند به راحتی حریم خصوصی شما را حفظ کنند. همچنین این پرده‌ها نور خورشید را کاملاً مسدود نکرده و می‌توان از نور خورشید نیز در فضای خانه یا کار بهره‌مند شد.

البته کسانی که تمایل دارند گاهی اوقات محیط را کاملاً تاریک کنند، می‌توانند پرده حصیری را زیر پرده‌های بلک اوت نصب کنند.

۷. سازگاری با محیط زیست

بامبو در طبیعت رشد می‌کند و هیچ‌گونه ضرر و خسارتی به آن وارد نمی‌کند. در نتیجه کسانی که حساسیت و دغدغه‌های زیادی در مورد طبیعت دارند، بدون هیچ نگرانی می‌توانند از این پرده‌ها استفاده کنند. در حقیقت در تولید این پرده‌ها از هیچ ماده مضر و خطرناکی استفاده نمی‌شود و هیچ حساسیت و آلرژی خاصی نیز برای شما ایجاد نخواهد کرد.



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که قالیشویی بانو در اختیار مشتریان خود می‌گذارد، شستن مبل است. اگر می‌خواهید مبلمان‌تان را بشویید تا دیگر نیازی به تعویض پرده‌های آن نباشد، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



مراحل نصب

معایب پرده حصیری چیست؟

در کنار تمامی مزیت‌هایی که برای پرده‌های بامبو یا حصیری عنوان شد، این پرده‌ها می‌توانند معایب و ایراداتی نیز داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موراد زیر خلاصه کرد:

  • از آنجایی که بامبو یک نوع گیاه و کاملاً خشک است، در صورت تحت فشار قرار گرفتن، امکان شکستگی و خرد شدن آن وجود دارد.
  • در صورتی که این پرده با مایعاتی همچون آب و… تمیز و در نهایت به خوبی خشک نشوند، امکان تورم و تغییر شکل دادن آن‌ها وجود دارد.
  • این پرده‌ها در صورتی که در محیط‌هایی مانند آشپزخانه نصب شوند، امکان جذب چربی‌ها را داشته و تمیز کردن آن‌ها می‌تواند مشکل باشد. همچنین به علت خشکی چوب بامبو به راحتی قابل اشتعال است و باید در نگهداری آن دقت زیادی داشت.

مراحل نصب

همانطور که گفته شد پرده‌های بامبو از وزن کم و طراحی و ساختار ساده‌ای برخوردارند به همین دلیل نصب هر کدام از مدل پرده‌های بامبو کار سختی نخواهد بود و می‌توان در فضاهای داخلی و فضاهای باز به راحتی آن‌ها را نصب کرد. این پرده‌ها به صورت کلی به دو حالت نصب می‌شود و می‌توانند همانند پرده‌های شید آن‌ها را داخل قاب پنجره با بیرون از قاب نصب کرد. برای نصب با هر کدام از روش‌های گفته شده باید ابتدا ابعاد و سایز پرده به خوبی مشخص شود با زیبایی و سازگاری خوبی داشته باشد. نصب این پرده‌ها در چند مرحله انجام خواهد شد.

  • در مرحله اول باید محل نصب پرده را مشخص کرد و ابزارهای لازم برای نصب را آماده کرد و ابتدا پرده را در محل نصب قرار داده و محل پیچ‌ها را مشخص کرد.
  • در مرحله دوم و بعد از مشخص کردن محل پیچ‌ها باید با استفاده از ابزارهای مناسب سوراخ‌هایی ایجاد کرد.
  • در مرحله بعدی باید براکت را در جای مشخص شده قرار داده و مستحکم کرد
  • در نهایت باید پرده را در جای خود نصب کرد و بررسی کرد که به راحتی باز و بسته می‌شود یا خیر.


پیشنهاد مطالعه: اتحادیه قالیشویی در ابتدای هر سال، هزینه قالیشویی و خدمات مربوط به آن‌ها را ارائه می‌دهد تا تمامی مشتریان بتوانند بهترین خدمات را با مناسب‌ترین قیمت دریافت کنند. برای اطلاع از این قیمت‌ها از لینک مقابل استفاده کنید: نرخ قالیشویی .



 

مکانیسم حرکت شید حصیری

پرده شید بامبو همانند بسیاری از پرده‌های دیگر می‌تواند به دو صورت رول آپ (رولی) و رومنی (پله پله) حرکت کند. در این مدل‌ها از قرقره‌های چرخ‌دار استفاده شده که توسط نخ به چوب بامبو متصل شده‌اند. در مدل رولی پرده حصیری بعد از کشیدن نخ‌ها، پرده به صورت رول جمع می‌شود.

این مدل حرکتی برای پرده‌های حصیری زمانی که دارای بافت ریزی باشند، از زیبایی بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند جذابیت بالایی به دکوراسیون داخلی منازل بدهد. در حقیقت مدل رولی می‌تواند هم برای محیط‌های داخل و هم برای فضاهای باز استفاده شده.

«مکانیسم حرکت رومنی پرده‌های حصیری زمانی بیشتر استفاده می‌شود که پرده دارای یک دور دوزی تزئینی باشد.»

انواع مدل‌های پرده حصیری چیست؟

به صورت کلی پرده‌های حصیری یا بامبو در دو مدل ساده و دور دوز عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در مدل دور دوزی شده از یک لایه نوار پارچه‌ای به عنوان روکش محافظ در حاشیه بامبو استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی می‌تواند نظم و ترتیب بیشتری به پرده بدهد.

در پرده‌های دور دوزی شده از پارچه‌های نازک و ظریف و در رنگ‌بندی‌های مختلف استفاده می‌شود و می‌توانند برای فضاهای کلاسیک و سنتی به کار بروند. در حقیقت مدل‌های دور دوزی شده به دلیل داشتن حالت کلاسیک بیشتر در فضای داخلی منازل استفاده می‌شوند. پرده‌های ساده بامبو نیز می‌توانند در تمامی فضاها و بدون هیچ محدودیتی استفاده شوند.

از نظر نحوه عملکرد نیز همانطور که گفتیم پرده‌های بامبو به دو شکل رول آپ (رولی) و رومنی (پله پله) طراحی می‌شوند که هر کدام می‌توانند جذابیت و زیبایی خاص خود را داشته و در محیط‌های ویژه‌ای استفاده شوند.

رنگ‌بندی و قیمت پرده‌های بامبو

هرچند که پرده حصیری از گیاه بامبو تولید می‌شود، اما به واسطه رنگ پذیری بالایی که دارد، می‌تواند در انواع رنگ‌ها وجود داشته باشد. به همین دلیل، می‌توان در هر نوع دکوراسیون و با هر نوع نورپردازی خاصی از آن‌ها استفاده کرد. در حقیقت می‌توان این پرده‌ها را در انواع رنگ‌های روشن و تیره و حتی رنگ‌های فانتزی به کار برد.

قیمت پرده‌های بامبو نیز می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته باشد؛ اما به صورت کلی خرید این پرده‌ها در مقایسه با بسیاری از پرده‌های دیگر صرفه اقتصادی بالایی خواهد داشت. کیفیت چوب بامبو، بافت ریز یا درشت بامبو، رنگ‌بندی پرده، نحوه عملکرد و مکانیسم حرکتی پرده، نوع پرده از نظر دور دوزی، مدل دوخت پرده و… از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر روی قیمت پرده بامبو هستند.

جمع‌بندی نهایی

پرده‌های بامبو یا حصیری به نوعی از پرده‌ها گفته می‌شوند که ماده اصلی تشکیل دهنده آن‌ها چوب بامبو است که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *