شستشوی لوردراپه + مهم‌ترین نکات در زمان شستشوی پرده عمودی

شستشوی لوردراپه

شستشوی لوردراپه چگونه انجام می شود؟ شستشوی پرده عمودی در خانه قابل انجام است؟ پرده یکی از بخش‌های مهم دکوراسیون منازل است که علاوه بر حفظ حریم خصوصی، تاثیر بالایی بر زیبایی خانه شما دارد. در گذشته تقریبا تمامی افراد مجبور بودند که از پرده‌های شبیه به هم با ظاهرهای تقریبا یکسان استفاده کنند. اما امروزه انواع متفاوتی از پرده وجود دارند که هر کس با توجه به سلیقه، بودجه، نوع دکوراسیون منزل، نورپردازی و دیگر موارد اینچنینی می‌تواند بهترین گزینه را انتخاب کند. در این میان، پرده‌های عمودی در بازار با استقبال مواجه شده و در خانه‌های بسیاری می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

درست است که این نوع پرده‌ها قبلاً بیشتر در ادارات و محیط‌های کاری و تجاری استفاده می‌شدند اما امروزه به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند، در منازل نیز استفاده می‌شوند. در این شرایط اقتصادی همه ما به دنبال راهی هستیم تا از تمامی وسیله‌های خود به هتبرین شکل استفاده کنیم. در مورد پرده‌ها یکی از مهم‌ترین مسائل توجه به نگهداری آن‌هاست. نگهداری و شستن پرده عمودی درست مانند دیگر انواع پرده‌ها شرایط خاص خود را دارند که در ادامه به طور کامل این مورد را بررسی خواهیم کرد؛ با ما باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید و یا نمی‌توانید در خانه پرده‌هایتان را بشویید، استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر بهترین انتخاب شما خواهد بود. ما در قالیشویی بانو به شما اطمینان می‌دهیم که امانتی‌هایتان را سالم و تمیز به شما برگردانیم.

پرده لوردراپه چیست ؟

پرده لوردراپه از یک ریل آلومینیومی و تعدادی پره عمودی تشکیل شده است. پارچه‌های تیغه‌ای این پرده‌ها به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته و توسط یک اهرم باز و بسته می‌شوند. از مزایای این پرده‌ها این است که با تغییر زاویه می‌توان به‌سادگی میزان تابش نور به داخل محیط را کنترل کرد. به عبارتی دیگر، مهم‌ترین ویژگی این پرده‌ها قابلیت تنظیم نور است.

پرده‌های Lower Drape که با نام پرده عمودی نیز شناخته می‌شود، بسیار ساده و سریعی نصب شده، طول عمر بالایی دارد و در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های این پرده‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع زیاد در رنگ، طرح، اندازه و تنوع
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید، رطوبت و پارگی
  • برخورداری از قیمت مناسب در مقایسه با بسیاری از پرده‌ها
  • راحت بودن فرآیند شستشوی لوردراپه یا پرده عمودی به دلیل کیفیت بسیار بالای آن
  • برخورداری از قابلیت چاپ؛ به طوریکه می‌توان تصاویر مختلف را بر روی آن‌ها چاپ کرد.
  • کم بودن هزینه اجرایی کم؛ در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به تخصص و مهارت نصب می‌شوند.


پیشنهاد مطالعه: روش‌های متفاوتی برای شستشوی پرده وجود دارد. اما مطمئنا همه ما به دنبال بهترین راه هستیم. برای آشنایی با بهترین این روش‌ها، حتما با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، مقاله بهترین روش تمیز کردن پرده را مطالعه کنید.



پرده لوردراپه چیست

شستشوی لوردراپه یا پرده عمودی در خانه

همان‌طور که گفته شد پرده‌های Lower Drape کیفیت بالایی داشته و به همین دلیل مراحل شستشوی آسانی نیز دارند؛ به طوریکه حتی افراد عادی می‌توانند در منزل و با استفاده از تجهیزات و مواد شوینده خانگی این کار را انجام دهند. اگرچه استفاده از خدمات قالی‌شویی و خشک‌شویی مزیت‌های متعددی داشته و در نهایت کیفیت شستشو بهتر خواهد بود اما با استفاده از چند روش خانگی نیز می‌توان شستن پرده عمودی را در خانه انجام داد.

شستن پرده با استفاده از برس و مواد شوینده

برای شستشوی هر کدام از انواع پرده‌ها بهتر است که قبل از انجام عملیات با استفاده از جاروبرقی، گردوغبار و آلودگی‌های سطح آن را کاملاً تمیز کرد تا راحت‌تر بتوان آن را تمیز کرد. در حقیقت گردگیری پرده باعث کاهش زمان شستشو و افزایش کیفیت آن می‌شود. سپس عملیات زیر را انجام دهید:

  • به آرامی زنجیرهای پایینی نوارهای پرده را از وزنه‌ها جدا کرده و وزنه‌های پرده را از داخل نوارها بیرون کشید.
  • سپس نوارهای پرده را از قلاب‌های بالای پرده باز کنید.
  • بعد از باز کردن تمام پره‌های عمودی، آن‌ها را در داخل یک تشت بزرگ قرار داده و با استفاده از آب ولرم و مقداری شوینده مناسب، آن‌ها را به خوبی خیس کنید.
  • بعد از آنکه پره‌های پرده به خوبی خیس شدند، آن‌ها را بر روی یک سطح صاف پهن کرده و با استفاده از شامپو فرش یا شوینده‌های مناسب و یک برس پلاستیکی و نرم، آن‌ها را بشویید.
  • بعد از آنکه تمامی قسمت‌های پرده به خوبی برس کشیده شد، باید نوارها به خوبی آبکشی و آویزان شوند تا چروکیدگی نشود.

«حتماً از شوینده‌هایی با قدرت اسیدی مناسب برای شستن نوار پرده استفاده کنید تا رنگ آن‌ها دچار تغییر نشود. همچنین قبل از نصب نوارهای پرده باید ریل پرده با استفاده از دستمال و مواد شوینده مناسب تمیز شوند.»



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین شرکت خدمات شستشوی پرده هستید، با شمار ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. ما ضمن استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت بهترین خدمات را در اختیار شما بگذاریم.



استفاده از مواد شوینده

شستشوی پرده عمودی با پودر لباسشویی

برای تمیز کردن پرده عمودی می‌توان از پودر لباسشویی نیز استفاده کرد. در این روش نیز ابتدا باید پرده به خوبی گردگیری شده و همانند روش اول نوارهای پرده کاملاً جدا شود. در نهایت آن‌ها را در یک تشت بزرگ قرار دهید. بعد از قرار دادن نوارها در تشت باید با استفاده از آب ولرم و مقداری پودر لباسشویی پرده‌ها را خیساند و حدوداً ۱۰ ساعت به آن‌ها اجازه داد تا کاملاً نرم شوند.

بعد از مدت زمان گفته شده باید آب تشت را عوض کرده و تمامی مراحل را دوباره تکرار کرد. زمانی که آب تشت آلوده و سیاه نشد، می‌توان به آرامی نوارهای پرده را شسته و آبکشی کرده و سپس آن‌ها را آویزان کرد تا کاملاً خشک شود. بعد از خشک شدن نوارها باید آن‌ها را اتو کرده و دوباره در محل خود نصب کنید.

استفاده از ماشین لباسشویی

کیفیت بالای نوارهای پرده لوردراپه به شما امکان می‌دهد که از ماشین لباسشویی برای شستن آن‌ها استفاده کنند. گاهی به دلیل کمبود زمان، کمبود فضا، امکانات و… نمی‌توان از روش‌های قبلی برای شستشو استفاده کرد. در نتیجه ناچار هستیم که از ماشین لباسشویی استفاده کنیم.

اما پرده‌های لوردراپه را می‌توان به سادگی بعد از گردگیری نوارهای پرده و جدا کردن آن‌ها از ریل، داخل ماشین لباسشویی قرار داد. نکاتی که در زمان استفاده از ماشینلباسشویی باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • حداکثر دمای آب ۴۰ درجه باشد؛ زیرا حرارت بالا باعث چروک شدن و آسیب دیدن نوارها می‌شود.
  • همچنین برای شستشوی پرده عمودی غیر پارچه‌ای با استفاده از ماشین لباسشویی می‌توان ابتدا نوارها را رول کرده و در داخل یک پارچه یا روبالشی قرار داد و سپس آن را در داخل ماشین قرار داد. این کار باعث می‌شود که نوارهای پرده بدون آسیب‌دیدگی به خوبی شسته شوند.


پیشنهاد مطالعه: قصد خرید پرده دارید؟ نمی‌دانید رد زمان خرید باید به چه مواردی دقت داشته باشید؟ ما در مقاله راهنمای خرید پرده بررسی می‌کنیم که در زمان انتخاب به چه فاکتورهایی توجه داشته باشید تا به بهترین نتیجه برسید.



شستشوی لوردراپه با ماشین

مهم‌ترین نکات در شستشوی لوردراپه یا پرده عمودی

همان‌طور که گفتیم شستشوی پرده عمودی کار ساده‌ای بوده و به تخصص و مهارت ویژه نیاز ندارد. اما لازم است که حتماً به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا از آسیب دیدن احتمالی آن‌ها جلوگیری کرده و هیچ‌گونه لکه‌ای بر روی آن باقی نگذارید. از مهم‌ترین نکات در شستشو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از دستگاه بخارشوی
  • استفاده از محلول آب و سرکه سفید برای لکه‌گیری ابتدایی پرده
  • عدم جابه‌جایی بیش‌ازحد پرده عمودی؛ زیرا باعث افت کارایی و زیبایی آن‌ها می‌شود.
  • عدم استفاده از آب سرد یا آب بسیار داغ برای شستن؛ آب ولرم بهترین گزینه خواهد بود.
  • عدم استفاده از برس‌های زبر برای تمیز کردن نوارهای پرده؛ زیرا باعث نخ کش شدن و از بین رفتن طرح دوخت نوار می‌شود.
  • استفاده از دمای کم و دور کند ماشین لباسشویی. همچنین برای خشک کردن نباید از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید؛ زیرا باعث چروک شدن شدید آن می‌شود.


پیشنهاد: شما با استفاده از خدمات قالیشویی آنلاین بانو می‌توانید مطمئن باشید که ضمن استفاده از بهترین خدمات، قیمت منصفانه‌ای نیز پرداخت می‌کنید. با ورود به این صفحه، فرم موجود را پر کنید تا در کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.



جمع‌بندی نهایی

پرده‌های لوردراپه از جمله پرده‌های محبوب و رایجی هستند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و علاوه بر محیط‌های اداری و تجاری در محیط‌های مسکونی نیز استفاده می‌شوند. این پرده‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده، قیمت مناسبی دارند، نصب آن‌ها راحت است و در نهایت مراحل نگهداری و شستشوی آن‌ها ساده است.

به طور کلی برای شستشوی لوردراپه یا پرده عمودی می‌توانید از روش‌های خانگی مانند استفاده از مواد شوینده رایج، پودر لباسشویی و ماشین لباسشویی استفاده کنید؛ هرچند که بهترین و مطمئن‌ترین روش استفاده از خدمات قالی‌شویی و خشک‌شویی است.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آ‌ن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *