شستن مبل با شامپو فرش + مهم‌ترین نکات شامپو کردن مبل

شستن مبل با شامپو فرش

مبلمان به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل و محیط‌های کار شناخته می‌شود و به همین دلیل پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی دارد. هرچند که بهتر است برای شستشوی مبل از خدمات شرکت‌های قالیشویی معتبر مانند قالیشویی بانو استفاده کنید؛ اما با استفاده از مواد تمیز کننده مختلفی مانند شامپو فرش نیز می‌توان به راحتی مبلمان منازل را تمیز کرده و شستشو داد. خوشبختانه امروزه مواد مختلفی برای تمیز کردن و شستن مبل در دسترس هستند و شما می‌توانید در منزل نیز به راحتی مبلمان را به خوبی تمیز کنید. در ادامه مطلب مراحل شستن مبل با شامپو فرش را به عنوان یکی از بهترین مواد تمیز کننده و مراحل آن بررسی خواهیم کرد.

اگر شما هم قصد شستشوی مبل خود را دارید می‌توانید به سایت ما وارد شده و به صورت آنلاین،‌ نوبت خود را ثبت کنید تا از خدماتی که توسط افراد حرفه‌ای ارائه می‌شوند، بهره‌مند ببرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

شستن مبل با شامپو فرش

همانطور که توضیح دادیم یکی از بهترین موادی که می توانید با استفاده از آن‌ها فرشتان را از آلودگی‌ها پاک کنید، شامپو فرش است و از آنجایی که استفاده از از این ماده ممکن است شما را با چالش‌هایی همراه کند، در ادامه قصد داریم تا نحوه تمیز کردن مبل با شامپو فرش را مورد بررسی قرار دهیم.

روش استفاده از شامپو فرش برای شستن مبل

به صورت کلی تمیز کردن مبلمان با شامپو فرش نیاز به ترفندها و راهکارهای ویژه‌ای ندارد و با در نظر گرفتن نکات و فاکتورهای مختلف و همچنین داشتن دقت و توجه به اصول اولیه می‌توان آلودگی‌های آن را تمیز کرد. برای شستن مبلمان ابتدا باید گرد و غبار موجود بر روی آن را با استفاده از جاروبرقی، دستمال و… تمیز کرده و سپس برچسب مبلمان را به دقت مطالعه کنید.

«نکته قابل توجه این است که بر روی برچسب مبلمان حروف مختلفی مانند w، w/s، s، x و… نوشته می‌شوند که هرکدام معنی خاصی داشته و نشان‌دهنده میزان حساسیت مبلمان به مواد مختلف است.»

برای آنکه مطمئن شوید که آیا شامپو فرش برای مبلمان شما مناسب است یا خیر، ابتدا آن را بر روی لکه‌های موضعی مبل تست کرده و اگر تغییر رنگی ایجاد نشد و مشکلی به وجود نیامد، از آن برای شستشوی قسمت‌های دیگر مبل نیز استفاده کنید.

اگر به دنبال بهترین قالیشویی هستید که بتوانید بدون نگرانی، آن‌ها را شستشو دهید، بانو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

شامپو کردن مبل

مراحل شستشوی مبل با شامپو فرش

بعد از آنکه شامپوی مناسب با نوع پوشش مبلمان را انتخاب کرده و بر روی مبل تست کردید، می‌توانید سایر مراحل شستشوی مبلمان را اجرایی کنید. به صورت کلی شامپو کردن مبل با شامپو فرش در چند مرحله اصلی انجام می‌شود که در ادامه به تفصیل این مراحل را توضیح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

پیشنهاد مطالعه: یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران این است که آیا شستشوی مبل، به آن‌ها آسیب نمی‌رساند؟ اگر شما هم با این سوال مواجهید، می‌توانید پاسخ این سوال را در مقاله آیا مبل شویی به مبلمان خانه آسیب می‌رساند پیدا کنید.

۱. جارو کردن و لکه گیری مبلمان

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که پیش از استفاده از شامپو فرش حتماً باید مبلمان با استفاده از جاروبرقی لکه گیری شده و هرگونه گرد و غبار موجود بر روی آن از بین برود؛ زیرا در صورت استفاده از شامپو فرش، گردوغبار موجود بر روی سطح آن به داخل بافت نفوذ کرده و بعد از خشک شدن، باعث سفتی و خشکی پارچه مبل می‌شود. 

۲. آماده سازی محلول شامپو فرش

بعد از آنکه سطح مبلمان به صورت اصولی تمیز و جاروکشی شد، نوبت شامپو کردن مبل می‌رسد. برای شامپو کردن لازم است که ابتدا محلول آن آماده شود؛ برای این کار ابتدا یک سطل آب ولرم با دمای مناسب آماده کرده و سپس شامپو را به ‌اندازه‌ای که بر روی برچسب و لیبل آن نوشته شده است، به آب اضافه کنید.

«معمولا درب شامپو به عنوان بهترین پیمانه شناخته می‌شود و می‌توان با استفاده از آن تناسب دقیق آب و شامپو را رعایت کرد.»

بعد از مخلوط کردن شامپو و آب با پوشیدن یک جفت دستکش مناسب آن را به خوبی ترکیب کنید تا کف مناسبی ایجاد شود.

آماده سازی محلول

۳. شستن مبل با شامپو فرش

در این مرحله و بعد از آماده سازی کف و محلول، باید با استفاده از یک اسفنج تمیز، مراحل شستن مبل با شامپو فرش را آغاز کنید. در این مرحله، باید تمام قسمت‌های مبل را به دقت تمیز کرده و چند دقیقه صبر کنید و پس از چند دقیقه با استفاده از یک دستمال تمیز، تمامی کف‌های اضافه روی مبل را تمیز کنید. سپس یک پارچه تمیز دیگر را برداشته و خیس کرده و بعد از آنکه آب آن به خوبی گرفتید، سطح مبل را با آن دستمال کشی کنید. پیشنهاد می‌شود که بعد از هر بار دستمال کشی مبل، دستمال شسته و تمیز کرده و سپس دوباره از آن برای دستمال کشی قسمت‌های دیگر استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید قسمت‌های چوبی مبلمانتان را بشورید، باید با برخی از موارد آشنایی داشته باشید که احتمال آسیب به آن را به حداقل برسانید. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه مقاله تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان را از دست ندهید.

۴. خشک کردن مبلمان

بعد از شستشوی کامل مبل و دستمال کشی آن لازم است که مبل در فضایی مناسب قرار بگیرد تا رطوبت آن کاملا خشک شود. بهتر است که چند ساعت بعد از شستن مبل با شامپو فرش بر روی آن نشینید. اگر می‌خواهید مبلتان به سرعت خشک شود، می‌توانی آن‌ها را مقابل کولر، پنکه و… قرار دهید.

مزایا و معایب شستن مبل با شامپو فرش

در حقیقت شامپو فرش محصولی است که به صورت اختصاصی برای تمیز کردن انواع فرش‌ها و موکت‎ها تولید می‌شود و به همین دلیل بسیاری با استفاده از آن برای تمیز کردن مبلمان و … مخالف هستند. در اصل شامپو فرش می‌تواند برای از بین بردن لکه‌های کوچک و موضعی گزینه مناسبی باشد اما برای تمیز کردن و شستن کامل مبل نیازمند دقت و توجه بالایی است. استفاده راحت، پاک کنندگی سریع و راحت، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و … از مهم‌ترین مزایای استفاده از شامپو فرش است اما معایبی نیز دارد که به شرح زیر هستند:

  • استفاده مکرر از آن می‌تواند به الیاف و پارچه مبل آسیب برساند.
  • گرد و خاک و آلودگی‌هایی که به کمک شامپو فرش به عمق بافت مبل فرستاده می‌شوند به زودی به سطح برمی‌گردند.
  • امکان ایجاد لکه‌های دائمی در مبل وجود دارد.
  • ممکن است باعث تغییر رنگ مبل در دراز مدت شده و همچنین باعث خشک شدن بافت پارچه مبل می‌شود.

اگر می‌خواهید به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، سفارش خود را ثبت کنید،‌ می‌توانید با مراجعه به بخش قالیشویی آنلاین قالیشویی بانو ، فرش و مبل‌های خود را به ما بسپارید.

تمیز کردن مبلمان با شامپو فرش

یک شامپو فرش خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همان‌طور که گفته شد، شامپو فرش از بهترین مواد شوینده مبل به شمار رفته و می‌تواند برای تمیز کردن انواع لکه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. قبل از شستن مبل با شامپو فرش لازم است که ابتدا یک شامپوی مناسب با جنس مبل و میزان آلودگی آن انتخاب کرد. یک شامپوی مناسب در حقیقت باید دارای ویژگی‌هایی باشد که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه به صورت خلاصه عنوان می‌کنیم:

  • ترکیبات شامپو نباید هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی برای افراد ایجاد کند.
  • استفاده از شامپو باید راحت باشد و چالش و دغدغه‌ای برای افراد ایجاد نکند.
  • میزان خاصیت اسیدی و بازی شامپو فرش نباید به گونه‌ای باشد که به مبل آسیب بزند.
  • شامپو باید از قدرت تمیزکنندگی مناسبی برخوردار باشد و هر نوع لکه و آلودگی را از بین ببرد.

بهترین مواد شستشوی مبل

اگرچه استفاده از شامپو فرش‌ها می‌توانند راهکار ساده و موثری برای شستن و تمیز کردن مبلمان باشند اما می‌توان از مواد و شوینده‌های دیگری نیز برای این امر استفاده کرد. خوشبختانه امروزه مواد شوینده مختلفی با قدرت پاک کنندگی بالا و ویژگی‌های خاص در دسترس هستند که می‌توانند انواع لکه‌ها را از بین ببرند. از جمله رایج‌ترین مواد شوینده برای شستن مبل می‌توان به انواع ژل‌های لکه بر که بیشتری برای مبلمان چرمی مناسب هستند، اسپری‌های لکه بر و شامپوهای مخصوص اشاره کرد. در کنار این محصولات و مواد صنعتی و شیمیایی برای شستن مبلمان می‌توان از مواد خانگی مختلفی نیز استفاده کرد که رایج‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

  • محلول الکل و نمک
  • محلول نشاسته در آب
  • محلول صابون مایع و آب
  • محلول سرکه سفید و مایع ظرفشویی و …

هر کدام از این محلول‌ها و مواد می‌توانند دستورالعمل‌های متفاوتی داشته باشند و برای انواع مبل‌های پارچه‌ای، مخملی، چرمی و … کاربرد داشته باشند. در اصل شستن مبل با شامپو فرش رایج‌ترین روش است اما روش‌های دیگر نیز می‌توانند کارایی و راندمان مشابهی داشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به شکلی دقیق‌تر بهترین موادی را که می‌توان با آن‌ها مبل‌ها را شست، بشناسید، مقاله معرفی بهترین مواد شوینده مبل موجود در بازار را مطالعه کنید.

بهترین مواد شوینده

مبل شویی در منزل یا قالیشویی؟

شستن مبل با شامپو فرش در منزل می‌تواند یکی از راهکارهای ساده و سریع برای از بین بردن انواع لکه‌ها و آلودگی‌ها باشد و از مزایا و معایبی نیز برخوردار است. امروزه مبلمان از انواع پارچه‌ها و مواد اولیه ساخته می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند واکنش‌های متفاوتی در برابر شوینده‌ها داشته باشند. همچنین برای شستن مبلمان لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشت. اگر لکه‌ها و آلودگی‌های سطح مبل جزئی باشند می‌توان در منزل و با استفاده از روش‌های گفته شده آنها را تمیز کرد اما اگر میزان آلودگی و کثیفی مبلمان زیادی باشد توصیه می‌شود که از خدمات مبل شویی شرکت‌های قالیشویی استفاده شود چرا که این شرکت‌ها از نیروهای حرفه‌ای، تجهیزات مدرن و مواد شوینده مخصوص هر نوع مبلی برخوردارند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن مبلمان را شستشو بدهند. شست‌وشوی مبل با بهترین مواد در شرکت‌های قالیشویی علاوه بر تمیز کردن آنها باعث افزایش طول عمر، زیبایی و جذابیت آن نیز می‌شود.

جمع‌بندی نهایی

مبلمان نیز درست مانند فرش‌ها از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل به شمار می‌روند. از آنجایی که این وسایل همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند، پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی دارند. شستن مبل با شامپو فرش می‌تواند به از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌ها کمک شایانی کند؛ اما برای این کار باید به نکات مختلفی توجه کرد که مهم‌ترین آنها انتخاب شامپو فرش مناسب، جاروکشی و گردگیری مبلمان و… است. در این مقاله ما شما را با روش استفاده از شامپو فرش برای شستن مبل آشنا کرده و تلاش کردیم به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. چنانچه در مورد مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم. همچنین برای دریافت مشاوره قالیشویی با متخصصان می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *