معرفی بهترین مواد شوینده مبل موجود در بازار

بهترین مواد شوینده مبل

مبلمان از جمله مهم‌ترین وسایل دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل هستند و حتی در محیط‌های کار نیز استفاده‌های متعددی دارند. از آنجایی که مبلمان همواره مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی دارد. تمیز کردن و شستشوی مبلمان، نیازمند توجه به نکات و فاکتورهای مختلفی است و لازم است که مواد شوینده، روش‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده کرد. امروزه مواد شوینده مختلفی برای تمیز کردن و شستشوی انواع مبلمان وجود دارد و هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. در ادامه مطلب تلاش می‌کنیم تا ویژگی‌های بهترین مواد شوینده مبل را با هم بررسی کنیم.

اگر به هر دلیلی، تمایل ندارید خودتان در خانه فرش‌هایتان را بشورید و قصد دارید با استفاده از خدمات یک مبل شویی معتبر،‌احتمال آسیب به فرش‌هایتان را به حداقل برسانید،‌ می‌توانید برای شستشوی مبل خود وارد سایت قالیشویی بانو شده و یا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، با یکی از شعب ما تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

ویژگی‌های بهترین مواد شوینده مبل

کثیف شدن و آلودگی مبلمان می‌تواند بسیار بیشتر جلب توجه کرده و باعث آزار ساکنین خانه شود؛ به همین دلیل شستشوی مبلمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باقی ماندن هرگونه لکه و کثیفی بر روی مبل می‌تواند به کانون توجه تبدیل شود و تمیز کردن تعدادی از لکه‌ها و آلودگی‌ها باتوجه به بافتی که دارند، کار سختی خواهد بود. انتخاب یک شوینده مناسب برای تمیز کردن مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است که این مواد از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک شوینده مناسب برای شستشوی مبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد شوینده نباید هیچ‌گونه آلرژی و حساسیتی برای افراد ایجاد کنند.
  • شوینده باید قدرت تمیزکنندگی مناسبی داشته باشد و بتواند هر نوع لکه و آلودگی را از سطح مبلمان پاک کند.
  • شوینده‌های خوب باید دارای از نظر قدرت اسیدی و بازی تناسب داشته باشند تا هیچ آسیبی به مبلمان وارد نکنند.
  • شوینده‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که استفاده از آن‌ها راحت باشد و نیاز به مهارت و تخصص ویژه‌ای نداشته باشند؛ در حقیقت شوینده باید به‌گونه‌ای باشد که افراد عادی به‌راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه: یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که آیا مبل شویی به مبلمان آن‌ها آسیب وارد می‌کند یا خیر؟! اگر شما هم می‌خواهید با تمامی جوانب شستشوی مبل آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم روی لینک روبه‌رو کلیک کنید: آیا مبل شویی به مبلمان خانه آسیب می‌رساند؟

شست و شوی مبل با بهترین مواد

مواد شوینده تخصصی مبل

خوشبختانه پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف باعث شده است که مواد شوینده مختلفی برای تمیز کردن مبلمان در دسترس باشد و ما برای هر کدام از انواع مبلمان پارچه‌ای، چرمی و… انتخاب‌های متعددی داشته باشیم. شست‌وشوی مبل با بهترین مواد می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و علاوه بر تمیز کردن آلودگی‌ها به افزایش طول عمر آن‌ها نیز کمک کند. از جمله بهترین مواد شوینده برای مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. شامپوفرش‌ها

شستن مبل با شامپو فرش با بهترین مواد به دلیل اینکه از فرمولاسیون ویژه‌ای برخوردار است، می‌تواند بسیاری از لکه‌ها و آلودگی‌ها را به‌راحتی تمیز کند. امروزه انواع مختلفی از شامپوفرش‌ها با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد وجود دارند و می‌توان از آن‌ها برای انواع مبلمان خانگی، اداری و… استفاده کرد. استفاده از شامپوفرش بسیار راحت است و همه افراد می‌توانند به سادگی و با استفاده از یک اسفنج ساده مبلمان را از هرگونه آلودگی و گردوغبار تمیز کنند.

«شامپوفرش‌های ونیش (vanish) و نانو تیپ (nano tip) به عنوان بهترین مارک شامپو فرش برای شستن مبل شناخته می‌شوند؛ هرچند که شامپوهای دیگری از برندهای مختلف دیگری برای شستشوی مبلمان وجود دارند.»

۲. ژل‌های لکه بر

یکی دیگر از بهترین مواد شوینده برای تمیز کردن و شستشوی مبل‌ها، ژل‌های لکه بر هستند که می‌توانند کاربردهای متعددی داشته و انواع لکه‌ها و آلودگی‌ها را از سطح مبلمان تمیز کنند. هرکدام از این ژل‌ها فرمولاسیون متفاوتی داشته وبه همان نسبت قدرت متفاوتی نیز دارند. نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم، تفاوت اسیدی و بازی بودن آن‌ها در مقایسه با شامپوفرش‌هاست؛ به همین دلیل نباید دقیقا به یک شیوه خاص مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از ژل‌ها نیز می‌تواند کار ساده‌ای باشد و برای استفاده از آن‌ها تنها با یک دستمال تمیز، می‌توان انواع لکه‌ها را از سطح مبلمان تمیز کرد.

«ژل لکه بر نانو اویسا می‌تواند به عنوان یکی از بهترین ژل‌های لکه بر مبلمان شناخته شود و می‌توان از آن برای تمیز کردن انواع مبلمان چرمی و پارچه‌ای و… استفاده کرد.»

ما در قالیشویی بانو بهترین خدمات را توسط افراد متخصص در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم تا دیگر آن‌ها کوچک‌ترین نگرانی بایت سلامت فرش‌هایشان نداشته باشند. اگر شما هم می‌خواهید از خدمات بهترین قالیشویی تهران استفاده کنید، با ما تماس بگیرید.

۳. اسپری‌های تمیزکننده

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین مواد شوینده مبل را نام ببریم باید به اسپری‌های تمیزکننده اشاره کرد. استفاده از این اسپری‌ها بسیار راحت‌تر از شامپوها و ژل‌های تمیزکننده است و امکان کمتری وجود دارد که شما با استفاده از آن به مبل خود آسیب بزنید. اسپری‌ها نیز از نظر فرمولاسیون، قدرت تمیزکنندگی، قدرت اسیدی و بازی و… انواع مختلفی داشته و به همان نسبت برای تمیز کردن انواع مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه اسپری‌هایی به بازار عرضه شده‌اند که هیچ بو و رایحه‌ای ندارند و هیچ آلرژی و حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کنند؛  در عین حال نیز قدرت تمیزکنندگی بالایی دارند.

«از جمله بهترین اسپری‌های تمیزکننده مبلمان می‌توان به مواردی همچون اسپری بمو (Bemo) اشاره کرد که فاقد الکل و مواد شیمیایی است و می‌تواند با بالاترین سرعت ممکن آلودگی‌های موجود در سطح مبلمان را تمیز کند.»

اسپری تمیز کننده

شست و شوی مبل با بهترین مواد خانگی

در کنار مواد شوینده تخصصی مبل که در قسمت بالایی به برخی از پرکابردترین آن‌ها اشاره کردیم، می‌توان از مواد دیگری برای تمیز کردن و شستن مبلمان استفاده کرد. به یاد داشته باشید که هر کدام از مواد گفته شده، به شکل صنعتی و شیمیایی تولید شده و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در نتیجه در زمان استفاده از ابزارهایی که در قسمت بالا نام بردیم، باید از نظرات یک متخصص و کسی که تجربه استفاده از این مواد را دارد، بهره ببرید.

در مقابل اما استفاده از بهترین مواد شوینده مبل خانگی می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها صرفه اقتصادی، کاهش احتمال آسیب دیدن فرش‌ها، عدم ایجاد آلرژی و حساسیت و… هستند. اگر شما هم می‌خواهید با بهترین موادی که می‌توان در خانه استفاده کرد، مبلمان خود را شستشو دهید، می‌توانید از موادی که در ادامه عنوان می‌کنیم، استفاده کنید:

۱. استفاده از صابون مایع

صابون مایع می‌تواند یکی از بهترین مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان باشد. در حقیقت می‌توان با مخلوط کردن صابون مایع و آب یک محلول مناسب ساخت و سپس با استفاده از یک اسفنج یا دستمال تمیز، اقدام به تمیز کردن مبل کرد. صابون مایع به عنوان بهترین مواد شستشوی مبل قدرت تمیزکنندگی بالایی دارد و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. به عبارتی دیگر، بسار کم پیش می‌آید که این محلول به مبلمان شما آسیب وارد کند.

۲. استفاده از محلول ترکیبی الکل و نمک از بهترین مواد شوینده مبل

یکی دیگر از بهترین موادی که می‌تواند در تمیز کردن مبلمان مورد استفاده قرار بگیرد محلول الکل و نمک است. این محلول می‌تواند بهترین انتخاب برای لکه‌های ناشی از چربی است. البته باید توجه داشت برای استفاده از این محلول لازم است که ابتدا اثرات آن بر روی مبل تست شود چراکه ممکن است الکل بر روی مبلمان مختلف اثرات گوناگونی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: چربی یکی از سخت‌ترین موادی است که در صورت ریخته شدن روی مبلمان، باید با آن سروکله بزنید. اگر روی مبلمان شما هم چربی ریخته شده و نمی‌دانید باید با آن چه کار کنید، مقاله روش های پاک کردن لکه روغن و چربی بر روی فرش را مطالعه کنید.

The best detergent for cleaning the sofa

۳. استفاده از محلول نشاسته در آب

یکی دیگر از بهترین مواد خانگی برای تمیز کردن لکه‌های روی مبلمان، نشاسته است که می‌تواند انواع لکه‌ها را از بین ببرد. در این روش، باید محلول آب و نشاسته را روی لکه ریخته و بعد از خشک شدن آن را بتراشید و سپس مبل را تمیز کرد.

«لازم به ذکر است که محلول نشاسته در آب، برای مبل‌های پارچه‌ای گزینه مناسبی است و حتی می‌تواند سخت‌ترین لکه‌ها را نیز تمیز کند.»

۴. سرکه سفید و مایع ظرف‌شویی

یکی دیگر از بهترین مواد شوینده برای شستشوی آسان و سریع مبلمان ، استفاده از ترکیب سرکه سفید و مایع ظرف‌شویی و ترکیب آن با آب است. در حقیقت این ترکیب می‌تواند هر نوع لکه‌ای را از روی مبلمان از بین ببرد. بعد از آنکه این مواد باهم ترکیب شدند، باید آن را بر روی محل لکه اسپری کرده و یا آن را با استفاده از یک دستمال به محل لکه بمالید و در نهایت لکه را تمیز کنید. جالب است بدانید که الکل علاوه بر تمیز کردن لکه باعث شفافیت و درخشان شدن مبل می‌شود.

به یاد داشته باشید که پیش از شست و شوی مبل با بهترین مواد لازم است که حتماً با استفاده از جاروبرقی، آن‌ها را به طور کامل گردگیری کنید؛ زیرا ممکن است گردوغبار و آلودگی‌های مختلف، فرآیند تمیز کردن و شستشوی مبلمان را مشکل‌تر کرده و یا حتی گرد و غبار وارد لایه‌های زیری فرش شود.

«در کنار تمامی مواد گفته شده می‌توان از دیگر مواد شوینده برای تمیزکاری مبلمان نیز استفاده کرد؛ از جمله بهترین مواد شوینده می‌توان به الکل سفید، پودر بچه، شیر و… اشاره کرد.»

یکی از دغدغه کسانی که می‌خواهند از خدمات قالیشویی‌ها استفاده کنند، این است که شرکتی که خدمات مناسبی ارائه می‌دهد، از آن‌ها دور بوده و در نتیجه نمی‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. ما برای اینکه این مشکل را برطرف کنیم در مناطق مختلف تران شعبه داریم؛ شمال، جنوب، شرق،‌غرب، مرکز. اگر شما به دنیال یک قالیشویی شرق تهران هستید، می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کنید.

سرکه سفید

مهم‌ترین نکات در انتخاب بهترین مواد شوینده مبل

برای انتخاب بهترین مواد شستشوی مبل لازم است که حتماً به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که علاوه بر تمیز شدن کامل مبل، از آسیب دیدن آن جلوگیری کند. از جمله نکات مهم در زمان انتخاب بهترین مواد شوینده برای شستشوی آسان و سریع مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در مرحله اول باید عوامل و دلایل ایجاد آلودگی و کثیفی در مبل شناسایی شود.
  • حتماً باید به جنس مبلمان توجه شود؛ چراکه هر کدام از مواد شوینده می‌توانند اثرات متفاوتی بر روی چرم، پارچه، پلاستیک و… داشته باشند.
  • در انتخاب مواد شوینده باید به قدرت اسیدی و قلیایی آن‌ها و همچنین آلرژی‌های مختلف توجه شود؛ چرا که هر کدام از مبل‌ها می‌توانند واکنش‌های متفاوتی به شوینده‌ها داشته باشند.
  • علاوه بر جنس رویه مبل لازم است که به جنس پایه‌های آن نیز توجه شود؛ چرا که پایه‌های فلزی یا چوبی می‌توانند واکنش‌های متفاوتی به مواد شوینده داشته باشند و باید به احتمال آسیب دیدن آن‌ها توجه شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر مبلمان پارچه‌ای دارید و نمی‌دانید در زمان شستشوی آن‌ها باید ببه چه مواردی توجه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو مقاله روش‌های شستشوی مبل پارچه‌ای را مطالعه کنید تا احتمال آسیب رسیدن به مبلمانتان را به حداقل برسانید.

جمع‌بندی نهایی

آلوده شدن مبلمان امری اجتناب‌ناپذیر است و این لوازم نیز درست مانند دیگر واسل خانه به شستشو و تمیز کردن نیاز دارند. امروزه مواد مختلفی به عنوان بهترین مواد شوینده مبل در بازار معرفی می‌شوند؛ اما در حقیقت برای انتخاب یک شوینده مناسب باید به فاکتورهای مختلفی همچون میزان آلودگی مبل، منبع آلودگی، قدرت اسیدی و بازی ماده شوینده و… توجه داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین مواد شوینده برای تمیزکردن مبل  را با هم بررسی کرده و به شما کمک کنیم تا در خانه بدون آسیب به مبل‌ها، وسایلتان را تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *