شستشوی کاور مبل در خانه بدون دردسر و آسیب

شستشوی کاور مبل

شستشوی کاور مبل چطور انجام می‌شود؟ اصلا کاور مبل چیست؟ تمیز کردن و نظافت لوازم خانگی زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد؛ به همین دلیل بسیاری از ما که مشغله‌های زیادی داشته و زمان کافی برای نظافت نداریم، تلاش می‌کنیم تا از وسایلی مانند کاورها برای لوازم مختلفی مثل مبلمان، لباسشویی و… استفاده کنیم تا طول زمانی شستشوی آن‌ها را افزایش دهیم.

البته کاورها نیز ممکن است بعد از مدتی دچار لکه و آلودگی شده و به شستشو نیاز پیدا کنند؛ با اینحال تمیز کردن آن‌ها کار چندان سختی نیست و همچنین می‌توان مدت طولانی‌تری آن‌هارا تمیز نکرد. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم که شما را با راه‌های شستن کاور مبل آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبال مرکز شستشوی مبلمان معتبری هستید که بدون نگرانی بابت سلامت وسایلتان، امانتی‌هایتان را به آن‌ها بسپارید، می‌توانید به بانو اعتماد کنید. برای دریافت خدمات از طریق سایت ما اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

کاور مبل چیست؟

به ساده‌ترین بیان، کاور مبل وسیله‌ای است که از مبلمان در برابر آلودگی‌ها و آسیب‌های مختلف محافظت می‌کند. همچنین این وسیله می‌تواند معایب و نواقص مبل را به بهترین شکل پوشش داده و به افزایش طول عمر آن نیز منجر شود. در نتیجه استفاده از کاور مبل، آن‌ها در مدت زمان طولانی‌تری به شستشو نیاز پیدا کرده و البته این کار نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

کاور مبل می‌تواند از نظر جنس و طرح انواع مختلفی داشته باشد. از رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • کاور تکه‌ای
  • کاورهای نخی
  • کاورهای ژله‌ای
  • کاورهای مخمل
  • کاورهای دامنی
  • کاورهای چرمی
  • کاورهای پارچه‌ای
  • کاورهای پلاستیکی
  • کاورهای فول استرچ
  • کاورهای میکرو فایبر


پیشنهاد مطالعه: اگر قصد خرید کاور مبل دارید و می‌خواهید به طور کامل با این وسیله و انواع آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از محتوای مقاله روکش مبلمان چیست استفاده کنید.



کاور مبل چیست

روش شستشوی کاور مبل

همان‌طور که گفته شد کاور مبل از نظر جنس تنوع بسیار زیادی داشته و هر کدام از آن‌ها نیز می‌توانند در برابر آلودگی‌ها، گردوغبار و… واکنش‌های متفاوتی از خود نشان بدهند. به همین دلیل برای شستشوی هر کدام از آن‌ها نیز می‌توان از روش‌ها و راهکارهای متفاوتی استفاده کرد. در ادامه برخی از پرکاربردترین روش‌های شستن کاور مبل و انواع آن را بررسی می‌کنیم.

۱. کاور ژله‌ای

کاورهای ژله‌ای از رایج‌ترین کاورهایی هستند که به دلیل استفاده راحت و تمیز شدن سریع و ساده بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. برای شستن این کاورها می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. روش اول: می‌توان کاور را برای مدتی در ظرف بزرگی از آب ولرم قرار داده و سپس با استفاده از مواد شوینده‌ای مانند شامپو آن‌ها را تمیز کنید. در نهایت پس از آبکشی کامل، آن‌ها را خشک کرده و دوباره استفاده کنید.
  2. روش دوم: در صورتی که کاور نیاز به شستشوی کامل نداشته باشد، می‌توان از یک پارچه تمیز و مرطوب استفاده و نقاطی از کاور که دچار لکه شده‌اند را تمیز کرد. در این روش اسپری‌های لکه بر و مواد تمیز کننده خانگی نیز قابل استفاده هستند.
  3. روش سوم: می‌توانید تعدادی از کاورها را داخل ماشین لباسشویی قرار داده و مقداری شامپو به جای پودر لباسشویی در آن بریزید. به هیچ وجه شامپوی زیادی در لباسشویی نریزید؛ زیرا ممکن است به کاورها آسیب برسانند.


پیشنهاد: قالی شویی بانو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و نام آشناترین مراکز ارائه خدمان شستشو، می‌تواند تمامی خدمات مورد انتظار را با کیفیت بالایی در اختیار شما بگذارد و شما دیگر نگرانی بابت زمان دریافت و سلامت وسایلتان نخواهید داشت.



شستن کاور پارچه ای

۲. کاور پارچه‌ای

کاورهای پارچه‌ای برخلاف کاورهای ژله‌ای انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آن‌ها کاورهای نخی، مخملی و… هستند. برای شستن این کاورها روش‌های زیر بهترین راه هستند:

  1. روش اول: می‌توان کاورها را به شیوه سنتی و دستی شستشو داد. برای این کار ابتدا باید کاور را برای مدت کوتاهی در یک ظرف بزرگ آب ولرم قرار داده و سپس با استفاده از مواد شوینده، آن‌ها را شست. برای شستن کاور مبل به روش سنتی حتماً باید در انتخاب مواد شوینده دقت داشته باشید؛ زیرا هر کدام از آن‌ها می‌توانند تأثیرات مختلفی بر روی پارچه داشته باشند و در صورت انتخاب مواد نامناسب، امکان آسیب دیدن کاور وجود دارد.
  2. روش دوم: در این روش، می‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد و با اضافه کردن شامپو به آن‌ها و بر اساس جنس پارچه مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که کاورهای پارچه‌ای بعد از خشک شدن باید اتو شوند تا به شکل و فرم ابتدایی خود بازگردند.


پیشنهاد مطالعه: با توجه به ابعاد خانه‌ها، مبل تخت خواب شو در سال‌های اخیر با استقبال زیادی در بازار مواجه شده است. اگر شما هم قصد خرید این مبل‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما روی لینک مقابل کلیک کنید: شستشوی مبلمان تختخوابشو .



شستن کاور مبل در خانه

۳. شستشوی کاور مبل چرمی

کاورهای چرمی در مقایسه با انواع دیگر آن، شرایط متفاوت‌تری داشته و از مزیت‌ها و معایب خاصی برخوردار است. کاورهای چرمی را نمی‌توان مانند کاورهای ژله‌ای و پارچه‌ای به صورت سنتی و یا با استفاده از ماشین لباسشویی شستشو داد و بهترین روش برای شستن آن‌ها استفاده از دستمال مرطوب و اسپری‌های لکه‌بر آماده است.

نکات مهم

همان‌گونه که بررسی کردیم برای شستشوی کاور مبل، راهکارها و روش‌های متفاوتی وجود دارد. اما در کنار تمامی این روش‌ها می‌توان از خدمات شرکت‌های قالی‌شویی نیز استفاده کرد. در حقیقت شرکت‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه نظافت فعالیت دارند از نیروهای متخصص، دستگاه‌های مدرن و پیشرفته و همچنین مواد شوینده مخصوص برخوردار هستند و می‌توانند کاورهای مبل را به بهترین شکل ممکن و با بالاترین درجه اطمینان شستشو بدهند به همین دلیل بهترین روش شستشوی کاور مبل استفاده از خدمات این شرکت‌ها خواهد بود.

پس اگر به دنبال شماره قالیشویی های معتب هستید می‌توانید با بانو و شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

نکات مهم

جمع‌بندی نهایی

کاور مبل به عنوان یک پوشش محافظ از کثیف شدن و آلودگی مبل جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند. اما درست مانند هر وسیله دیگری بعد از مدتی به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. برای شستشوی کاور مبل می‌توانید از روش‌های مختلفی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، استفاده کنید.

امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *