کاور مبل چیست ؟ آشنایی با انواع کاور مبل یا پیراهن مبل

کاور مبل چیست

امروزه کمتر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که مبل نداشته باشد. از آنجایی که نشست‌وبرخاس روی این وسیله به کرات اتفاق می‌افتد، بسیار امکان دارد که کثیف شده و آلودگی ها را به خود جذب کنند. استفاده از انواع کاور مبل با محافظت از مبلمان، از آلوده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا ضمن برررسی اینکه انواع کاور مبل چیست، شما را با مزایای استفاده از این وسیله کاربردی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

مبلمانتان کثیف شده است. به دنبال یک مکان مطمئن برای شستن مبل هستید؟ بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. ما ضمن استفاده از بهترین و بروزترین ابزارهای شستشو، از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت بهترین کیفیت خدمات را به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم. همچنین اگر به مشاوره قالیشویی نیاز دارید، با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

کاور مبل چیست ؟

برخلاف گذشته که مبلمان به عنوان یک کالای لوکس شناخته شده و تنها در مهمانی‌ها و شرایط خاص و در خانه برخی از افراد از آن استفاده می‌شد، امروزه تقریبا در تمامی منازل مبل وجود دارد. با توجه به اینکه امکان کثیف شدن و آسیب دیدن پوشش چرمی یا پارچه‌ای مبل، خصوصاً در خانه‌هایی که کودکان خردسال دارند، وجود دارد، می‌توان از روکش مبلمان یا پیراهن مبل برای محافظت از آن‌ها استفاده کرد. روکش در حقیقت وسیله‌ای است که از مبل در برابر آلودگی‌ها و آسیب‌های مختلف محافظت کرده و همچنین نواقص و عیب‌های آن را پوشش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: می‌خواهید مبل سفید و رنگ روشن را در خانه تمیز کنید؟ می‌دانید که چه نکاتی را در زمان شستشو باید در نظر بگیرید؟ برای آشنایی با موارد قابل اهمیت در این مورد، می‌توانید از محتوای مقاله تمیز کردن مبل رنگ روشن استفاده کنید.

انواع کاور مبل

مزایای استفاده از روکش مبلمان چیست ؟

بسیاری اعتقاد دارند که باید از لوازم خانگی بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای استفاده کرده و از آن‌ها لذت برد. اما در حقیقت در شرایط اقتصادی کنونی، چنانچه وسیله‌ای گران‌قیمت مانند مبل دچار خسارت و آسیب شود، جایگزین پیدا کردن برای آن، می‌تواند چالش‌های زیادی به همراه داشته باشد. به همین دلیل، استفاده از کاور و محافظ برای لوازم خانگی، می‌تواند عملی منطقی و عقلانی باشد.

استفاده از روکش مبل مزایای متعددی به همراه دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • جلوگیری از نفوذ گردوغبار به بافت و الیاف مبلمان؛ شما با دوخت کاور مبل از ورود گرد و غبار به نقاط مختلف مبل جلوگیری کرده و در نتیجه مبل همواره تمیز باقی می‌ماند.
  • کمک به افزایش طول عمر مبل؛ هرچقدر پارچه و رویه مبل کمتر در معرض اجسام دیگر قرار داشته باشد، بیشتر عمر خواهد کرد. به عبارتی دیگر، سائیده شدن پارچه مبل و یا برخورد با اجسام تیز می‌تواند به آن آسیب وارد کند. همچنین کاور می‌تواند از تابش مستقیم نور خورشید به مبل جلوگیری کرده و مانع از کمرنگ شدن و زردی آن شود.
  • ساده‌تر بودن مراحل شستشو؛ زیرا کاور مبل راحتی اجازه نفوذ آلودگی‌های مختلف به بافت مبل را نمی‌دهد. همچنین این وسیله به سادگی شسته می‌شود و می‌توان بعد از ایجاد هر آلودگی به راحتی آن‌ها را شست.
  • پنهان کردن عیب و ایرادات مبل؛ اگر مبلتان رویه قدیمی دارد، استفاده از کاورهای جدید، می‌تواند ظاهر و جذابیت جدیدی به دکوراسیون منزل و مبل‌ها بدهد.
  • استفاده از انواع مختلف کاورمبل؛ این موضوع کمک می‌کند تا از تکراری شدن محیط خانه خود جلوگیری کرده و متناسب با دکوراسیون محیط، مدل موردنظرتان را انتخاب کنید.

پیشنهاد: اگر به دنیال ارزان ترین قالیشویی تهران هستید، با نزدیک‌ترین شعبه محل زندگی خود تماس بگیرید تا بهترین خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن، دریافت کنید.

انواع کاور مبل چیست ؟

همان‌طور که گفته شد یکی از بارزترین مزیت‌های کاور مبل تنوع آنها در طرح، رنگ، جنس و … است و افراد می‌توانند متناسب با نوع مبلمان، نوع دکوراسیون داخلی، سلیقه، نورپردازی و … از آنها استفاده کنند. از جمله رایج‌ترین کاورهای مبل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاور مبل پارچه‌ای

کاور مبل پارچه ای از جمله رایج‌ترین انواع روکش‌هاست که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی نیز تولید می‌شود. این کاورها برای انواع مبلمان کاربرد داشته و مراحل شستشوی آسانی نیز دارد. البته در زمان انتخاب پارچه کاور لازم است که به جنس و نحوه دوخت آن توجه زیادی داشته باشید. این کاورها در مدل‌های مختلفی دوخته می‌شوند و انتخاب هر کدام از این آن‌ها وابسته به سلیقه، نوع مبل و… است.

از جمله رایج‌ترین کاورهای پارچه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاور نخی که جنسی بسیار نرم و لطیف داشته و بسیار خنک است.
  • کاور مخمل که لطافت و نرمی بالایی داشته و در برابر سایش، گرما و… از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • کاور میکروفایبر که در برابر کشش و خراشیدگی مقاومت بالایی داشته و راحت‌تر از کاورهای نخی تمیز می‌شود. همچنین از مقاومت و طول عمر بیشتری نیز برخوردار است.

کاور پارچه ای

  • کاورهای چرمی

یکی از گران‌ترین و شیک‌ترین روکش مبل راحتی و سلطنتی، کاورهای چرمی هستند که ظاهر بسیار جذاب و زیبایی دارند. این روکش‌ها به دلیل مقاومت و درخشندگی زیادی که دارند، می‌توانند برای انواع دکوراسیون‌های مدرن و کلاسیک استفاده شوند. شما برای شستن این نوع پیراهن مبل، می‌توانید به سادگی از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. 

«نکته مثبت در مورد انواع کاور مبل راحتی چرم، ماومت بالای آن‌ها در برابر رطوبت، ضربه و سایش و طول عمر بالاتری است که در مقایسه با سایر کاورها دارند.»

پیشنهاد مطالعه: هرساله توسط اتحادیه قالیشویی شهرهای مختلف، قیمت ثابتی برای هزینه شستشوی فرش‌ها اعلام می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید نرخ قالیشویی در تهران چگونه است، می‌توانید از محتوای منتظر شده در وبلاگ قالیشویی بانو استفاده کنید.

پیراهن مبل پارچه ای

  • انواع کاور مبل چیست ؛ کاورهای ژله‌ای

کاورهای ژله‌ای نیز نوع دیگری از روکش مبل هستند که به دلیل اینکه حتی بعد از استفاده نیز ظاهر مبلمان دیده می‌شود، مورد استقبال قرار می‌گیرند. در حقیقت این کاورها از نوعی پلاستیک شفاف و ضخیم ساخته می‌شوند و تمامی نقش و نگارهای مبلمان را می‌توان از روی آن‌ها مشاهده کرد. این کاورها اگرچه مزیت‌های متعددی را در اختیار مشتریان می‌گذارند،‌ اما از ایرادات و معایبی نیز برخوردارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

«لازم به ذکر است که کاورهای ژله‌ای قابلیت پوشش معایب و نواقص مبل را ندارند. همچنین این کاورها عرق‌گیر نیستند و در زمان نشستن و برخاستن ممکن است صداهای ناخوشایندی ایجاد کنند.»

روکش ژله ای

  • کاورهای فول استرچ

این نوع از کاورها از خاصیت کشسانی و ارتجاعی بالایی برخوردار بوده و به صورت کامل به مبل می‌چسبند و کاملاً شبیه رویه اصلی مبل می‌شوند. استفاده از این روکش‌ها به‌گونه‌ای است که انگار رویه اصلی مبل، تعویض شده است.

لازم به ذکر است که شستشوی این کاورها بسیار راحت بوده و با استفاده از ماشین لباسشویی، می‌توان به راحتی آن‌ها را شستشو داد. کاورهای فول استرچ مانند کاورهای پارچه‌ای انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خطلاصه کرد:

  1. مدل‌های زنبوری
  2. مدل آلتین کوزا
  3. مدل چاپی فانتزی
  4. و…
  • کاور تکه ای

برداشتن و پهن کردن کاورهای تکه‌ای بسیار آسان بوده و می‌توان آن‌ها را به صورت جداگانه در بخش‌های نشیمن، پشت و دسته‌های مبل نصب کرد. این کاورها با داشتن چسب‌های مخصوص، به راحتی از بدنه مبل جدا نمی‌شوند و می‌توانند به خوبی از قسمت‌های مختلف مبل محافظت کنند.

کاور مبل تکه ای

  • کاورهای دامنی

کاورهای دامنی می‌توانند در دسته‌بندی انواع کاورهای پارچه‌ای، ژله‌ای و استرچ قرار بگیرند اما با نحوه دوخت متفاوت. نکته مثبت این کاورها این است که می‌توانند تمام سطح مبل از رویه تا پایه‌های آن را پوشش دهند.

«کاور مبل دامنی بیشتر برای مبلمان‌های قدیمی کاربرد دارند که پایه‌های آن‌ها مستهلک شده است. در حقیقت این کاورها بهترین گزینه برای پوشش عیب و نقص مبلمان هستند.»

پیشنهاد: یکی از معضلات همیشگی مشتریان این است که قالیشویی موردنظر خود را پیدا کرده ولی پس از تماس درمی‌یابند که شرکت موردنظر، در موقعیت جغرافیایی آن‌ها خدمات ارائه نمی‌دهد. قالیشویی بانو برای رفع این مشکل، به راه‌اندازی شعبه‌های گوناگونی در سطح شهر اقدام کرده است. اگر شما به دنیال یک قالیشویی شرق تهران هستید، می‌توانید انتظار بهترین خدمات را داشته باشید.

روکش های دامنی

مهم‌ترین نکات در خرید کاور مبل چیست ؟

تنوع و تعدد بالای مدل کاور مبل باعث می‌شود که افراد در زمان خرید آن‌ها دچار چالش و سردرگمی شوند. به همین دلیل لازم است که در زمان خرید به نکات و فاکتورهای مهمی توجه شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • توجه به طراحی مبل‌ها
  • مقاومت در برابر آب، ضربه، سایش و…
  • توجه به نوع مبلمان، دکوراسیون، نورپردازی و…
  • توجه به سایز و اندازه مبلمان و عدم انتخاب روکش بزرگتر یا کوچکتر
  • توجه به جنس کاور؛ به میزان مقاومت، نرمی و راحتی شستشوی آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید
  • ضد تعرق بودن کاور مبل؛ زیرا ممکن است افراد برای ساعت‌های زیادی بر روی آن بنشینند و اگر خاصیت ضد تعرق نداشته باشند، باعث عدم راحتی و آسایش شما می‌شوند.
  • امکان استفاده از دو سمت کپیراهن مبلی؛ با این روش، می‌توان از رنگ‌های مختلف استفاده کرد. همچنین در صورت نیاز می‌توانید آن‌ها را پشت و رو کرده و زمان بیشتری از آن‌ها استفاده کرد.

جمع‌بندی نهایی

از آنجایی که مبل‌ها همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان کثیف شدن، آلودگی و آسیب دیدن بالایی دارند بهتر است که برای محافظت از آن‌ها از کاور استفاده کنید. کاور مبل می‌تواند معایب و ایرادت مبل را پوشش داده، از کثیف شدن آن جلوگیری و به افزایش طول عمر آن کمک کند. در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال پاسخ دهیم که انواع کاور مبل چیست و هر کدام چه مزایای و معایبی دارند. چنانچه در مورد هر یک از موضوعات گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

    1. با سلام و احترام حقانی عزیز
      از آنجایی که ما با شرکت‌های فروشنده این محصول آشنایی نداریم، نمی‌توانیم شخص مورد اعتمادی را معرفی کنیم.
      با اینحال اگر مبلمان‌تان به شستشو نیاز داشتند، می‌توانید از خدمات شستشوی مبل قالیشویی بانو استفاده کنید.
      باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *