آموزش شستشوی مبل تخت خواب شو + ۵ نکته مهم و کلیدی

شستشوی مبل تخت خواب شو

امروزه مبلمان جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون و دیزاین داخلی منازل داشته و وجود آن به یک نیاز تبدیل شده است. در عین حال نیز در بسیاری از موارد، محدودیت فضا، امکان استفاده از مبلمان را از بین می‌برد. مبلمان تخت خواب شو از جمله وسایلی است که به شما کمک می‌کند تا چیدمان فضای آپارتمان خود را به شکل بهتری انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مزایای این مبل‌ها، همانطور که از نامشان مشخص است، این است که می‌توان آن‌ها را به تخت خواب نیز تبدیل کرد. با اینحال، این مبل‌ها پتانسیل بالایی برای جذب آلودگی دارند. به همین دلیل، شستشوی مبل تخت خواب شو و رعایت نکات مهم در این زمان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر به دنبال یک قالیشویی هستید تا در کنار شستشوی فرش،‌ مبلمان، پرده و… خانه شما را نیز به بهترین شکل تمیز کند، قالیشویی بانو، یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. همچنین اگر نیاز به یک مشاوره قالیشویی آنلاین دارید، تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخ تمامی سوالاتتان را پیدا کنید، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

روش‌های شستشوی مبل تخت خواب شو

شستشوی مبلمان تختخوابشو و یا هر یک از دیگر وسایل منزل، می‌تواند با دو روش کلی انجام شود؛ روش‌های خانگی و خدمات شرکت‌های قالیشویی. اگر به هر دلیلی، قصد ندارید از قالیشویی‌ها استفاده کنید و می‌خواهید خودتان در خانه، شستشوی کاناپه تخت شو را انجام دهید،  مواردی که ما در ادامه بررسی می‌کنیم می‌توانند در این مسیر، مانند چراغ راهنما باشند.

عملیات پیش از شستشوی مبل تختخواب شو در منزل

این شک از مبل‌ها عموما به دلیل کاربردی که دارند، در ابعاد و اندازه‌های بزرگ‌تری تولید شده و طراحی متفاوت‌تری دارند. جالب است بدانید که انواع مبلمان تخت خواب شوی یک نفره، دو نفره و حتی سه نفره هم در بازار موجود است و هر یک از مشتریان، می‌توانند با توجه به نیازی که دارند،‌ یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همانطور که گفتیم، این مبلمان، اندازه بزرگتری در مقایسه با دیگر مبلمان راحتی دارند و به همان نسبت نیز وزن بیشتری دارند؛ به همین دلیل،‌ شستشوی آن‌ها کار آسانی نخواهد بود.

«با وجود تمام این توضیحات، باز هم پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر است که احتمال آسیب به آن‌ها را به حداقل برسانید.»

با این حال برای شستشوی مبل تختخواب شو در خانه، می‌توانید از مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم، استفاده کنید!

پیشنهاد مطالعه: اگر هم مبلمان معمولی دارید و می‌خواهید آن را بدون کوچک‌ترین آسیبی در خانه شستشو دهید، می‌توانید مهم‌ترین نکات در این زمینه را از مقاله تمیز کردن مبلمان در منزل به دست آورید.

مبل تخت خواب شو

۱. تفکیک قسمت‌های مختلف مبل

تمامی قسمت‌های مبل‌های تختخواب شو، از هم جدا می‌شوند! برای اینکه بتوانید شستشوی مبل تخت شو را به بهترین شکل انجام دهید، باید تمامی بخش‌های آن را از هم تفکیک کنید. پینشهاد می‌کنیم برای اینکه این کار، آسان‌تر انجام شود، ابتدا مبل را به یک فضای بزرگ و راحت مانند یک اتاق خلوت انتقال داده و سپس تمامی قسمت‌های آن را از هم جدا کنید.

«نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید، این است که معمولاً تمامی مبل‌ها در قسمت زیرین یا پشتی خود راهنمای شستشو دارند و مطالعه آن‌ها به شما کمک خواهد کرد.»

۲. گردگیری مبل تخت خواب شو

بعد از آنکه تمامی قسمت‌های مبلمان را از هم تفکیک کردید، باید عملیات گردگیری را آغاز کنید. برای این کار، می‌توانید از یک جاروبرقی با قدرت مناسب استفاده کرده و تمامی قسمت‌های مبلمان را جارو بکشید. جارو کردن مبل مخصوصاً زمانی که جنس رویه آن از پارچه باشد اهمیت بالایی دارد؛ زیرا در صورت نفوذ گرد و غبار به داخل بافت پارچه، شستشوی تخت خواب تاشو می‌تواند دشوار شود.

۳. لکه‌گیری برای شستشوی مبل تخت خواب شو

بعد از آنکه گرد و غبار موجود بر سطح مبل کاملاً از بین رفت لازم است که حتماً لکه‌گیری انجام شود. چنانچه لکه‌هایی مانند چربی، غذا، ادرار، جوهر، رنگ و … تمیز نشوند ممکن است در طول عملیات شستشوی مبل تخت خواب شو توسعه پیدا کرده و به ظاهر مبلمان آسیب وارد کنند. برای تمیز کردن هر کدام از انواع لکه‌ها می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد اما باید توجه داشت که قبل از استفاده از مواد باید تأثیر آن بر روی مبل تست شود تا آسیبی به آن وارد نکند.

پیشنهاد: در دنیای امروزی که تمامی کارها در فضای آنلاین و اینترنت انجام می‌شود، قالیشویی‌ها نیز از کسب‌وکارهایی هستند که در این فضا راه خود را باز کرده‌اند. یکی از موفق‌ترین قالیشویی آنلاین که توانسته رضایت و اعتماد مشتریان خود را جلب کند، قالیشویی بانوست.

۴. آماده‌سازی محلول و لوازم شستشو

بعد از آنکه مبلمان لکه‌گیری شد، زمان آماده سازی لوازم و مواد مورد نیاز برای شستشوی مبلمان تخت خواب شو است. همان‌طور که گفته شد، وسایل و مواد شوینده مختلفی برای این کار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته و می‌توانند به شکل منحصربه فردی به شما در این زمینه کمک کنند. انتخاب مواد شوینده، باید با توجه به نوع و جنس پارچه پوشش مبل انجام شده و حتماً برچسب مبلمان مطالعه شود.

«قبل از استفاده از مواد شستشوی کاناپه تخت خواب شو حتماً باید اثر آن را بر روی مبل تست کنید تا از هرگونه آسیب‌دیدگی و خسارت جلوگیری شود.»

آموزش نحوه شستشوی مبل تختخواب شو

۵. انجام شستشو و خشک‌کردن

بعد از انجام دادن تمامی مراحل گفته شده، می‌توانید به شستشوی مبل تخت خواب شو اقدام کنید. در این مرحله باید تمامی قسمت‌های مبل به دقت تمیز شوند و هر گونه آلودگی را از روی آن حذف کرد. بعد از اتمام شستشو، مبلمان را در یک محیط آزاد قرار دهید تا به خوبی خشک شده و هیچگونه نم و رطوبتی بر روی آن باقی نماند. در نهایت و در مرحله پایانی نیز اجزا و قطعات مبل را دوباره به هم متصل کنید.

پیشنهاد مطالعه: خشک شویی مبل، یکی از بهترین راه‌های از بین بردن آلودگی مبلمان است. اگر می‌خواهید در خانه خشک شویی کنید، می‌توانید از محتوای مقاله آموزش خشک شویی مبل استفاده کنید.

رایج‌ترین روش های شستشوی مبل تخت خواب شو

برای شستن انواع مبلمان خصوصاً مبل‌هایی که قابلیت تبدیل به تخت خواب را دارند می‌توان از روش‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده کرد. البته لازم است که در انتخاب روش شستشو به نوع مبلمان، جنس پارچه و رویه مبل، جنس پایه‌ها و … توجه شود. رایج‌ترین روش‌های شستن مبل به شرح زیر هستند:

۱. استفاده از دستگاه بخارشو

استفاده از این روش، علاوه‌بر سرعت عمل اجرایی بالایی که دارد، می‌تواند به خوبی انواع لکه‌ها و آلودگی‌های مبلمان را تمیز کند. به صورت کلی قدرت بخار، در تمیز کردن انواع لکه‌ها تاثیر بسیار بالایی داشته و بخارشو می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شستشوی کاناپه تختخواب شو باشد.

۲. استفاده از آب ولرم و شامپو

در این روش و بعد از گردگیری مبل، می‌توانید مقداری آب ولرم را با شامپو مخلوط کرده و سپس با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز، لکه‌های مبل را تمیز کنید. در نهایت نیز می‌توانید با یک اسفنج مرطوب دیگر، کف‌ها را تمیز کرده و از یک دستمال خشک نیز برای خشک‌کردن مبلمان استفاده کنید.

استفاده از شامپو فرش

۳. شستشوی مبل تخت خواب شو با شامپو فرش

امروزه شامپو فرش‌های مختلفی با قدرت اسیدی و بازی مختلف در بازار وجود دارند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند قدرت پاک‌کنندگی مختلفی داشته باشند. برای شستشوی مبل تخت خواب شو با استفاده از شامپو فرش، ابتدا باید یک شامپوی مناسب را متناسب با جنس مبل انتخاب کرده و بعد از تست کردن اثر آن بر روی بخشی از مبل، عملیات شستشو را آغاز کنید.

۴. استفاده از آبلیمو و جوش شیرین

در کنار مواد شوینده شیمیایی مختلف، مواد خانگی متعددی نیز وجود دارند که می‌توان برای شستشوی انواع مبل و خوشخواب از آن‌ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که برای مبل‌های مخمل می‌توانید از آبلیمو و جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار، یک پیمانه آبلیمو و دو قاشق جوش شیرین را ترکیب کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز یا اسفنج، مبل را تمیز کنید.

پیشنهاد: مواردی که عنوان کردیم به شما کمک می‌کند تا با کمترین خطر آسیب، مبلمانتان را تمیز کنید. اگر نمی‌خواهید کوچک‌ترین آسیبی به وسایلتان وارد شود و مجبور به تعویض آن‌ها بشیود، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از خدمات شستشوی میل بانو استفاده کنید.

چرا شستشوی مبل تخت خواب شو با دستگاه 

اگرچه برای شستشوی هر کدام از انواع مبلمان، می‌توانید از مواد شوینده مختلفی استفاده کنید اما در حقیقت بهترین روش شستشوی مبل تختخواب شو، استفاده از دستگاه‌های مخصوص است؛ چراکه این نوع از مبل‌ها ممکن است لکه‌های سختی داشته باشند که به سادگی تمیز نشوند. شستشوی مبل با دستگاه می‌تواند در افزایش طول عمر آن‌ها موثر باشد و همچنین هیچگونه آسیبی به پارچه رویه آن وارد نمی‌کند.

«البته تهیه دستگاه‌های مخصوص مبل شویی برای افراد عادی به‌صرفه نیست به همین دلیل استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی می‌تواند بهترین راهکار باشد.»

شستشوی مبل تخت شو با دستگاه

استفاده از خدمات خشک شویی مبلمان

همان‌طور که گفته شد، شستشوی انواع مبلمان خصوصاً مبل‌های تخت خواب شو، می‌تواند حساسیت‌های خاصی داشته باشد و لازم است که حتماً از ابزارها و مواد شوینده مخصوصی برای آن‌ها استفاده کرد. با توجه به آنکه حمل‌ونقل و جابجایی مبلمان می‌تواند چالش و مشکلات مختلفی به همراه داشته باشد، شرکت‌های قالیشویی برای افزایش رفاه مشتریان خود خدمات در محل نیز ارائه کرده و با خشک شویی مبلمان هر گونه آلودگی و لکه را از سطح آنها تمیز می‌کنند. در حقیقت استفاده از خدمات خشک شویی می‌تواند مزیت‌های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • در این روش نیازی به حمل‌ونقل و جابجایی مبلمان نیست و نیروهای متخصص می‌توانند در محل اقدام به شستشوی مبل کنند.
  • برای هر کدام از انواع پارچه‌ها و رویه‌های مبل، از مواد شوینده مخصوص استفاده می‌شود و در نتیجه هیچگونه آسیبی به مبل وارد نمی‌شود.
  • پاک کردن لکه مبل تخت خواب شو و انواع مبلمان دیگر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص انجام شده و در نتیجه هیچگونه آسیب و خسارتی به آن وارد نخواهد شد.

جمع‌بندی نهایی

همانطور که توضیح دادیم، مبل‌های تخت خواب شو از مبل‌هایی هستند که با هدف استفاده حداکثری از فضای خانه‌های کوچک طراحی شده‌اند و می‌توانند کاربردهای متعددی داشته باشند، در عین حال نیز آلودگی‌ها و گرد و غبار بیشتری نیز به خود جذب می‌کنند. برای آموزش نحوه شستشوی مبل تختخواب شو می‌توانید از روش‌های گفته شده استفاده کنید تا احتمال آسیب را به حداقل برسانید. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشد. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید تا در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *