نکات طلایی برای شستن مبلمان در منزل با ساده‌ترین روش‌ها

شستن مبلمان در منزل

آیا شستن مبلمان در منزل امکان پذیر است؟ در این روزها کمتر خانه‌ای را می‌توان پیدا کرد که از مبلمان استفاده نکرده باشند. در کنار جلوه‌ای که این وسیله به خانه می‌دهد، نمی‌توان از راحتی که ایحاد می‌کند نیز غافل شد. حتی در بسیاری از خانه‌ها، دو دست مبل به چشم می‌خورد؛ مبلمان استیل برای پذیرایی از مهمان و مبل راحتی برای بخش نشیمن و دور هم جمع شدن اعضای خانواده.

مبل‌ها از هر جنسی که باشند، پس از گذشت مدتی کثیف شده و به نظافت نیاز پیدا می‌کنند؛ به ویژه اگر رفت‌وآمد بیشتری روی آن باشد و یا بچه‌های کم سن‌و‌سال در خانه داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین راه‌های شستن مبل در منزل آشنا کنیم. البته که اگر لکه‌ها سرسخت هستند، بهتر است شستشوی مبل را به خدمات مبل‌شویی بسپارید تا با روش‌های اصلی‌تر به پاک کردن لکه‌های ایجاد شده روی آن اقدام کنند. در این راه نیز می‌توانید به قالیشویی بانو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکز شستشوی فرش اعتماد کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم شما را با بهترین راه‌های تمیز کردن مبل در منزل آشنا کنیم تا دیگر در این مورد با مشکلی مواجه نشوید؛ با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات برای شستن مبلمان در منزل

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاری که در زمان تمیز کردن مبلمان باید انجام دهید، جارو کردن سطح، گوشه، درز و کناره‌های مبلمان است. آلودگی و ذرات گردوغبار بیشتر در این قسمت‌ها جمع شده و در طول زمان باعث ایجاد لکه روی پارچه مبل می‌شوند. با این کار لکه‌های کم‌رنگی که زیر گردوغبار پنهان شدند، مشخص و در مرحله بعد می‌توان آن‌ها را به راحتی تمیز کرد.

همچنین آگاهی از جنس پارچه مبل برای استفاده صحیح از شوینده‌های مناسب ضرورت دارد. معمولا کدهایی روی پارچه بالش مبل حک شده که می‌تواند بهترین راهنما برای شما باشد. کدهایی که در ادامه عنوان می‌کنیم تنها چند مورد از مواردی است که ممکن است روی مبلمانتان حک شود:

  • کد W: شستشو با محلول بر پایه آب
  • کد S: استفاده از شوینده عاری از آب
  • کد WS: استفاده از شوینده بر پایه آب یا حلال
  • کد X: واگذاری مبل‌ها به مراکز شست‌وشوی مبل و افراد متخصص در این زمینه


پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از مبلمان با جنس‌های متفاوتی در بازار وجود دارند، باید بدانید که در زمان شستشوی آن‌ها باید به چه مواردی توجه داشته باشید. در این میان مبل‌های چستر، یکی از محبوب‌ترین مبل‌ها در بازارهای امروزی است. برای آشنایی با روش شستشوی مبل چستر در منزل به وبلاگ بانو مراجعه کنید.



شستن مبل در منزل

۱. انتخاب شوینده مناسب شستشوی مبل

در مرحله بعدی باید نوع لکه را مشخص کرده و بر اساس آن شوینده مناسب را انتخاب کنید. برای مثال برای لکه‌های سرسختی مانند لکه قهوه یا لکه خون، می‌توانید از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. ممکن است بوی سرکه تند و قوی و آزاردهنده به نظر برسد، اما نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا پس از مدت کوتاهی، این بو از بین خواهد رفت.

در نتیجه ابتدا کمی جوش شیرین را روی سطح پارچه ریخته و سپس کمی سرکه را روی آن اسپری کنید و چند دقیقه زمان بدهید تا به طور کامل به لکه نفوذ کند. در نهایت نیز با یک دستمال محل لکه را تمیز کنید.



پیشنهاد مطالعه: پاک کردن لکه خون یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد است. برای اینکه به تمامی سوالات خود در این زمینه پاسخ دهید. به سای قالیشویی بانو مراجعه کرده و مقاله پاک کردن لکه خون بروی فرش را مطالعه کنید. در نهایت نیز اگر با سوالی مواجه شدید در کامنت مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ دهند.



اگر لکه‌ها با روش گفته شده از بین نرفتند، استفاده از هیدروژن پراکسید بهترین راه است. البته پیش از استفاده از این ماده باید تست نقطه‌ای انجام دهید تا مطمئن شوید، رنگ پارچه از بین نمی‌رود، لک نمی‌شود و در مجموع شوینده مورد نظر به پارچه آسیبی نمی‌رساند.

تست نقطه‌ای را روی بخش کوچکی از مبل مانند پشت مبل که در معرض دید نیست، انجام داده و  کمی صبر کنید تا مطمئن شوید که این محلول آسیبی به مبل وارد نکرده است.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که لکه‌های معمولی و کم‌رنگ را با استفاده از یک دستمال یا حوله میکروفایبر و آب گرم تمیز کنید. همچنین تا آنجا که امکان دارد و تا زمانی که مجبور نشده‌اید، از شوینده‌ها و مواد شیمیایی استفاده نکنید. اما اگر لکه‌ها سرسخت بودند و به راحتی نمی‌شد از آن‌ها رها شد، ترکیب آب گرم، شوینده و حوله میکروفایبر، مشکل را برطرف خواهد کرد.



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین شرکت قالیشویی تهران هستید که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما بگذارد، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. برای دریافت خدمات می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



انتخاب شوینده مناسب

۲. تمیز کردن سطح مبل از مهم‌ترین نکات شستن مبلمان در منزل

برای تمیز کردن مبل در منزل و کل سطح آن، بهتر است کمی صابون را در ظرف آبی قرار داده و با کمک یک دستمال یا تور نرم، کف حاصل از آن را روی سطح پارچه کشیده و در نهایت به آرامی آن را تمیز کنید. مراقب باشید که پارچه مبل خیس نشود و همچنین در جهت بافت پارچه، آن را تمیز کنید تا به پارچه آسیبی نرسد.

البته اگر مبلمان راحتی شما دارای روکش است، می‌توانید آن را جدا کرده و در ماشین لباس‌شویی بشویید. اما به این نکته توجه داشته باشید شستشوی زیاد روکش‌ها در ماشین لباس‌شویی به کیفیت پارچه آسیب می‌زند و در نهایت مجبور به تعویض پارچه مبل خواهید شد.

پیشنهاد می‌کنیم برای نظافت بهتر روکش‌ها، آن‌ها را به خشک‌شویی ببرید تا بهتر تمیز شوند.



پیشنهاد مطالعه: اگر روش شستن مبل پارچه‌ای نیز از دغدغه‌های شماست، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: شستشوی مبل پارچه ای در منزل .



نکات شستن مبل در خانه

۳. نحوه خشک کردن مبلمان پس از شستشو

روش موثر دیگر برای تمیز کردن مبل در منزل استفاده از بخارشوی است. پس از استفاده از جاروبرقی، تمیز کردن ذرات گردوغبار و از بین بردن لکه‌ها، نوبت به تمیز کردن سطح مبلمان با بخارشوی می‌رسد. پس از تمیزکردن مبلمان با روش‌های گفته شده، باید اجازه دهید که آن‌ها در معرض هوا خشک شوند.

«استفاده از پنکه، سشوار و باز کردن درها و پنجره‌ها فرآیند خشک شدن مبلمان را سرعت می‌بخشد.»

برای جلوگیری از کثیف شدن مبلمان بهتر است هر هفته سطح پارچه، گوشه‌ها ودرزهای آن را جاروبرقی کنید و اگر مایعی روی مبل ریخت فورا آن را پاک کنید تا از لکه شدن آن جلوگیری کنید. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از بهترین دستگاه‌ها، مواد شوینده و تجربه بهترین متخصصان در پایتخت کافی است که با قالیشویی شرق تهران بانو به عنوان فعال‌ترین قالیشویی شرق تهران در این زمینه، تماس بگیرید. برای اینکار می‌توانید وارد سایت شده  و یا با شماره ۷۷۷۰۵۱۲۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *