تمیز کردن مبل چستر در خانه بدون دردسر و آسیب به مبل

تمیز کردن مبل چستر

تمیز کردن مبل چستر چگونه انجام می‌شود؟ امروزه کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که از مبلمان استفاده نکرده باشد. تاثیری که این وسیله روی زیبایی خانه دارد، باعث شده تا تمیزی آن اهمیتی دوچندان پیدا کند. با توجه به اینکه زمان زیادی روی مبل‌ها سپری شده و همواره در معرض آلودگی قرار دارند، در مدت زمان کوتاه‌تری به شستشو نیاز پیدا می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به مدل‌های متفاوتی که در بازار وجود دارند، روش شستشوی هر مبل، متفاوت از دیگری است. پس برای اینکه بتوانید شستشوی مبل چستر را در خانه به بهترین شکل انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید و یا نمی‌توانید مبل‌هایتان را خودتان در خانه بشویید تا احتمال آسیب به آن‌ها را کاهش دهید، بهترین انتخاب شما استفاده از خدمات شستشوی مبل است. برای دریافت این خدمات می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید.

مبل چستر چیست؟

مبل چستر به مبل‌هایی گفته می‌شود که دسته و پشتی پهن و همچنین ارتفاع کمی دارد. این مبل‌ها بیشتر در دسته مبل‌های راحتی قرار گرفته و عمدتا به شکلی طراحی می‌شوند که برای مدتی زیادی بتوانند سلایق را راضی نگه داشته و زیبایی خود را حفظ کنند. این مبل‌ها ابعاد بزرگی داشته و به همین دلیل برای مکان‌های نسبتاً بزرگ بهترین انتخاب هستند.



پیشنهاد مطالعه: مبل استیل نیز از دیگر انواع مبلمان است که مورد توجه حجم عظیمی از مشتریان قرار می‌گیرد. اگر شما هم از این مبلمان استفاده می‌کنید و به دنبال بهترین راه‌های شستن مبل استیل هستید، حتما به وبلاگ بانو مراجعه کنید.



مبل چستر چیست

روش تمیز کردن مبل چستر

برای تمیز کردن مبل چستر ابتدا باید با مراحلی آشنا شوید که پیش از آغاز عملیات شستشو باید انجام دهید. در ادامه تمامی موارد مورد نیاز را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ با ما باشید.

مراحل پیش از شستشو

پیش از شستن مبل چستر باید همواره نکات و مواردی را در نظر داشته باشید تا در هنگام شستشو دچار مشکل نشوید. یکی از مهم‌ترین این موارد، این است که هر چند وقت یک بار سعی کنید درزها و کناره های مبل خود را با جاروبرقی تمیز کنید. مبل‌های چستر روکش پرزداری مانند مخمل، مازراتی و… دارند که در بسیاری از موارد تنها با یک برس نرم و با فشار کم تمیز می‌شوند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برای نظافت پارچه‌های مبل چستر از جاروبرقی‌هایی با مکش کم استفاده کنید. همچنین در قسمت‌های پارچه‌ای بهتر است روی قسمت کوچکی از مبل مواد خود را تست کنید تا مطمئن شوید هیچ تاثیر منفی روی پارچه شما ندارد.



پبشنهاد: اگر به دنبال یک سایت قالیشویی معتبر هستید که مطمئن باشید خدمات خود را به بهترین شکل در اختیار شما می‌گذارد، بانو می‌تواند بهترین گزینه باشد. شما برای دریافت خدمات ما می‌توانید از طریق سایت اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



شستشوی مبل چستر

تمیز کردن مبل چستر در خانه

پیش از شروع شستشو مبل چستر باید به کمک جاروبرقی، سطح روی مبل را به خوبی تمیز کنید تا از هر گونه گردوغبار و خاک پاک شود. سپس توسط یک گردگیر، درزهای مبل را به خوبی تمیز کنید. در مرحله بعد به وسیله یک برس دیگر آلودگی‌ها را از سطح مبل پاک کنید.

ممکن است در برخی از قسمت‌ها آلودگی، جرم و خاک به صورت فشرده در مبل رفته باشد؛ در چنین شرایطی باید به وسیله برس این آلودگی‌ها را جدا کنید. سپس پرزهای چسبیده شده بر روی مبل را با پرزگیر و پارچه تمیز کنید. برای قسمت‌های غیر پارچه‌ای نیز از یک دستمال تمیز کمک بگیرید.

در مرحله آخر می‌توانید از یک ماده شوینده مانند شامپو فرش و یا دیگر محلول‌های خانگی مانند سرکه استفاده کرده و آن‌ها را به وسیله یک دستمال تمیز بر سطح مبل بمالید. در انتها نیز با کمک بخارشوی مناطق روغنی و باقی مانده را تمیز کنید.



پیشنهاد مطالعه: در زمان استفاده از بخارشو می‌دانید باید چه نکاتی را رعایت کنید؟ برای آشنایی با این نکات به منظور جلوگیری از آسیب به مبلمان حتما از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: شستشوی مبلمان با بخارشوی .



نکات تمیز کردن مبل چستر (ال چستر)

مبل‌های ال چستر مبل‌هایی با دوام بالا هستند که رسیدگی به آن‌ها می‌تواند باعث جلوه تاز‌ای به مبل بخشیده و آن‌ها را مانند روزهای اولش نشان دهد. البته برای رسیدن به این هدف باید نکات و مواردی را در نظر داشته و آن‌ها را رعایت کنید.

همانند سایر مدل‌های مبل، ابتدا و پیش از انجام هر کاری، آن‌ها را به خوبی جاروبرقی بکشید تا هر گونه گردوغبار و خاک از روی آن‌ها پاک شود. سپس در یک سطل ترکیبی از دو فنجان آب مقطر و یک قاشق غذاخوری مایع سفید کننده و یک قاشق سرکه بسازید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود.

در مرحله بعد توسط یک دستمال تمیز یا پارچه میکروفیبر، مایع ترکیب شده را بر روی مناطق تیره و کثیف مبل ال چستر خود بمالید. لازم به ذکر است که این روال کار را باید چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه درستی برسید. تفاوت شستشو این مبل‌ها با مبل‌های چستر ساده در این است که باید درزهای آن را به خوبی پاک کنید. در انتها نیز با کمک از یک پنکه محل شستشو داده شده را به طور کامل خشک کنید.



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی شرق تهران هستید، از طریق لینک مربوطه اقدام کرده و یا با شماره ۷۷۷۰۵۱۲۷-۰۲۱ تماس بگیرید.



جمع بندی نهایی

رد این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین روش های تمیز کردن مبل چستر آشنا کنیم. امیدوارمی که مطالب گفته شده برای ما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از آموزش خوبتون شست شوی مبلمان واقعا کار خیلی سختیه و اگر وارد به کار نباشی احتمال خراب کاری خیلی زیاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *