۵ مرحله تمیز کردن مبل استیل + طرز شستن مبل سلطنتی در خانه

تمیز کردن مبل استیل

در دنیای مدرن امروزی، کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن مبل وجود نداشته باشد. برخلاف سال‌های گذشته که مبل، وسیله‌ای تجملاتی به نظر می‌رسید، در حال حاضر وسیه‌ای است که حضور آن در هر خانه‌ای واجب به نظر می‌رسد؛ خصوصا در خانه‌هایی که افراد مسن ساکن بوده و نمی‌توانند به راحتی زانوهایشان را خم و راست کنند. در میان انواع متعدد مبل، جنس استیل و سلطنتی از استقبال بی‌شماری از سمت مشتریان برخوردار بوده است. البته این مبلمان برخلاف ظاهر جذاب و متفاوتی که به خانه می‌بخشد، در زمان شستشوی می‌تواند شما را با چالش‌های متعددی مواجه کند. به همین دلیل، لازم می‌دانیم تا در این مقاله به طور مفصل در مورد موارد مهم در زمان تمیز کردن مبل استیل صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید، مبلمانتان را خودتان بشویید و می‌خواهید با اعتماد به نیروهای حرفه‌ای، ریسک آسیب به وسایلتان را کاهش دهید، می‌توانید برای شستشوی مبل به قالیشویی بانو اطمینان کنید. ما ضمن استفاده از بروزترین ابزارها و متدهای دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا در نهایت بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

تمیز کردن مبل استیل

شستشوی مبل استیل در خانه در مقایسه با سایر مبلمان کار سخت‌تری است. در قسمت رویه این نوع مبلمان، معمولا از پارچه‌های بافت دار استفاده می‌شود. همچنین چوب به کار رفته در آن معمولا به صورت منبت‌کاری شده و دارای برجستگی‌ها و در نتیجه درزهای متعدد است. تمامی این موارد باعث می‌شوند که شستشوی مبل سلطنتی و استیل سخت شود. از طرفی دیگر عوض کردن رویه این مبلمان کار ساده‌ای نیست؛ در نتیجه باید در زمان شستشو نهایت دقت را به کار ببندید.

در ادامه مهم‌ترین مراحل طرز شستشوی مبل سلطنتی در خانه را با هم به صورت مرحله‌به‌مرحله بررسی خواهیم کرد.

۱. جاروکشی

رویه مبلمان را با جاروبرقی به‌طور کامل جارو بکشید. برای انجام این کار، حتما قدرت مکش جاروبرقی را روی درجه بالا بگذارید. همچنین از سری‌های کوچک‌تر استفاده کنید تا هم با قدرت بیشتری گردوخاک پارچه مبلمان را بگیرید و هم سطوح زیرین پارچه نیز تا جای ممکن عاری از هر گونه آلودگی باشند. به یاد داشته باشید که استفاده از سری‌های کوچک‌تر برای تمیز کردن درزهای مبلمان بهترین گزینه است.

«بررسی کنید که سری جاروبرقی کاملا تمیز باشد تا خودش موجب کثیفی رویه مبل‌ها نشود.»



پیشنهاد مطالعه: استفاده از کاور بهترین راه برای جلوگیری از کثیف شدن زودبه‌زود مبلمان است. اگر نمی‌دانید کاور مبل چیست و چه انواعی دارد، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو، حتما مقاله انواع روکش مبلمان را مطالعه کنید.



طرز شستشوی مبل سلطنتی در خانه

۲. مرحله گردگیری برای تمیز کردن مبل سلطنتی

در این مرحله از کار باید گردگیری مبل سلطنتی را با یک دستمال مرطوب انجام داده و گردوخاک نشسته روی چارچوب مبلمان را کامل از بین ببرید. در هرجایی هم که احساس کردید، آلودگی به بخش‌های چوبی مبلمان چسبیده است، سعی کنید به کمک دستمال مرطوب و ماده شوینده ملایم، آلودگی ایجاد شده را پاک کنید.

«در این مرحله باید کاملا مراقبت باشید که در زمان پاک کردن آلودگی‌ها از وسایل تیز و برنده استفاده نکنید؛ زیرا بخش‌های چوبی مبلمان در برابر ایجاد خط‌وخش بسیار آسیب‌پذیر هستند.»

۳. شامپو زدن و تمیز کردن پارچه مبل سلطنتی

تمیز کردن مبل سلطنتی با شامپو فرش نیز امکان پذیر است؛ برای این کار، مقداری شامپوی مخصوص مبلمان و یا شامپو فرش را با آب گرم مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که نسبت آب و شوینده، روی جلد شامپو نوشته می‌شود؛ در نتیجه با رعایت آن می‌توانید به بهترین نتیجه برسید.

آب و شامپو را آنقدر مخلوط کنید که کف بسیار زیادی تولید شود. پس از آن به کمک یک اسفنچ ابری تمیز، تنها کف ایجاد شده را روی سطح پارچه مبلمان خود پخش کنید. در این مرحله دقت داشته باشید که آب موجود در سطل را نباید روی سطح مبلمان بریزید؛ زیرا به بخش‌های داخلی مبل نفوذ کرده و موجب مرطوب شدن، بو گرفتن و درنهایت پوسیدگی مبلمان می‌شود.
پس از پخش شدن کامل کف روی سطح مبلمان، آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه به حال خود رها کنید. این کار کمک می‌کند تا کف به‌خوبی آلودگی‌های روی سطح پارچه را در خود حل کند. سپس با یک دستمال پارچه‌ای تمیز شروع به پاک کردن کف روی مبلمان کنید.

«به یاد داشته باشید که در زمان استفاه از دستمال باید  مسیر حرکت دست‌تان به یک سمت باشد.»



پیشنهاد: اگر به دنبال یک سایت قالیشویی معتبر هستید که بتواند امانتی‌هایتان را مثل روز اول به شما تحویل دهد، می‌توانید با شماره ۱۴۴۳ تماس گرفته و یا با مراجعه به صفحه قالیشویی آنلاین بانو، فرم موجود را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.



استفاده از مواد شوینده

۴. براق کردن چارچوب مبل

یکی از زیبایی‌های مبلمان استیل، بخش چوبی و منبت‌کاری شده آن است. این بخش که معمولا نقره‌ای یا طلایی رنگ است به سرعت تحت تاثیر آلودگی قرار می‌گیرد. اگر احساس می‌کنید چارچوب مبلمان‌تان کدر شده و درخشندگی سابق را ندارد، کافی است به کمک روغن مخصوص مبلمان چوبی، این بخش‌ها را جلا دهید.

برای انجام این کار بهترین ابزار پنبه است. به یاد داشته باشید که میزان زیاد روغن موجب زیباتر شدن مبلمان شما نمی‌شود؛ پس به اندازه کافی پنبه را به روغن آغشته کرده و در سطح چوب کاملا پخش کنید. روغن جلا باید آنقدر در سطح مد نظر پخش شود که با دست کشیدن روی آن، احساس چرب بودن نکنید.



پیشنهاد مطالعه: اگر قصد تمیز کردن بخش‌های چوبی مبلمان را دارید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: روش تمیز کردن بخش های چوبی مبلمان .



تمیزکردن مبل سلطنتی و قسمت های چوبی

۵. خشک کردن برای تمیزکردن مبل سلطنتی

در آخرین مرحله بهتر است بگذارید مبلمان به مدت یک روز به حال خودش رها باشد تا هم روغن به خورد چوب رفته و هم رویه مبلمان کاملا خشک شود. پس از آن می‌توانید با فشار کم جاروبرقی، بار دیگر رویه مبلمان را جارو کشیده و از مبلمان تمیزکاری و شسته شده خود لذت ببرید.

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی مراحلی را که در مورد نحوه تمیز کردن مبل استیل باید بدانید را بررسی کنیم. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی ما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *