شستن پرده پانچ در خانه + معرفی بهترین روش شستشوی پرده پانچ

شستن پرده پانچ

پرده یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قسمت‌های هر خانه‌ای است که علاوه بر تنظیم نور به فضا، بر زیبایی فضا نیز تاثیر بالایی دارد. در این میان، آپارتمان ‌نشینی و زندگی در فضاهای کوچک، افراد را به استفاده از دکوراسیون مدرن سوق داده است. پرده پانچ یکیاز انواع این پرده‌هاست که فیزیک متفاوت آن، ممکن است سوالاتی را در مورد نحوه شستشو آن، به وجود آورد. در این مقاله، بهترین روش‌های شستن پرده پانچ را با هم بررسی کرده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ می‌دهیم.

اگر به هر دلیلی تمایل ندارید تا در خانه، پرده‌هایتان را بشورید و می‌خواهید از خدمات شستشوی پرده قالیشویی استفاده کنید، می‌توانید به قالیشویی بانو اعتماد کنید. ما علاوه‌بر استفاده از بروزترین ابزارها، از تجربه افراد متخصصو حرفه‌ای در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم، تا خدمات‌مان را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

پرده پانچ چیست؟

پرده‌های پانچ به دلیل نصب راحتی که دارند، بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرند. نمای این پرده‌ها به گونه‌ای است که سقف منزل را بلندتر نشان می‌دهد؛ به همین دلیل، بهتر است در آپارتمان‌های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. همانطور که گفتیم نصب پرده‌های پانچ بسیار آسان است. برای اینکار، چوب پرده را روی دیوار نصب و حلقه‌های بالای پرده را به داخل چوب پرده هدایت کنید. پس از آن، پرده را مرتب کنید تا بهترین نما، از آن را داشته باشید.

«نکته جالب توجه در مورد پرده پانچ، سبک بودنشان است که به همین دلیل، می توان آن‌ها را به سادگی جابجا کرد. در صورت تمایل، می‌توان آن‌ها را به آسانی از پنجره یک فضا به فضای دیگر منتقل کرد.»

پیشنهاد مطالعه: درست است که هر جنس پرده، روش متفاوتی برای شستشو دارد؛ با اینحال، روش‌هایی وجود دارند که عموما برای انواع مختلف پرده‌ها کاربرد دارند. اگر می‌خواهید با برخی از این رو‌ش‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله بهترین روش ها برای تمیز کردن پرده را مطالعه کنید.

پرده پانچ

آموزش شستن پرده پانچ

مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد پرده‌ها باید به خاطر داشته باشید، این است که به هیچ وجه نباید بگذارید کثیفی ماندگار شده و در فواصل زمانی نزدیک، گرد و خاک پرده را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. برای این کار، از سری مخصوص گردگیری جاروبرقی استفاده کنید. پس از تمیز کردن آلودگی پرده، می‌توانید از بخارشوی استفاده کرده و پرده را همچنان که در محل خود قرار دارد، تمیز کنید. اما اگر پرده بیش از حد کثیف شده یا لکه‌هایی روی آن ایجاد شده، باید آن را از محل نصب جدا کرده و به طور کامل بشویید یا اینکه به خشک شویی و کارخانه قالیشویی مدرن که خدمات شستشوی پرده ارائه می‌دهند، مراجعه کنید.

پیشنهاد: در این زمینه می‌توانید به قالیشویی در محل بانو اعتماد کرده و در نهایت، پرده‌هایتان را در تمیزترین حالت ممکن، تحویل بگیرید.

بهترین روش شستشوی پرده پانچ و از بین بردن لکه‌های آن

اگر روی پرده، لکه‌هایی ایجاد شده، ابتدا باید آن‌ها را به وسیله محلول آب و صابون پاک کنید، سپس کل پرده را بشویید. برای پاک کردن لکه‌ها، صابون را در مقداری آب قرار داده و کف حاصل را با کمک یک اسفنج یا یک تکه پارچه روی لکه بکشید تا پاک شود. پس از پاک کردن لکه‌ها می‌توانید، کل پرده را به صورت دستی یا با ماشین لباس‌شویی بشویید. بهتر است ابتدا پرده را تنها با آب بشویید تا گرد و خاکی که در بافت پارچه نفوذ کرده، از آن خارج شود. سپس آن را برای چند ساعت در ترکیب آب و پودر لباسشویی خیس کنید تا در حین شستشو بهتر تمیز شود.

اتوکشی پس از شستن پرده پانچ

پس از کامل شدن مراحل شستن پرده پانچی و آبکشی آن، پرده را در حالی که مرطوب است، نصب کنید تا چروک نشود. اگر جنس پرده به گونه‌ای است که نیاز به کشیدن اتو دارد، آن را در حالی که مرطوب است در جهت بافت پارچه اتو کنید. اگر بافت پارچه حساس است، حتما یک پارچه نخی روی پرده قرار دهید. سپس اتو را با حرارت پایین تنظیم کنید تا به بافت پرده آسیبی نرسد.

نکات مهم

مهم‌ترین نکات در زمان شستشو

  • عدم استفاده از دور چرخش با سرعت بالا در لباسشویی
  • اتوکشی پرده در زمان مرطوب بودن آن برای جلوگیری از آسیب به بافت پارچه
  • استفادده کنترل شده از مایع نرم کننده؛ در غیر اینصورت پارچه شکل خود را از دست می‌دهد.
  • استفاده از یک پارچه نخی در زمان اتوکشی پرده توری یا حریر به عنوان مانعی برای نفوذ بیش از حد گرما
  • توجه به جنس پارچه در زمان استفاده از مواد مختلف مانند جوش شیرین و سرکه؛ این موارد در صورت مصرف زیاد، می‌توانند باعث ایجاد پوسیدگی در تاروپود پارچه شوند.

پیشنهاد مطالعه: یکی از جمله مواردی که می‌تواند نیاز شما به پرده جدید را کاهش دهد، استفاده از یک پارچه متناسب با ویژگی‌های محل سکونت است. نکاتی که در زمان انتخاب پرده مناسب باید به آن‌ها توجه داشته باشید را در وبلاگ قالیشویی بانو توضیح داده‌ایم.

شستن پرده پانچ و لکه‌های عمیق‌تر آن

خب پس بهترین روش شستشوی پرده پانچ و لکه‌های عمیق آن چیست؟ اگر لکه‌ها به قدری عمیق هستند که باید آن را از ریل جدا کنید، برای شستشو می‌توانید از توضیحاتی که در ادامه شرح داده‌ایم، استفاده کنید:

  • قرار دادن پرده در یک ظرف حاوی ۴ قاشق غذاخوری سرکه؛ برای از بین بردن دائمی لکه‌ها و بوی بد
  • جدا کردن پرده از این ترکیب و قرار دادن آن در یک تشت پر از آب ولرم؛ این مرحله باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد.
  • در این مرحله باید پرده را از آب خرج کرده  با دقت شستشو دهید.
  • پس از آن، به آب، جوش شیرین استفاده کرده و مجددا اجازه دهید پرده ۱ تا ۲ ساعت خیس بخورد.

پیشنهاد: اگر به دنبال شماره قالیشویی هستید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهترین خدمات را در اختبار شما بگذارد، با ما تماس بگیرید.

تمیز کردن لکه های عمیق

تمیز کردن حلقه‌های پرده

خب حالا که خوپ پرده را شستشو دادید، وقت رسیدگی به حلقه‌های آن است. برای تمیز کردن این حلقه‌ها، ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین داخل آب ریخته و با یک مسواک یا برس، آن‌ها را با محلول جوش شیرین شستشو دهید.

«اندازه موادی که برای شستشوی پرده پانچ عنوان کردیم، با توجه به جنس آن‌ها متفاوت بوده و شستشوی پرده‌های ساتن، حریر، تور و غیره با هم فرق می‌کنند.»

سخن پایانی

در این مقاله شما را با بهترین راه‌های شستن پرده پانچ و حلقه‌های آن، آشنا کردیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشند. اما چنانچه در مورد هر یک از موضوعات با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *