راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم برای بهترین خرید

راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم چه کاربردی دارد؟ در زمان خرید فرش دست دوم باید به جه جیزهایی توجه داشته باشیم؟ همانطور که می دانید در دنیای امروزی، فرش یکی از محبوب‌ترین زیراندازهایی است که در خانه‌ها استفاده می‌شود. به همین دلیل، انواع مختلفی از آن‌ها ساخته و عرضه شده‌اند که هر مشتری بتواند با توجه به نیاز، سلیقه، بودجه و…، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند.

با این حال، قیمت آن‌ها باعث شده است تا بسیاری از افراد نسبت به خرید فرش دستباف دست دوم تمایل داشته باشند. به همین دلیل، ما قصد داریم تا با بررسی مواردی که در این زمینه ممکن است با آن‌ها مواجه شده و برای شما سوال ایجاد کنند، کمک کنیم تا انتخاب درستی داشته و بتوانید با بودجه خود، انتخاب درستی داشته باشید؛ با ما همراه باشید.

شستشوی فرش نیز یکی از دیکر مواردی است که باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود تا در نهایت، احتمال آسیب به فرش‌ها را به حداقل برساند. به همین دلیل، استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر به شما کمک می‌کند تا بتوانید این اجناس ارزشمند را با کیفیت بهتری در مدت زمان بیشتری استفاده کنید. قالیشویی بانو در این زمینه می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم

آیا شما تا به حال فرش دست دوم خریده‌اید؟ از نتیجه انتخاب خود راضی بوده‌اید؟ درست مانند هر محصول دیگری، خرید فرش به خصوص دست دوم آن، ریزه کاری‌هایی دارد که باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید که بتوانید از میزان هزینه صرف شده رضایت داشته باشید.

البته در این میان، هستند کسانی که فرش‌های دست‌بافت را به صورت دست دوم نهیه می‌کنند تا توجیه اقتصادی داشته باشد. این فرش‌ها که حتی در حالت کارکرده و دست دوم نیز جذابیت بالایی دارند، می‌توانند مشتریان خاص خود را داشته باشند.

در ادامه شما را با ۶ مورد از مهم‌ترین نکات خرید فرش دست دوم آشنا می‌کنیم تا بتوانید بدور از هرگونه کلاه‌برداری و مشکلی، فرش موردنظر خود را بخرید.



پیشنهاد مطالعه: فرش کنف، از آن دست فرش‌هایی که در بازار امروزی با استقبال بالایی مواجه شده است. با این حال، بیشترین مشکل کاربران با نحوه تمیز کردن آن است. به همین  دلیل ما در مقاله شستشوی فرش کنف، بهترین و راحت‌ترین راه‌های انجام این کار را توضیح داده‌ایم که بتوانیم به چالش‌های شما در این زمینه پاسخ دهیم.



خرید فرش دستباف دست دوم

مهم‌ترین نکات خرید فرش دستباف دست دوم

فرش‌های دستباف همواره زیبایی و محبوبیت بسیار زیادی داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که حتی در حالت کارکرده و دست دوم نیز می‌توانند توجه‌ها را به خود جلب کنند. فرش‌ها اگر به خوبی مراقبت و نگهداری شده باشند، می‌توانند همچنان برای سال‌های طولانی مورد استفاده قرار بگیرند. در نتیجه در زمان خرید شما باید از یک راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم استفاده کنید، تا بتوانید با بهینه‌ترین هزینه، بهترین خرید را داشته باشید.

در ادامه ما ۶ مورد از مهم‌ترین مواردی که در این مسیر باید با آن‌ها آشنایی داشته باشید را بررسی می‌کنیم:

۱. میزان رنگ‌پریدگی فرش

زنده بودن و جذابیت یک فرش را می‌توان از رنگ‌های آن متوجه شد؛ در حقیقت رنگ فرش می‌تواند حس زنده بودن را انتقال دهد، به همین دلیل است که از آن با روح و جان فرش یاد می‌شود.

به هیمن دلیل، پیش از خرید فرش باید آن را در یک فضا که از نورپردازی مناسبی برخوردار است، پهن کرده و با دقت به آن نگاه کنید. در این مرحله باید دو طرف فرش را مقایسه و نوع رنگ آن‌ها را بررسی کنید و به دنبال هر گونه اختلاف رنگی باشید.

برای بررسی دقیق‌تر رنگ‌پریدگی، می‌توانید ترنج فرش را در نظر گرفته و با یک خط فرضی آن را به دو بخش تقسیم کرده و رنگ گل‌ها و زمینه فرش را مقایسه کنید.

«برای تشخیص رنگ‌پریدگی فرش، بهتر است از نور طبیعی استفاده کرده و به جهت خواب فرش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.»



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که به بهترین شکل توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستشوی مبل است. شما برای دریافت این خدمات می‌توانید مستقیما وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



میزان رنگ‌پریدگی فرش

۲. بررسی بیدزدگی

نکته دیگری که در راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم عموما به آن اشاره می‌شود و باید به آن توجه داشت، بیدزدگی است که یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که به انواع فرش‌ها وارد می‌شود.

بید در حقیقت نوعی حشره به شمار می‌رود که به بافت فرش نفوذ کرده و پشم و چله آن را از بین می‌برد. به یاد داشته باشید که قسمت‌هایی از فرش که کمتر مورد استفاده و نظافت قرار می‌گیرند، بیشتر در معرض این آسیب قرار دارند. بیدزدگی می‌تواند سطحی یا عمقی باشد که نوع سطحی آن را می‌توان با استفاده از پودرهای مخصوص برطرف کرده و از توسعه بیشتر آن جلوگیری کرد.



پیشنهاد مطالعه: اگر فرش‌های شما نیز با این مشکل مواجه شده و به دنبال راه‌هایی برای برطرف کردن آن هستید، می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: رفع بید زدگی فرش .



بررسی بید زدگی

۳. بررسی چله فرش دست دوم

چله به عنوان استخوان‌بندی اصلی فرش‌ها شناخته می‌شود؛ هرچه این بخش، از استحکام بالاتری برخوردار باشد فرش شما ماندگاری و دوام بیشتری نیز خواهد داشت.

برای بررسی کیفیت این بخش، باید ریشه‌های سفید فرش را بکشید؛ چنانچه چله فرش ضعیف و پوسیده باشد، دچار پارگی خواهد شد.

۴. راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم: میزان پاخوردگی

فرش‌هایی که بیش از اندازه مورد استفاده قرار گرفته باشند و به اصطلاح پاخور زیادی داشته باشند، نازک شده و ضخامت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. بخش‌هایی از فرش که بیشتر پا خورده باشد، سفید می‌شود و کاملاً به چشم می‌آید.

فرش‌هایی که پاخوردگی زیادی داشته باشند، قطعاً ارزش خرید کمی دارند و نباید هزینه زیادی برای خرید آن‌ها پرداخت کرد.

«یک نکته مهم در خصوص پا خوردن فرش تازدن و بررسی و مقایسه نحوه قرارگیری لبه‌های کناری آن است. لبه‌های فرش باید صاف باشند و هیچ‌گونه بیرون‌زدگی و فرورفتگی نداشته باشند.»



پیشنهاد:‌ قالیشویی بانو با استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا و همچنین دانش و تجربه افراد متخصص در زمینه شستشوی وسایل خانه شما، تلاش می‌کند تا بهترین کیفیت را ارائه داده و شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کند. شما برای دریافت خدمات ما و یا دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره قالیشویی بانو تمای بگیرید و یا وارد سایت ما شده و فرم موجود را پر کنید.



راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم: میزان پاخوردگی

۵. بررسی تقارن

تقارن از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در خرید انواع فرش‌های نو و دست دوم باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زیرا عدم تقارن می‌تواند زیبایی و جذابیت فرش را تحت تأثیر قرار بدهد.

برای بررسی تقارن فرش باید آن را از وسط تا زده و نقش و نگارهای آن را بررسی کنید. برای بررسی دقیق‌تر، حتی می‌توانید از ابزارهایی مانند متر نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در بحث تقارن باید به امتداد نقش و نگارش‌های فرش توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ اگر طرح‌ها به صورت ناگهانی قطع شده باشند و یا گل‌ها و شاخه‌های موجود در فرش امتداد پیدا نکرده بود، نشان دهنده معیوب بودن فرش می‌باشد و خرید آن توصیه نمی‌شود.

۶. راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم: بررسی ترنج و لچک فرش

از دیگر نکات خرید فرش دستباف دست دوم، توجه به ترنج و لچک فرش است. در اصل لچک به معنی گوشه و کنار است و معمولاً به کمک گل‌ها تزئین می‌شود و تقارن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترنج نیز همان گل وسط فرش است که از ابعاد بزرگی برخوردار است و زیبایی و سلامت آن می‌تواند اهمیت بالایی در زیبایی کلی فرش داشته باشد. در نتیجه قبل از خرید فرش دستباف دست دوم لازم است که حتماً لچک و ترنج به دقت بررسی  و سلامت و زیبایی آن‌ها ارزیابی شود.

«در زمان خرید فرش‌های دست دوم، در کنار تمامی موارد گفته شده، لازم است که به مواردی مانند پارگی‌های احتمالی، سوختگی فرش، نقاط ترمیم و تعمیر شده، سلامت ریشه‌ها، لکه‌های موجود و… نیز توجه داشته باشید.»



پیشنهاد مطالعه: اگر فرش شما به تعمیر و قلم زنی نیاز دارد، می‌توانید از محتوای مقاله قلم کاری فرش برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.



ترنج و لچک فرش

۷. تشخیص عمر

می‌توان گفت مهم‌ترین نکته در خرید فرش دستباف دست دوم، تشخیص عمر فرش و میزان کار کردن آن است. اگرچه تشخیص عمر فرش کار سختی است اما می‌توان با استفاده از تکنیک‌های خاصی عمر تقریبی آن‌ها را تشخیص داد.

برای تشخیص عمر فرش باید پنجه دست خود را در قسمت‌های مختلف فرش فرو کنید؛ چنانچه دست‌تان به راحتی در لابه‌لای پرز فرش فرو رفت، نشان می‌دهد که هنوز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابلیت استفاده دارد.

اگر پرز فرش و لایه‌های از بین رفته باشند، نشان‌دهنده این است که فرش عمر بالایی داشته و مدت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. البته وجود علائمی مانند سائیدگی، پارگی، شل شدگی تار و پود و… نیز می‌تواند نشان دهنده عمر تقریبی فرش‌ها باشد.

قیمت فرش دستباف دست دوم

در حقیقت نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای فرش‌های دستبافت دست دوم تعیین کرد؛ زیرا هر فرشی می‌تواند شرایط خاص خود را داشته باشد و تمامی موارد گفته شده می‌توانند در تعیین قیمت فرش مؤثر باشند.

اندازه و ابعاد، جنس الیاف به کار رفته، نحوه بافت و نوع گره‌ها، میزان سلامت، میزان عمر و پاخوردگی، طرح و نقشه و… از جمله مواردی هستند که بیشترین تأثیر را در تعیین قیمت نهایی فرش دارند.

قیمت فرش دستباف دست دوم

جمع‌بندی نهایی

فرش‌های دستباف به واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند همواره مورد توجه هستند و افراد زیادی تمایل به خرید و استفاده از آن‌ها دارند. برای خرید فرش دستباف دست دوم لازم است که فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

رد این مقاله ما تلاش کردیم تا به عنوان راهنمای خرید فرش دستباف دست دوم، مهم‌ترین نکات را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تماممی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب کفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که نمایل داشتید در مورد آن بدانید با ما در کامنت به اشتراک بگدارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *