شستشوی فرش را در سال چند مرتبه انجام دهیم

آیا شستشوی بیش از حد فرش مضر است

فرش ها لوازمی هستند که در فضاها و مکان هایی قرار می گیرند که به شدت در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارد. شستشوی فرش از دیرباز دغدغه افراد به حساب می آید و روش های گوناگونی برای انجام آن وجود دارد. شستشوی فرش هم در منزل و هم در قالیشویی تهران صورت می پذیرد. به این منظور بهتر است بهترین قالیشویی تهران را انتخاب کرده و از متخصصین و نیروی کار ماهر آن کمک بگیرید. ما در این مقاله نکات و مواردی در زمینه شستشوی فرش در اختیار شما قرار می دهیم تا شما عزیزان با مطالعه این مقاله و کسب آگاهی و اطلاع بیشتر عملکردی بهتر و موفق تر را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا شستشوی بیش از حد فرش ضرر دارد؟

برخی از افراد بر این باور هستند که شستشوی فرش به تعداد زیاد سبب از بین رفتن بافت و الیاف فرش می شود. اما باید بدانید که شستشوی فرش نه تنها سبب آسیب به فرش نمی شود بلکه عمر آن را طولانی تر و بالاتر می برد. اما باید بدانید که این کار را با استفاده از مواد شوینده مرغوب و به روشی درست انجام دهید. اما شستشوی فرش آن هم بیش از حد درست نیست و بهتر است هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار فرش خود را بشویید. این زمان برای شستشوی فرش به صورت معمول است اما اگر فرش شما در محیطی قرار دارد که به شدت در معرض آلودگی است به شستشوی بیشتری احتیاج دارد.

تفاوت شستشوی فرشهای ماشینی و دستباف

فرش های ماشینی و دستباف با توجه به نوع الیاف و بافتی که دارند روش های شستشوی متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال برای شستشوی فرش ماشینی و از بین بردن لکه ها از روی این فرش می توانید از آب سرد استفاده نمایید. به این صورت که به وسیله اسفنجی که با آب سرد خیس شده، لکه را خیس می کنید. سپس محلول شامپو فرش و آب را با استفاده از یک پارچه تمیز و سفید بر روی لکه می مالید. پیش از استفاده این محلول بر کل فرش بهتر است آن را بر روی تکه ای از فرش تست کنید و پس از اطمینان از عدم رنگ دهی از آن برای تمامی نقاط فرش استفاده نمایید. برای شستشوی فرش دستباف و از بین بردن لکه از روی آن نیز می توانید از مخلوط یک قاشق شامپو فرش و یک فنجان آب استفاده نمایید. روش شستشوی فرش دستباف همانند شستشوی فرش ماشینی است با این تفاوت که ممکن است استفاده از مواد شوینده شیمیایی به بافت و رنگ فرش دستباف آسیب وارد کند. پس در صورت استفاده باید مراقب باشید و بهتر است در صورت عدم آگاهی درست از یک متخصص و قالیشویی تهران کمک بگیرید.

تمیز کردن فرش هر چند وقت یک بار انجام می شود؟

همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم، شستشوی فرش به صورت معمول هر ۱۲ تا ۱۸ ماه باید صورت بپذیرد. اما این شستشوی فرش به عوامل متعددی بستگی دارد و عوامل متعدد و فراوانی در زمان شستشوی آن تأثیر گذار می باشند. به عنوان مثال در صورت نگهداری حیوان خانگی در منزل و یا قرار گرفتن فرش خود در محیطی پر رفت و آمد و شلوغ که در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارد، بهتر است هر ۶ تا ۹ ماه فرش خود را به طور کامل بشویید. در صورت عدم آگاهی بهتر است بهترین قالیشویی تهران را انتخاب نموده و از متخصصین این امر کمک بگیرید.

جارو برقی را چند وقت یک بار بکشیم؟

جارو کشی فرش ها روشی است که گرد و غبار و خاک و کثیفی را از روی فرش ها از بین می برد. این کار سبب افزایش طول عمر فرش و تمیز ماندن آن می شود. پاک کردن فرش از گرد و غبار و آلودگی به وسیله جارو برقی باید به صورت مرتب و در دفعات صورت پذیرد. حتی پیش از شستشوی فرش نیز باید ابتدا توسط جارو برقی، فرش را تمیز کرد، سپس به شستن آن اقدام نمود.

جمع بندی نهایی

قالیشویی بانو یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین قالیشویی تهران است که خدمات قالیشویی خود را با ارزان ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. همین امر این قالیشویی را به بهترین قالیشویی تهران تبدیل نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با کارشناسان این قالیشویی تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *