فرش بامبو چیست؟آشنایی با ویژگی‌های فرش بامبو برای خرید بهتر

فرش بامبو چیست

فرش‌ها از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون هستند که نقش تاثیرگذاری بر زیبایی خانه‌ها دارند. امروزه انواع مختلفی از فرش‌ها در بازار وجود دارد که هر کس با توجه به محیط موردنظر، بودجه، سلیقه و دیگر موارد اینچنینی به خرید اقدام می‌کند. یکی از جمله فرش‌های امروزی که مورد استقبال خریداران قرار گرفته است، فرش بامبو است. این فرش، نرم و ابریشمی شکل بوده و به این دلیل که الیاف آن از درخت بامبو گرفته می‌شود، با این نام شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که فرش بامبو چیست و آیا خرید آن برای شما به صرفه خواهد بود یا خیر؛ با ما همراه باشید.

شستشوی فرش یکی از مهم‌ترین مواردی است که سلامت فرش شما را تضمین می‌کند. اگر به دنبال یک سایت قالیشویی معتبر هستید، می‌توانید با خیال راحت به بانو اعتماد کنید. ما ضمن استفاده از بهترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز استفاده می‌کنیم تا با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

فرش بامبو چیست؟

تصور اینکه بتوان از الیاف گیاهان زیراندازهای مدرن و زیبا تولید کرد، بسیار از دور ذهن است؛ اما الیاف گیاه بامبو به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، در صنعت فرش‌بافی مورد توجه قرار گرفته است؛ ویژگی‌هایی مانند:

  • لطافت بالا
  • رنگ‌پذیری عالی
  • ضد میکروب بودن
  • سازگاری بالا با پوست انسان

جالب است بدانید که الیاف بامبو از جنس سلولز بوده و از پالپ گیاه بامبو به دست می‌آید. برای تولید این فرش‌ها، بامبوها را بعد از بریده و تکه‌تکه شدن با هیدروکسید سدیم ترکیب کرده و در نهایت سلولز موجود در آن‌ها را به شکل محلول درمی‌آورند. این محلول با استفاده از مواد دیگری به صورت رشته رشته درآمده و بعد از ریسیده شدن و خشک شدن به عنوان الیاف طبیعی در بافت فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند.



پیشنهاد مطالعه: یکی از دیگر انواع فرش‌ها که امروزه در بازار با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است، فرش‌های کلاریس است. اگر شما هم قصد خرید دارید و می‌خواهید با تمامی جوانب این فرش‌ها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ بانو، مقاله فرش کلاریس چیست را مطالعه کنید.



ویژگی‌های فرش بامبو

بهترین محل برای استفاده از فرش بامبو چیست؟

ویژگی‌ها، مزایا و معایبی که فرش‌های بامبو دارند و در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌توانند راهنمای خوبی برای این باشند که آیا این فرش‌ها انتخاب درستی برای شما هستند یا خیر.

اما به طور کلی، این فرش‌ها گزینه مناسبی برای محیط‌های شلوغ و پرتردد نیستند و بهتر است که در محیط‌هایی مانند در فضای میان مبلمان، اتاق خواب و یا به عنوان تابلو فرش و فرش زینتی استفاده شوند.

مزایای فرش بامبو چیست؟

فرش بامبو درست مانند دیگر انواع فرش‌های طبیعی و مصنوعی که به شکل دستباف یا ماشینی تولید می‌شوند، از مزایای مختلفی برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. سازگاری با محیط زیست

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع از فرش‌ها سازگاری بالا با محیط زیست به دلیل طبیعی بودن الیاف آن است. امروزه به دلیل مسائل اقتصادی، استفاده از مواد صنعتی و پلاستیکی در صنعت فرش رواج بالایی دارد که هر کدام از این مواد،‌ می‌توانند خسارات و آسیب‌های مختلفی به محیط زیست وارد کنند.

در مقابل اما فرش بامبو به دلیل نوع مواد اولیه خود، سازگاری بالایی با محیط زیست داشته و به جرئت می‌توان گفت که هیچ‌گونه آسیبی به آن وارد نمی‌کند. در حقیقت این فرش‌ها حتی بعد از استفاده نیز می‌توانند با استفاده از تکنولوژی و مواد شیمیایی بازیافت شوند.

«پس اگر به دنبال فرشی هستید که علاوه بر راحتی، به محیط پیرامون شما نیز احترام بگذارد، فرش بامبو مناسب‌ترین انتخاب است.»



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستشوی مبل است. برای دریافت این خدمات، می‌توانید از طریق سایت ما اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



سازگاری با محیط زیست

۲. رنگ روشن

مزیت‌های فرش بامبو چیست؟ از مهم‌ترین ویژگی الیاف بامبو که باعث استقبال از آن شده است، قابلیت رنگ‌پذیری بالا و روشن بودن آن‌هاست. این روشن بودن می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • بزرگ‌تر نشان داده شدن فضا
  • زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون
  • جذابیت و زیبایی در زمان تابش نور خورشید

«البته این فرش‌ها می‌توانند در رنگ‌بندی‌های مختلفی وجود داشته باشند؛ اما در کل فرش‌های بامبو به عنوان فرش‌های روشن شناخته می‌شوند.»



پیشنهاد مطالعه: قیمت قالیشویی در ابتدای هر سال توسط اتحادیه هر شهر تعیین می‌شود تا مشتریان بتوانند با قیمتی منصفانه خدمات دریافت کنند. برای آشنایی با این قیمت‌ها می‌توانید از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: قیمت قالیشویی .



۳. سازگاری با پوست بدن و ضد میکروب بودن

در زمان خرید فرش، مشکلات و چالش‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است با آن مواجه شوید؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها، حساسیت و آلرژی افراد به موادی مانند پلی‌استر، آکریلیک و… است.

الیاف فرش بامبو کاملاً با پوست بدن سازگار بوده و ضد حساسیت است. در اصل این فرش‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای افرادی باشند که به آلرژی‌های پوستی مبتلا هستند. همچنین الیاف این فرش‌ها به دلیل داشتن ماده‌ای به نام bamboo kun دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و از نظر بهداشتی مشکلی برای محیط و افراد ایجاد نخواهند کرد.

سازگاری با پوست بدن

معایب فرش بامبو چیست؟

فرش‌های بامبو نیز درست مانند هر چیز دیگری، در کنار تمامی مزیت‌ها و نقاط قوتی که دارند، می‌توانند معایبی نیز داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱. لکه پذیری بالا

خاصیت رنگ‌پذیری عالی الیاف بامبو باعث می‌شود که در برابر لکه‌ها مقاومت کمی داشته و به سرعت لکه‌ها را به خود جذب کنند. همچنین با توجه به اینکه تمیز کردن لکه‌ها از روی آن‌ها کار ساده‌ای نیست، برای محیط‌هایی که رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است و یا افراد سالخورده و کودکان حضور دارند، نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.



پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط مختلف تهران، به دنبال آن است که بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و سرعتی مناسب در اختیار شما قرار دهد. پس اگر به دنبال بهترین قالیشویی غرب تهران هستید، می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۴۴۴۴۰۱۷۵-۰۲۱ تماس بگیرید.



۲. ثبات رنگی پایین در برابر شستشو

یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات و معایبی که فرش‌های بامبو دارند، ثبات رنگی پایین آن‌ها در برابر مواد شوینده و شستشوست. در نتیجه این فرش‌ها ممکن است در اثر شستشوهای مکرر رنگ خود را از دست داده و زیبایی و جذابیت‌شان نیز نحت تأثیر قرار بگیرد.

ثبات رنگی فرش بامبو

۳. طول عمر و ماندگاری کم

فرش‌های بامبو در مقایسه با فرش‌های دستباف و فرش‌های ماشینی باکیفیت امروزی طول عمر کمتری دارند. در نتیجه نمی‌توان از آن‌ها برای مدت‌های طولانی استفاده کرد. در اصل فرش‌های بامبو، فرش‌های لوکس و تزئینی هستند که نباید از آن‌ها در محیط‌های پررفت‌وآمد استفاده کرد.

۴. قیمت بالا

نوع الیاف به کار رفته در این فرش‌ها و نحوه تولید آن‌ها باعث می‌شود که در مقایسه با سایر فرش‌های دستباف و ماشینی از قیمت بالایی برخوردار باشند. همچنین از آنجایی که نیازمند نگهداری ویژه‌ای هستند، خریدن آن‌ها ممکن است از لحاظ اقتصادی توجیه نداشته باشد.



پیشنهاد مطالعه: اگر قضد اسباب کشی دارید و نمی‌خواهید فرش‌هایتان در جابجایی آسیب ببینند، باید با اصول جمع کردن فرش آشنایی داشته باشید تا احتمال آسیب به آن‌ها را به حداقل برسانید. برای آشنایی با این موارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما محتوای مقاله آموزش جابجایی فرش در اسباب کشی را مطالعه کنید.



نحوه شستشوی فرش بامبو

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین معایب فرش‌های بامبو، میزان مقاومت کم در برابر مواد شوینده شیمیایی و تغییر رنگ راحت آن‌هاست. به همین دلیل نحوه شستشوی این فرش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در انتخاب مواد شوینده باید دقت و حساسیت بالایی داشته و از موادی استفاده کنید که خاصیت اسیدی و قلیایی متوسطی داشته باشند. هرچند که می‌توان این فرش‌ها را به شیوه سنتی شستشو داد اما در اصل بهترین روش شستشوی آن‌ها استفاده از خدمات شرکت‌های قالیشویی معتبر است.

در اصل در شرکت‌های قالی‌شویی از مواد شوینده مخصوص برای شستن فرش‌ها استفاده می‌شود. همچنین برخورداری از تکنولوژی‌های مدرن، تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص و ماهر باعث می‌شود که آسیب‌های وارده به فرش به حداقل میزان ممکن برسد.

شستشوی فرش

قیمت فرش بامبو

فرش‌های بامبو نیز همانند انواع فرش‌های دستباف و ماشینی، قیمت‌های مختلفی دارند و این موضوع تحت تأثیر عوامل و فاکتورهای مختلفی مانند سایز و ابعاد، رنگبندی، شانه و تراکم، نحوه بافت، برند و شرکت تولید کننده فرش و… است.

جمع‌بندی نهایی

فرش بامبو از جمله فرش‌های ماشینی مدرنی است که با استفاده از الیاف به دست آمده از گیاه بامبو ساخته می‌شود. این فرش می‌تواند از ویژگی‌هایی متعددی همچون سازگاری با محیط زیست و پوست بدن، رنگ روشن، کیفیت بالا و زیبایی بی‌نظیر برخوردار باشد هر چند که معایبی همچون لکه پذیری بالا، امکان تغییر رنگ در شستشو و قیمت بالا خواهد داشت.

در این مفاله تلاش کردیم توضیح دهیم که ویژگی‌های فرش بامبو چیست و چه مزایا و معایبی دارد. امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *