۰ تا ۱۰۰ هر چه باید در مورد فرش کلاریس انتخاب محبوب بازار بدانید!

فرش کلاریس

فرش کلاریس یا فرش چاپی چیست و چه مدل‌هایی را شامل می‌شود؟ فرش که به عنوان یکی از محبوب‌ترین زیراندازها در سراسر جهان شناخته می‌شود، در طی سالیان متفاوت با تغییرات و تحولات بسیار زیادی مواجه شده است. این زیرانداز‌ها از نظر طرح، نحوه بافت، رنگ، تعداد شانه و تراکم، ابعاد و اندازه و… تنوع بالایی داشته و می‌توانند هر سلیقه‌ای با هر بودجه‌ای را راضی نگه دارند.

در بازار امروزی، فرش‌های مختلفی مانند فرش کلاریس، شگی، مدما و… وجود دارند که به واسطه مدرن و جدید بودن، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. فرش ماشینی چاپی که با نام کلاریس نیز شناخته می‌شود، با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده و توانسته با استقبال زیادی از طرف مردم مواجه شود. اگر شما هم از طرفداران این فرش‌ها هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا کمک کنیم با یک خرید خوب، فروشگاه را با لبخند ترک کنید.

قیمت بالای فرش‌ها به تنهایی دلیل کافی برای آن است که فرش‌های خود را به یک قالیشویی معتبر برسانیم. اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید تا دیگر نگرانی بابت سلامت امانتی‌هایتان نداشته باشید، بانو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

فرش کلاریس چیست؟

در پاسخ به این سؤال که فرش کلاریس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد، باید گفت که این فرش یکی از جدیدترین فرش‌هایی است که با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز دنیا که چاپ عمیق نام دارند، ساخته شده و توانسته طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. این فرش‌ها معمولاً با نخ سفید (بی‌رنگ) و به شکلی کاملاً ساده بافته می‌شوند، در حالی که فرش‌های معمولی با استفاده از نخ‌های رنگی بافته می‌شوند.

در فرآیند بافت فرش کلاریس رنگ‌ها متناسب با طرح و نقشه به ریشه نخ تزریق می‌شود که به این فرآیند جت پرینت (jet print) گفته می‌شود. در نهایت نیز طرح دلخواه بر روی فرش ظاهر می‌شود. لازم به ذکر است که نخی که در تولید و بافت این فرش‌ها به کار می‌رود، نخ اوژن و از خانواده پلی‌استر است؛ با اینحال، مزیت‌های متعددی نسبت به پلی‌استر معمولی دارد.



پیشنهاد مطالعه: تا چه اندازه با فرش‌های ایرانی آشنایید؟ از تاریخ فرش‌های ایرانی چیزی می‌دانید؟ پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ قالیشویی بانو حتما محتوای مقاله تاریخچه فرش ایرانی را مطالعه کنید.



فرش چاپی چیست

آشنایی با ویژگی‌های فرش چاپی

فرش‌های کلاریس به عنوان یکی از انواع فرش‌های ماشینی، محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل تولیدکنندگان آن به دنبال آن هستند که کیفیت این فرش‌ها را هرروز بهبود دهند. فرش چاپی معمولاً از استحکام، نرمی و لطافت بالایی برخوردار بوده و برخلاف فرش‌های دیگر که با استفاده از سیستم ژاکارد بافته می‌شوند، توسط دابی و در فضای کمتری تولید می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های فرش کلاریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالای طرح و نقش
  • کیفیت بسیار زیاد نخ استفاده شده
  • استفاده از رنگ‌های مختلف و متفاوت
  • امکان انتخاب فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌ها و همچنین رنگ‌های مختلف
  • ثبات بالای رنگ این فرش‌ها و مقاومت آن‌ها در برابر مواد شوینده و رطوبت
  • عدم پرزدهی و ایجاد آلرژی و حساسیتبه دلیل استفاده از نخ اوژن در فرش کلاریس
  • ساده بودن مراحل شستشو و خشک‌کردن این فرش‌ها در مقایسه با فرش‌های دیگر
  • واضح‌تر بودن تصاویر و زیباتر و جذاب‌تر دیده شدن رنگ‌ها به دلیل بالا بودن تراکم بافتی
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید، مواد شیمیایی و سائیدگی و کارایی بالای در محیط‌های پر رفت‌وآمد


پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در تهران به دنبال آن است که همواره بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود بگذارند. اگر به دنبال بهترین قالیشویی جنوب تهران هستید، می‌توانید با شماره ۶۶۳۸۸۸۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید.



مراحل تولید و رنگرزی فرش کلاریس

همان‌طور که گفته شد فرش‌های کلاریس با استفاده از تجهیزات مدرن تولید می‌شوند و نحوه بافت آن‌ها با سایر فرش‌های ماشینی و دستباف متفاوت است. مراحل تولید این فرش را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • مرحله اول: فرش به صورت خام یا سفید وارد خط تولید شده و مقدار رنگ مورد نیاز برای آن محاسبه می‌شود.
  • مرحله دوم: رنگ‌های مختلف آماده شده و در دستگاه کلاریس تولید می‌شوند.
  • مرحله سوم: رنگرزی دیجیتال انجام شده و دستگاه کلاریس طرح و رنگ مورد نظر را به فرش انتقال می‌دهد. در این مرحله فرش از حالت خامی و سفیدی خارج می‌شود.
  • مرحله چهارم: فرش وارد یک محفظه شده و دمای آن در ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد تثبیت می‌شود. این دما باعث می‌شود که رنگ‌های تزریق شده به فرش ثابت شوند
  • مرحله پنجم: آماده سازی فرش برای شستشو که خود این مرحله به ۳ بخش متفاوت تقسیم می‌شود: در مرحله اول فرش در آب ولرم با دمای ۲۵ درجه شسته می‌شود. در مرحله دوم مواد شوینده و کاهنده به آب اضافه شده و در دمای ۷۰ درجه شسته می‌شود. در نهایت و در مرحله سوم، فرش در آب نرم ۳۰ درجه‌، شستشو نهایی داده می‌شود.
  • مرحله ششم: در نهایت و بعد از انجام تمامی مراحل گفته شده فرش وارد قسمت خشک کن شده و بعد از خشک شدن از نظر کیفی بررسی می‌شود و به مرحله آهار وارد خواهد شد.


پیشنهاد مطالعه: تا به حال به استفاده از ترمز فرش فکر کرده‌اید؟ این وسیله می‌تواند احتمال آسیب روی فرش‌ها را به حداقل برساند؛ مخصوصا خانه‌هایی که سرامیک لیزی دارند. برای استفاده از این محتوا روی لینک مقابل کلیک کنید: ترمز فرش چیست .



مراحل تولید

مشخصات فرش کلاریس

فرش‌های کلاریس همانند دیگر انواع فرش‌های ماشینی، از مشخصات و ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند. در حقیقت بارزترین ویژگی این فرش‌ها امکان سفارشی‌سازی آن از نظر طرح، رنگ، تعداد شانه و تراکم، ابعاد، اندازه و… است. این فرش‌ها می‌توانند به صورت ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه تولید شوند اما می‌توان گفت فرش ۱۰۰۰ شانه کلاریس، از نظر نرمی، لطافت، پاخوری، قیمت و… بهترین نوع فرش‌های چاپی است.

قدمت فرش ماشینی چاپی و طرح‌های آن

بسیاری از افراد تا به حال نام فرش کلاریس را نشنیده و یا با آن آشنایی پیدا نکرده‌اند. اولین بار فرش کلاریس در شهر آنتپ ترکیه و در سال ۱۳۹۷ تولید و رونمایی شد و از آنجایی که کیفیت بالایی داشته و از تنوع بالایی برخوردار بود به سرعت به محبوبیت زیادی رسید. در اصل هیچ محدودیتی برای چاپ طرح‌های مختلف بر روی این فرش‌ها وجود نداشته و افراد می‌توانند هر گونه طرح و نقش مورد نظر خودشان را در قالب فرش به عنوان زیرانداز استفاده کنند.

امروزه از انواع طرح‌های مختلف همچون طرح‌های کهنه‌نما، چهل‌تکه، کلکسیونی، سه‌بعدی و… در فرش‌های کلاریس استفاده می‌شود و می‌توان از آن‌ها در هال، اتاق‌ها، آشپزخانه و… استفاده کرد.



پیشنهاد: از دیگر خدماتی که توسط قالیشویی بانو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، شستشوی مبلمان است. شما برای دریافت این خدمات می‌توانید از طریق سایت اقدام کرده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



قیمت فرش کلاریس

همان‌طور که عنوان شد فرش‌های کلاریس همانند انواع فرش‌های ماشینی ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی دارند و به همین دلیل نمی‌توان قیمت مقطوعی برای آن‌ها عنوان کرد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که بر روی قیمت این فرش‌ها مؤثر است، می‌توان به جنس الیاف و کیفیت آن، ابعاد و اندازه فرش، تعداد رنگ‌ها و طرح و نقش آن، کیفیت بافت فرش، تعداد شانه و تراکم، برند و شرکت سازنده، نوع تکنولوژی رنگرزی و… اشاره کرد.

جمع‌بندی نهایی

فرش کلاریس یکی از فرش‌های ماشینی است که به صورت خام و سفید و با استفاده از نخ اوژن بافته شده و سپس رنگ‌های مختلف بر اساس طرح آن به ریشه نخ تزریق می‌شود. این فرش‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و با استقبال بی‌نظیری مواجه شده‌اند. در مقایسه با انواع فرش‌های ماشینی دیگر نیز از ویژگی‌ها و مزایای متعددی برخوردارند.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هریک از مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *