محافظ ریشه فرش چیست؟ سیر تا پیاز دانستنی‌های محافظ ریشه فرش

محافظ ریشه فرش چیست

فرش‌ها از مهم‌ترین ارکان دکوراسیون چون همواره تحت ترافیک بالای رفت‌وآمد هستند، پتانسیل بالایی برای دریافت آلودگی و آسیب دیدن دارند. در میان اجزای مختلف فرش، ریشه از مهم‌ترین قسمت‌های آن است که می‌تواند در افزایش استحکام و مقاومت فرش نقش مؤثری داشته باشد. آسیب دیدن ریشه فرش باعث آسیب، پارگی و خوردگی تار و پود اصلی فرش شده و از طول عمر آن کم کند. یکی از بهترین راهکارهای افزایش ماندگاری و طول عمر ریشه‌های فرش، استفاده از محافظ ریشه فرش است. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که محافظ ریشه فرش چیست و استفاده از آن‌ها چه مزیت‌هایی برای شما خواهد داشت.

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فرش‌هایتان را در خانه بشویید، استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر بهترین انتخاب شما خواهد بود. ما در قالیشویی بانو با استفاده از ابزارهاو متدهای روز دنیا و همچنین به کارگیری دانشو تجربه افراد متخصص در این زمینه، همواره به دنبال آن هستیم تا با ارائه بهترین خدمات، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

انواع ریشه‌ فرش و دلیل آسیب آن‌ها

همان‌گونه که فرش‌ها می‌توانند از نظر نحوه بافت، نوع و جنس مواد اولیه، طرح و رنگ، ابعاد و… انواع مختلفی داشته باشند، ریشه‌های فرش نیز تنوع بالایی دارند و رایج‌ترین آن‌ها شامل مواردی همچون ریشه‌های ساده، ریشه‌های حلقه‌ای، ریشه‌های گره‌دار، ریشه‌های پنجره‌ای، ریشه‌های توری، ریشه‌های گیس بافت، ریشه‌های اریب و… هستند. هر کدام از این ریشه‌ها می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند و از مهم‌ترین عواملی که باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود می‌توان به مواردی همچون قرار گرفتن در معرض رطوبت به مدت زیاد، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، ساییدگی و پارگی، پوسیدگی در اثر نور مستقیم خورشید و … اشاره کرد به همین دلیل استفاده از محافظ ریشه فرش می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.



پیشنهاد مطالعه: پادری نیز از دیگر زیراندازهایی است که در بازار کنونی، مشتریان مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل ما در وبلاگ بانو، در مقاله‌ای تلاش کردیم تا شما را با انواع پادری آشنا کنیم تا اگر قصد خرید دارید، انتخاب درستی داشته باشید.



انواع ریشه فرش

محافظ ریشه فرش چیست؟

با توجه به آنکه ریشه‌های فرش، به‌راحتی در معرض آلودگی و آسیب قرار می‌گیرند، می‌توان از روش‌های مختلفی برای محافظت آن‌ها استفاده کرد. مهم‌ترین روش‌های محافظت از ریشه فرش را نیز می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • استفاده از کاور
  • استفاده از چسب پهن
  • گره زدن ریشه فرش‌ها
  • لفافه دوزی ریشه فرشی
  • و…

البته استفاده از هرکدام از روش‌های گفته شده، در کنار مزیت‌های متعدد، معایب و ایراداتی نیز دارد که باید حتما آن‌ها را مد نظر قرار داد.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که محافظ ریشه فرش چیست؟ محافظ یا کاور ریشه در حقیقت ابزاری است که از آن برای حفظ سلامت ریشه‌ها، جلوگیری از کثیف شدن و افزایش ماندگاری و طول عمر آن‌ها استفاده می‌شود. این ابزار علاوه بر ریشه‌ها، در حفظ سلامت و ماندگاری بخش‌های دیگری فرش مانند تار و پود، چله‌کشی و… نیز مؤثر بوده و از آسیب دیدن، شل شدن و… آن‌ها جلوگیری می‌کند.



پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی تهران هستید که خدمات خود را با بالاترین کیفیت، در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیاز شما بگذارد، می‌توانید وارد سایت بانو شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را برای ردیافت خدمات راهنمایی کنند.



انواع کاور ریشه

 محافظ‌های ریشه فرش می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و از مواد مختلفی تشکیل شوند و هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌ها، مشخصات و مزیت‌های متعددی داشته باشند. از رایج‌ترین محافظ‌های ریشه فرش می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • محافظ‌های پلاستیکی که از رنگ روشنی برخوردار بوده و ریشه‌ها در داخل آن‌ها کاملاً معلوم هستند و می‌توانند به خوبی مانع ورود گرد و غبار و آلودگی به بافت ریشه‌ها شوند و نظم و ترتیب ویژه‌ای به آن‌ها ببخشند. محافظ‌های پلاستیکی به دلیل داشتن رنگ روشن می‌توانند با انواع دکوراسیون‌ها و نورپردازی‌ها سازگاری بالایی داشته باشند.
  • محافظ‌های توری که می‌توانند اجازه تبادل هوا در ریشه‌ها را بدهند و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری کنند و بهترین گزینه برای فرش‌های دستباف هستند. این محافظ‌ها قابلیت استفاده چندین باره و شستشو را دارند و می‌توان از آن‌ها برای انواع فرش‌ها استفاده کرد.
  • محافظ‌های لیفه‌ای که از جنس پارچه بوده و می‌توانند از ریشه‌ها در برابر انواع آلودگی‌ها محافظت کنند. این محافظ‌ها می‌توانند برای انواع فرش‌ها مناسب باشند و ریشه‌ها را کاملاً پوشش می‌دهند و از آسیب دیدن لبه‌های کناری فرش نیز جلوگیری می‌کنند.


پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه قالیشویی، قیمت‌های مصوب خود را اعلام می‌کند تا تمامی افراد بتوانند خمات خود را با مناسب‌ترین قیمت دریافت کنند. اگر قصد آشنایی با هزینه قالیشویی را دارید، حتما به وبلاگ ما مراجعه کنید.



انواع کاور ریشه

مزیت استفاده از محافظ ریشه فرش چیست؟

همان‌طور که گفتیم ریشه فرش می‌تواند نقش زیادی در زیبایی و طول عمر آن داشته باشد؛ در نتیجه، محافظت از آن، مزیت‌های متعددی را در اختیار شما می‌گذارد. برخی از مهم‌ترین این مزیت‌ها عبارتند از:

  • محافظت در برابر رطوبت
  • حفظ زیبایی و جذابیت فرش
  • جلوگیری از کدر و تغییر رنگ ریشه‌ها
  • محافظت از ریشه‌ها در برابر آلودگی‌ها
  • افزایش طول عمر فرش و ماندگاری بیشتر آن
  • جلوگیری از ایحاد پوسیدگی، خوردگی و پارگی
  • جلوگیری از زرد شدن ریشه فرش بعد از شستشو
  • نظم بخشیدن به ریشه‌ها و حفظ حالت طبیعی آن‌ها
  • جلوگیری از کاهش قیمت فرش‌ها، خصوصاً فرش‌های دستباف و عتیقه


پیشنهاد: اگر به دنبال بهترین قالیشویی جنوب تهران هستید که بتوانید خدمات مورد نظرتان را با کیفیت مناسب دریافت کنید، قالیشویی بانو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد. برای دریافت این خدمات می‌توانید وارد سایت شده و یا با شماره ۶۶۳۸۸۸۳۱-۰۲۱ تماس بگیرید.



مزیت

قیمت محافظ ریشه فرش

به صورت کلی استفاده از ریشه فرش، می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر باشد؛ زیرا به افزایش طول عمر فرش و ساختار آن کمک ویژه‌ای کرده و از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. قیمت این محافظ‌ها می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • برند سازنده
  • متراژ و مقدار آن
  • نوع محافظ و کیفیت
  • فروشگاه عرضه‌کننده
  • ویژگی‌های و مزیت‌های کاور
  • و…

جمع‌بندی نهایی

ریشه فرش می‌تواند نقش پررنگی در زیبایی، جذابیت، ماندگاری، طول عمر و استحکام آن داشته باشد به همین دلیل محافظت و نگهداری از آن اهمیت بالایی دارد. روش‌های مختلفی برای محافظت از ریشه‌های فرش وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل چسب زدن، گره زدن و … است. استفاده از محافظ یا کاور ریشه بهترین روش محافظت از آن است چرا که مزیت‌های متعددی همچون افزایش طول عمر فرش، جلوگیری از آلودگی ریشه‌ها، افزایش مقاومت و ماندگاری ریشه‌ها و … داشته و بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *