انواع پادری+ ۱۲ تا از محبوب‌ترین انواع پادری در بازار

انواع پادری

در دنیای دکوراسیون کنونی، وسایل زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محیط زندگی و فعالیتی جذاب‌تری داشته باشید. یکی از اکسسوری های رایج دکوراسیون که محبوبیت بالایی داشته و می‌تواند در زیبایی، تنوع، حفظ بهداشت و پاکیزگی و جذابیت محیط مؤثر باشد، انواع پادری است. این اکسسوری می‌تواند در محیط‌های مختلفی مانند جلوی در ورودی، حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… استفاده شود؛ به همین دلیل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

پادری مانند فرش، موکت و زیراندازهای مختلف، انواع متفاوتی داشته و بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی می‌شود. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع مختلف این زیرانداز محبوب آشنا کنیم تا در زمان خرید بدانید، چه گزینه‌هایی پیش روی شماست.

اگر به هر دلیل نمی‌خواهید یا نمی‌توانید فرش‌ها و پادری‌هایتان را د ر خانه بشویید، استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. ما ضمن استفاده از بهترین و به‌روزترین ابزارها و متدهای روز دنیا از دانش و تجربه افراد متخصص در این زمینه نیز بهره می‌گیریم تا در نهایت بتوانیم با ارائه خدمات باکیفیت، شما را به یکی از دوستان همیشگی خود تبدیل کنیم.

پادری چیست

انواع پادری

همانطور که گفتیم پادری مانند فرش، موکت و دیگر انواع تجهیزات دکوری، بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی دسته‌بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها به واسطه داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف، استفاده‌ها و کاربردهای متعددی دارند. مهم‌ترین فاکتور دسته‌بندی انواع پادری، نوع و جنس مواد آن‌هاست که بر همین اساس، می‌توان آن‌ها را در دسته‌بندی‌های زیر قرار داد:

  • گلیم

این پادری از جنس گلیم بوده و وزن کمی دارد که ویژگی بارز آن‌ها، ارتفاع کم نخ خاب است که باعث می‌شود هیچ‌گونه پرزی ندارند. در حقیقت برای تولید این پادری‌ها، از موادی مانند کرک و پشم استفاده می‌شود و می‌توان از آن در تمامی محیط‌ها استفاده کرد؛ زیرا شستشوی آن‌ها نیز کار بسیار راحتی است.



پیشنهاد مطالعه: موکت نیز از دیگر انواع زیراندازهایی است که انواع متفاوتی از آن، در بازار به فرش می‌رسد. اگر قصد خرید دارید، آشنایی با این موارد، باعث می‌شود که در انتها انتخاب خوبی داشته و بودجه خود را در جای درستی هزینه کنید. برای آشنایی با انوع این زیرانداز وارد وبلاگ ما شده و از محتوای مقاله انواع موکت استفاده کنید.



  • پادری چوبی

پادری‌های چوبی نیز از جمله پادری‌هایی هستند که کاربردهای مختلفی داشته و از متصل کردن تکه‌های مختلف چوب به همدیگر ساخته می‌شوند. لازم به ذکر است که این پادری‌ها عموما برای محیط‌هایی که رطوبت دارند، گزینه مناسبی نیستند؛ زیرا مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند.

پادری چوبی

  • آلومینیومی

پادری‌های آلومینیومی نیز نوعی از پادری‌ها هستند که طراحی و ساختار خاصی داشته و در تولید آن‌ها از قطعات آلومینیوم و مواد دیگری مانند موکت‌ها، چم مصنوعی و… استفاده می‌شود. همچنین این پادری‌ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تردد زیاد دارند، معمولاً در محیط‌های اداری، تجاری و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • انواع پادری وینتیج

پادری‌های وینتج مانند فرش‌هایی با این جنس، از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار بوده و ظاهری کهنه‌نما و پاخورده دارند. از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های این نوع از پادری‌ها می‌توان به طول عمر و جذابیت بالای آن‌ها اشاره کرد.



پیشنهاد: اگر به دنبال قالیشویی آنلاین معتبری هستید که بهترین خدمات را با قیمتی مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما بگذارد، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۱۴۴۳ تماس بگیرید.



  • گبه

گبه نیز از خانواده قالی‌هاست؛ با اینحال می‌تواند ویژگی‌های یک فرش را داشته باشد. این پادری نخ خاب و پرزهای بلندی داشته و تعداد نخ پود بالایی نیز دارد. این پادری‌ها معمولاً طرح‌های بداهه داشته و بافنده بر اساس نقش‌های ذهنی خود آن‌ها را می‌بافد.

  • پلاستیکی

پلاستیک امروزه در تمامی ابعاد زندگی بشر نفوذ کرده و در تولید انواع لوازم و تجهیزات به کار می‌رود. پادری‌های پلاستیکی از بهترین پادری‌هایی هستند که برای محیط‌های مرطوب مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی به کار می‌روند؛ زیرا در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی داشته و می‌توانند از نظر رنگ، طرح و اندازه تنوع بالایی داشته باشند.

نوع پلاستیکی

  • چهل تکه

این نوع از پادری‌ها می‌توانند جنس‌های متفاوت و متنوعی داشته باشند؛ با این تفاوت که تکه‌های آن‌ها در اندازه‌های کوچکی ساخته شده و در نهایت به همدیگر متصل می‌شوند. برای ساخت این نوع از پادری‌ها می‌توان از تکه‌های فرش، گبه، گلیم و… استفاده کرد.

  • انواع پادری فرش

این پادری‌ها نیز مانند فرش‌های ماشینی و دستباف، می‌توانند از الیاف‌های مختلفی بافته شده و از نظر تراکم، شانه، سایز و ابعاد نیز تنوع بالایی داشته باشند. همچنین این پادری‌ها از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار بوده و تنوع بسیار بیشتری نیز دارند و معمولاً در ورودی‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.



پیشنهاد مطالعه: در ابتدای هر سال، اتحادیه قالیشویی برای خدمات گوناگون این شرکت‌ها تعرفه‌هایی را عنوان می‌کند که در نتیجه آن تمامی مشتریان بتوانند خدمات موردنظر خود را با قیمتی منصفانه درایفت کنند. برای آشنایی با قیمت شستن فرش در قالیشویی‌ها از لینک گذاشته شده، استفاده کنید.



  • فانتزی

پادری‌های فانتزی از جمله پادری‌هایی هستند که می‌توانند از نخ‌ها و الیاف‌های مصنوعی و شیمیایی ساخته شوند. لازم به ذکر است که این پادری‌ها اصالت زیادی نداشته و به تازگی مورد توجه قرار گرفته‌اند و قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با سایر پادری‌ها کمتر است.

پادری فانتزی

  • شگی

 پادری شگی نیز نوعی از پادری‌هاست که مانند فرش‌های شگی، پرزهای بلند داشته و نرمی و لطافت بالایی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا در محیط‌هایی مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار بگیرند. لازم به ذکر است که این پادری‌ها از تنوع بالایی از نظر طرح، رنگ، میزان ضخامت، ابعاد و… برخوردارند.

  • کاموایی

در بحث آشنایی با انواع پادری، قطعاً باید به پادری‌های کاموایی پرداخته شود. پادری‌های کاموایی از جمله پادری‌هایی هستند که می‌توانند به صورت ماشینی و یا توسط دست در انواع مختلفی از نظر طرح، رنگ، اندازه و… بافته شوند. همچنین می‌توانند در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.

  • انواع پادری نمدی

پادری‌های نمدی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نوع پادری‌ها به شمار می‌روند که در بسیاری از نقاط دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پادری‌ها از پشم تولید شده و می‌توانند از نظر طرح، رنگ، اندازه و… متنوع بوده و در جاهای خشک و بدون رطوبت مورد استفاده قرار بگیرند.

«البته باید توجه داشته باشید که در زمان خرید انواع پادری باید به جنس، هندسه و اشکال طرح‌ها توجه داشته باشید؛ زیرا می‌توانند در اشکال مختلفی مانند دایره، بیضی، مستطیل، مربع، مثلث، لوزی و… وجود داشته باشند.»



پیشنهاد: قالیشویی بانو با راه‌اندازی شعبه‌های مختلف در نقاط مختلف تهران، به دنبال آن است که بتواند خدمات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار شما بگذارد. اگر به دنبال بهترین قالیشویی شرق تهران هستید، می‌توانید وارد سایت ما شده و یا با شماره ۷۷۷۰۵۱۲۷-۰۲۱ تماس بگیرید.



هدف خرید انواع پادری

پیش از انجام هر خریدی، نیاز است که هدف از خرید آن‌ها را مشخص کنید. می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف از خرید انواع پادری، جلوگیری از گسترش آلودگی‌هاست. در حقیقت در محیط‌هایی مانند آشپزخانه، حمام، دستشویی، راهرو، ورودی و… آلودگی‌های مختلفی مانند مایعات، چربی‌ها، گردوخاک و… وجود دارند که می‌توانند پخش شده و باعث آلوده شدن بخش‌های مختلف منزل شوند. وجود پادری در محیط‌های گفته شده، باعث می‌شود که آلودگی‌هالی مختلف، به آن‌ها جذب شده و از پخش و گسترده‌تر شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

هدف خرید انواع پادری

برای چه محیط‌هایی مناسب هستند؟

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین هدف استفاده از پادری‌ها، جلوگیری از پخش شدن آلودگی‌هاست؛ به همین دلیل، در هر نقطه‌ای که امکان گستردگی آلودگی‌ها وجود داشته باشد، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به صورت کلی از این اکسسوری‌ها می‌توان در محیط‌های زیر استفاده کرد:

  • راهروها
  • آشپزخانه
  • اتاق خواب
  • جلوی حمام
  • جلوی ورودی‌ها
  • داخل آسانسورها
  • جلوی سرویس‌های بهداشتی
  • و…

نکات مهم در انتخاب و خرید انواع پادری

پادری به عنوان یکی از اکسسوری‌های مهم و ارزشمند در دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب و خرید آن می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. مهم‌ترین نکاتی که در خرید پادری باید به آن‌ها توجه داشته باشید را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • توجه به نحوه شستشو و نگهداری آن
  • انتخاب پادری با توجه به اندازه و ابعاد محیط؛ زیرا انتخاب پادری کوچک یا بزرگ، می‌تواند باعث عدم کارایی آن شده و در نهایت زیبایی و جذابیت دکوراسیون را نیز تحت تأثیر قرار دهد.
  • لایه زیرین پادری باید به‌گونه‌ای باشد که بر روی سطوح مختلف ثابت باشد و لیز نخورد؛ زیرا ممکن است سر خوردن آن‌ها خصوصاً در محیط‌هایی مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی باعث آسیب دیدن افراد شود.
  • پادری باید متناسب با نوع فضایی که استفاده می‌شود خریداری شود. پادری‌های که در اتاق خواب استفاده می‌شوند، حتماً باید با پادری حمام و آشپزخانه و… متفاوت بوده و از ویژگی‌های مختلفی برخوردار باشند.
  • حتماً در خرید پادری باید به جنس آن توجه کنید؛ زیرا امروزه از نخ، ابریشم، پشم، پلی‌استر، پلاستیک، فلزات، چوب و… در تولید پادری‌ها استفاده شده و هر کدام از آن‌ها می‌توانند در شرایط مختلف، واکنش‌های متفاوتی داشته باشد.


پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید قالیشویی انتخاب کنید و نمی‌دانید در این زمان باید ه چه مولفه‌هایی توجه داشته باشید، می‌توان از محتوای لینک مقابل استفاده کنید: راهنمای انتخاب قالیشویی .



قیمت

پادری مانند فرش، موکت، مبلمان و… از تنوع بالایی از نظر جنس، رنگ طرح، نحوه بافت، ابعاد و اندازه، کیفیت و… برخوردار است؛ به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن عنوان کرد. به صورت کلی عواملی که می‌توانند در تعیین قیمت این اکسسوری ها مؤثر باشند، جنس مواد اولیه، نحوه بافت پادری، اندازه و ابعاد، برند و شرکت تولید کننده، مدت زمان گارانتی، کیفیت ساخت، نرخ ارز و… هستند.

جمع‌بندی نهایی

انواع پادری به عنوان یکی از اکسسوری های اصلی در دکوراسیون شناخته می‌شود و مهم‌ترین هدف استفاده از آن جلوگیری از پخش شدن آلودگی‌های مختلف است. پادری‌ها می‌توانند بر اساس فاکتورها و پارامترهای مختلفی همچون جنس و نوع مواد تشکیل دهنده، محل استفاده، ابعاد و اندازه، طرح و نقش، ضخامت و… دسته‌بندی شوند و انواع مختلفی داشته باشند.

امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید بوده و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشند. چنانچه در مورد هر یک از محتواهای نوشته شده با سوالی مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید،‌ با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *